Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418783

Igazábol Szombathelyröl is hiányzik egy 11:00 órás indulás,az érdekessége hogy tervezetben anno szerepelt csak a végleges menetrendböl kimaradt!Persze gondolom hogy ezt te is jól tudod.

Előzmény: zjakabfi (418778)
Lovrin Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418782

Ha valódi szükség lenne a ferihegyi vasútra, a kormány helyett a Budapest Airport verné az asztalt a megvalósításért, akár PPP konstrukcióban.

Előzmény: Rangun (418780)
hmsoft Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418781

Tuti tipp vasútmániásoknak: vasút+föld eladó, az rzd-partner.ru cikke szerint.

Az altáji (Altaj-hegység környéke) közigazgatási terület vagyonkezelője áruba bocsát két telket - 14.704 négyzetméteres illetve 69.168 négyzetméteres -, Bijszk város és egy vele szomszédos járás területén, valamint azt a 14.969 méter hosszú vasúti vágányt (sajátcélú vonalat), amely a két telken halad végig. A kikiáltási ár 31.500.000 rubel, az ajánlatokat 1.575.000 rubel befizetése ellenében fogadják el. Április 29-én folytatják le a versenytárgyalást. A boldog nyertesé lesz az 1:1 méretarányú terepasztal. :)

hm

Rangun Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418780

A ferihegyi vasutat is csak azért tartják napirenden, nehogy a benne legyen a háromas metrót felújításában a reptéri hosszabbítás, majd ha megkötik a szerződéseket,akkor leveszik a napirendről a reptéri vasutat is, marad a busz.

Előzmény: Lovrin (418775)
gertam Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418779

PANTOGRÁFOSAT!

 

R E K O R D K I S É R L E T  !!!

 

 

 

MOZDONY-és MADÁRFÜTTY 2015. szeptember 18-19.  TAMÁSI

 

Nem mindennapi eseménynek lehetnek szem-és fültanúi azok, akik idén, szeptember HARMADIK hétvégéjén Tamásiba látogatnak.

 

A MOZDONY-és MADÁRFÜTTY program részeként egy REKORD beállítását szeretnénk megvalósítani.

 

Magyarországon eleddig még soha nem állt össze olyan hosszú modell-szerelvény, ami 700 db – 4 tengelyes - személykocsiból áll.

 

Miért is 700?

 

A dolog a napnál is világosabb:

 

Idén 700 éves TAMÁSI!

 

És a 700 az egy varázsszám, ami a vasútbarátok szívét is megdobogtatja.

 

KEDVES VASÚTBARÁTOK!

 

A rendezvény megálmodójaként kérem a segítségeteket.

 

Tamásiban, 2015. szeptember 17-én szeretnénk egy rekordot beállítani.

 

Ehhez pusztán csak egy kérésünk van:

 

Akinek a padláson, pincében, vagy éppen a titokhelyén van olyan HO méretű /1:87/  négytengelyes személykocsija, - amit erre a pár napra a rekordbeállításra nélkülözni tud-, kérjük jelentkezzen!

 

A felajánlott kocsik védett /őrzött helyen/ lesznek, és a szervezők – személy szerint én is – teljes anyagi felelősséget vállalunk értük.

 

S hogy kellő lendületet adjunk a felkérésnek:

 

Jómagam  - gertam -  70 db személykocsit felajánlok a gyűjteményemből a rekordkísérlet beállításához!

 

Várjuk a további felajánlásokat a * gertam@gmail.com* mailcímre!

 

Köszönettel:

 

-gertam-

zjakabfi Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418778

Először a 12:10-es lyukat tömjék már be (hiányzó ütem Győr-Sopron-Szombathely felé). :)

 

Előzmény: Lovrin (418774)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418777

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418776

Ezt én IC vonatkozásban hallottam hogy Győr-Budapest között!

Előzmény: Lovrin (418774)
Lovrin Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418775

Hasonlóképpen a kéregvezetés és mélyvezetés közötti különbségre sem ugrik az átlag újságíró. A MÁV pont annyira lelkes a ferihegyi vasútépítés tekintetében, hogy a kormányból leszóltak nekik, hogy "ezt most ti nagyon szeretnétek megépíteni, érthető?"

Előzmény: Lovrin (418774)
Lovrin Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418774

Az index ír csak hülyeséget. A kétórás ütemet szeretnék órásra sűríteni.

Előzmény: k.andras.1970 (418773)
k.andras.1970 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418773

Alagútban mehet majd a reptéri vonat

Nyáron pedig, ha minden igaz, végre elindulhatnak a vonatok az esztergomi vonalon, mondja a MÁV. Tovább »

forrás: Index.hu

 

Áramlanak a jó hírek:

 

"Zaránd György, a MÁV-Start vezérigazgatója szerint a Bécs–Budapest közötti, jelenleg 2 órás menetidőt egy órára szeretnék csökkenteni a fejlesztésekkel."

 

 

 

"A kormány tervei között szereplő ferihegyi gyorsvasutat (vasúti kapcsolatot) szeretné a MÁV beépíteni a saját rendszerébe, a 100-as vonal néhány kilométeres mélyvezetésű kiágazásával."

 

Kéregvezetés már nem is elég!

trizs77 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 418772

 

 

A MÁV-csoport eredményesen folytatta reorganizációs programját

 

Forrás: MTI | 2015. 04. 09. 14:13:56   

 

 

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója évértékelő sajtótájékoztatóján elmondta, a MÁV-csoport átláthatóan működik és eredményesen gazdálkodó vállalatcsoporttá vált.

 

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Dávid Ilona kifejtette: a cégösszevonások révén tovább csökkentek a vezetői szintek, mérséklődött a vezetők száma, létrehozták a korábbi években hiányzó vagyonleltárt, a vasúti beruházásokat nemcsak üzemeltetésre, hanem vagyonkezelésbe is átvették a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.-től, a pályavasúton az üzemeltetés mellett jelentős beruházást, karbantartást végeztek saját forrásból, a személyszállításban pedig nőtt az utasszám, a bevétel és az utaselégedettség.

Bándonfainé Szikszay Erzsébet, a MÁV Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az előzetes adatok alapján 2014-ben a MÁV-csoport konszolidált árbevétele 140 milliárd forintra emelkedett az előző évi 135 milliárd forintról, az adózás előtti eredmény 44 milliárd forint lett az egy évvel korábbi 7 milliárd forinttal szemben, a cégcsoport adósságállománya 152 milliárd forintra mérséklődött. (Az adózás előtti eredmény azért nőtt ilyen nagy mértékben, mert tavaly az állam adósságot vállalt át a MÁV-tól.)

A vasúti beruházásokat végrehajtó Nemzeti Infrastruktúra Zrt.-től a MÁV tavaly 217 milliárd forint értékben vett át infrastruktúrát vagyonkezelésbe, ezzel a vagyonkezelt kincstári eszközök állománya 2014. végére elérte a 720 milliárd forintot - ismertette a gazdasági vezérigazgató-helyettes.

Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy a múlt évben a pályavasúton jelentős felújítási és karbantartási tevékenységet végeztek. Karbantartásra 9,6 milliárd forintot, felújításra 37,8 milliárd forintot fordítottak saját forrásból, a Közlekedési Operatív Programban a vasúti közlekedés biztonságát fejlesztették, állomásokat újítottak fel.

Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy tavaly 108,1 millióra emelkedett a belföldi forgalomban a fizető utasok létszáma, a menetdíjból 36,9 milliárd forint bevétel származott, a teljes árú jegyet vásárlók számaránya 17 százalékra emelkedett, az eladott tanulóbérletek száma ugyan csökkent, de az ebből származó bevétel 2,5 százalékkal nőtt, mert átlagosan nagyobb távolságra utaztak a diákok. Növekedett a nemzetközi forgalomban is az utazók száma, a bevétel meghaladta a 9,7 milliárd forintot.

A MÁV-Start vezérigazgatója szerint a vasúti fejlesztések megmutatkoznak az utasszám alakulásában is, példaként említette, hogy a székesfehérvári vonalon 7 százalékkal nőtt az utasforgalom, míg az alacsonyabb szolgáltatási színvonalat képviselő mellékvonalakon a vasút nem tud versenyben maradni az egyéni közlekedéssel szemben.

Zaránd György kitért rá, hogy a MÁV saját fejlesztésű IC+ kocsijai megkapták az összes közlekedési engedélyt, így az idén előkészítik a tervek szerint jövőre induló gyártásukat. A kocsikból elsőként 50-et állítanának elő belföldi, illetve nemzetközi közlekedésre. Az IC+ hazai sorozatgyártásával mintegy 150-200 új közvetlen munkahelyet kívánnak létrehozni, és 70-80 százalékos hazai beszállítói részaránnyal számolnak.

Kérdésre válaszolva Dávid Ilona elmondta, hogy a pályavasutat teljes egészében önálló társasággá kívánják alakítani, egyelőre a korábbi hiteleket rendezik, hogy nulla teherrel tudjon indulni az új társaság.

A Budapest-Esztergom vasútvonalra vonatkozó kérdésre válaszolva Dávid Ilona elmondta, hogy a beruházást a NIF Zrt. végzi, és amint átadják fejlesztést, a MÁV Desiro dízelmotorvonatokkal közlekedik majd ezen a vonalon, a MÁV által végzendő villamosítást követően pedig új Flirt motorvonatokat állítanak forgalomba.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vasúti összeköttetésével kapcsolatban Dávid Ilona úgy vélekedett, hogy olyan megoldást kell találni, amely a jelen hálózatba illeszthető és közszolgáltatásként működik.

v_peti Creative Commons License 2015.04.07 0 0 418771

Csak pár ötlet: A hivatalos vonatinfót felraktam. Kell még egy műholdas követős program, ha van GPS a készülékben. (Valószínűleg van.)

 

division by zero Creative Commons License 2015.04.07 0 0 418770

vonatDroid

Előzmény: Áprilisi Dusán (418769)
Áprilisi Dusán Creative Commons License 2015.04.07 0 0 418769

Kedves Vasútbarát barátaim!

 

Szert tettem egy androidos telefonra (KitKat). Tanácsot kérek, hogy mik azok az alkalmazások, amikkel erősen javasolt rendelkezne egy vonatrajongónak (mozdonyok helymeghatározása, menetrend, stb.) De kérek tőletek pontos alkalmazásneveket is.

 

Köszönöm szépen!

v_peti Creative Commons License 2015.04.07 0 0 418768

Kell, de csak Bobától!

 

 

Előzmény: Törölt nick (418762)
attus germanicus Creative Commons License 2015.04.07 0 0 418767

Kijöttek a friss német statisztikák.

2014-ben 11,1 miliárd utazás zajlott tömegközlekedéssel, ebből 11 milliárd helyi vagy helyközi forgalomban. Távolsági vonatokkal egy év alatt 129 millióan utaztak, távolsági autóbuszokkal pedig 19 millióan.

István Gyuri Creative Commons License 2015.04.07 0 0 418766

troglodita: alapesetben egy online menetrend nem kell mást tudjon, mint megkeresse a legrövidebb utat A és B között és a jegyárakat kiszámolja a megtenni kívánt km. függvényében.

Hát, egy kicsit bonyolultabb a dolog, mert az utasoknak vannak egyéni igényeik, pl. inkább lassabb, de közvetlen legyen, vagy inkább pótdíj nélküli, de hosszabb legyen - és ezt sajnos, a teljesen agyament díjszabás (aminek a gyp és a regi-tarifa tette be végleg a kiskaput...) végképp megvariálta.

Aztán, ha hozzávesszük azt is, hogy a pályavasút mindenre és orbitális mennyiségben vágányzári menetrendet kér (amit aztán ha úgy tartja kedve le is mondogat a kezdés előtt...), amit kézzel kell bepötyögni, így teljesen reménytelen naprakészen tartani a rendszert.

A helyzet tarthatatlanságát régóta tudja "mindenki", de ahhoz nincs erő és akarat (meg pénz), hogy "nulláról" újragondolják az egész IT-s rendszert, addig meg marad a toldozgatás-foltozgatás...

 

Előzmény: troglodita (418764)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.07 0 0 418765

Tökéletesen igazad van,de azért valljuk be néhány ember hozzáállásával is van baj föleg hogy felelöse nincs a dolgoknak! Itt egy friss példa a Szombathelyi IC vonatok szombattol általában 50 perccel elöbb indulnak majd két hétig,most van kedd dél és az Elvirán még ennek semmi nyoma nincs! Szerinted ilyesmi hogy fordulhat elö,mikor a Vágányzári menetrend március 28-tól már nyilvános volt!

Előzmény: troglodita (418764)
troglodita Creative Commons License 2015.04.07 0 1 418764

Hát na, alapesetben egy online menetrend nem kell mást tudjon, mint megkeresse a legrövidebb utat A és B között és a jegyárakat kiszámolja a megtenni kívánt km. függvényében. De ehhez az alapesethez képest valami olyan rettenetes bonyolultságú katyvasz van itt nálunk, hogy az szinte lefordíthatatlan a gépek nyelvére ;-) Amúgy meg közgazdaságilag is abszolút nonszensz alapáron kínálni valami elfogadhatatlan minőségű hányadék szolgáltatást, amihez még mindenféle kedvezményeket is adnak, közben meg a másik kezüket tartják az ilyen-olyan feláras "extrákért". Jó, hogy a benzinkútnál nem 200 Ft-os biosütőzsírt adnak, amit aztán 1000 forintos intercity-oktánosító adalékkal kell használhatóvá tenni. Bár a makroökonómiai statisztikákat kétségkívül szépen feljavítaná ,-)))

Előzmény: Törölt nick (418762)
benbe Creative Commons License 2015.04.07 0 1 418763

Üdv!

 

Új albummal készültem el, ezúttal Észak-Csehországba lehet virtuálisan utazni egy kicsit.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.07 0 0 418762

Peti öszintén ezen a dolgon igazán te nem lepödtél meg? Mint régi topic társ ennél már láttál cifrább dolgokat is föleg mióta nem az informatikai hanem a "szolgáltató" kft csinálja az Elvirát!Vissza térve az adott vonathoz(9595) szerinted ha Pestre mész kell rá pótjegy?

Előzmény: v_peti (418761)
v_peti Creative Commons License 2015.04.06 0 0 418761

Miért klónozza Elvira a vonatokat?

 

Zalaegerszeg-Szombathely, április 6.:  9595/8905

 

13:45 14:51 1 1:06 58 km   1.330 Ft P 2.

13:45 14:51 1 1:06 58 km   1.330 Ft P 2.

13:45 14:51 1 1:06 58 km   1.330 Ft P 2.

13:45 14:51 1 1:06 58 km   1.180 Ft - 2.

 

Na meg miért dezinformál? Kiad 4 találatot, abban 3 esetben kell pótdíj ZEG és Zalaszentiván között. A valóságban a 4. eset az érvényes, mert nem kell pótdíj.

 

Miért van az, hogy régen az Elvira aránylag normális volt, az utóbbi években meg egyre többet hibázik? :(

zjakabfi Creative Commons License 2015.04.06 0 0 418760

A Záhonyi nem menne el Keszthelyig? A nyomtatott menetrend szerint Keszthelyig megy.

Tavaly már a Záhony-Tapolca külön jött a 120a-n, most is így van benne a menetrendben.

Előzmény: Törölt nick (418759)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.06 0 0 418759

Miskolc-Keszthely;Sátoraljaújhely-Fonyód;Záhony-Balatonszentgyörgy(Tapolcai közvetlen vonatrésszel).Ez tervezet,ami még változhat!

Előzmény: VodkaTam (418758)
VodkaTam Creative Commons License 2015.04.06 0 0 418758

Tapolca-Miskolcra nem dob ki közvetlen vonatot, de Záhonyba tényleg van egy gyors jún. 20-tól. Igaz nekem személyvonat rémlett, de nem nagyon emlékszem már rá, ennyi tévedés simán benne van.

Előzmény: siófoki35 (418757)
siófoki35 Creative Commons License 2015.04.06 0 1 418757

Tapolca-Záhony vonat biztos van-volt, de mintha lett volna Tapolca-Miskolc is.

Előzmény: VodkaTam (418755)
VodkaTam Creative Commons License 2015.04.06 0 0 418756

Egyébként ennyi erővel a Balatontól a Velencei-tóhoz is megy vonat :) Mindenhol laknak emberek :)

Előzmény: manhattani (418754)
VodkaTam Creative Commons License 2015.04.06 0 0 418755

Furán hangzik, és lehet, hogy nem egészen oda vitte, de az tuti, hogy nem Bp. volt a végállomás.

Előzmény: manhattani (418754)
manhattani Creative Commons License 2015.04.06 0 0 418754

A Balaton északi partjára kirándulókat elvitte a Tisza-tóhoz kirándulni?

Előzmény: VodkaTam (418753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!