Köszi, ez így nagy segítség. Pedig azt hittem azért van a fórum. Ha mindenki maga dönti el, akkor miért kérdez bárki, és minek van a fórum? És ha nem tudsz érdemben válaszolni, akkor miért teszed mégis? Mit vizsgáljak rajta? Nincs laborom. Olvasni tudok, de mindre ugyanaz van irva kb. A fórumokon szokás tapasztalatokat megosztani. " Döntsd el!" Eszem megáll!
2000-es évjáratú 16 szelepes 1.6-os Scénic-emben szeretnék olajat cserélni. Sok rövid, városi használat, de vannak hosszabb utak is. 20000 km ment bele ezév alatt. Egy éve van nálam, megvételkor a gyárilag előírt Elf Evo 900 SXF 5W-30 ment bele. Nem fogyasztotta, színe most is elég szép.
Elég jó olaj ez szerintetek? Vagy van reális áron jobb olaj? Nézegettem, de nem túl sok más gyártó olaja teljesíti az RN700 vagy RN710 minősítést. Ami igen, pl Castrol vagy Repsol az 1,5-szer, de inkább 2x annyiba kerülnek. Egyáltalán mennyire fontos ez a minősítés?
Előzőleg vettem bele Wynn's hidrotőke adalékot, csendesebb lett tőle. Ezt most is tervezek rakni bele.
"Egy kérdés: mit és hogyan mértek? A fémreszelék gyártás szvsz nem tartozik a jól körülírható mérési eljárások közé."
Úgy értettem hogy szinte már az első 5 percben a fém a fémen koptatta egymást a hiányos surlódás csökkentés miatt, míg a jóbb olajjal kent fém fél óra múlva sem kezdett kopni.
De nem az eljárásra figyeltem jobban hanem arra hogy megjegyezzem melyik olaj hogy teljesített.
Bocs nem figyeltem az eljárásra csak azt jegyeztem meg hogy melyik olaj teljesített a legjobban és mennyivel.
Én úgy értettem hogy azt nézhették hogy mikor kezd súrlódni a fém a fémen, meddig képes köztük maradni az olaj nyomás és mozgatás hatására, lehet hogy másképp volt de meg tudom még kérdezni pontosan ha ez valakit érdekel.
" ... ez tudja az MB 229.5-öt is ami pár% üzemanyag megtakarítást okoz a 229.3-hoz képest ... "
Az MB 229.5 jóváhagyású motorolajok az olajcsere hosszában múlják felül az MB 229.3-as olajokat.
" .... Megnézték milyen olajakat használtak. ... Betették valami gépbe ami nagy nyomás alatt elkezte dörzsölni két fémlap között az olajcseppeket. .... "
Gondolom a 4 golyós tesztről volt szó (amit alapvetően ipari kenőanyagok vizsgálatára szokta használni).
" .... Már nem emlékszik mindenre de azt tudja hogy a castrol a legrosszabbak között volt ezek már az első 5 percben már fémreszeléket csináltak. .... "
Egy kérdés: mit és hogyan mértek? A fémreszelék gyártás szvsz nem tartozik a jól körülírható mérési eljárások közé.
Szerintem benzinesbe elvileg ez a csúcs ár-teljesítmény arányában:
Total Quartz 9000 Energy 5W40 (5L)
ez tudja az MB 229.5-öt is ami pár% üzemanyag megtakarítást okoz a 229.3-hoz képest:
QUARTZ 9000 ENERGY 5W40Szintetikus technológiával készült motorolaj benzin- és dízelüzemű motorokhoz. Védelmet nyújt a motornak a legszélsőségesebb üzemeltetési körülmények között is.ACEA A3/B4, API SN/CF, VW 502.00/505.00, BMW LL-01, MB 229.5 (229.3), PORSCHE A 40
Én ezt használom egy ideje, nagyon könnyen forog a motor hidegben.
Viszont a sima total 5w-40-el (nem energy) mintha csendesebben indulna és járna a motor.
(E320 165000km)
Egy ismerősöm a 18. ker Suzukiban dolgozott és mesélte hogy egyszer csak megjelentek fuggetlen szakértők olajtesztelésre.
Megnézték milyen olajakat használtak.
Betették valami gépbe ami nagy nyomás alatt elkezte dörzsölni két fémlap között az olajcseppeket.
Már nem emlékszik mindenre de azt tudja hogy a castrol a legrosszabbak között volt ezek már az első 5 percben már fémreszeléket csináltak.
A total quartz 9000 széria állítólag annyival jobb volt mint a többi hogy ki sem tudták várni hogy elveszítse a védelmet, leállították a tesztet.
Azt is mondta többször hogy érdekes de a többi total nem szerepelt valami jól, csak a 9000-res széria...
A tesztet kizárolag belső felhasználásra csinálták, hogy milyen olajokat érdemes használniuk, elmondani sem lett volna szabad neki (gondolom üzletrontás miatt)
Ez már régen volt de igaz volt, azt nem tudom hogy most mit gyárt a Total, egy biztos akkor "full Syntetic" volt ráírva, most már csak "Syintetic Technology"...
Felhívtam a Totalt és sok kapcsolás után beszéltem egy náluk dolgozó mérnökkel aki azt mondta hogy bizzam bennük, a nagy része syntetikus csak a minőség és az ár-teljesítmény arány érdekében van az alapolajban pár% minőségi ásványi összetevő, és ők nem hazudnak hanem ráírják, ellentétben más érdekes gyártókkal.
Én most a total 9000 ACEA A3/B4 szériára esküszöm míg valami meg nem győz hogy van jobb.
(Az "ACEA C..." részecske szűrősekbe való olajat kerülöm mióta olvastam hogy kényszerből kivonták belőlük a surlódás csökkentő anyagok nagy részét: MB 229.31, MB,229.51...stb)
Ahogy kisp is írta: ezekhez a motorokhoz a VW kizárólag a VW 507 00 jóváhagyású motorolajok használatát fogadja el ezek pedig csak SAE 5W-30 viszkozitási osztályban készülnek.
Szakértőtlenül beleugatok. Nekem hasonló gondom volt a Kiával, Total olajat kapott, és vívódtam, hogy 5W-30, vagy 40-es legyen. Aztán alaposabban megnézve kiderült, hogy csak az 5W-30-asnak van Hyundai-Kia jóváhagyása. Lehet, hogy ez is hasonló dolog.
" ... Passat B7 2.0 140 LE Bluemotion konkrétan a (már módosított) csalószoftware-es 100e km-t futott autóba melyik lenne a jobb választás: 0 vagy 5w-40? ... "
Ha jól sejtem akkor a CFFB motorkódú változatról van szó, ahhoz pedig kizárólag 5W-30 as (VW 507 00 jóváhagyású) motorolaj használható.
Passat B7 2.0 140 LE Bluemotion konkrétan a (már módosított) csalószoftware-es 100e km-t futott autóba melyik lenne a jobb választás: 0 vagy 5w-40? 50-es van vajon?
80%-ban autópályán és országúton használom 160-180 km/h között (ilyenkor 100-105 C fokos a motorolaj); városban szoktam menne vele rövid távokat de ilyen 5-10%-a lehet a teljes megtettnek; garázsban áll télen nyáron.
Előre is köszi!
micar ha olvasod kíváncsi vagyok a te véleményedre is:)
" .. 2003-as évjáratú, 1.2 benzines 59 kW-os K12 Nissan Micra-ba milyen motor-, ill. váltóolajat javasolsz? ... "
A lehetőségek tárháza meglehetősen bőséges mivel a Nissan az egyfokozatú(!) SAE 10W-s olajtól kezdve a 20W-50-en keresztül az 5W-20-ig sokféle (legalább) API SJ minősítésű olaj használatát megengedi ehhez a modellhez.
Ha az autót sokat használjátok városban, rövid távon és a motor jó állapotú úgy (a Castrol választékából) a Magnatec (Stop-Start) 5W-30 A5-öt, egyébként a Magnatec 10W-40 A3/B4-et javaslom. A cseréhez 3.20 liter olajra van szükség.
A (kézi kapcsolású) váltóhoz 2.60 liter API GL-4-es SAE 75W-80-as hajtóműolaj szükséges, ennek a követelménynek (a Castrol választékából) a Syntrans Multivehicle 75W-90 felel meg a leginkább (a 75W-80-as olajokból a 20 literes kanna a legkisebb kiszerelés).