Tegnap elmentem a Hangfoglalás nevezetű rendezvényre, remélvén, hogy végre hozzájutok legalább pár percig egy-egy szaxihoz, ami nem az enyém :) Hát részben sikerült :)
Az első hangszer egy tenor volt, amikor belefújtam, még csak annyit tudtam, hogy Yamaha...
Nem okozott csalódást :) Az otthon megszokott fúvóka-nád kombinációval valahogy könnyebben mgszólalt a cső, a hang színezete is melegebb, lágyabb volt. Azt vettem még észre, hogy hangerőben talán kicsit visszafogottabb volt, mint a én Thomann-om, de ez lehet csak a hangzavar miatt tűnt így, meg amúgy is, a mai hangosítás világában utolsó szempont a hangerő.
Aztán utóbb kiderült, hogy egy " YTS-275, vagy YTS-272" volt, (idézve a készséges hölgyet, aki a pultnál állt). Gyanús volt, hogy 272-es nincs is, és ténlyeg :) Na mind1, a tenor próbából a konklúzió az, hogy akinek van pénze, vegyen Yamaha-t, Selmert, Yanagi-t (ha lesz 400+ kHUFom szaxira, én is ezt fogom tenni) vagy amire futja neki, de hogy nem 6x olyan jó mint az enyém az biztos :)
Aztán a kezembe adtak egy szopránt. Hát az egy játékszer. De tényleg. Megfújtam, egészen c"-ig sikerült is megszólaltatni, feljebb nem ment. Hozzá kell tenni, nem sokat erőlködtem, de összességében valahogy nem győzött meg. Talán majd jövőre.
Hát ennyi, aki tehet menjen ki nézzen körbe :)
OFF: nagyon sok, nagyon jó digitális zongora van kiálítva, ha valakit az is érdekel ;)
+egyik haverom odament egy gitáros standhoz ezzel a szöveggel: "hello! szeretnék kipróbálni egy nagyon-nagyon drága gitárt, hogy legyen értelme, hogy eljöttem" XD
Szevasztok. Most van egy rico a3 graftonice, meg egy yamaha 5c fúvókám. jók, de beáldoznék egy 4-es körüli fém fúvókába, ha létezik egyáltalán. Tudna segíteni valaki?
persze-persze....nem kerdes, hiszen pont ugy szol, mint egy Selmer.....
egyebkent mint mar irtam az elso szaxim egy Amati volt, idestova 25 eve.... meg mindig megvan, van hozza egy B@S fem fuvoka, igazi 80-as evek retro fegyvere. Otthon van Magyarorszagon Kalocsan apameknal, o fuvogatja idonkent, es most nyaron, amikor hazalatogattam fujtam vele...meg szol.....
szoval termeszetesen Amati is beletesz a sorba, de ha jol emlekszem nem volt a kerdesben, ezert nem kerult bele a valaszba.....
kineveztem magam az idezett fun club (YAMI) tiszteletbeli elnokenek., de minimum szoszolojanak, vagy marketing PR igazgatojanak..............legalabbis javaslom magamat erre a posztra ..... nem szolok semmit, de ugye a mosolyom mindent megvalaszol??? :)))))
Sajna nekem sincs 62-es tenorom, az enyem 475-os.... intermediate modell, de tisztelt es becsult florg tarsunkat citalva, az en szamban, altalam fujva, szinte pont ugy szol, mintha a 62-es lenne...(beceneve: SILVERBACK) :), egyebkent szerintem tenyleg jo hangszer, megbizhato, tiszta konnyen szol....
feltehetoen, biztosan a 62-es, mint profi hangszer sokkal jobb lehet.....
:)
Ki kell mindharmat probalni, aztan merlegelni, ar,ertek, hangzas, stb......a Yanagi-nak is tobbfele tipusa van....
Amúgy ahogy az autóknál, gyártót gyártóval összehasonlítani semmi értelme, adott típusokat gyártón belül inkább. De ha mindegyiknek a középszintű termékét nézzük, objektíve a sorrend nyilván Yana, Yama, BS.
Így van. Akármilyen drága hangszered van, úgy fog szólni, ahogy fújod. Nüanysznyi különbségek nyilván lesznek, és bizonyos kategória alatt a mester is nehezen hoz ki valamiből normális hangot, de azért leginkább a játékosból jön a hang (ha egy profinak a kezébe adsz egy Weltklangot, abból is ki fog hozni valami normálishoz közelítő hangot, csak nagyon gyorsan le fogja tenni a csövet).
Az, hogy a zenész az általa elképzelt hangképet bizonyos, hozzá jobban passzoló eszközökkel könnyebben szólaltatja meg, az természetes.
Nem tudom, mennyit gyakorolnak tűzoltóék, én vadakat terelő juhász vagyok.
Ebből én azt szűröm le, hogy lehet 1 millás hangszerem, is akár, akkor sem fog szebben szólni, mint a legolcsóbb. főleg, ha a yamaha 5c vel fújom. Azért láttam, hogy a művészúr nehezebben fújta az én szakszimat, pedig az ő márkás fémfúvókáját tette rá. Nagyon dícsérte, hogy szépen szól, meg szinte újak a párnák, de inkább hanyagolta. Gondolom: az én hangszerem, az amin könnyebben játszom. Idegen hangszer nembiztos, hogy kézre áll. Kértem fújja meg az 5c-t. Aztmondta az neki kicsi. Atűzoltó zenekarban mindennap 6 órát gyakorolnak, vagy ritkábban?
Hali. Weisz művész úr megpróbálta a szaximat, az ő fém fúvókájával. Szerinte szól úgy, mint az ő selmere.. jó vétel volt. semmi különbséget nemhallottam, a két gép hangja között. Persze ő biztos hallott.
Hát, ez sajnos még ma is így van velem. Ha véletlenül nagyobb fejet veszek, mint amit elbírok, azzal elvagyok egy darabig, mondogatom, hogy jó lesz ez, de aztán nem lesz jó. :) A szopránhoz először vettem egy Barit, ami nagynak bizonyult. Hiába volt gyönyörű hangja, csak le kellett váltanom egy kisebbre (és a hang nem lett rosszabb, csak az intonálás meg a fújás könnyebb).
Felpiszkáltál ezzel a 6CM-el, bízok benne hogy ki tudom próbálni a Fon-Tradeben.
Egyébként igazad van, de azt ne hagyjuk ki, hogy te nyilván arról az időszakodról beszélsz, amikor középhaladó szinten őrült sok gyakorlással próbálgattad a szárnyaidat. Mivel én erről a szintről is még csak ábrándozok, így előttem még ott van egy kisebb kvantumugrás lehetősége, ergo van esélyem hogy "belenőjek a kabátba". :)))
Yanagisawa szorító van hozzá, de majd keresek egy masszív Yamahát. :)
Most ver szet az ideg......:-)irtam egy viszonylag hosszut a fan clubsag reszemrol valo osszegzesere es lezarasara.....elment cyber terbe valahova a elkuldom megnyomasa utan....talan bepitett yami szuro:-):-):-):-):-)szoval nagy vesztesegetegre a tuti t nem tudjatok meg.........
Hát, nem tudom, én már nem akarok harcot vívni a fúvókával. A helyedben kipróbálnám a Yamaha 6CM-et, hátha az ebonitnak jobb hangja van, mint a plasztiknak (előre szólok: jobb van). Pláne, hogy te is a fan klub tagja vagy. :)
Vagy megnéznék egy kisebb Lebayle-t. Nekem az a tapasztalatom, hogy sose sikerült egy fejhez sem felnőnöm. Kinőttem egyet, akkor kellett nagyobb, de ha alapból megszakadtam, akkor megszakadtam mindig. Persze lehet, hogy ez csak pszichológia, de attól még így volt.
Persze ha már le van boltolva, nincs mit tenni. A Yamaha kaphat egy rendes szorítót (bőrt, vagy valami Lebayle-t pl.), az ilyesmi jelentősen megemeli még a műanyag hangminőségét is.
Egy valamire való Magyar köztársasági elnök nem ismeri a viccet, sem a helyesírást. Úgyhogy Florg kilőve. :))
Nos, örülök a hozzászólásoknak, mások véleményéből, tapasztalatából is sokat lehet tanulni. Az én kérdésem onnan indult, hogy egy ideje nálam van az említett két fej, illetve négy volt, de, és ez kizárólag az én véleményem, a Yamaha 6C bevált a hosszabb gyakorláshoz, a 4C-vel ellentétben már nem csak nyöszörgős nyünnyögés jön ki belőle, nem a legszebb sound amit létrehoz vele az ember, de nagyon könnyű fújni. Ellenben a Lebayle 7* a sok gyakorlás után is maga a felüdülés, olyan mint egy póniról felugrani egy mustangra, vagy egy robogóról átülni egy sportmotorra, egy-két kedvenc zenét bedob az ember, és felhőtlen élvezettel, csukott szemmel adja át magát a zene által nyújtott láthatatlan érzékszervének. Aztán ennek a szép idillnek cirka 15perc után véget vet a zihált, levegő után kapkodás, vöröslő fejjel. :)))
Én szeretek így váltogatva gyakorolni, ha fizikumban, tüdővel bírva felnövök a Lebayle-hoz, majd elfelejtem a 6C-t.
Namost holnap ki kell fizetnem ezt a kettő fuvókát, ezért tettem fel a kérdést.
Amúgy meg felesleges vitatkozni szaxofon típusokon, kétféle ember van, az egyik tudja hogy a legjobb a Yamaha, a másik még nem. :))))
Na alakul az izlesed, bar az en kedvencem a 82 Costum Z black lacquer (ehhez gyarilag 5CM fuvokat adnak), :) figyi es van- e plagizalt doktorid????? tudod az kell a poziciohoz:)