"Sajnos nálunk a klíma még luxusnak számít" Hát nem csak nálunk, ha odakint is 260 euro lett volna. De tényleg: mi kell ahhoz, hogy nálunk se legyen már luxuscikk? Minek kellene Mo-on még ehhez történnie? 15 éve kapitalizmus van, EU tagállam lettünk, tele vagyunk nyugati kocsikkal, még csak nem is a Balkánon lakunk. Talán szemléletváltás. Az meg, ha rajtunk múlik sosem lesz. Úgyhogy nem tudom.
Hát nagy csodát tényleg nem tett a plusz ventillátorozás, de kár volna tagadni, hogy valamit azért tényleg javult a helyzet. Most ha magamra irányítom a fufókákat, akkor éppen egy kellemes hűtést kapok. Ma próbáltam a kánikulában egész elviselhető volt. Ahhoz elég hideg, hogy gyakorlatilag elegendő komfortérzetet adjon, ahhoz meg nem, hogy megfázzak tőle. Erre a nyárra még így hagyom, oszt' jövőre elvágom a torkát.
A kompresszornak biztosan van köze a dologhoz, mert: 1. alapjáraton nincs hűtés, akár megy a ventillátor akár nem, csak kb. 1500 ford/perc felett, akkor viszont elviselhető, mint említettem 2. a kompresszorból folyamatosan rendszertetelen ketyegés szerű hang hallatszik a fordulatszámtól függetlenül, ha be van kapcsolva 3. már ezt a mennyiségű (110dkg) hűtőközeget is kész kínlódás volt beletuszkolni, egyszerűen nem szívott 3000 ford/perc alatt
Ez egy "korrekt" ár,és nem xmbela találta ki . Én a a múlt héten egy VW -ba 72 ezerért vettem egy csövet a szakszervízben,de Ausztriában is 260 euro lett volna.
(erősen ragaszkodott a tulajdonos az eredeti alkatrészhez, meg lehetett volna olcsóbban is úszni)
Sajnos nálunk a klíma még luxusnak számít.Nem a munkadíj drága hanem az anyag és a szerszámok.
A "Rikítóződ trutyi" UV festék,ami a rendszerben kering az olajjal és a hűtőközeggel együtt.Nyugodtan használhatod ,mert ha már kb. 2 barra csökken a nyomás akkor a biztonsági kapcsoló nem engedi a kompresszort dolgozni. Ez típushiba a Brava,Bravo,Marea -nál.Ha jól emlékszem 30k körül van a cső.
A tünet: Rikítóződ trutyi szivárog a klímahűtőt a kompresszorral összekötő csőnél, ahol a fémcső a gumival csatlakozik (most a nagy melegben, hidegen nem csinálta). A klíma ki-be kapcsolgat, ha megy, akkor hűt még rendesen.
A kérdés :Világos, hogy az olaj szivárog, meg gondolom a gáz is. Azt viszont nem tudom, hogy használhatom-e így.
Egy töltés biztos játszik, de azt nem tudom, hogy mibe fáj egy ilyen cső cseréje.
(A gép egy 1.6-os Brava, manuális klímával)
Továbbá : tud valaki egy megbízható klímást Pécsen ?
Alj! Ha a kompresszor gyenge, akkor nem lehet kritikus a kondenzator hutese, hiszen nem azert nem szallit elegendo hot a rendszer, mert nem tudja leadni kint, hanem a kompresszor miatt. Ergo egy ilyen rendszeren nem lehet segiteni a kondenzator ventillatoroztatasaval. Ilyenkor azt lehet tapasztalni, hogy a kondenzator bemenete forro, a kimenete kornyezeti homersekletu, az elpar bemenete hideg, a kimenete szinten kornyezeti homersekletu. Ezt azert tudom, mert az en rendszerem is ilyen. Mindig van leggyengebb lancszem. Ha a kondenzator veltillatorozasaval javul a rendszer, akkor addig nem a kompresszor volt a leggyengebb lancszem.
xmbela: Majd ha lesznek adataim a nyomasokrol, megirom. Addig is koszi! Voltam a Somlai halaszlefozo versenyen, ha tudtam volna hogy arra vagy, beugrottam volna.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Denso kompresszorban, amiről a képet is feltettem, szintén létezik az a biznyos nyomásszabályzó szelep? Mert van egy olyan rendszertelen kattogó hangja, mintha egy szelep nem tudna megmaradni a helyén. Létezhet, hogy ha ez a szelep nem jó, akkor nem tudja felépíteni a nyomást. Valahogy nem hiszem, hogy a dugattyúi lennének ennyire elkopva, már csak azért is, mert eddig kb. kétszer előfordult, hogy egyik pillanatról a másikra egészen jól hűtött, aztán megint visszamelegedett. Most bekötöttem direktre a motorhűtő ventillátort és a kiegészítő ventillátort is, így lemegy kb. 15 fokra, de lejjebb nem. Amikor néha megjavul, akkor kb. 10 fokos levegő jöhet.
Ha lenne is lehetőség felújításra ,szerintem túl drága lenne.Gazdaságosabb egy bontott. A fordulatszámjeladó azért van ennél a típusnál ,hogyha besül a kompresszor akkor kikapcsolja a mágnestekercset a további károsodás elkerülése érdekében.
Ha ez egy Denso kompresszor, akkor fel lehet újítani, vagy van valami más ötlet, hogy miért nem szállít rendesen? A fordulatszámjeladónak mi a funkciója a rencerben?
Német, osztrák és olasz ebay-t néztem. A keresőbe egyszerűen bírtam a Diavia, climate comressor, compressor, kompressor szavakat és adott néhány találatot rájuk.
Aztán csak óvatosan a licitálással ,mert sok az átverés.Ha olyan használt kompresszort látsz aminek gyári dugói vannak és a tulaj azt írja ,hogy nem próbálta ki vagy valami hasonló akkor az nagy valószínűséggel rossz.Akkor lesz ilyen dugód,ha veszel egy új kompresszort és arról ráteszed a régire.Ha Mo-ra küldeted akkor a min költség 35 Euro.Értékelést olvass az eladóról.Sajnos párszor már levettek:-(
Itt: http://motors.listings.ebay.de/Klimaanlage_Klimakompressoren_W0QQfclZ3QQfromZR11QQsacatZ61863QQsocmdZListingItemList Remélem nem esik szét a topic.
Ha produkálja a hibát, akkor célszerű lenne elektromos méréseket is végezni. Írd meg a nyomásmérés eredményét is.Sajnos távgyógyászatban nehéz lesz a végére járni.
Ez egy Denso kompresszor,amit a Diavia szerintem soha nem használt.Ilyen (legalábbis felületesen összehasonlítva) van a régebbi C mercikben.A kis fekete pötty a fordulatszámjeladó.
Köszönöm, csak a klímahűtő lenne cserélve, ami pedig teljesen csereszabatos (BMW E34-es szériáról van szó amúgy), úgyhogy a kérdés csupán a tisztíthatóságra vonatkozott. R12 csakis lefejtve lenne, az újabb kocsin pedig amúgy is egy kis karbantartással (tisztítások, o-gyűrűk csere stb) kezdődne a használatbavétel. A lényeg, hogy a klímahűtő ezek szerint teljesen pucolható és használható. Thx.
Nem vagyok klima szaki, de egy nyomaskapcsolot (mint egy sima input) egy osszeerintem-megszakitom teszttel is lehet szimulalni, hogy kideruljon az hianyzik-e az elektronikanak. Meg kell merni milyen amikor mukodik, es milyen amikor nem. Aztan nem mukodeskor olyat kell szimulalni, amilyen mukodeskor volt. Ha elkezd mukodni, akkor megint az szart be.
En PLC-s vagyok, rendszeresen szimulalunk szoftvernek nemletezo beleneteket, hogy kiprobaljuk a cuccot, vagy hogy csinaljon olyat, amit az adott korulmenyek kozott a fizikai inputok alapjan nem csinalna.
Peugeot 406 HDI-m-ben másfél hónapja lett klíma nyomásérzékelő cserélve.
Most megint ott tartok, hogy nagy melegben klíma bekapcs, elindul a hűtés, bekapcsolja a szabályzó a hűtő ventillátort (még a fokozatát is változtatja) aztán egyszer csak langyos levegő. Aztán másnap tökéletes minden. Nyomás megmérve.
Ok. Tavaly is ezt csinálta, aztán kicserélték a nyomásszabályzóz 15 ropiért, másfél hónapig jó volt. Most a szerelőtől elhoztam egy újat, azt modta, ha megint szarakodik, cseréljem ki, meglátjuk mi lesz?