Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

paypal Creative Commons License 2007.02.15 0 0 17004
ebben van valami, ehhez annyit tennék hozzá hogy ugye az Euro 5-ös norma az elvileg csak 2009-töl kötelezö, fateromék is azért kaptak Euro 5-ös gépeket, mert azokra mar most 3-4 centtel több fuvardijat lehet kérni és a Maut is 2-3 centtel kevesebb!
Előzmény: itreb (17002)
ivecoslaca Creative Commons License 2007.02.15 0 0 17003
Maximálisan egyetértek! Főleg a használt autó résszel, Bár meg lehet azzal is szívni, nem tudom mennyire emlékeztek az én 2 milliós váltó-hercehurcámra.....
De mindenképp először fel kell mérni a terepet, ha már nem adott a tárgyi eszköz hozzá. Millió vállfaja van a fuvarozásnak. Pl. ha Győr környékén épp konténeres, vagy darus autó kell, akkor érdemes azt kihasználni, mivel ha egy olyan helyre bekerül az ember, az évekre megoldhatja a problémát. De az is igaz, hogy az ilyen speciális munkáknál fenáll a veszély, hogy ha megszűnik, nehéz újat találni, és akkor már profilt váltani is nehézkes.
Úgyhogy nehéz okosnak lenni, vannak érvek a belekezdés és a lebeszélés mellett is.

De a korábbi véleményemet, amit realcnak írtam fenntartom: ha valaki nagyon akar dolgozni, meg tudja találni a számítását! De nem egyszerű dolog, nagyon sok lemondással, idegeskedéssel jár, talán szerencsére is szükség van.
Előzmény: Gasolin (16983)
itreb Creative Commons License 2007.02.15 0 0 17002
Az amortizációnál a jelenlegi helyzetet ne számoljuk mert most a 2002 utáni járművek legalább 5000eu val vannak túlértékelve a tachográf és az eu5-ös norma miatt.
A román vásárlók úgy nyomják fel a használt árakat hogy saját maguk sem hiszik el hogy normálisak.
A nyáron kinált Daf xf 38000 eu volt ugyan az az autóért 44000ért sorban állnak.

Szerintem ha egy szerelvény ára csak 3000Eu-t csökkenne évente senki nem venne használtat! Te vennél 9000Eu-val kevesebbért egy 3éves szerelvényt rosszabb finanszirozással és 450000km futással mint ujjat?
Előzmény: Gasolin (16997)
ivecoslaca Creative Commons License 2007.02.15 0 0 17001
Én csak a belföldi viszonyokat ismerem nagyjából. Több kollega (néha én is a pótossal) 165 forintos kilométeráron csinál fuvarokat vidékre, 400-500 kilométert összesen. És abból is ki lehet jönni. Legalábbis akkor nem csinálnák ha nem érné meg. Természetesen ebből nem tudsz fenntartani egy 30 milliós szerelvényt. Itt jön képbe a kreatív magyar ember, aki spórol a javításon, adón, stb. Nem egy jó állapot ez. De szerencsére nekem jó munkám van (most, de ez változhat), én megkeresem helyi viszonylatban, 100-150 kilométerrel azt a pénzt, amiért más elmegy 500-at. De persze ehhez 16-18 órás munkaidő kell, ami ugyanolyan szabálytalan.
Előzmény: itreb (16996)
dss Creative Commons License 2007.02.15 0 0 17000
nem vagyunk egymástól túl messze, ha úgy gondolod dobj egy mail-t, címem nyilvános és beszélgethetünk. a többiek szerint én 'varrodás' vagyok, de vannak tapasztalatok saját autó ügyben is....:-)
Előzmény: binlaci5 (16980)
_Globetrotter Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16999
juuuupiiii:o)
Előzmény: Gasolin (16998)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16998
Március 1-től a hollandok teljesen feloldják a korlátozást a 3 éve csatlakozott új tagok előtt.
Lehet menni konténer szállatani egy holland céghez. Igaz eddig is lehetett, csak kérvényezni kellett a munkavállalási engedélyt.
Gasolin Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16997
Szerintem egy új szerelvény amortizációjára nagyjából 3000Euro-t lehet (esetleg 1-2 százzal kevesebbet) számolni.
Mivel ez legtöbbször lizinges és 3 évben kell gondolkodni. Addigra ott van benne 5-600.000Km és lehet cserélni. Hasonló egy lízingdíj egy ilyen gépnél.
Sok múlik az üzemanyag áron. Lehet érdemes foglakozni a növényi olajjal. A németeknél 0,80cent/L a növényi olaj. Minimális átalakiítás kell a járművön eszközölni. A többletfogyasztás a gázolajhoz képest 3-4%-k. Az olajcsere periodus feleződik.
Így egy 14.000km-es havi futásteljesítménynél havi kb. 4-500 euro megmarad. Ez is évi 1,5mFt körül van.
Előzmény: itreb (16996)
itreb Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16996
Ilyen kondicióval és teljesítménnyel azért már lehet eredményt felmutatni.
Mondjuk egy autó amortizációjára senki sem számol pedig egy új szerelvénynél havi 200000 simán megvan az első pár évben.
Sok autót hirdetnek használtan olyan 16-19000km átlagos havi futásteljesítménnyel azok bizti termelnek az Eu-ban. Meg fagyálló sem kell a motorba mert biztos nincs ideje kihülni.
10000km mellett nem nagyon lehet gazdaságosan kijönni a nagyon nyomott tarifákkal szerintem.
Várom mások hozzászólását is!
Előzmény: paypal (16992)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16995
Sajna fix IP címem van (régebben probáltam 1-2 programot ami ezt kijátsza, de a Rapidnál nem műkődött). Szívók is vele eleget, mert a jó cuccok szinte mindig a Rapidshare oldalán vannak. De a tűrelem sokat segít. :o)
Előzmény: Gerob (16990)
itreb Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16994
Akkor még lizinget nem nagyon fizettél ugyi!
Előzmény: figusa (16991)
paypal Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16993
A wabi ha alvállalkozóknak ad fuvart, nyilván a km-töl függöen, olyan 50-100€ keres rajta!
Előzmény: figusa (16991)
paypal Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16992
fateromék a Kühne&Nagel logisztikai cégnek dolgoznak 25 kocsival, német-dán vonalon, 83 centet + Maut vizetnek (a fricceknél ez asszem 13 cent/km), tehát lehet számolni! Annyit elárulok hogy nem termel egy autó se 500-e és 1mille közti hasznot, söt inkább kevesebbet! Pedig átlagban a havi 14e km meg van kocsinként!
Előzmény: itreb (16988)
figusa Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16991

Igen ha 2 kanyart meg tudsz csinálni akkor ez csak cca 400 ezer.Tényleg nem sok.

Ők dhl-eznek.Illetve saját fuvarjaik vannak.

Az egyik osztálytársnőm speditőr, vmi hihetetlen alacsony árrést mondott amiért a fuvart eladják.Nem akarok hülyeséget mondani, megkérdezem mégegyszer mert nem hiszem el első hallásra.

Előzmény: itreb (16988)
Gerob Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16990

OFF

 

Nem tudom, hogy milyen oldalról kell letöltened, csak egy tippet akarok mondani (feltéve ha az a problem, amire gondolok). Én az ilyet úgy szoktam megoldani pl.: a Rapidsharén, hogy le-föl csatlakozok a netre, ezáltal új IP címet kapok, és így nem kell kivárnom a hátralévő időt!

 

ON

Előzmény: Gasolin (16989)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16989
Most néztem jött egy levél tőled.
Másfél óra múlva tudok az oldalról leszedni anyagot (most húztam le egy nagyobb file-t), akkor leszedem.
Előre is köszönöm!
Előzmény: Pavel (16985)
itreb Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16988
Hát a napokban számoltam egy magyar spanyol viszonylatot ahol 500eu a pálya és 3000at fizetnek oda vissza 4000kmre akkor számolj és mond meg neked mi jött ki eredménynek érdekelne.
Sokan beszélnek 1.2 eu/km dijjról is de nem hiszem hogy oda halandó ember bekerül.
Ha tudsz ilyet szivesen veszem ha nekem szólsz.
Előzmény: figusa (16987)
figusa Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16987

"a 0,8 meg alatti dijból "

Ez mit jelent? Euro?

Pedig hidd el nemzetköziben nagyon sok barátomnak megmarad ennyi.Épp tegnap szörnyűlködtünk egy felborult FH Volvo mellett hogy ez most mennyi kiesés lesz mire új fülkét kap, és bizony az autó ennyit termel.

Nem csak neki, másoknak is.Persze nem gabonázni kell visszfuvar nélkül, de erre mondtam a dobozost vagy hűtőst.

Előzmény: itreb (16986)
itreb Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16986
Ez édekelne a 0,8 meg alatti dijból hogy marad mag egy milla?
Vagy tudsz jobb dijjat, akkor szoljál nekem is!
Előzmény: figusa (16982)
Pavel Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16985
E-mailemet megkaptad? Megint megbízhatatlan a rendszerünk...
Előzmény: Gasolin (16984)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16984
Mire megítam már mások is írtak a témában.
Ezért vannak hasonló gondolatok. Legalább látszik hasonlóan látjuk a dolgokat.
Előzmény: Gasolin (16983)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16983
Nem nagyon akarok ebbe a témába belefolyni mert kisebb a rálátásom, de ha belegondolom magam a helyzetetbe és a nulláról indulnék mint te akkor a következőt tenném.
1, nem vennék új autót hanem keresnék egy jó állapotú használtat (rá kell szánni az időt, ha nem értesz az autókhoz keressél egy teherautószerelőt fizetsz neki egy kis pénzt és elviszed magaddal amikor autót keresel. Elfogadod a véleményét.)
Haszált autónál esetén ha nem úgy alakul a munka ahogy tervezed kisebbet buksz. (új autó 1-2 évben 30-40%-ot veszit értékéből egy kisebb 7,5t-s autónál ez 3-4mFt, nagyobbaknál ez több)
2, ha végkép nem tudod merre indulj el, nem menj kamarához, ott legföljebb régi adatokat kapsz, mert a kötelező kamarai tagság eltörlésre került és nincs aktuális adatbázisuk.
Inkább keress olyan ingyenes reklámkiadványt, amit minden évben kiadnak Yellow Pages, Szaknévsor, Super Pages stb. Ebben legalább az adatok "frissek", és olyanok hírdetnek akik működő cégek.
Innen kiollózod a fuvarszervezőket, spedítőröket, szállítmányozókat és már lesz is rengeteg címed.
Innentől kezdve már csak fel kell keresned őket és tajékozódni az aktuális helyzetről.
Ők megmondják milyen autóra van rendszeres munkájuk (milyet vegyél), tudnak-e neked adni stb.

Az autóvásárlásnál arra is kell figyelni, hogy a munka után maradjon annyi pénzed, hogy az első 3 hónapra amig az első megbízásokat kifizetik legyen pénzed tankolni, autót fenntartani.
Nem elfeledni, hogy ahhoz, hogy vállakozz kell szaktanfolyam és egyéb is.

Megoldásként az is szóba jöhet, hogy néhány cég foglakozik olyannal, hogy megveszi az autót (főleg 40t szerelvényeket) és bérbeadja alvállakozóknak úgy hogy munkát is ad hozzá. A fuvardíjból meg levonja a költségeket. Így kicsi a kockázat (nem költekezel feleslegesen ki), de van fix munka is az autókra, igaz lecsípik a maguk hasznát (de ugyanezt megteszik a fuvarközvetítők is).
Így megtudod akarod-e csinálni a fuvarozást, kialakulhatnak kapcsolatok is közben, és később ha úgy gondolod önállóan belevágsz már nem a zavarosban fogsz halászni.

Ivecoslaca is mondta, hogy ha valaki dolgos, szorgalmas ember, és akar is dolgozni, akkor meg fog élni belőle.


Hangosan gondolkodtam, de én valószínűleg így kezdeném ha ebben gondolkodnék.


Ja és még egy dolog ha már tippeket adtam.
A megtapasztalt dolgokról folyamatosan számolj be itt, segítsz ezzel azoknak akik hasonlóban gondolkodnak. Ezzel bátorítást adsz nekik is.
Előzmény: binlaci5 (16979)
figusa Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16982

Csak olvasgatlak és csodálkozom rajtad.Ki az aki a mai világban bele mer vágni egy ilyen üzletbe?

Mindent jól átgondoltál?

Ha nem nagyon indiszkrét van elegendő tőkéd átvészelni az első 1 évet?

Mert az nagyjából teljesen elfogadott hogy 60-90 napra fizetnek a megrendelők.

Ettől függetlenül sok sikert kívánok neked hozzá, és Én is mindenképp azt javaslom hogy legalább 7,5 tonnás autót, az alatt ne is gondolkozz!

És csak nemzetközi.

Fuvart találni még csak-csak lehet szerintem.

Regisztrálj az összes fuvarkereső portálon, telefonáld végig az összes speditőrcéget, hívd végig az összes nagy itt működő külföldi multit hogy nincs-e rád szükségük (nem tescora és társaira gondolok) és akkor talán van esélyed.

Ennyi segítséget adhatok www.fuvar.lap.hu   Itt kezdheted a telefonszámládat gyarapítani:)

Ja az autóval kapcsolatban pedig csak és kizárólag dobozos, mégjobb ha hűtős, de semmiképp ne ponyvás!!Az minden mezitlábasnak van, és a zsíros munkáknak a közelébe sem jutsz! (philips, nokia, samsung, dhl stb ) És kezdj rögtön egy GPS követő beszereléssel mert az is fog kelleni.

Amúgy minnél nagyobb kocsi annál nagyobb pénz.Egy 24 tonnás még ma is meghagy 500 és 1 millió között havonta.Abból viszont egy új szerelvény legalább 30M Ft

Sok sikert, nagyon kíváncsi vagyok!:)

Előzmény: binlaci5 (16979)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16981

Nem akarlak elkeseríteni,de nulla ismeretséggel az esélyed is nulla.

Mint ivecoslaca is írta inkább lebeszélne arról,hogy fuvarozó legyél(meg én is).

Ha már annyira szeretnél fuvarozni akkor nézegesd meg a környékeden lévő fuvarozó,szállítmányozó cégek honlapját.Hátha keresnek alvállalkozókat,esetleg ott próbálkozz.De ha veszed a fáradságot és visszaolvasgatsz akkor ha jól emlékszem,fogsz találni ezekről a témákról véleményeket.

Előzmény: binlaci5 (16980)
binlaci5 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16980

1.Azon kezdj el gondolkodni milyen kapcsolataid vannak olyan helyen ahol akad valami fuvarozni való...

 

Köszönöm a válasz cicó.

Hát ez az: nulla kapcsolat.

Például egy cégnél kit kell keresni? Mi a titulusa az embernek aki dönt a megbízás odaitélése felől. Persze a főnököt, most jut eszembe. Úgy kell csinálni hogy mondjuk napi 5-10 céget végigjárok és várom hogy csörögjön a telefon?

 

Előzmény: cicó (16961)
binlaci5 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16979

De ha csak egyenlőre a szándék van meg, mindenképp azt javaslom, előbb nézzél körül munkalehetőség után. Nyugodtan végiglátogathatod a logisztikai cégeket, adhatsz fel hirdetést. Én is egy fuvarközvetítőn keresztül kapok munkát, keményen le is veszi a 10 %-ot.

 

Azt nem tudom, hogy jön ki, egy olyan felajálkozás, hogy:

"Tessék mondani, adnának nekem munkát, ha vennék egy 7,5tonnásat?"

Sajnos az a baj, hogy csak 4 éve lakom győrben semmi ismeretségem se helyileg, se a szakmában. Úgy nem szeretnék járni, mint egy bácskai nagyközség, ahol 107 traktor van, a zöme hiteles, sok az új. A rendszerváltás elött meg 7 traktor ellátta az egészet. Mennek a foglalások stb. Most meg jönnek az okosok, hogy nem mérték fel a gazdák a piacot. Aztán a gazda meg azt mondja: "Akkor lehet szántást vállalni, ha van traktorja az embernek." Mindegy.

 

Ilyen fuvarközvetítői, logisztikai cégek listáját hol lehet szerezni? Lehet egyáltalán? Kamaránál vagy hol?

 

Remegek a gondolattól, hogy az ablakomból nézegetem majd a vadi új kocsit....

Előzmény: ivecoslaca (16964)
Soltaire Creative Commons License 2007.02.15 0 0 16978
Ma ültem egy wabis DAF-ban :)
Nagyon szép és klassz. A hatos ifához képest pedig... ne is beszéljünk róla :D
Szép, csendes. Ótómata váltó... mikellhet még? Szőkecsaj az ágyra hátra :) Éééérted. Hátra :DDD
Bbazsa Creative Commons License 2007.02.14 0 0 16977
t4we Rola

hgf

rtret

erz

rtre

Gasolin Creative Commons License 2007.02.14 0 0 16976
Betonmixerrel meg betonpumpával kell járni.
Ott a driver csak gombokat nyom, meg kart húzógat és már jön is a cuccos. Munka végén meg ki kell mosni a szerkezetet.
Betonpumpáknak elég jó az óradíja, igaz elég drága a hardver.
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.14 0 0 16975
Akkor csak logisztikázzál ott,majd később lesz behajtva a fuvardíj :ĐĐĐĐĐĐĐ
Előzmény: cicó (16972)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!