pont azért vannak fentartásaim, mert próbáltam, nem is egyet! több motorba is tettem belőlük. sima öntvény gyűrűk, krom bevonattal!, amíg a króm tartja magát a gyűrű felületén, addig okés, de ahogy krom lekopik, a gyűrű is hamar kopik aztán. vannak ugyan, a belcordéknak jobb minőségű gyűrűik is, amiket úgy árulnak, hogy nagyobb fordulatú motorokba valók, de azok olyan árban, vannak, mint mondjuk japán gyűrűk, így inkább azt veszek ott biztosabbra lehet menni . az, hogy te az aixamodba kb 4 éve használod a belcord gyűrűt, nem jelent semmit, mert, lehet, csak pár ezer km futott a gép a 4 év alatt. egy valamire való gyűrű, legalább 50 000-et ki kell bírjon, egy nem hordósra kopott hengerben! még a mopedautónál is! annak idején, mikor itt kérdezgettem, hogy menyit bírnak ezek a belcord gyűrűk senki nem adott kielégítő választ, most én azt tudom mondani, hogy, eddig 2 visszajelzés alapján, focs motoroknál, az egyik kb 8000-et ment el, majd kezdte enni az olajat, a kopott gyűrű miatt, a másik kb 10 000-et, majd gyürűtörés miatt, megállt a motor. persze ami 10000-et futott és eltört a gyűrű, nem feltétlen a gyűrű hibája, mert, ha a dugattyú horony egyenletlenűl van kikopva, akkor a gyűrű csak bizonyos pontokon fexik fel és eltörhet a gyűrű, még egy márkásabb is, de a szétszedett motornál, a megmaradt gyűrűknél is több mm-es volt a hézag már... és nem a henger kopott meg, nagyon, hanem a gyűrű, mert meg lett mérve és egy új gyűrűhöz képest jóval vékonyabb volt már a keresztmetszete. aztán volt egy másik focs blokk, amibe nem én, de más rakott belcord gyűrűt , majd kb 6000 km, után csapágyas lett a motor és ugyan még pöccre indult, és jól ment, de a szétszedésnél, már látszott, hogy, majdnem 1 mm-es a kompresszio gyűrűk hézaga és a hengernek semmi válla nem volt, ha ez mond valamit. szóval ez irányú tapasztalataim alapján , írtam, amiket... van belcordéknak az a "nagy fodulatú" motorokba való gyűrűje, majd lehet, veszek és rakok motorba olyat, ha lesz rá alkalmam, kíváncsi leszek, az mit bírhat? arról nincsen tapasztalat sajnos, eddig. állítólag azok teljesen, anyagukban is krómosak, nem csak felületileg.
Az egri gyűrükkel ne legyen "fenntartásod amíg nem próbáltad.Én /Aixam/4 éve használom és még nem vettem észre semmi gyengülést.Télen is ugyan úgy indul.A Belkord gyűrükre nem nagyon hallottam panaszt.
Lenne egy kérdésem: Aixam 400 elektromos ablakos ,kérdés: a kapcsoló ami az ajtóban van milyen kocsié? vagy mivel lehet ki helyettesíteni?
mert az egyiknek ki égett a belseje, és most a jobb oldal nem megy le fel! (a motor volt rossz cserés lett de a kapcsoló is meg halt azért kellene másik)
az egri gyűrűkkel kapcsolatban, vannak némi fentartásaim. igez nem drágák, de nem is annyira tartósak, mint más egyébb jó minőségű gyűrű. de áthidaló megoldásként szóba jöhet, de, ha valaki tartósan jó motort szeretne, a gyűrűzés után ne ezt az egri gyűrűt szerelje be...
Ma sikerült a váltó csere délután próbáltam ki megvagyok elégedve vele ahogy irtad intenziveb indulás jo a nyomaték és a vég sebesség 85km lett mostmár ezmarad benne mig nem esikszét.
Az 1:8-as váltóval lassabban fog gyorsulni , kisebb lesz a nyomatéka , nagyobb a sebessége , de működik. Nagyobb emelkedőn lehet , nehezen fog elindulni.
Kérésem lenne van egy microcar campus tiposu járművem amivel minap horgászni vóltam sajnosaz uton volt egy betőn tömb amit a viz miat nemvettem észre sajnos a váltom bánta a ház megrepedt a kérésem az lenne a tartalék váltomat bete hetm a roszhelyet mig a rosz megjavul az eredeti válto 11:1,mig a másik 8:1-hz romlik e a teljesitmény vagy nem meg jegyzem a motor Yammar 523 kőb centis előre köszönöm a segitséget
Igen. Viszont jól megy emelkedőn, ahhoz kell a szufla. Az olajat nem eszi, tehát az olajkaparó gyűrűnél jó. A kompressziógyűrűk, lehet kopottak, vagy a szeleptányéroknál elmegy kici. Elég drága az EBAY-en, 35000 körül a gyűrűú garnitúra. Aztán a szelepekk cseréje, vagy csak csiszolása, hengerfej csavarok cseréje, pakolás. Hengerfej síkoltatás. Szóval minimálisan ennyi kiadással biztosan jár, ha megbontjuk. Aztán az ember már akkor nem megy el a még látottak mellett :)
De remélem lesz benne szufla. lehet, a karom túl erős :)
motor szempontból, hogy "szépen szalad" akkor is megállja a helyét, mikor nincs már kompresszió, elég. persze relatív dolog, hogy mi az, hogy könnyen átfordul, ezért is érdemes lediagolni műszerrel, mert az a hitelesebb, mint a sacc/kb meoldás. viszont amelyik motorba, legalábbis diselben, ha nem lehet határozottan érezni a sűrítési ellenállást, az már régen rosz. az sokkal jobban hangzik, mint amit a lombi motorról írtál! szörcsög, brönnyög, kaparja a torkát forgatáskor, érezni a kompreszszió ütemeket, abban van ráció, hogy télire is röffenni fog. ha mégis kelleni fog a motor, akkor megbeszéljük, de az enyém egy alap blokk, nincs minden rajta, a tiédről át kellene szerelni pár dolgot, sallangot. pl gencsi, önindító és pár egyébb apróság... a blokk, fűzött, az adagoló rajta van és a lendkerék is, vízpumpa is, tehát olyannak főnyeremény, akinek, valamiért nem okés a régi blokkja és megvan mindene,amit át lehet pakolni az enyémre, hogy használható legyen.én azért vettem anno, mert tartalékot akartam, ha veszek kisautót és itt mondogatták a kollégák, hogy a kubotát érdemes venni, de menet közben kiderűlt, hogy az én céljaimra a lombi a legmegfelelőbb. így mostanra abból is van, már egy tucat, ha kellene valakinek az is van eladó, ennyi nem fog kelleni.
ha mindkét hengernél ilyen könnyen átfordul, esélyes, a gyűrűkopás, esetleg szelep nem zár jól, bár az ritkán szokott egyszerre 2 hengernél. továbbá, hengerfejességnél is inkább egy henger ami kakukk, nem egyszerre mind a kettő. ha van mérő, akkor meg kell mérni a kompressziót, már csak a bizonyosság kedvéért is, de valószínű, hogy blokkbontás lesz a vége, legalábbis, amikor jönnek a hidegebbek és nem akar majd röffenni. ha érdekel, nekem van egy felújított z402-esem, ami gyűrűzve lett és, hengerfej felújítva van. ha mégis szétszeded a blokkot és, van válla, akkor nem érdemes gyűrűzni, mert nem lesz tartós. fúrás, hónolás, és hengerfej tuning, segít az állapotokon, ha amúgy a főtengelycsapágyak, 7-8 századnál nem nagyobb hézagúak, hajtó fekvő egyaránt. 1 tized már erősen határeset főtengelycsapágy illesztésnek. de nem akarok mindent leírni, ha van még kérdés, ha tudok segítek.
Meg tudja valaki mondani, hogy a Z402 egészséges kompressziója mennyi? Kézzel megtekerem, mint a kakaóscsigát. Dízel kompressziómérőnk van, csak az izzító helyére kell csinálni majd csatlakozót hozzá. Indul, megy, de nekem gyanús ez a "tüdőtlenség" a Lombihoz képest. Azt is áthajtottam, de nehezebben, pprüszkölt, röfögött, sziszegett közben. Ez csak klattyan.