Igazábol Szombathelyröl is hiányzik egy 11:00 órás indulás,az érdekessége hogy tervezetben anno szerepelt csak a végleges menetrendböl kimaradt!Persze gondolom hogy ezt te is jól tudod.
Tuti tipp vasútmániásoknak: vasút+föld eladó, az rzd-partner.ru cikke szerint.
Az altáji (Altaj-hegység környéke) közigazgatási terület vagyonkezelője áruba bocsát két telket - 14.704 négyzetméteres illetve 69.168 négyzetméteres -, Bijszk város és egy vele szomszédos járás területén, valamint azt a 14.969 méter hosszú vasúti vágányt (sajátcélú vonalat), amely a két telken halad végig. A kikiáltási ár 31.500.000 rubel, az ajánlatokat 1.575.000 rubel befizetése ellenében fogadják el. Április 29-én folytatják le a versenytárgyalást. A boldog nyertesé lesz az 1:1 méretarányú terepasztal. :)
A ferihegyi vasutat is csak azért tartják napirenden, nehogy a benne legyen a háromas metrót felújításában a reptéri hosszabbítás, majd ha megkötik a szerződéseket,akkor leveszik a napirendről a reptéri vasutat is, marad a busz.
MOZDONY-és MADÁRFÜTTY 2015. szeptember 18-19. TAMÁSI
Nem mindennapi eseménynek lehetnek szem-és fültanúi azok, akik idén, szeptember HARMADIK hétvégéjén Tamásiba látogatnak.
A MOZDONY-és MADÁRFÜTTY program részeként egy REKORD beállítását szeretnénk megvalósítani.
Magyarországon eleddig még soha nem állt össze olyan hosszú modell-szerelvény, ami 700 db – 4 tengelyes - személykocsiból áll.
Miért is 700?
A dolog a napnál is világosabb:
Idén 700 éves TAMÁSI!
És a 700 az egy varázsszám, ami a vasútbarátok szívét is megdobogtatja.
KEDVES VASÚTBARÁTOK!
A rendezvény megálmodójaként kérem a segítségeteket.
Tamásiban, 2015. szeptember 17-én szeretnénk egy rekordot beállítani.
Ehhez pusztán csak egy kérésünk van:
Akinek a padláson, pincében, vagy éppen a titokhelyén van olyan HO méretű /1:87/ négytengelyes személykocsija, - amit erre a pár napra a rekordbeállításra nélkülözni tud-, kérjük jelentkezzen!
A felajánlott kocsik védett /őrzött helyen/ lesznek, és a szervezők – személy szerint én is – teljes anyagi felelősséget vállalunk értük.
S hogy kellő lendületet adjunk a felkérésnek:
Jómagam - gertam - 70 db személykocsit felajánlok a gyűjteményemből a rekordkísérlet beállításához!
Hasonlóképpen a kéregvezetés és mélyvezetés közötti különbségre sem ugrik az átlag újságíró. A MÁV pont annyira lelkes a ferihegyi vasútépítés tekintetében, hogy a kormányból leszóltak nekik, hogy "ezt most ti nagyon szeretnétek megépíteni, érthető?"
"Zaránd György, a MÁV-Start vezérigazgatója szerint a Bécs–Budapest közötti, jelenleg 2 órás menetidőt egy órára szeretnék csökkenteni a fejlesztésekkel."
"A kormány tervei között szereplő ferihegyi gyorsvasutat (vasúti kapcsolatot) szeretné a MÁV beépíteni a saját rendszerébe, a 100-as vonal néhány kilométeres mélyvezetésű kiágazásával."
A MÁV-csoport eredményesen folytatta reorganizációs programját
Forrás: MTI | 2015. 04. 09. 14:13:56
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója évértékelő sajtótájékoztatóján elmondta, a MÁV-csoport átláthatóan működik és eredményesen gazdálkodó vállalatcsoporttá vált.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Dávid Ilona kifejtette: a cégösszevonások révén tovább csökkentek a vezetői szintek, mérséklődött a vezetők száma, létrehozták a korábbi években hiányzó vagyonleltárt, a vasúti beruházásokat nemcsak üzemeltetésre, hanem vagyonkezelésbe is átvették a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.-től, a pályavasúton az üzemeltetés mellett jelentős beruházást, karbantartást végeztek saját forrásból, a személyszállításban pedig nőtt az utasszám, a bevétel és az utaselégedettség.
Bándonfainé Szikszay Erzsébet, a MÁV Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az előzetes adatok alapján 2014-ben a MÁV-csoport konszolidált árbevétele 140 milliárd forintra emelkedett az előző évi 135 milliárd forintról, az adózás előtti eredmény 44 milliárd forint lett az egy évvel korábbi 7 milliárd forinttal szemben, a cégcsoport adósságállománya 152 milliárd forintra mérséklődött. (Az adózás előtti eredmény azért nőtt ilyen nagy mértékben, mert tavaly az állam adósságot vállalt át a MÁV-tól.)
A vasúti beruházásokat végrehajtó Nemzeti Infrastruktúra Zrt.-től a MÁV tavaly 217 milliárd forint értékben vett át infrastruktúrát vagyonkezelésbe, ezzel a vagyonkezelt kincstári eszközök állománya 2014. végére elérte a 720 milliárd forintot - ismertette a gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy a múlt évben a pályavasúton jelentős felújítási és karbantartási tevékenységet végeztek. Karbantartásra 9,6 milliárd forintot, felújításra 37,8 milliárd forintot fordítottak saját forrásból, a Közlekedési Operatív Programban a vasúti közlekedés biztonságát fejlesztették, állomásokat újítottak fel.
Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy tavaly 108,1 millióra emelkedett a belföldi forgalomban a fizető utasok létszáma, a menetdíjból 36,9 milliárd forint bevétel származott, a teljes árú jegyet vásárlók számaránya 17 százalékra emelkedett, az eladott tanulóbérletek száma ugyan csökkent, de az ebből származó bevétel 2,5 százalékkal nőtt, mert átlagosan nagyobb távolságra utaztak a diákok. Növekedett a nemzetközi forgalomban is az utazók száma, a bevétel meghaladta a 9,7 milliárd forintot.
A MÁV-Start vezérigazgatója szerint a vasúti fejlesztések megmutatkoznak az utasszám alakulásában is, példaként említette, hogy a székesfehérvári vonalon 7 százalékkal nőtt az utasforgalom, míg az alacsonyabb szolgáltatási színvonalat képviselő mellékvonalakon a vasút nem tud versenyben maradni az egyéni közlekedéssel szemben.
Zaránd György kitért rá, hogy a MÁV saját fejlesztésű IC+ kocsijai megkapták az összes közlekedési engedélyt, így az idén előkészítik a tervek szerint jövőre induló gyártásukat. A kocsikból elsőként 50-et állítanának elő belföldi, illetve nemzetközi közlekedésre. Az IC+ hazai sorozatgyártásával mintegy 150-200 új közvetlen munkahelyet kívánnak létrehozni, és 70-80 százalékos hazai beszállítói részaránnyal számolnak.
Kérdésre válaszolva Dávid Ilona elmondta, hogy a pályavasutat teljes egészében önálló társasággá kívánják alakítani, egyelőre a korábbi hiteleket rendezik, hogy nulla teherrel tudjon indulni az új társaság.
A Budapest-Esztergom vasútvonalra vonatkozó kérdésre válaszolva Dávid Ilona elmondta, hogy a beruházást a NIF Zrt. végzi, és amint átadják fejlesztést, a MÁV Desiro dízelmotorvonatokkal közlekedik majd ezen a vonalon, a MÁV által végzendő villamosítást követően pedig új Flirt motorvonatokat állítanak forgalomba.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vasúti összeköttetésével kapcsolatban Dávid Ilona úgy vélekedett, hogy olyan megoldást kell találni, amely a jelen hálózatba illeszthető és közszolgáltatásként működik.
Szert tettem egy androidos telefonra (KitKat). Tanácsot kérek, hogy mik azok az alkalmazások, amikkel erősen javasolt rendelkezne egy vonatrajongónak (mozdonyok helymeghatározása, menetrend, stb.) De kérek tőletek pontos alkalmazásneveket is.
2014-ben 11,1 miliárd utazás zajlott tömegközlekedéssel, ebből 11 milliárd helyi vagy helyközi forgalomban. Távolsági vonatokkal egy év alatt 129 millióan utaztak, távolsági autóbuszokkal pedig 19 millióan.
troglodita: alapesetben egy online menetrend nem kell mást tudjon, mint megkeresse a legrövidebb utat A és B között és a jegyárakat kiszámolja a megtenni kívánt km. függvényében.
Hát, egy kicsit bonyolultabb a dolog, mert az utasoknak vannak egyéni igényeik, pl. inkább lassabb, de közvetlen legyen, vagy inkább pótdíj nélküli, de hosszabb legyen - és ezt sajnos, a teljesen agyament díjszabás (aminek a gyp és a regi-tarifa tette be végleg a kiskaput...) végképp megvariálta.
Aztán, ha hozzávesszük azt is, hogy a pályavasút mindenre és orbitális mennyiségben vágányzári menetrendet kér (amit aztán ha úgy tartja kedve le is mondogat a kezdés előtt...), amit kézzel kell bepötyögni, így teljesen reménytelen naprakészen tartani a rendszert.
A helyzet tarthatatlanságát régóta tudja "mindenki", de ahhoz nincs erő és akarat (meg pénz), hogy "nulláról" újragondolják az egész IT-s rendszert, addig meg marad a toldozgatás-foltozgatás...
Tökéletesen igazad van,de azért valljuk be néhány ember hozzáállásával is van baj föleg hogy felelöse nincs a dolgoknak! Itt egy friss példa a Szombathelyi IC vonatok szombattol általában 50 perccel elöbb indulnak majd két hétig,most van kedd dél és az Elvirán még ennek semmi nyoma nincs! Szerinted ilyesmi hogy fordulhat elö,mikor a Vágányzári menetrend március 28-tól már nyilvános volt!
Hát na, alapesetben egy online menetrend nem kell mást tudjon, mint megkeresse a legrövidebb utat A és B között és a jegyárakat kiszámolja a megtenni kívánt km. függvényében. De ehhez az alapesethez képest valami olyan rettenetes bonyolultságú katyvasz van itt nálunk, hogy az szinte lefordíthatatlan a gépek nyelvére ;-) Amúgy meg közgazdaságilag is abszolút nonszensz alapáron kínálni valami elfogadhatatlan minőségű hányadék szolgáltatást, amihez még mindenféle kedvezményeket is adnak, közben meg a másik kezüket tartják az ilyen-olyan feláras "extrákért". Jó, hogy a benzinkútnál nem 200 Ft-os biosütőzsírt adnak, amit aztán 1000 forintos intercity-oktánosító adalékkal kell használhatóvá tenni. Bár a makroökonómiai statisztikákat kétségkívül szépen feljavítaná ,-)))
Peti öszintén ezen a dolgon igazán te nem lepödtél meg? Mint régi topic társ ennél már láttál cifrább dolgokat is föleg mióta nem az informatikai hanem a "szolgáltató" kft csinálja az Elvirát!Vissza térve az adott vonathoz(9595) szerinted ha Pestre mész kell rá pótjegy?
Na meg miért dezinformál? Kiad 4 találatot, abban 3 esetben kell pótdíj ZEG és Zalaszentiván között. A valóságban a 4. eset az érvényes, mert nem kell pótdíj.
Miért van az, hogy régen az Elvira aránylag normális volt, az utóbbi években meg egyre többet hibázik? :(
Tapolca-Miskolcra nem dob ki közvetlen vonatot, de Záhonyba tényleg van egy gyors jún. 20-tól. Igaz nekem személyvonat rémlett, de nem nagyon emlékszem már rá, ennyi tévedés simán benne van.