Keresés

Részletes keresés

Wassernyolcas Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62953

Az utókeringtetésre azért van szükség, hogy a kazán leállása után ne maradjon melegvíz (forróvíz) a kazánban. Ezzel csökkenthető a kazán elvízkövesedésének veszélye, ugyanis a kazán leállását követően még üzemelő cirkulációs szivattyú kimozgatja a forróvizet a kazánból. Ennek ideje fél perc körülinek választható, ha választható. Általában nem a lakossági fogyasztó dolga ennek beállítása. W8

Előzmény: basq1 (62944)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62952

A hagyományos felépítésű és a kondenzációs kazánok kondenzációra hegyező összehasonlítása egy kimásolt mértékadó idézet szerint a következő:

A hagyományos, régi konstrukciójú készülékeknél az égéstermék hőmérséklete 170–200 °C körül van, a korszerű nagy hatásfokú kazánoknál 120-130 °C, de mindenesetben 100 °C fölötti, hogy a gázégetés során keletkező vízgőz eltávozzon, és ne csapódjon le a kéményben. A lecsapódás, azaz kondenzáció során a víz ugyanis feloldja a füstgázban szintén jelen lévő szén-dioxidot és nitrogén-oxidokat, és savassá (pH 3,5–4) válik. 
A hagyományos készülékekben a kondenzáció nemkívánatos jelenség, mert
 lassan, de biztosan erodálja a készülék fém alkatrészeit.

Nem így a kondenzációs készülékekben. Az égéskor keletkező füstgázban lévő többletenergia felhasználható a fűtési visszatérő víz hőmérsékletének megemelésére, így a kazánnak már kevesebbet kell „dolgoznia” azon, hogy a kívánt hőfokot elérje. Az égéstermék olyan mértékben lehűl (>100-ról 60 °C alá) hogy a benne lévő gőz kicsapódik, és savas vízzé, azaz kondenzátummá alakul át. A hagyományos készülékeket ez a víz ugye károsítja, de a kondenzációs készülékek kialakítása eleve olyan, hogy a kondenzátum károkozás nélkül elfolyik a nemesacél hőcserélő miatt ."

Ebből én azt olvasom ki, hogy az előremenő víz hőmérsékletétől független jelenségek miatt tartjuk jónak a kondenzációs kazánokat. W8.

Előzmény: gabrielke (62948)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62951

Látod, itt vannak a gondok. Egy kondis kazánt tudni kell üzemeltetni. Ha valaki pénzt nem sajnál a kondis kazán feláráért, az miért akarja megspórolni a kondiskazán időjáráskövető szabályozását?! Hidd el, ha rossz a ház szigetelése és csak radiátorok vannak, időjáráskövető szabályozással akkor is megvalósul a kondenzációs üzem a fűtésidény nagy részébe! ( és ezt nem csak én mondom)

Előzmény: gabrielke (62948)
bautest Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62950

A padlófűtés előtt van egy háromjáratű keverőszelep és saját szivattyúja van a padlónak, hiába szabályozom le a köröket, a keverőszelepig lesz áramlás és ugyanúgy ne jut szufla a másik irányba. De ettől függetlenül is az lenne a tuti, hogy külön tudnám elektronikusan szabályozni, hogy merre mennyi víz mehessen.

 

És a visszacsapószelepre tudtok ajánlani valamit, ami csendben van és jó is?

Előzmény: gabrielke (62947)
T_amas Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62949

Sziasztok! Van itthon egy csomó laminált padló alá való vékony habfólia, ez alkalmas lehet fűtéscső szigetelésére? A visszatérő vascsöveket akarnám betekerni vele.

gabrielke Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62948

Ha csak radiátorai vannak, és nem nagyon jó a hőszigetelése (sok a fűtési igénye) , azt csak magas hőmérsékleten lehet elérni adott mennyiségű radiátorral. Ha folyton 70-es előremenőre van szüksége akkor tényleg nincs értelme a kondis kazánnak.

 

Előzmény: PetiCsokvaomány (62945)
gabrielke Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62947

Szivattyúk teljesítményét szabályoznám inkább, vagy pl. a padlófűtés osztógyűjtőjén lehet fojtani áganként (tehát az összeg is csökkenni fog).

 

 

Előzmény: bautest (62946)
bautest Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62946

Sziasztok!

 

Fűtési rendszer átszervezésénél, finomításánál  probléma merült volna fel: a kazán fűtési előremenője 2 osztó-gyűjtőhöz ágazik szét; a gond az, hogy külön-külön engedélyezve mindegyik jól működik, de együtt járatva a padlófűtés osztója "elviszi a tömegáramot", a másik irányba alig jut áramlás. Szeretnék egy olyan szelepet betenni, amivel elektronikusan (valamilyen vezérléssel) és analóg módon, azaz fokozatmentesen (tehát nem csak nyit/zár elven) tudom állítani, hogy melyik osztóhoz mekkora tömegáram jusson el. Gondolom itt is a visszatérőre érdemes a fojtást tenni, a kérdés az lenne, hogy a visszatérők találkozására lenne érdemes egy olyan szelepet betenni, ahol állítható, hogy az A-B irányból mennyit engedjen át vagy külön-külön kellene 1-1 szelep a visszatérők fojtására?

Tud-e valaki bevált/megbízható típust, ami megfizethető is ezekre az esetekre?

 

Más: visszacsapó szelep, fém szeleptányéros, egy idő után elkezdett kótogni. A műanyag gondolom csendben lenne, de igaz-e, hogy relatíve rövid az élettartama. Itt tudtok-e valami megbízható és halk típust?

PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62945

Lehet én vagyok hülye (bár kétlem) de nem látom az összefüggést a kondis kazán haszontalansága és a könnyűszerkezetes ház között....

Előzmény: Shoterq (62932)
basq1 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62944

Sziasztok!

 

Én is hasonló cipőben járok, de nálam teljesen hagyományos lapradiátoros (11 radiátor két szinten) van. A felújtás megvolt, az épület A kategóriájú lett 12cm fal, 15cm tetősík és 8cm XPS lábazati szigeteléssel, meg 4-5cm XPS padló alatti szigeteléssel (padlófűtés már nem fért el fizikailag). 3rétegű ablakok, leszámítva a kis tetőablakokat.

Vaillant VUW 242/2-3 5-6 év körüli kazánom van, és mindenki azt tanácsolta amit W8 is, hogy ne dobjam ki, nem éri meg lecserélni, előbb hajtsam ki.

Viszont a beállításaival bajom van.

VRT40 termosztátom van (vagy talonban egy Siemens RDE10.1) és három vezetékkel analóg szabályzással bekötöttem. Elég össze-visszának tűnik a működés, hol ki-be kapcsol, sokszor bekapcsol és nem is fűt szinte semmit (akkor meg minek kapcsolt be) és kikapcsol.

Vaillant azt tanácsolja egy fél sorban (de nem írják le miért) hogy ha túlméretezett a kazán, pl. melegvízkészítés miatt, akkor menjen kétpont üzemmódban.

 

Első kérdésem a szakértőkhöz: ha már úgyis kétpont üzemmódban kéne mennie, akkor nem lenne jobb a Siemens programozhatót beüzemelnem? (azzal legalább lehetne éjszakai-nappali szabályzást, és szerintem pontosabb is, mint a VRT40).

 

A másik kérdésem, hogy a szabályozható paramétereket (részterhelés max. teljesítménye, utókeringtetés ideje, illetve az újbóli gyújtás tiltása) mi alapján és milyen értékre érdemes állítani?

 

Van energetikai felmérésem, pontos adatok, hogy modellezve milyen hőigénye van a háznak, stb.

 

köszönöm előre is a segítségeteket,

B

Előzmény: Wassernyolcas (62923)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62943

Örülj annak, hogy egy jó szobatermosztátod van. Pontos, pontosan tartja a beállított hőmérsékletet, energiatakarékos. W8.

Előzmény: Shoterq (62929)
gabrielke Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62942

Továbbá minden változtatás után kell várni 1-2-3 napot hogy a PI szabályzó és a ház beálljon egymáshoz.

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (62941)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62941

Pár dolog a fórumról a Honeywell öntanuló termosztátok lelkivilágáról:

 

A Honeywell szabályzási algoritmusa: arányos integráló. 
A készülék ezt a gyakorlatban úgy valósítja meg, hogy a parancsolt és az aktuális hőmérséklet közti nagy különbség esetén folyamatosan, míg kis különbség esetén (Arányossági tartomány gyári beállítás: 1,5°C) szakaszosan üzemelteti a kazánt. 


A Honeywell digitális szobatermosztát, amely időciklusos működési elvvel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a CIKLUS paraméter értékétől függően meghatározott hosszúságú időciklusonként végez számításokat. A készülék ilyenkor azt dönti el, hogy az adott időciklusban hány percet kell fűteni és hány percet nem.  A számítás alapjául a parancsolt hőmérséklet érték és az aktuális szobahőmérséklet érték szolgál. Amennyiben a két hőmérséklet érték különbsége nagyobb az ARÁNYOSSÁGI TARTOMÁNY-nál, a készülék a teljes időciklusban bekapcsolva tartja a kazánt, ha ez e különbség kisebb - tehát az aktuális szobahőmérséklet érték már bent van az arányossági tartományban, a készülék az időciklus csak egy részében kapcsolja be a kazánt. Az ARÁNYOSSÁGI TARTOMÁNY értéke gyárilag 1.5K, amely az értéket csökkentve esetleges hőmérséklet lengést, növelve lassabb felfűtést eredményezhet. Természetesen kisérleti jelleggel el lehet az értéket állítani, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy az 1.5K megfelelő érték.

 

A padlófűtés szabályzása a rendszer nagy hőtehetetlensége - lassúsága - miatt nehezebb kérdés, minden esetben az adott rendszertől függ. Ezért pontos paraméter értékeket nem tudunk javasolni, az illesztést egy kis próbálgatással lehet a legjobban megtenni. 
Az állítandó paraméterek: 
Ciklus: Javasolt érték 3, amely 20 perces ciklusidőt eredményez. 
Minimum bekapcsolási időtartam A gyári érték 1 perc, de ezt egy padlófűtési rendszer "meg sem érzi". Itt javasolt próbálkozni 2, 3...5 perces értékekkel. 
Fontos tudni, hogy a termosztát beállítását nem átmeneti időszakban kell elvégezni, hanem téli időszakban, mert ekkor a legfontosabb a pontos működés. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a készülék átmeneti időszakban nem fog jól működni.

 

A Honeywell a hőmérséklet ingadozás mértékének csökkentése érdekében rövid időszakokra akkor is bekapcsolja a fűtést, ha a parancsolt érték és az aktuális belső hőmérséklet érték megegyezik. 
Ezzel a rá-ráfűtéssel próbálja a hőveszteséget pótolni, a hőmérséklet csökkenés sebességét mérsékelni.  Akkor amikor a parancsolt érték és a helyiség hőmérséklet a Cikluson belül folyamatosan egyezik, az adott időciklusban a készülék a Minimum bekapcsolási időtartam értékének beállított időtartamig mindennképpen fűt. Amennyiben a belső hőmérséklet magasabb a parancsolt értéknél, a készülék nem kapcsolja be a kazánt. 

 

A töbit olvassátok ott el.


Előzmény: Shoterq (62932)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62940

A konyhamalac használata, illetve utólagos felszerelése komoly dugulásveszéllyel járhat a szennyvízelvezető csőhálózatban. Különösen akkor igaz ez, ha nem a konyhamalac okozta többletterheléshez lett kialakítva a konyhai szennyvízelvezetés.

Ha a következő linkbe beleolvasol, lehet, hogy nem fogsz tovább gondolkozni ezen a kérdésen: http://dugulaselharitasbudapesten.com/malackodas-a-konyhamalac/ W8.

 

Előzmény: Törölt nick (62936)
halaloszto Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62939

ha elolvasod, valami tpi vagy milyen algoritmussal mukodik. nem ugy mint a hagyomanyos, hogy 20.5-nel be, 21.5-nel ki. hanem probalja megtanulni, hogy milyen hosszu idokre kell elinditsa a kazant hogy allando maradjon a homerseklet. mivel nincs kint hideg, keves futes eleg...

 

Vajk

Előzmény: Shoterq (62932)
kisidi Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62938

köszi

Előzmény: morgen66 (62926)
gabrielke Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62937

Az is lehet hogy nincs jó helyen a termosztátod, túl közel van a radiátorhoz, hamar odaér a plusz meleg.

 

 

 

Előzmény: Shoterq (62929)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62936

Sziasztok!

A fürdőszobában a 800*600-as radiátort lecserélném ugyanekkora (tehát fekvő téglalap) alakú törülközőszárítósra. Létezik ilyen?

A törülközőszárítósnak van olyan csatlakozója, hogy felül lenne az előremenő, alul a visszatérő? Így lenne esztétikus.

Köszönöm!

 

Más:

használ valaki/szerelt már be konyhamalacot?

http://haztartasigep.vatera.hu/konyhai_eszkoz/egyeb/odeley_elektromos_konyhamalac_1_3l_375w_uj_1667752922.html Van ennek értelme? Volt egy főzős műsor, az ürge a krumplit is ebbe pucolta... Számomra érdekes.

 

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62935

Nem sok (kevés) a 0,2. Nekem teljesen rendben működik vele.

Előzmény: Shoterq (62932)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62934

Az arányossági tényezőn kell változtatni rémképeim szerint. 

De értelmezni kell,  mert bármit változtatsz az másra is hatással van.

Ezért érdemes átolvasni a termosztátos  részét a fórumnak.

Előzmény: Dunit (62933)
Dunit Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62933

 Helló !

 Kösz részemről is a feltett ismertetőt.

 De az áttanulmányozásig is !

 Tehát lehetséges e állítani a  be és kikapcsolási tartományt ?

 Pl. beállítom 21 fokra akkor ez a 20 és 22 fok között kapcsolgat ?

 Mondjuk az egyik kiéglinél ez nem probléma, főleg ott tartozkodáskor.

 Megy a fűtés egy órát maj egyóra szünet. 

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (62931)
Shoterq Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62932

Most utána néztem ennek amit írtál, tartomány (érzékenység) amin belül mozog 0.2 fok! Szerintem ez baromság, iszonyat érzékeny! Néztem a régi tekerős érzékenység 0.5 fok, szerintem ezt még simán nem érzékeli az ember! Lehet cserélnem kéne? :)

 

Én azt értem, hogy így lesz állandó a lakás hőmérséglete, de még a 4-5 perces működési időt is kevésnek tartom, nálam legalábbis van 11 radiátor cirko bekapcs elkezdi a 30 egynehány fokos vizet keringetni, mire lekapcsol még mindig csak 3-4fokot emelkedett az előre menő víz hőmérséglete, azzal nem lehet fűteni! Az 1-2 perces működési időröl nem is beszélve talán éppen a radiátorig eljut a langyos (???) víz!

 

Sajnos nem kondis kazán lebeszéltek róla, hogy nem jöhetett volna létre a kondenzáció!

(A ház könnyűszerkezetes)

 

 

Blue Sky 007: Köszi a linket, átböngészem!

 

 

Előzmény: halaloszto (62930)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 62931

http://forum-products.honeywell.hu/forum.php

 

Itt olvasgass. Le van írva (általában is) a termosztátjaik működése, és ha arra jár a szaki segíteni is szokott.

Előzmény: Shoterq (62929)
halaloszto Creative Commons License 2012.11.05 0 0 62930

Ennek a termosztatnak ez a lenyege. Ugy tartja minimalis ingadozassal a szoba homersekletet, hogy kis idokre kapcsolja be a kazant. 

 

Az atlag usernek ez az elvarasa pontosan. Hogy ne 20 es 22 fok kozott lengedezzen a szoba homerseklete, hanem legyen 21.00 fok es kesz. Ezt meg igy lehet elerni. 

 

Majd ha hidegebb lesz kint, hosszabbak lesznek a menetek, ne felj. Kondis kazanod van?

 

Vajk

Előzmény: Shoterq (62929)
Shoterq Creative Commons License 2012.11.05 0 0 62929

Sziasztok!

 

Van egy Honeywell DT90 szobatermosztátom!

 

Következő a gondom, 22 fokra van állítva a termosztát, és többször bekapcsol, de csak 1-2 percre nagyon ritka a hosszabb működési idő!

Nem lehet valahogy beállítani, hogy ne induljon be ilyen sokszor?

Szerintem teljesen feleslegesek ezek az 1-2 perces indulások mivel ez idő alatt még a vizet sem tudja kellő képpen felmelegíteni mire már le is kapcsol! Valamint a kazánnak sem hiszem, hogy jó megy 2 percet és kikapcs!

 

Ezek a termosztátok nem úgy működnek, ha beállítok egy kívánt hőfokot addig megy, majd ha megint esik a hőmérséglet beindul és a beállított értékig működteti a cirkót!?

Olvastam a kezelésében ezt a ciklus rátát ez most 6-on van érdemesebb lenne 3-ra állítanom?

Illetve van egy olyan, hogy arányossági sáv szélesség, gyárilag 1.5C ez mire szolgál?

 

Köszi a segítséget!

 

 

 

halaloszto Creative Commons License 2012.11.05 0 0 62928

1. neked kell egy gepesz tervezo

2. a padlo+radiator temat ha csak lehet el kell kerulni. kondenzacios kazannal plane. bazi bonyolult es keves jol mukodo megoldas van. (es ezek nem olcsok) meg kell meretezni abban a ket szobaban a radiatort olyan hatalmasra, hogy elmenjen a padlofutes vizhomersekletevel, vagy oda kell tenni egy keves fal/mennyezet csovezest.

3. padlofutessel kevesbe lenyeges a puffertartaly.

 

Vajk

Előzmény: zhari2 (62927)
zhari2 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 62927

Köszönöm a válaszokat.

Milyen szempontok határozzák meg, hogy érdemes-e pufferes rendszerre átváltani az előzőkben leírt esetben?

  • Csak 2 szobát (kb 35 m2) szeretnék radiátorral fűteni (a két szoba között lesz egy cserépkályha is), a másutt csak padlófűtést (70 m2) tervezünk.
  • A puffer tartály elhelyezése közvetlen fürdő (itt van a kazán) alatti fűtetlen pincében megoldaható. (a fűtés csövek elvezetését az új aljzatbetonba tervezzük)
Előzmény: gabrielke (62921)
morgen66 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 62926

A lemezvastagság egyforma ,csak a bordák közötti lemezvastagsága más.

 

Nagy különbség nincs közöttük mind a három középkategóriás radiátor.

Előzmény: kisidi (62924)
morgen66 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 62925

Szerintem érdemes kicserélni,alacsonyabb hőfokon tudod üzemeltetni mint a régi kazánt,

a kondenzációs letud modulálni tehát kevesebb a fogyasztása mint a réginek.

 

Hatásfoka is jobb mint a mostaninak.

 

A kondenzációs 30% al kevesebbet is fogyaszthat mint a jelenlegi,főleg ha még a szigetelés és az ablak is olyan

lesz mint írod.

 

Lehet tenni puffert de nem feltétlenül kell főleg nem a kondenzációs kazánhoz.

http://www.futesuzlethaz.hu/shop/kapcsolasi_rajzok/ariston_kapcsolasi_rajzok.pdf

 

Én nem bonyolítanám pufival.

 

Persze ez az én véleményem.

Előzmény: zhari2 (62919)
kisidi Creative Commons License 2012.11.05 0 0 62924

Szépjónapot!

 

Tanácsot kérnék a jelenlévő szakiktól, hogy a radiátorok között, ránézésre uaz, mi lehet a különbség? talán a lemezvastagság, vagy a szemmel nem látható "hajtogatása", és hő leadása, vagy mi? csak márka kérdése lenne esetleg?

 

1.   Immergas Radiátor kompakt 22 DK - 500x2000 - kétsoros acéllemez lapradiátor

27 500 Ft

 

2.  Dunaterm acéllemez lapradiátor 10 év garanciával, kompakt kivitel. Magasság: 500 mm Hosszúság: 2000 mm Teljesítmény: 3318 Watt (90/70/20°C). Az ár tartlamazza az egységcsomagot is!

 

32 200 Ft

 

3.  FIX TREND kompakt radiátor, 22K/500x2000mm

Minőségi acéllemez, vékony profil és ponthegesztett konvektor lemezek az optimális hőteljesítmény eléréséhez Hőleadó képesség a DIN EN 442 előírásnak megfelelő radiátoroknál különösen magas

 

35 ezer

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!