Anwerpen Centraal egy furcsa pályaudvar. 3 szinten vannak vágányok egymás alatt, ebből a legfelső és a középső fejállomás, a legalsó szinten lévő 4 vágány viszont ámenő. A legfelső szint kb. az első emelet magasságában van, a középső pedig a pince szintjén.
Ezen a képen mindhárom szinten áll vonat, bár a középső az oszlopsor takarásában alig látható. A felső és a középső vonat között látható üzletsor van a talaj szintjén.
Ugyanez nagyobb méretben, és még több kép látható itt:
CRH 380D a típusjelzése, alapvetően egy Bombardier Zefiro 380.
Most kezdett el utasforgalomban dolgozni.
Ahogy a típusjelzésből is látszik, az engedélyezett sebessége 380 km/h, utasforgalomban azonban csak 300 km/h sebességgel járnak. Egy nyolcrészes egység 215 méter, 10.000 kW a teljesítménye. Forgalmasabb járatokon csatolva közlekedik.
Figyelemreméltó még, hogy a 70-es években milyen magabiztosan építettek alacsonyperonokat az új felvételi épületek elé, ezek olyan kötöttségek, amiken már nem lehet változtatni, peronszintet emelni az épületek miatt, vágányt süllyeszteni az aluljáró miatt nem lehet.
Nem. Illetve nem mindegyik. Pl. az a kiégett busz pontosan ott áll, ahol a tejgyári vágány kapuja volt. Párszor tolattam ott, úgyhogy elhiheted. De ez a gugli képeken látszik is.
Attól, hogy vasútmániás vagyok, miért kellene ismernem az összes iparvágányt? Az legyen a vasútföldrajz oktatók feladata! Sokmindennel tisztában vagyok, de nem káptalan a fejem!
A mai "Bartók-ház" volt a tejüzem(a benzinkút mellett).
Kicsit odébb. Az iparvágány ott volt, ahol most azok a mindenféle buszok/roncsok állnak. Csak a terep kissé fel lett töltve, mert a vágány egy meredek lejtővel csatlakozott oda. Ennek már csak nyomai vannak.