Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2012.11.08 0 0 62963

kombi kell, vagy a melegviz meg van oldva maskepp? utobbi esetben mindenkepp tul nagy.

 

Vajk

Előzmény: Bobbysolo (62961)
halaloszto Creative Commons License 2012.11.08 0 0 62962

radiatoros futesnel a termosztatot a "leghidegebb" szobaba kell tenni. egy eszaki fekvesu haloszoba tokre megfelel. ajtajat becsukod, ugy a legjobb! komolyan.

 

az alap felallas az, hogy a radiatorokon termofejek vannak, az egyes helyisegek homersekletet a termofejjel szabalyozzuk. a termosztatos szobaban nincs termofej, es nem tekergetjuk a radiatort, es a termosztatot sem. 

 

Mivel a termosztatos szoba a leghidegebb, elobb hul ki mint a tobbi, es kesobb melegszik fel. Mivel o inditja a kazant, tuti tobbet megy a kazan, mint a tobbi szobanak szukseges. A tobbi szoba ettol meg nem lesz tulfutve, mert ha elerte a kivant homersekletet, a termofejek korlatoznak.

 

Vajk

Előzmény: gabrielke (62960)
Bobbysolo Creative Commons License 2012.11.08 0 0 62961

Hello,

Saunier Duval SEMIA F24 kazánról mik a tapsztalatok? egy 43nm-es lakásba lenne.

köszi

gabrielke Creative Commons License 2012.11.08 0 0 62960

Tényleg nem egyszerű. Viszont a hálószoba biztosan rossz, hiszen becsukod az ajtaját aztán már köze sincs a lakás nagy részének hőmérsékletéhez. Én a nappali kandallóval szembeni sarkába raknám (a hálóhoz). De olyan igazán jó helyet nem találtam én sem...

 

Előzmény: Shoterq (62959)
Shoterq Creative Commons License 2012.11.08 0 0 62959

Középre raktuk a kéményt és amikor tehetjük kandallózunk, így sajnos a középső egybefüggő tér kiesett, fürdő, wc, mosókonyha szintén kiesik, tehát maradt a 3 szoba!

 

Remélem a kép többet segít! (ha a terven szereplő szám megzavarna a háló 3x3m lett)

 

 

Tájolást ráírtam, kék kocka termosztát!

Előzmény: gabrielke (62958)
gabrielke Creative Commons License 2012.11.08 0 0 62958

Ez így semmit nem mond a szoba tájolásáról, házon belüli elhelyezkedéséről. Érzésre viszont azt mondanám, hogy túl kicsi szoba.

Az ökölszabály szerint a legnagyobb helyiséggel kell kezdeni a szabályozást, és ahhoz képest kell állítani a többit.

 

Előzmény: Shoterq (62957)
Shoterq Creative Commons License 2012.11.08 0 0 62957

gabrielke: A temosztátot a hálóba raktam egy 9m2 helység radiátorral szembe lévő falra!

 

Blue_Sky_007: Köszi az ismertető, azóta olvasgatom a lelki világát ennek a ,,remek" okos kis kütyünek!

A ciklus levettem 3-ra valamint a min. fűtési időt feltoltam 5 percre azóta nincs olyan gyakori ki/be kapcsolgatás!

Még ezen az arányossági sávon gondolkozom, hogy pár tized fokkal emelem, de várok egy pár napot ahogy gabrielke is írta, hogy kicsit beálljon a termosztát!

 

PetiCsokvaomány:Félre értettél, vagy félrevezetően írtam, nem a könnyűszerkezetes ház miatt írtam, hogy nem lehet kondis kazán, csak megjegyeztem, hogy könnyűszerkezetes a ház! Ahogy utólag olvasom hülye helyre írtam!

 

Csak radiátoros fűtés van, a tavalyi évből kiderült sikerült kellő képpen ,,túlméretezni" a radiátorokat, nem igazán akar a cirkó túl nagy előremenővel fűteni (max. 40-45fok) simán befűti a kecót, no meg amennyire lehetett becsomagoltuk a házat, U=0.15 fal/födém!

mackalac Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62956

5kW-ig tud lemodulálni (SD IsoTwin). Van service-manual is :)  sokat kísérletezem vele,de lehúzva lett jobb a fogyasztás és a komfort. De eljöhetsz kísérletezni, ha végtelen az időd :)

Ne feledd,az enyhe telek miatt eléggé hosszúak az átmeneti időszakok.

Ezenkívűl, inkább menjen a kazán 1 órával többet 50C előrés vízzel,minthogy felvigye 70 C-re(a kinti nagyon hideg miatt), rontva a kondenzáció hatásfokát.

 

szerintem :)

üdv

Mackalac

 

 

Előzmény: PetiCsokvaomány (62955)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62955

Elhiszem, hogy lehet vele probléma, de nem lepődnék meg rajta, ha neked az okozná a gondot, hogy túl van méretezve a kazán. Ugye akkor nem tud annyira lemodulálni mint egy kissebb telljesítményű és csak ki be kapcsol, meg persze ha kombi kazán, akkor eleve túl kell méretezni, hogy tudjon melegvizet csinállni....

meg, álltalában állítani lehet a fűtési jelleggörbe meredekségét, ha az nem jó, az is okozhat gondokat.

Üdv

Előzmény: mackalac (62954)
mackalac Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62954

Nem mindig jó az. Nekem van, de jobb nélküle,lehúztam. Főként az átmeneti időszakokban...

Egyébként meg 50 C előre,40 C vissza. Inkább fűtsön tovább,mint emelgesse a hőfokot.

 

üdv

Mackalac

 

Előzmény: PetiCsokvaomány (62951)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62953

Az utókeringtetésre azért van szükség, hogy a kazán leállása után ne maradjon melegvíz (forróvíz) a kazánban. Ezzel csökkenthető a kazán elvízkövesedésének veszélye, ugyanis a kazán leállását követően még üzemelő cirkulációs szivattyú kimozgatja a forróvizet a kazánból. Ennek ideje fél perc körülinek választható, ha választható. Általában nem a lakossági fogyasztó dolga ennek beállítása. W8

Előzmény: basq1 (62944)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62952

A hagyományos felépítésű és a kondenzációs kazánok kondenzációra hegyező összehasonlítása egy kimásolt mértékadó idézet szerint a következő:

A hagyományos, régi konstrukciójú készülékeknél az égéstermék hőmérséklete 170–200 °C körül van, a korszerű nagy hatásfokú kazánoknál 120-130 °C, de mindenesetben 100 °C fölötti, hogy a gázégetés során keletkező vízgőz eltávozzon, és ne csapódjon le a kéményben. A lecsapódás, azaz kondenzáció során a víz ugyanis feloldja a füstgázban szintén jelen lévő szén-dioxidot és nitrogén-oxidokat, és savassá (pH 3,5–4) válik. 
A hagyományos készülékekben a kondenzáció nemkívánatos jelenség, mert
 lassan, de biztosan erodálja a készülék fém alkatrészeit.

Nem így a kondenzációs készülékekben. Az égéskor keletkező füstgázban lévő többletenergia felhasználható a fűtési visszatérő víz hőmérsékletének megemelésére, így a kazánnak már kevesebbet kell „dolgoznia” azon, hogy a kívánt hőfokot elérje. Az égéstermék olyan mértékben lehűl (>100-ról 60 °C alá) hogy a benne lévő gőz kicsapódik, és savas vízzé, azaz kondenzátummá alakul át. A hagyományos készülékeket ez a víz ugye károsítja, de a kondenzációs készülékek kialakítása eleve olyan, hogy a kondenzátum károkozás nélkül elfolyik a nemesacél hőcserélő miatt ."

Ebből én azt olvasom ki, hogy az előremenő víz hőmérsékletétől független jelenségek miatt tartjuk jónak a kondenzációs kazánokat. W8.

Előzmény: gabrielke (62948)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62951

Látod, itt vannak a gondok. Egy kondis kazánt tudni kell üzemeltetni. Ha valaki pénzt nem sajnál a kondis kazán feláráért, az miért akarja megspórolni a kondiskazán időjáráskövető szabályozását?! Hidd el, ha rossz a ház szigetelése és csak radiátorok vannak, időjáráskövető szabályozással akkor is megvalósul a kondenzációs üzem a fűtésidény nagy részébe! ( és ezt nem csak én mondom)

Előzmény: gabrielke (62948)
bautest Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62950

A padlófűtés előtt van egy háromjáratű keverőszelep és saját szivattyúja van a padlónak, hiába szabályozom le a köröket, a keverőszelepig lesz áramlás és ugyanúgy ne jut szufla a másik irányba. De ettől függetlenül is az lenne a tuti, hogy külön tudnám elektronikusan szabályozni, hogy merre mennyi víz mehessen.

 

És a visszacsapószelepre tudtok ajánlani valamit, ami csendben van és jó is?

Előzmény: gabrielke (62947)
T_amas Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62949

Sziasztok! Van itthon egy csomó laminált padló alá való vékony habfólia, ez alkalmas lehet fűtéscső szigetelésére? A visszatérő vascsöveket akarnám betekerni vele.

gabrielke Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62948

Ha csak radiátorai vannak, és nem nagyon jó a hőszigetelése (sok a fűtési igénye) , azt csak magas hőmérsékleten lehet elérni adott mennyiségű radiátorral. Ha folyton 70-es előremenőre van szüksége akkor tényleg nincs értelme a kondis kazánnak.

 

Előzmény: PetiCsokvaomány (62945)
gabrielke Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62947

Szivattyúk teljesítményét szabályoznám inkább, vagy pl. a padlófűtés osztógyűjtőjén lehet fojtani áganként (tehát az összeg is csökkenni fog).

 

 

Előzmény: bautest (62946)
bautest Creative Commons License 2012.11.07 0 0 62946

Sziasztok!

 

Fűtési rendszer átszervezésénél, finomításánál  probléma merült volna fel: a kazán fűtési előremenője 2 osztó-gyűjtőhöz ágazik szét; a gond az, hogy külön-külön engedélyezve mindegyik jól működik, de együtt járatva a padlófűtés osztója "elviszi a tömegáramot", a másik irányba alig jut áramlás. Szeretnék egy olyan szelepet betenni, amivel elektronikusan (valamilyen vezérléssel) és analóg módon, azaz fokozatmentesen (tehát nem csak nyit/zár elven) tudom állítani, hogy melyik osztóhoz mekkora tömegáram jusson el. Gondolom itt is a visszatérőre érdemes a fojtást tenni, a kérdés az lenne, hogy a visszatérők találkozására lenne érdemes egy olyan szelepet betenni, ahol állítható, hogy az A-B irányból mennyit engedjen át vagy külön-külön kellene 1-1 szelep a visszatérők fojtására?

Tud-e valaki bevált/megbízható típust, ami megfizethető is ezekre az esetekre?

 

Más: visszacsapó szelep, fém szeleptányéros, egy idő után elkezdett kótogni. A műanyag gondolom csendben lenne, de igaz-e, hogy relatíve rövid az élettartama. Itt tudtok-e valami megbízható és halk típust?

PetiCsokvaomány Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62945

Lehet én vagyok hülye (bár kétlem) de nem látom az összefüggést a kondis kazán haszontalansága és a könnyűszerkezetes ház között....

Előzmény: Shoterq (62932)
basq1 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62944

Sziasztok!

 

Én is hasonló cipőben járok, de nálam teljesen hagyományos lapradiátoros (11 radiátor két szinten) van. A felújtás megvolt, az épület A kategóriájú lett 12cm fal, 15cm tetősík és 8cm XPS lábazati szigeteléssel, meg 4-5cm XPS padló alatti szigeteléssel (padlófűtés már nem fért el fizikailag). 3rétegű ablakok, leszámítva a kis tetőablakokat.

Vaillant VUW 242/2-3 5-6 év körüli kazánom van, és mindenki azt tanácsolta amit W8 is, hogy ne dobjam ki, nem éri meg lecserélni, előbb hajtsam ki.

Viszont a beállításaival bajom van.

VRT40 termosztátom van (vagy talonban egy Siemens RDE10.1) és három vezetékkel analóg szabályzással bekötöttem. Elég össze-visszának tűnik a működés, hol ki-be kapcsol, sokszor bekapcsol és nem is fűt szinte semmit (akkor meg minek kapcsolt be) és kikapcsol.

Vaillant azt tanácsolja egy fél sorban (de nem írják le miért) hogy ha túlméretezett a kazán, pl. melegvízkészítés miatt, akkor menjen kétpont üzemmódban.

 

Első kérdésem a szakértőkhöz: ha már úgyis kétpont üzemmódban kéne mennie, akkor nem lenne jobb a Siemens programozhatót beüzemelnem? (azzal legalább lehetne éjszakai-nappali szabályzást, és szerintem pontosabb is, mint a VRT40).

 

A másik kérdésem, hogy a szabályozható paramétereket (részterhelés max. teljesítménye, utókeringtetés ideje, illetve az újbóli gyújtás tiltása) mi alapján és milyen értékre érdemes állítani?

 

Van energetikai felmérésem, pontos adatok, hogy modellezve milyen hőigénye van a háznak, stb.

 

köszönöm előre is a segítségeteket,

B

Előzmény: Wassernyolcas (62923)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62943

Örülj annak, hogy egy jó szobatermosztátod van. Pontos, pontosan tartja a beállított hőmérsékletet, energiatakarékos. W8.

Előzmény: Shoterq (62929)
gabrielke Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62942

Továbbá minden változtatás után kell várni 1-2-3 napot hogy a PI szabályzó és a ház beálljon egymáshoz.

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (62941)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62941

Pár dolog a fórumról a Honeywell öntanuló termosztátok lelkivilágáról:

 

A Honeywell szabályzási algoritmusa: arányos integráló. 
A készülék ezt a gyakorlatban úgy valósítja meg, hogy a parancsolt és az aktuális hőmérséklet közti nagy különbség esetén folyamatosan, míg kis különbség esetén (Arányossági tartomány gyári beállítás: 1,5°C) szakaszosan üzemelteti a kazánt. 


A Honeywell digitális szobatermosztát, amely időciklusos működési elvvel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a CIKLUS paraméter értékétől függően meghatározott hosszúságú időciklusonként végez számításokat. A készülék ilyenkor azt dönti el, hogy az adott időciklusban hány percet kell fűteni és hány percet nem.  A számítás alapjául a parancsolt hőmérséklet érték és az aktuális szobahőmérséklet érték szolgál. Amennyiben a két hőmérséklet érték különbsége nagyobb az ARÁNYOSSÁGI TARTOMÁNY-nál, a készülék a teljes időciklusban bekapcsolva tartja a kazánt, ha ez e különbség kisebb - tehát az aktuális szobahőmérséklet érték már bent van az arányossági tartományban, a készülék az időciklus csak egy részében kapcsolja be a kazánt. Az ARÁNYOSSÁGI TARTOMÁNY értéke gyárilag 1.5K, amely az értéket csökkentve esetleges hőmérséklet lengést, növelve lassabb felfűtést eredményezhet. Természetesen kisérleti jelleggel el lehet az értéket állítani, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy az 1.5K megfelelő érték.

 

A padlófűtés szabályzása a rendszer nagy hőtehetetlensége - lassúsága - miatt nehezebb kérdés, minden esetben az adott rendszertől függ. Ezért pontos paraméter értékeket nem tudunk javasolni, az illesztést egy kis próbálgatással lehet a legjobban megtenni. 
Az állítandó paraméterek: 
Ciklus: Javasolt érték 3, amely 20 perces ciklusidőt eredményez. 
Minimum bekapcsolási időtartam A gyári érték 1 perc, de ezt egy padlófűtési rendszer "meg sem érzi". Itt javasolt próbálkozni 2, 3...5 perces értékekkel. 
Fontos tudni, hogy a termosztát beállítását nem átmeneti időszakban kell elvégezni, hanem téli időszakban, mert ekkor a legfontosabb a pontos működés. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a készülék átmeneti időszakban nem fog jól működni.

 

A Honeywell a hőmérséklet ingadozás mértékének csökkentése érdekében rövid időszakokra akkor is bekapcsolja a fűtést, ha a parancsolt érték és az aktuális belső hőmérséklet érték megegyezik. 
Ezzel a rá-ráfűtéssel próbálja a hőveszteséget pótolni, a hőmérséklet csökkenés sebességét mérsékelni.  Akkor amikor a parancsolt érték és a helyiség hőmérséklet a Cikluson belül folyamatosan egyezik, az adott időciklusban a készülék a Minimum bekapcsolási időtartam értékének beállított időtartamig mindennképpen fűt. Amennyiben a belső hőmérséklet magasabb a parancsolt értéknél, a készülék nem kapcsolja be a kazánt. 

 

A töbit olvassátok ott el.


Előzmény: Shoterq (62932)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62940

A konyhamalac használata, illetve utólagos felszerelése komoly dugulásveszéllyel járhat a szennyvízelvezető csőhálózatban. Különösen akkor igaz ez, ha nem a konyhamalac okozta többletterheléshez lett kialakítva a konyhai szennyvízelvezetés.

Ha a következő linkbe beleolvasol, lehet, hogy nem fogsz tovább gondolkozni ezen a kérdésen: http://dugulaselharitasbudapesten.com/malackodas-a-konyhamalac/ W8.

 

Előzmény: Törölt nick (62936)
halaloszto Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62939

ha elolvasod, valami tpi vagy milyen algoritmussal mukodik. nem ugy mint a hagyomanyos, hogy 20.5-nel be, 21.5-nel ki. hanem probalja megtanulni, hogy milyen hosszu idokre kell elinditsa a kazant hogy allando maradjon a homerseklet. mivel nincs kint hideg, keves futes eleg...

 

Vajk

Előzmény: Shoterq (62932)
kisidi Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62938

köszi

Előzmény: morgen66 (62926)
gabrielke Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62937

Az is lehet hogy nincs jó helyen a termosztátod, túl közel van a radiátorhoz, hamar odaér a plusz meleg.

 

 

 

Előzmény: Shoterq (62929)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62936

Sziasztok!

A fürdőszobában a 800*600-as radiátort lecserélném ugyanekkora (tehát fekvő téglalap) alakú törülközőszárítósra. Létezik ilyen?

A törülközőszárítósnak van olyan csatlakozója, hogy felül lenne az előremenő, alul a visszatérő? Így lenne esztétikus.

Köszönöm!

 

Más:

használ valaki/szerelt már be konyhamalacot?

http://haztartasigep.vatera.hu/konyhai_eszkoz/egyeb/odeley_elektromos_konyhamalac_1_3l_375w_uj_1667752922.html Van ennek értelme? Volt egy főzős műsor, az ürge a krumplit is ebbe pucolta... Számomra érdekes.

 

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62935

Nem sok (kevés) a 0,2. Nekem teljesen rendben működik vele.

Előzmény: Shoterq (62932)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 62934

Az arányossági tényezőn kell változtatni rémképeim szerint. 

De értelmezni kell,  mert bármit változtatsz az másra is hatással van.

Ezért érdemes átolvasni a termosztátos  részét a fórumnak.

Előzmény: Dunit (62933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!