Nos azért van kettő,mert a vitóban a motor keresztben helyezkedik el,és nem hosszában,mint lpédául a sprinterben!
pedig egy ugyan azon motorblokkról,vagyis motorról beszélünk!a sprinternél egy van a normál helyen,de ez a vitonál a égszürőház mögött van,és ezért raktak még egy másikat előre,hogy lehessen könnyen hozzáférni bármikor,például olaj potlásához!
lehet,hogy már későn írok,de a kérdésedre válaszolva annyít tudok mondani,hogy a 108,110,112 CDI motorok teljesen egyformák(noha vot egy időszak amikor a hajtókar csapszegek más méretben készültek,de csak egy kevés idejig)csak a vezérlő,és valamilyen szinten a porlasztók különböznek!más semmi,csak az apró sallangok(légtömegmérő,intercooler hütő,vagy épp azon ventilátor,szívótorpkban pillangószelepek stb!)
A harmadik henger lekapcsolás,csak a CDI vitonál van és az a nyagnyomású szivattyura értendő,ami három elemből áll!(ami alapjáraton,és továbbá egészen kb az első nagyobb gázadásik lekapcsolva tartja az egyik elemet)de nagyobb fordulaton,vagy épp gázadásnál újra visszakapcsolja a harmadik elemet is,hogy megfelelő nyomás legyen a rail csőben!ezt egy elektromos mágnesszelep kezeli,ami a nyomásszabályzoval összedolgozik!
A központi zár vezérlő doboza a motorvezérlő mögött van,amelyek a kesztyűtartó mögött taláható!
Ha bármilyen problémátok van,szivesen segítek,sőt ha igény van rá,bármilyen szerelést javítást vállalok!
Az M3 biztosítékhoz a nagykönyv a következőt írja: 40A hűtőventilátormodul 250W és: 60A hűtőventilátormodul 540W.
Hát ennyi. Műszerészként én elsősorban a hűtőventilátor zárlatára gyanakodnék elsősorban, de friss vitotulajdonosként nem tudom, de lehet hogy van benn valami vezérlőelektronika is ami hőfokra kapcsol nem pedig csak gomba. Ha lehet próbáld ki úgy hogy széthúzod a ventilátormotor stekkerét, mi lesz úgy? Remélem tudtam segíteni további jó utat!
98-as MB Vito V280. A vezető ülés alatt vannak a biztik. Nekem az M3 foglalatban van egy 40A bizti és amint kicserélem kiolvad. Mivel nincs kézikönyvem nem tudom merre induljak el. Ha valaki tudja minek a biztije ez, vagy van rajz róla megköszönöm.
Szia! Körősi Ferenc vagyok és már nagyon sok Vitot javitottam szerencsére sok sikerrel!!! Nagyon sokan hivtak a forumról is.Ha van valami probléma az autoval bátran fordulj hozzam sok bizalommal. Tel:06702668204
Köszönöm a választ, időközben már kialakult a kézhezvétel éppen tegnap, tehát egynapos Vitotulajdonos vagyok. Ahogy írtad a figyelmeztetésedben, valószínűnek tartom hogy nálam is ilyen hiba lesz. Gyorsításkor "reszket" , és van egy fordulat és sebességtartomány ( kb 80 km/ó 2000 rpm) ahol olyan szintű rezonanciát visz a kasznira hogy a széteséshez közelinek érzem . A féket az előző autókhoz képest erősen kell taposni, olyan mintha nemis lenne szervós, ezt érzem a kormányon is, lehet hogy valami nem ok? Az autóra garanciát vállaltak, de hát nem kimondottan Mercedesz szervízből való így ha valahol találok jó szakit megnézetem vele (hogy mit kell megcsináltatnom gariban). összességében tetszik az autó, végre újra van Mercim, volt már 123-as és 124-es is. Remélem beválik!!!
Ha automata váltóst veszel mindenképp nézd meg a baloldali féltengely mennyire mozog, cserélték-e már a szimeringjét többször. Laza gyorsítás mellett ha az autó elkezd reszketni az rossz előjel. Sajnos egy típus hiba, a váltóban a féltengely csapágya megy tönkre.
Én most pont ebben a bajban vagyok, 20eKm alatt 3x kellett szimeringet cserélni, de már megint ömlik az olaj a váltóból :( Gőzöm sincs hol lehetne épeszű áron megjavíttatni. Ha valaki tud erre jó szerelőt kérem jelezze!
Nekem ugyanez a rettenetem van. A vákumkörben volt hiba. Vagyishogy kevés volt a vákum.Ezért a turbó nem kapcsolt időben,nem kapott elég levegőt a sok gázolajhoz. Ezt egy kézi vákumpumpával mérték ki. Nekem is okádta a füstöt és állandóan tiltott. A hiba javítása után ment rendesen és nem füstölt. Kb 1hónapig tartott az öröm. Most megint füstöl mint az állat,de legalább nem tilt. ÉS RETTTTENETESSSSEN ELEGEM VAN BELŐLE!!!!!!!!!!!! Pedig én megpróbáltam szeretni......
Hali! Segítségre lenne szükségem, vagy egy 112cdi 99-es vitom nem igazán bir menni és nyomja a fekete füstött és men tudom mi lehet a baja. Ha valakinek van ötlete az irjon
Van nekem egy 1999-es 112 CDI vitom. Elégedett voltam eddig vele, de két probléma merült fel. Az autó tökéletesen indul hidegen melegen, jól is megy, azonban néha megmakacsolja magát, és nem indul, eltelik egy kis idő negyed óra vagy 1-2 óra, és újra indul. Nem tudok rájönni mi a gond, mikor gépre teszik, persze nem csinálja.
Van, hogy napokig tökéletesen működik, egyszer csak nem indul. Aztán megint jó, megint nem stb. A másik probléma az, hogy nem melegszik 50 fok fölé a víz.
Se városba, se országúton, gyorsan lassan megyek, vontatok a víz eddig felmegy és kész. Aki tud valamit segíteni, kérem, tegye, nem akarok mindent kicserélni feleslegesen.