Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2015.04.01 0 0 418686

Legalábbis ez lehetett az arány amikor az ábra készült. Azóta pedig rövidült valamelyest a vasúti menetidő, beállt pár többlet vonat és láthatóan gyarapodott a vasútállomás előtt parkoló autók száma.

Előzmény: attus germanicus (418552)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.04.01 0 5 418685


Előzmény: v_peti (418684)
v_peti Creative Commons License 2015.04.01 0 0 418684

Éppen hogy van! Ugyanis mivel nincsen annyi busz, mint itt, ezért egy csomóan P+R-eznek. Akkor meg már mit számít az, hogy lakott terület közepén, szélén vagy attól 3 km-re van az az állomás!

Előzmény: attus germanicus (418682)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.04.01 0 0 418683

"A KÖKI-Ferihegy távot is gyorsabban megteszi a vonat 140-nel, mint a metró hetvennel."

 

 

140-el,úgy,hogy Pestszentlörincen akár 10-en is felszállnak?A 140-es nyomvonalhoz szükséges átépítés,szintbeli keresztezés a Ferihegyi úttal olcsóbb,mint a metró?Még 120 km/h-val sem tud érdemi távolságot megtenni a vonat.

 

 

 

"Át tud a hármas, a kettes és az egyes metróra is szállni"

 

 

A mostani 23 perc helyett csökken a menetidő a + megállásokkal?

 

 

Gondold át még egyszer!

Előzmény: benbe (418648)
attus germanicus Creative Commons License 2015.04.01 0 1 418682

>Németországban is van olyan állomás, ami a puszta közepén van, mégis kimennek oda autóval az emberek, hogy (ICE-vonatra) szálljanak.

Ja. Párszázan naponta. ICE-re. Ezt tessék még egyszer alaposan átgondolni.

Arról már nem is beszélek, hogy ennek az eredeti felvetésedhez (regionális vonat 20-70 ezres városokban félóránként) pont semmi köze sincs.

Előzmény: M63 010 (418677)
Izsó001 Creative Commons License 2015.04.01 0 0 418681

Nem, fenyő volt.

 

http://iho.hu/hir/niklas-megtepte-nemetorszagot-150331

 

Remélem a vezér megúszta.

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (418680)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.04.01 0 0 418680

Csak nem egy csöveket szállító pótkocsinak ment neki? 

Előzmény: attus germanicus (418659)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.04.01 0 0 418679

Tényleg van ilyen. Ahhoz képest, hogy Frankfurthoz elég közel van (kb. 70 - 80 km, a tartományi határon) elég kihalt az egész. Néhány irodaház települt oda, meg a szokásos meki - benzinkút szolgáltatóegység, de a terület nagy része beépítetlen. Az ICE vonatok egy része nem is áll meg. Arra számíthattak, hogy a repülőtérre menők egy része otthagyja majd az autóját, mert lényegesen olcsóbb/egyszerűbb és erre a forgalomra és az autópálya forgalmára majd kiépül egy szolgáltató-negyed. Ez eddig kevéssé valósult meg. 

Előzmény: M63 010 (418677)
M63 010 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418678

Málta, Ciprus, Szlovákia és Csehország is eléggé magas színvonalú autóbuszközlekedéssel rendelkezik, ebben nem mi vagyunk az egyetlenek.

Előzmény: attus germanicus (418676)
M63 010 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418677

Attus Germanicus szerint nem sok normális ország van Európában!

Képzeld el, hogy még Németországban is van olyan állomás, ami a puszta közepén van, mégis kimennek oda autóval az emberek, hogy (ICE-vonatra) szálljanak. Akkor Németország nem normális?

Előzmény: attus germanicus (418676)
attus germanicus Creative Commons License 2015.03.31 0 1 418676

Normális országban ezen a vonalon, ahol kis és még kisebb városok fekszenek, és majd' minden állomás a települések legszélén, vagy azon is túl található, 96% autóval közlekedne, a maradéknak meg elég lenne egy vonat kétóránként.

 

De szerencsére Magyarország nem normális ország, az EU-ban kiemelkedően magas színvonalú autóbusz-hálózata van, ezért azoknak, akik nem tudnak autóval közlekedni, fel tud kínálni egy elfogadható színvonalú tömegközlekedési kiszolgálást.

Előzmény: kbn (418674)
zjakabfi Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418675

Azért a 20-as nem egy vidéki regionális vonal...

 

Előzmény: kbn (418674)
kbn Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418674

"Normális országban 4 közép- vagy nagyváros (Ajka-Veszprém-Várpalota-Fehérvár és még Herend és Hajmáskér méretét figyelembe véve egész nap félórás követésnek kellene lennie."

 

Hát nem tudom, melyik normális ország építene egy 30 percező szóló busszal kiszolgálható vidéki regionális vonalra második vágányt, ahol ez a vasútállomások elhelyezkedése miatt az utasok nagy részét a buszos kiszolgálásnál még rosszabb helyzetbe is hozná...

Előzmény: M63 010 (418621)
Rangun Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418673

Szerintem a reptéri vasút, vagy metró is csak egy gumicsont a kormány részéről, beszéljünk valamiről, valami más helyett, de pénz az úgy sincs rá, még új metrókocsikra sincs, nemhogy vonal hosszabbításra. Vasútra is kevesebb pénzt szánnak, mint az előző EU-s költségvetési ciklusban, miközben a forint, ma már jóval kevesebbet ér.

Rangun Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418672

Lehet, de közelítenek hozzá, nem csak beszélnek róla, mint nálunk.

Előzmény: vrobee (418671)
vrobee Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418671

Prágában most épül a metró a reptérig,

Igen? Én úgy tudom, hogy a Motolig épül, a reptéri hosszabbítást pedig immáron lefújták.

Előzmény: Rangun (418670)
Rangun Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418670

Washingtonban vagy Prágában most épül a metró a reptérig, holott ott jóval távolabb van a várostól, mint Budapesten.A 3-as metró akkor lenne drága, ha az Üllői út alatt vinnék, egyébként nincs lényegi árkülönbség a vasúthoz képest, ha felszínen megy a metró.

Előzmény: benbe (418666)
Izsó001 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418669

Köszi! Ez nagyon tetszik. :D 

Spec azt nem értem, hogy a mai Metropol pesti és bécsi stokja hogyan tud két külön útirányon, de szinte szinkronban jönni délnek..... na, majd pár perc múlva összetalálkoznak Drezdában, ott biztosan megszűnik a tudathasadás... ;) :D

Előzmény: orangutan (418656)
benbe Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418668

>A Tetris egyik színének neve spade (kard)

 

Ezt magyarázd már meg, kérlek! Vagy ez humor lenne?

Előzmény: manhattani (418664)
manhattani Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418667

A repülőtérről bejutni a városba a vonat jobb, az utasokat a városban teríteni meg a metró.

 

benbe Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418666

>Simán, főleg ha a reptéri vonatok nem fognak sűrűn járni

 

15 percenként. Ennél sűrűbben a metró sem fog, ne is reménykedj benne!

 

>Simán, főleg ha a reptéri vonatok nem fognak sűrűn járni

 

Miért beszélsz csak a Nyugatiról? Átszállási kapcsolatok lesznek KÖKI-n, a Kerepesi útnál, Zuglónál és Városligetnél is! A menetidő így is rövidebb lenne vonat+átszállással, mint metróval. A metró kiépítése nagyságrendileg tízszer annyiba kerülne, mint a vasúté, cserébe rosszabb eljutási időt produkál, és az átszállásmentességen kívül minden másban rosszabb, a vasútnál.

 

Ráadásul a legtöbben nem a hármas metró mentén laknak. A potenciális utasok ~10%-a juthat haza átszállás nélkül, 60%-a egy átszállással, a többiek többel. A legtöbb járműre, ami szóba jöhet, a vonatról is át lehet szállni (hála a Vitézí-féle átmérős közlekedés-szervezésnek). Így a teljes eljutásra számolva az átszállások száma sem különbözne drámai módon a vasúti és a metrós megoldás esetén, míg az eljutási idő rövidebb lenne. Miben jobb a metró, azon kívül, hogy jól hangzik?

 

(Heathrow-n kívül nagyon nem jut eszembe olyan városon kívüli reptér, ahová metró menne ki. Keleten és Nyugaton egyaránt a reptéri vasutakat favorizálják - nem véletlenül.)

Előzmény: Rangun (418661)
manhattani Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418665

>A közmunkás csak ne végezzen parancsra olyan vasúti szakmunkát, amiért egy tisztességes vezetésű országban munkabért is szokás adni - piaci alapon. 

 

A magasabb bérért némi szakértelmet is el lehetne várni, ami meg, ugye, nem nagyon van.

Előzmény: timetable (418631)
manhattani Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418664

>A számaidból úgy tűnik hogy a vízfej csökkent valamelyest ami nem baj.

 

Nem biztos. A Tetris egyik színének neve spade (kard), néhányat átminősítettek sport állásba, ezzel csökkent a felső vezetés létszáma.

Előzmény: Lovrin (418630)
manhattani Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418663

>Mi jár majd Zajtára, ICE, TGV vagy már MAGLEV? :-)

 

Óránként ICE, páros órákban TGV is, és csúcsban beerősít a MAGLEV.

Előzmény: _nyunyuka (418625)
jwkllr Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418662

kössssssssssssz

Előzmény: orangutan (418656)
Rangun Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418661

Simán, főleg ha a reptéri vonatok nem fognak sűrűn járni, arról nem beszélve, hogy a Nyugatitól még átszállásra és újabb utazásra kényszerülnek az utasok, még a 3-as metróról bárhol át tudnak szállni más járműre , ha szükséges,nem kell előbb a Nyugatiba vonatozni, majd metrózni, és újra átszállni.

Előzmény: benbe (418657)
vrobee Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418660

huhh, hát ez jól beleharapott valamibe...

Előzmény: attus germanicus (418659)
attus germanicus Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418659

attus germanicus Creative Commons License 2015.03.31 0 1 418658

Tökmindegy, nagyon kevés emberről beszélünk, közlekedési nézőpontból pénzkidobás az egész. Országimázs, PR szempontjából lehet csakis jelentősége, akkor pedig nem azt kell nézni, hogy közlekedésileg melyik verzió a hasznosabb, hanem azt, hogy PR-szempontból melyik jobb.

Előzmény: Rangun (418653)
benbe Creative Commons License 2015.03.31 0 0 418657

>A 3-as metrón több az utas, mint a teljes vasúthálózaton, elvileg átszállást spórolnak nagyon sokan,

Eddig van értelme a mondatodnak - csak vajon egy átszállás megér-e kb. plusz tizenöt perc menetidőt?

>ha a a metróvonal megy ki a reptérre, a vasúti megoldás, csak nagyon kevés embernek lenne kedvező, azoknak akik a 100-as vonal mentén laknak, vagy a Nyugati könyékén.

Meg mindenkinek, akinek drága az ideje. Ne felejtsd el, hogy mire ez egyáltalán a tervezés szakaszába lép, már lesz átszállóhely a többi metróra is, továbbá a nagyon kevés ember, akinek kedvező lenne, az eleve annak a napi ~1000 utasnak a nagyon kicsi része, akik összesen hasznot húznának a metróból.

Előzmény: Rangun (418653)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!