Adott egy ferroli domina c24 kombi cirko,a leirásában szerepel,hogy flue gas thermostat(total security),ez azt jelentené,hogy ha visszaáramlás lenne a kéményböl akkor lekapcsol a készülék és nincs gond a CO-val?
Igen itt a kolléga már eligazította a szénám. De mint írtam találtam 11L/perc átfolyású bojlert is ... :)
Na de amit találtam az min 80 literes. Na ost azért ennyi vizet nem fürdik el senki. Nálunk.
aztis írja, hogy 55°C-ra melegítés 56 perc. (azt mondjuk nem mondja, hogy mennyiről indul :)
De ha tegyük fel 60°C-ra van állítva, beállok alá és kizuhanyzok belőle mondjuk 30 liter. Mire megtörölközök, és a feleségem is fürödne, addig van ideje melegíteni.
Mondjuk 10-15 perc.
Akkor még mindig lesz neki vagy 45-50°C-os vize, ami alatt azért nem bír állni:)
De mivel előrelátó apu vagyok, és a lányom két leendő tesójával is számolok 120L-est építenék be.
Ha 5-en láncban fürdenek elégnek kellene lennie apuffernek, nem? Mondom ezt anélkül, hogy itt belemennék számításokba....
No de a jövőbeni terv úgyis egy napkollektorral támogatott nagyobb tartály, tehát viszonylag ideiglenes megoldást keresünk.
Az új FÉG gázkonvektorokkal semmi gond. Ha nekem gázkonvektorra lenne szükségem, az egyik esélyes a FÉG lenne, ha nem az első. http://www.kazankereso.hu/konvektorok/ W8.
A Bosch Therm 4000 -re is azt találom, hogy Bojler, oszt két sorral lejjebb meg hogy átfolyó vízmennyiség 11L/perc.
Na szóval.
Most egy falon lógó, tartállyal nem rendelkező van :) - átfolyós vízmelengető.
Amiről pedig érdeklődöm az a tartállyal rendelkező gázüzemű melegvíztároló :) Nnnna.
A ház fűtéséről ne beszéljünk....
Nyóc éve korszerűsítették. Rézcsövek, lapradiátorok, gázkazán, meg egy vegyestüzi.
Amikor megláttam azt hittem rám mutatott a Mindenható. Ja, csak nem azzal az ujjával...
A gázt még nem indítottam be, egy Junkers kazán, előző tulaj azt mondta, nem tudott vele elégséges meleget termelni.
A vegyessel viszont. Olyan jó meleg volt a múlt télen...
Na most egy 105m2-es házról van szó 2.7-es belmagassággal (5cm polisztirol, és kb 1.5-es műa ablakok). A kazán meg egy Totya 55. Nagyon észnél kell lennem, hogy ne forraljam fel ... mindegy, hogy fával vagy fabrikettel megy.
+ Keringető nélkül valamiért nem megy körbe a víz, pedig a szintkülönbsége megvan.
Tehát a HMV-t bírná biztosan, akár még a szomszédok számára is :),de mi van nyáron? Hadd ne gyújtsak be olyankor is:)
De nem ez a koncepció. A HMV tartályt elsősorban napkollektorral melegíteném, azt meg csak a tetőcsere után tenném ki. Ha nincs elég nap akkor is valami gázos melegítéssel oldanám meg a melegvizet. Viszont ez most már nem fér bele az ... időbe :)
Az először jéghideg, aztán leforrázós átfolyós melegítővel meg nem szeretnék együttlakni. Ha nem muszály, egy percig sem...
Oké, de akkor mik az ajánlott típusok? A FÉG Beáta 3 okés szerkezet vajon?
Megnyugtatnék mindenkit, hogy nem robbantom a lakást a szomszédokra. A konvetkor csak működés közben ereszt igen kis mértékben, hanem szagolgatnám a szabályzót nem érezném. Viszont mivel nem lakom ott még, jelenleg nem megy, gázcsap elzárva, mindenki biztonságbanvan.
Ja, volt nálam egy "gázszerelő". Öngyújtóval ellenőrizte a szivárgást a konvektor körül. Szánalom. Ezután én orral is csekkoltam ekkor jöttem rá, hogy talán lehet valami.
Azt azért tudnod kell egy átfolyós gáz-vízmelegítőről, függetlenül a típusától, mielőtt kidobod, hogy energiatakarékosnak tekinthető, mert csak akkor működik, amikor valaki a családból melegvizet használ. Ellentétben egy tároló típusútól, mert az egyrészt akkor is fűthet, amikor senki sem használ melegvizet, másrészt mindig készleten tart melegvizet és ez költséget is jelent, az esetleges cirkulációról nem is beszélve. Komfort szempontjából viszont a tárolós jobb, ezt jól látod.
Az égéstermék elvezetés nélküli tárolós gázbojler kis égőteljesítménnyel működik (kb. 2 kW), ezért nagylétszámú család melegvíz igényét nem tudja kielégíteni a hosszú utánfűtési idő miatt. Mivel az égéstermék a helyiség légterében marad (ezért is kicsi a teljesítménye), emiatt megfelelő térfogatúnak és légellátásúnak kell lennie a helyiségnek, ahol elhelyezik. A felszereléséhez tehát bizonyos feltételeknek teljesülnie kell. W8.
Bár ez teljesen off-topic de mi is kirakjuk a gyereket akár 5 fokban is (rendesen felöltözve) aludni az udvarra, legjobbat kint alszik a tuti friss levegőn.
A gyerek a _huzatot_ nem bírja, amúgy ha rendesen be van takarva 20 fok is bőven elég neki.
Ráadásul ha valaki rákeres, vagy szakembert kérdez, mind egyöntetűen állítják, hogy 20-22 fok teljesen elég a csecsemőnek, ráadásul a bölcsőhalál egyik (mert ugye igazából nem lehet tudni az okokat) lehetséges (bár nem bizonyított) tényezőjének a magas hőmérsékletet tartják.
Bármi változtatás után kell legalább 3 nap, hogy értékelhető/összehasonlítható legyen a változtatás hatása.
Ha én most 1 fokkal lejjebb veszem a hőszivattyút akkor 1 napig be se kapcsol. Akkor most a házam hőigénye nulla lett? Dehogy lett az, csak kell 3 nap amire beáll az új egyensúlyi állapot. A radiátorok elzárogatásával, padlókörök zárogatásával tudsz a hőigényen csökkenteni, de ezek értékeléséhez is kell minima 3 nap.
Hát a 4 hónapos csöppség miatt nem igazán járható a hőmérsékletcsökkentés illetve a költözés sem. Kisebb kW-ra visszavéve a kazánt, lehet hogy többet megy, de kedvezőbb a fogyasztás is, érdekes módon.
"Ez nem sok egy kicsit egy 120m2, 38 téglából épült házhoz? Mennyi lenne az ideális?"
Készülj fel, hogy egy fűtésiszezonban legalaább 200 eft lesz a fűtési számlád !! De lehet, hogy közelít a 300 eft-hoz.
Apropó ? Hol van az energiatanúsítvány ??
A mán kötelező , főleg ilyen nagy háznál.
Ha viszont leírogatod a ház szerlezetét annak a falait stb talán tudunk jósólni - no nem jósólni csak prognosztizálni ( a fene ezekbe az idegen szavakba )
Tehát kisméretűtéglából épültek a falak 38 -asnak hijják igaz a valóságban 40 cm általáéban. Rossz hőtechnikai tulajdonságuak ezek a falak. Ha szigetelik viszont kitűnővé tehető.
Aztán a fődém? a nyilászárók ??
No mindegy.
mennyi a belmagasság ??
A sok ismeretlen ellenére én egy 2000 - 2200 m3 gázfogyasztást prognosztizálok ( ha takarékosok vagytok mind a fűtéssel mind a melegvízfelhasználással ). Az forintban jelenleg mint fentebb írtam közelít a 300 eft -hoz.
Viszont most nézem újra a Te mérésedet 16 -18 m3, gondolom naponta.
Hát tinleg sok.
Ezzel a fogyasztással akár bőven a 400 eft főlé juthattok.
Ez biztos nem az ideális fogyasztás !!
Miért ?? Mert nagy a ház, mert valószinű nem a legjobbak a határoló szerkezetek( hőtechnikailag ), mert esetleg olyan az életmódotok.
Gondolom mindenért azt a kazánt okolod ! Ű -- pedig annak csak az a feladata , hogy fűtsön - természetesen jól beállítva.
A házban soha nem laktak, tehát elöző számla nuku. A 38-as tégla szerintem Leier lehet (a ház 8 éve épült), az ablakok 1,4 kétrétegű, a födém fafödém szigetelve. A kazán 24KW-os, és nem kondis! A 21-ről most visszavettem 16-ra és csökkent a fogyasztás. ( Ezért kérdeztem mennyivel lehet egy ilyen házat kifűteni). Ja és 21,5 fokra van a termosztát állítva.
Amire Te találtál úgy gondolom úgy hívják köznyelven, hogy gázbojler.
Az semmivel sem jobb mint az átfolyós (gázos szempontból).
Vizes szempontból azonban azonnal rendelkezésre áll megfelelő mennyiségű HMV. Azt azért ne hagyd figyelmen kívül (ha tényleg gázbojlerről van szó), hogy hiába gyújt alá a tartálynak, nem fog azonnal meleg víz jönni belőle. Tehát az is célszerű úgy tervezni mint egy villanyost! - Szerintem -
Keresgettem de nem találok információt, ezért felteszem kérdésként a kételyemet.
Helyzet az alábbi:
vettem egy házat, amiben a melegvíz előállítás egy FÉG gázbojlerrel történik (átfolyós)
Na ez az a megoldás amitől a lehető leggyorsabban meg szeretnék szabadulni, mert nem akarok a fürdőben nyílt égésterű gázkészüléket, és utálom amikor teljesen nyitni kell a csapot, hogy beindítsa a bojlert.
Villanybojler - elektromos forróvíztároló - nem játszik, mert nincs 'éjszakai' ménkű bekötve.(tudom, hogy nem éjszakai hanem vezérelt, és a mai kapcsolókkal nem is csak éjjel mennek hanem amikor van szabad villany a rendszerben)
Marad a gázüzemű forróvíztároló. (azt hiszem így hívják). Ez megoldja, hogy nekem tetsző intenzitással engedem ki belőle az egyenletes hőmérsékletű vizet.
Amivel eddig összeakadtam, az kémény nélküli . A kérdésem, hogy ez hogy műkszik? Veszi a levegőt a szobából, és kiengedi az égésterméket ugyanoda?
Elgondolásom szerint ebből nem kell akkora mint a villanyosból, mert nem kell neki egy napra elegendő vizet tárolni (a gáz éjjel-nappal egyforma drága), tehát ha kiengedem belőle a meleget, és hűl, akkor ráindítja az égőt és melegszik. Gondolom én.
HOgy van ez? Egy ilyenre beruházva is nyílt égésterű készülékem van? Mert akkor mennie kell a padlásra. Ahol viszont jobban kell szigetelni .....
Egy családi házat bérelünk (ez az első telünk itt), ahol egy Saunier Duval Isotwin C24E-A szolgálja ki a fűtést és melegvízet. A gázfogyasztásunk az elmúlt időben (pedig még nincs nagy hideg) 16-18 m3 volt. Ez sokaltam, ezért belenéztem a szervíz menűjébe, ahol 21kW-ra volt állítva a teljesítménye. A fűtés radiátor és padló vegyesen. Ez nem sok egy kicsit egy 120m2, 38 téglából épült házhoz? Mennyi lenne az ideális?
"Keress egy műszerészt vagy egy TV szerelőt, és nézesd át a panelt vacak forrasztások után kutatva. Ők tudják mit kell keresni. Meg azt is, hogy nem fújkálunk kontaktsprének nevezett izéket semmibe, max ha csikorog az ajtózsanér azt kejük WD40-el. Meg a puskát rozsda ellen."
Az hogy mit dolgozott a reléken nem tudom, de a műszerészes tipp bevált. Úgy néz ki a relék piszkálásának nem sok köze van a javuláshoz, ugyanis az üzemmód kapcsoló (téli/nyári/kikapcs) volt kontakt hibás. Köszönöm a tanácsot!!!!
Adott egy ferroli domina c24 kombi cirko,a leirásában szerepel,hogy flue gas thermostat(total security),ez azt jelentené,hogy ha visszaáramlás lenne a kéményböl akkor lekapcsol a készülék és nincs gond a CO-val?
Segítséget kérnék tőletek kombi gáz kazán takarításávla/karbantartásával kapcsolatban.
A helyzet az, hogy van egy 24kW-os teljesítményű Ariston kazánom, ami elég fura hangot hallat, amikor a meleg vizet engedek ki valamelyik csapon. Nem mindig, nem állandóan, de sűrűn előfordul. A múltkor az Ariston hivatalos szerelője kisavazta a kis hőcserélőt (nem volt benne sok szmötyi, ahogy mondta), de sajnos csak pár napig volt rend, aztán megint kezdődött, pedig tetettem fel egy Flamco iszapleválasztót is a visszatérőbe. Ebben nem sok minden gyűlik össze, néha kiengedem, de alapvetően nem iszap, hanem ilyen fém forgács-szerű fekete darabkák jönnek, kis számban. Azt is mondta a szerelő srác, hogy a nagy hőcserélőt is ki kéne savazni, mert valahogy az is részt vesz a HMV készítésben.
A bajom az, hogy a savazás gondolom, hogy a szerves anyagot oldja, első sorban a vízkövet. (mert ha a a fémet is oldaná, akkor előbb-utóbb a hőcserélős és a rendszer csövei is sérülnének.
Szóval, szerintetek érdemes savaztatnom, vagy mi lenne a megoldás? A rendszer komplett átsavazását most nem sízvesen csináltatnám meg, meg hát az alap ellentmondást az sem oldaná fel.