Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 1183
"Sajnos nálunk a klíma még luxusnak számít"
Hát nem csak nálunk, ha odakint is 260 euro lett volna.
De tényleg: mi kell ahhoz, hogy nálunk se legyen már luxuscikk? Minek kellene Mo-on még ehhez történnie?
15 éve kapitalizmus van, EU tagállam lettünk, tele vagyunk nyugati kocsikkal, még csak nem is a Balkánon lakunk. Talán szemléletváltás. Az meg, ha rajtunk múlik sosem lesz. Úgyhogy nem tudom.
Előzmény: laci590401 (1181)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 1182
Hát nagy csodát tényleg nem tett a plusz ventillátorozás, de kár volna tagadni, hogy valamit azért tényleg javult a helyzet. Most ha magamra irányítom a fufókákat, akkor éppen egy kellemes hűtést kapok. Ma próbáltam a kánikulában egész elviselhető volt. Ahhoz elég hideg, hogy gyakorlatilag elegendő komfortérzetet adjon, ahhoz meg nem, hogy megfázzak tőle. Erre a nyárra még így hagyom, oszt' jövőre elvágom a torkát.

A kompresszornak biztosan van köze a dologhoz, mert:
1. alapjáraton nincs hűtés, akár megy a ventillátor akár nem, csak kb. 1500 ford/perc felett, akkor viszont elviselhető, mint említettem
2. a kompresszorból folyamatosan rendszertetelen ketyegés szerű hang hallatszik a fordulatszámtól függetlenül, ha be van kapcsolva
3. már ezt a mennyiségű (110dkg) hűtőközeget is kész kínlódás volt beletuszkolni, egyszerűen nem szívott 3000 ford/perc alatt
Előzmény: b_janos_hu (1175)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 1181
Ez egy "korrekt" ár,és nem xmbela találta ki . Én a a múlt héten egy VW -ba 72 ezerért vettem egy csövet a szakszervízben,de Ausztriában is 260 euro lett volna. (erősen ragaszkodott a tulajdonos az eredeti alkatrészhez, meg lehetett volna olcsóbban is úszni) Sajnos nálunk a klíma még luxusnak számít.Nem a munkadíj drága hanem az anyag és a szerszámok.
Előzmény: murray (1180)
murray Creative Commons License 2005.07.28 0 0 1180

:-)

elég könnyedén közölte, mi??:-)

 

Előzmény: mpx (1179)
mpx Creative Commons License 2005.07.27 0 0 1179
Huuuvazzzz.... Miből van ez a cső ? Aranyból????
Előzmény: xmbela (1178)
xmbela Creative Commons License 2005.07.27 0 0 1178
A "Rikítóződ trutyi" UV festék,ami a rendszerben kering az olajjal és a hűtőközeggel együtt.Nyugodtan használhatod ,mert ha már kb. 2 barra csökken a nyomás akkor a biztonsági kapcsoló nem engedi a kompresszort dolgozni.
Ez típushiba a Brava,Bravo,Marea -nál.Ha jól emlékszem 30k körül van a cső.
Előzmény: mpx (1177)
mpx Creative Commons License 2005.07.27 0 0 1177

A tünet: Rikítóződ trutyi szivárog a klímahűtőt a kompresszorral összekötő csőnél, ahol a fémcső a gumival csatlakozik (most a nagy melegben, hidegen nem csinálta). A klíma ki-be kapcsolgat, ha megy, akkor hűt még rendesen.

 

A kérdés :Világos, hogy az olaj szivárog, meg gondolom a gáz is.  Azt viszont nem tudom, hogy használhatom-e így.

Egy töltés biztos játszik, de azt nem tudom, hogy mibe fáj egy ilyen cső cseréje.

(A gép egy 1.6-os Brava, manuális klímával)

Továbbá : tud valaki egy megbízható klímást Pécsen ?

 

Előre is köszi !

 

Üdv !

M.P.

 

xmbela Creative Commons License 2005.07.27 0 0 1176
Nincs bennt szabályzószelep.
Én még mindig a kevés hűtőközegre gyanakszom.
Előzmény: DT 20-61 (1174)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.27 0 0 1175
Alj! Ha a kompresszor gyenge, akkor nem lehet kritikus a kondenzator hutese, hiszen nem azert nem szallit elegendo hot a rendszer, mert nem tudja leadni kint, hanem a kompresszor miatt. Ergo egy ilyen rendszeren nem lehet segiteni a kondenzator ventillatoroztatasaval. Ilyenkor azt lehet tapasztalni, hogy a kondenzator bemenete forro, a kimenete kornyezeti homersekletu, az elpar bemenete hideg, a kimenete szinten kornyezeti homersekletu. Ezt azert tudom, mert az en rendszerem is ilyen. Mindig van leggyengebb lancszem. Ha a kondenzator veltillatorozasaval javul a rendszer, akkor addig nem a kompresszor volt a leggyengebb lancszem. xmbela: Majd ha lesznek adataim a nyomasokrol, megirom. Addig is koszi! Voltam a Somlai halaszlefozo versenyen, ha tudtam volna hogy arra vagy, beugrottam volna.
Előzmény: DT 20-61 (1174)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.26 0 0 1174
xmbela:

Azt szeretném megkérdezni, hogy a Denso kompresszorban, amiről a képet is feltettem, szintén létezik az a biznyos nyomásszabályzó szelep? Mert van egy olyan rendszertelen kattogó hangja, mintha egy szelep nem tudna megmaradni a helyén. Létezhet, hogy ha ez a szelep nem jó, akkor nem tudja felépíteni a nyomást. Valahogy nem hiszem, hogy a dugattyúi lennének ennyire elkopva, már csak azért is, mert eddig kb. kétszer előfordult, hogy egyik pillanatról a másikra egészen jól hűtött, aztán megint visszamelegedett. Most bekötöttem direktre a motorhűtő ventillátort és a kiegészítő ventillátort is, így lemegy kb. 15 fokra, de lejjebb nem. Amikor néha megjavul, akkor kb. 10 fokos levegő jöhet.
vec Creative Commons License 2005.07.23 0 0 1173

 

 

Köszönöm a hasznos tanácsot neked és DT 20-61-nek is!

De azt hiszem,hogy inkább M.o.-on próbálok meg szerezni kompresszort!

Előzmény: xmbela (1163)
xmbela Creative Commons License 2005.07.23 0 0 1172
Ha megkérded a 99 %-uk elküldi Mo.-ra is.
Lehet cserélni.De nem tuti,hogy passzol.Rengeteg variáció létezik.
Előzmény: ATóth (1170)
ATóth Creative Commons License 2005.07.23 0 0 1171
Ja bocánat

Köszönöm és
Üdv
a Tóth :-)
Előzmény: ATóth (1170)
ATóth Creative Commons License 2005.07.23 0 0 1170
Egy baja van, hogy csak Németországba biznicel.

Lenne 1 kérdésem kapcsolódva.

Lehet ezeken ékszíjtárcsát cserélni?

Mert nekem '93-as a gépem, az ékszíj már bordás, de a rendszer az még az R12-es.
Előzmény: xmbela (1169)
xmbela Creative Commons License 2005.07.23 0 0 1169
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61863&item=7988775075&rd=1

R12
Előzmény: LONG (1168)
LONG Creative Commons License 2005.07.22 0 0 1168

HELP HELP!

 

'92-es A vectrába keresek klimakompresszort, kuplunggal. Harrison Model No: 1131558.

Vajon milyen gáz lehetett ebben a rendszerben ?

Köszi!

LONG

xmbela Creative Commons License 2005.07.22 0 0 1167
Ha lenne is lehetőség felújításra ,szerintem túl drága lenne.Gazdaságosabb egy bontott.
A fordulatszámjeladó azért van ennél a típusnál ,hogyha besül a kompresszor akkor kikapcsolja a mágnestekercset a további károsodás elkerülése érdekében.
Előzmény: DT 20-61 (1165)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.22 0 0 1166

Pl. dizel autokban errol veszik a fordszammeronek a jelet. Gondolom, mert altalaban a generatorrol szoktak...

 

JANo

Előzmény: DT 20-61 (1165)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.22 0 0 1165
Ha ez egy Denso kompresszor, akkor fel lehet újítani, vagy van valami más ötlet, hogy miért nem szállít rendesen?
A fordulatszámjeladónak mi a funkciója a rencerben?
Előzmény: xmbela (1158)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.22 0 0 1164
Német, osztrák és olasz ebay-t néztem.
A keresőbe egyszerűen bírtam a Diavia, climate comressor, compressor, kompressor szavakat és adott néhány találatot rájuk.
Előzmény: vec (1160)
xmbela Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1163
Aztán csak óvatosan a licitálással ,mert sok az átverés.Ha olyan használt kompresszort látsz aminek gyári dugói vannak és a tulaj azt írja ,hogy nem próbálta ki vagy valami hasonló akkor az nagy valószínűséggel rossz.Akkor lesz ilyen dugód,ha veszel egy új kompresszort és arról ráteszed a régire.Ha Mo-ra küldeted akkor a min költség 35 Euro.Értékelést olvass az eladóról.Sajnos párszor már levettek:-(
Előzmény: vec (1162)
vec Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1162

 

 

Köszi!

nem fog szét esni:) Csak azért kérdeztem meg mert már jó ideje evvel a témával szenvedek! Nem találok egy kompresszort!Körmend sajnos messze van.

 

Előzmény: xmbela (1161)
xmbela Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1161
Itt:
http://motors.listings.ebay.de/Klimaanlage_Klimakompressoren_W0QQfclZ3QQfromZR11QQsacatZ61863QQsocmdZListingItemList
Remélem nem esik szét a topic.
Előzmény: vec (1160)
vec Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1160

 

Hello!

Szeretném meg kérdezni,hogy az ebay-on hol találtál kompresszorokat? Rá mentem de nem találtam ilyeket!

Előre is köszi!

Előzmény: DT 20-61 (1150)
xmbela Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1159
Ha produkálja a hibát, akkor célszerű lenne elektromos méréseket is végezni.
Írd meg a nyomásmérés eredményét is.Sajnos távgyógyászatban nehéz lesz a végére járni.
Előzmény: pámpi (1154)
xmbela Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1158
Ez egy Denso kompresszor,amit a Diavia szerintem soha nem használt.Ilyen (legalábbis felületesen összehasonlítva) van a régebbi C mercikben.A kis fekete pötty a fordulatszámjeladó.
Előzmény: DT 20-61 (1152)
FSO Papa Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1157
Köszönöm, csak a klímahűtő lenne cserélve, ami pedig teljesen csereszabatos (BMW E34-es szériáról van szó amúgy), úgyhogy a kérdés csupán a tisztíthatóságra vonatkozott. R12 csakis lefejtve lenne, az újabb kocsin pedig amúgy is egy kis karbantartással (tisztítások, o-gyűrűk csere stb) kezdődne a használatbavétel. A lényeg, hogy a klímahűtő ezek szerint teljesen pucolható és használható. Thx.
Előzmény: xmbela (1126)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1156
http://www.teszvesz.hu/show_item.php?item=55197825 | http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=5d93c24e36242a8d1c8e181d2305e4a4&s=341&PHPSESSID=5ad44cf67f9c9c45b3e6b52cddf07590 | ELADÓ! E30 Komplett klíma berendezés (klima hűtő, klima kompresszor, klimacsövek, szárító stb...) Irány ár: 75.000,- Ft info: 06 70 286 51 07
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1155
Nem vagyok klima szaki, de egy nyomaskapcsolot (mint egy sima input) egy osszeerintem-megszakitom teszttel is lehet szimulalni, hogy kideruljon az hianyzik-e az elektronikanak. Meg kell merni milyen amikor mukodik, es milyen amikor nem. Aztan nem mukodeskor olyat kell szimulalni, amilyen mukodeskor volt. Ha elkezd mukodni, akkor megint az szart be. En PLC-s vagyok, rendszeresen szimulalunk szoftvernek nemletezo beleneteket, hogy kiprobaljuk a cuccot, vagy hogy csinaljon olyat, amit az adott korulmenyek kozott a fizikai inputok alapjan nem csinalna.
Előzmény: pámpi (1154)
pámpi Creative Commons License 2005.07.21 0 0 1154

Sziasztok,

keresek egy klíma specialistát.

Peugeot 406 HDI-m-ben másfél hónapja lett klíma nyomásérzékelő cserélve.

Most megint ott tartok, hogy nagy melegben klíma bekapcs, elindul a hűtés, bekapcsolja a szabályzó a hűtő ventillátort (még a fokozatát is változtatja) aztán egyszer csak langyos levegő. Aztán másnap tökéletes minden. Nyomás megmérve.

Ok. Tavaly is ezt csinálta, aztán kicserélték a nyomásszabályzóz 15 ropiért, másfél hónapig jó volt. Most a szerelőtől elhoztam egy újat, azt modta, ha megint szarakodik, cseréljem ki, meglátjuk mi lesz?

Van ötlet?

Köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!