Keresés

Részletes keresés

krisztian98 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36713

Sziasztok,

 

Az iránt érdeklődnék, hogy milyen vegyestüzelésű kazánt vegyek?

 

Családi ház átalakítás előtt állok, bár csak tavasszal lesz belőle bármi.

 

Pufferre dolgoznák vele olyan 2m3 körülikkel szemezgetek. Ezért olyan 30-50Kw körüliekket nézegetek.

Zárt rendszerben szeretném.

Jelenleg még azt sem tudom, hogy öntvény, vagy lemez kazán legyen.

Az öntvény kazánok komolyabnak néznek ki, de olvastam pár negativ véleményt.

 

Volt a Maximus, amiről elég negatív tapasztalatok vannak.

A viadrus esetében pedig az első kazántag megy tönkre.

http://www.jofogas.hu/somogy/Keresek__Vennek_Viadrus_U_22_tip__kazanhoz_elso_tagelemet_3563082.htm?last=1

 

A lemez kazánok valamiért nem fognak meg.

 

Köszi:

Krisztián

nagykunsági Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36712
Előzmény: arpiman (36711)
arpiman Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36711

valaki tud e a vegyes tüzelésü  dunatech 25 kw  tipusu  kazánrol valamit mondani használja hogy müködik mi a vélemény?  mert hirdeti egy honlap elég jo áron és gondolkozom rajta! csak valami vélemény megnyugtatna vagy eltántoritana a válaszokat elöre is köszi

kekesialmos Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36710

Na , igy meg tudod oldani , mi is tettünk igy fel látszólag levegőztethetetlen bojlert ... Elméletileg egyszer kell levegőztetni , reméljük szerencsés vagy .

 

Előzmény: sur5al (36686)
42tibcsi Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36709

 

Bocs de ahogy elnéztem a kandallók le írását létezik nyitott ill. zárt rendszerű, a zárt rendszerű lényegesen drágább (egy azon típuson belül) nyilván vastagabb anyagból készítik. A zárt rendszerűt könnyű párosítani a cirkóval. Ha nyitott a kandalló akkor hőcserélő szükséges és kicsit bonyolultabb így pénzben majdnem ott vagy.

 

 

Előzmény: Piet 52 (36706)
42tibcsi Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36708

 

Mivel külön kéményről fog menni nem lehet gond a párosítás. Hátha még samot is van benne lehet, hogy a cirkot be sem kell kapcsolni. (persze teljesítmény függő)

 

 

Előzmény: Piet 52 (36706)
42tibcsi Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36707

 

Nem tudom mekkora huzatod lehet de ha az Opop kazánnál (nem begyújtási állásnál) lángot tudsz kicsikarni a fűstcsőben akkor valószínű átlag feletti lehet. De ezt még csökkentened is kell? Nálam annak idején 200-220°volt a kilépő ful üzemben.

 

 

Előzmény: Törölt nick (36704)
Piet 52 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36706

Pedig én egy Elegant B-t (vizes ablakos kandalló) szeretnék a kandalló helyére csak még nem tudom hogy lehet házasitani a cirkoval (külön kéményen lenne.)

Előzmény: 42tibcsi (36702)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36705

Hagyományos kéménynél is lehet szerepe a falslevegő bekeverésének, ugyan hűti a füstgázt, és az elegyedési véghőmérséklet nem lehet alacsonyabb, mint az elegy harmatpontja, de a víztartalmak ismeretében a légfelesleg változtatásával kialakítható egy kedvezőbb relatív páratartalmú füstgáz.

Előzmény: 42tibcsi (36703)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36704

Mivel csak most építettem be, a beállítás még ezután lesz. Az előző kazánnál annyit tapasztaltam, hogy heves égésnél a beengedett falslevegő lecsökkenti a kéményhuzatot, a füstgázsebességét, a kazánban megnő a tartózkodási idő, a hőleadás ott történik meg.

Visszafüstölés a túlzott füstgázmennyiség és elégtelen huzat esetén lép fel.

A barometrikus huzatszabályzót a mindenkori huzat, kéményvákuum működteti, együtt mozog a nagyság függvényében, ha magas csak akkor nyit, ha alacsony zárva marad.

Mindössze annyit szeretnék a segítségével beállítani, hogy felesleges füstgáz ne jusson ki a kéménybe, azt látni fogom, ha a kéménybe kihúz a láng, akkor kell nyitni a falslevegőt.

Előzmény: Sandor (36696)
42tibcsi Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36703

Azért én óvatos lennék ezzel a huzat szabival. Bár már volt róla szó, hőszigetelt kéménynél oké, de hagyományos tégla kéménynél kockázatos mivel hideg levegőt enged be a kéménybe és könnyen lecsapódás jöhet létre mert kihűl. Az tény, hogy a húzatott viszonylag állandó értéken tartja de közvetlen nem szabályozza elégé a tüzet a kazánban.

Vajon a diffuzorok, hogy váltak be a gyakorlatban? Elég sok félét látni a kéményeken, a reklámoknak ma már nem lehet hinni, vajon ennyi embert palira vettek?    

Előzmény: Sandor (36696)
42tibcsi Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36702

 

Igen ez a marha nagy előnye a kandallónak, látod, hogy mi történik. Kár, hogy hűjén nézne ki egy vegyes kazán a nappaliban.

 

 

Előzmény: sur5al (36690)
nemkezd Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36701

A vakoló malterba, apróra tépkedett, kőzetgyapot vagy üveggyapot foszlányokat tegyél amennyit úgy mond felvesz és jól keverd össze. Ez lessz a szálerősítéses vakoló anyagod, ez nem "szokik" repedni.Inkább egyben kijön a falból de nem esik szét.

Előzmény: 42tibcsi (36699)
Sandor Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36700

ezt én is nagyon "mekkesnek" éreztem, de szerencsére ez már csak a múlt, az új kazánhoz duplafalú hüvely ment és oda nem kell ilyen :-)

nem is értem hogy voltak el vele majd húsz évig. nyilván ezekmiatt a nagyonmekk dolgok miatt rohadt le a kazánból a füsttért elválasztó lemez (még nyomokban se volt fellelhető).

anélkül meg tökéletes égés nuku. úgy folyt a lé a kazánból, hogy csak. a hamú az csak névleg volt az. amolyan tökéletlenül elégett darálék.

sajnáltam is a kazánt, mert az a duplakamrás faelgáz jellegű volt. ellettem volna vele szivesen még jó ideig, persze csak ha 100-as lett volna...

Előzmény: nemkezd (36697)
42tibcsi Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36699

Értem akkor nem gond a takarítása, ez tényleg kazán típustól függ.

Most már csak a vakolat szétrepedését kéne megoldani. A hőálló  pasztával csak a jelenlegi repedést tudod ki javítani de biztos, hogy újabbak fognak jelentkezni, ráadásul megszáradása után nagyon rideg.

Esetleg egy tip: A cső körüli vakolatot kapard ki egész a csőig, a csőre tekerj rá kb. 3-5mm vastag víz álló kartont v. müa. got (vékonyan kend be olajal v. zsiral ne ragadjon rá a vakolat) és újból vakold be, keverjél bele egy kis cementet is a habarcsba. Mikor már majd nem meg kötött a vakolat probáld kihúzni amit a csőre tekertél. Igy a vakolat és a cső között lesz kb. 3-5mm rés, a cső rövidsége miatt sokszor nagyon feltud melegedni tehát tágul, a cső és avakolat közti résbe pedig aszbeszt zsinort v. mostmár üvegszálas hőálló zsinort tömjél be, hogy tömítsen. Valószínű sziszifuszi munkának tűnik de tartós lesz.    

Előzmény: mislenyi (36694)
nemkezd Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36698

Esetedben ez így pont jól van, ha a kazán felől átlátható és tisztítható, akkor nem kell a bekötő csőre semmi nyílás, lehet fixre szerelni.

De fali hüvely az kell a kéménybe, hogy a hőmozgás miatt "ne tépkedje" a vakolatot körbe!

Előzmény: mislenyi (36694)
nemkezd Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36697

"lényegesen nagyobb fali csatiba, mert a tömítésre szolgáló rongy(!)"

No azt azért mégse!

Ha már házagot kell tömíteni akkor inkább lazán, zsinórrá sodort háztartási alufóliát használj.
Azt betömködheted egy csavarhúzúval, fűrészlappal is a cső köré és kiszedéskor egy vékony, erős, kampós végű, acélhuzallal ki is kaparhatod ha "túl jól sikerült" a tömítés előzőleg!

Pici és nagy hézagok egyformán jól tömíthetők vele.
Egy gond szokott előfordulni vele, ha nem elég mélyen sikerül betuszkolni a résbe, és van hőmozgása a csőnek, idövel ki szokot "mászni".


Előzmény: Sandor (36695)
Sandor Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36696

köszi! érthető a dolog, tán anyagon is lesz hozzá, szóval megcsinálom. a régi megszüntetett kéménycsonkba fog beköltözni.

 

ha kinyitod a kazán ajtót az alapban meglóduló áramlásnál ez mit csinál? nyit?

oda akarok kilyukadni, hogy készüljek a füstbenfuldoklásra és mielőttazelőtt zárjam le ezt a grav. füstszabályzót?

 

beállítani azt hogy? mit néztél a kazán égésénél, hogy mikor van jól beállítva?

Előzmény: Törölt nick (36648)
Sandor Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36695

hát igen...

én is jártam úgy (ráadásul kocakazánosként - a frissen vett ház első telén, úgy hogy azelőtt csak a gázfűtést és a társasházat ismertem) hogy valamiért nem akart égni a cucc. szarráimádkoztam mindennel, de csaknem. na aztán nehezen rájöttem, hogy a huzat a baj (ráadásul a kazán is hiányos volt és a haldoklása végén)  és hogy a füstcső van eltömődve.

ennél a megoldásnál mondjuk ki lehetett kínlódni a csövet, de visszarakni az elég meredek volt az egyébként lényegesen nagyobb fali csatiba, mert a tömítésre szolgáló rongy(!) valahogy nem akaródzott tömíteni (lehet előtte se tette :-/ )

 

szóval gágyesz volt. ehhez képest az új kazán egy álom, ha nem is volt magasan a léc előtte. most páréves tapasztalattal azt mondom, hogy tényleg jó lett. persze mivel semmi elektronika az ebből következő hátrányokkal. de ezekkel együtt tudok élni, mert a kényelemből következő kockázatok sincsenek. egyszerű, mint a faék és rendkívűl hülebiztos :-))

Előzmény: nemkezd (36651)
mislenyi Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36694

Elmúlt télen, mikor tisztítottam a kazánt a felső tisztítónyílásnál, át tudtam kotorni a bekötő csövön keresztül a kéményig. Lehet, hogy ezért nem tettek oda külön tisztító nyílást? Concept 28-as a kazán.

Előzmény: 42tibcsi (36632)
batar76 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 36693

Sziasztok.

 

Merülőhüvelyes termosztátból melyiket érdemes venni Computherm vagy Simens ? Köszönöm.

sur5al Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36692

Kátrány projekt? Hát elég büdös már a nappali:) Kenegetem a csöveket, de türelmetlen voltam és égettem-kapartam is, úgyhogy már elég szépen néz ki. A gázolajat leégetem mielőtt vakolok.

Előzmény: nemkezd (36685)
sur5al Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36691

Megtettem, azért jutott ez eszembe. Lehet, nem volt teljesen érthető, amit írtam, nekem annak tűnt:)

 

Amúgy nekem két 45 fokos ívvel megy a kandalló fölött lévő rm füstcső bélésbe a cucc (rá van építve a kandallóra a kémény, csak eltolva mögé picit) és a hőcserélő feletti szakasz, pont ahol a pillangó van, lecsúszhat a következő elemről és becsúszhat a hőcserélő tetejébe. Így lesz egy kis rés a csőrendszerben és szét lehet szedni az egészet.

 

Tudom ez normál kéménybekötésnél nem szempont, de nálam fontos volt az is, hogy mindig nagyobb átmérőből indul kisebb a csövek találkozási rendje, mert folyhat vissza eső (szokott is), ami nem annyira tuti a föstcsövön kívül. Ha valaki okos akar lenni és szerinte így meg kijön a füst, annak megnyugtatásul: nem jön ki. Ha van is esetleg pici rés, inkább levegőt szív be, de semmi ki nem jön. Víz sem, ami viszont elég fontos.

Előzmény: nemkezd (36685)
sur5al Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36690

Igen. Kevesebbet kell egyszerre rátenni. Kandalló, úgyis közel van, meg szem előtt, ha leég, dobsz rá megint pár hasábot.

Előzmény: Piet 52 (36671)
sur5al Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36689

Na ezt jól összefoglaltad. Autógénem nincs, meg magas hőfokot tudó gázégőm, amit Joe linkelt, talán az ezüstös szilfoszos bigyó lenne jó, amit még tudok olvasztani a gázlámpával. A folyasztószerként használt borax nem por alakú? Hangyákat etettük azzal porcukorral keverve:) 

Előzmény: nagykunsági (36541)
sur5al Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36688

Ez egy gyári bojler, átalakítva. Teszek bele egy inox szerpentint valami inox vagy réz kivezetésekkel, amik viszont a bojler alján (az alaplapon) lesznek. Még nincs meg, de már a légtelenítésen gondolkodom:)

Előzmény: kekesialmos (36560)
sur5al Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36687

Ott azért egyszerűbb a légtelenítés, mert van rendes nyomás. Vagy nem jól gondolom? Nálam sajnos statikus nyomás nem sok van, mert kb. 2,5 m magasan van a tágulási. A szivattyú meg tol, amennyit tol, de van egy párhuzamos ág, amerre el tud szökni az áramlás. Próbáltam. Ha azt zárni tudnám, akkor a szivattyú kitolná a szerpentinből a levegőt, biztos vagyok benne.

Előzmény: 42tibcsi (36556)
sur5al Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36686

Második olvasásra el tudtam. Bár én még ilyet nem láttam, csinálni meg főleg nem tudnék. Hogyan tud zárni a T-idomban mozgatott belső cső és az idom egymás között? Fura, de ötletes.

 

Mivel a légtelenítés ideális esetben a beszereléskor gond, ezért szerintem az előre feltöltött, csapokkal zárt szerpentin légtelenítési megoldást fogom választani, ha addig valami egyszerűbbet nem javasoltok:) Tehát még leszerelt állapotban, mikor a szerpentin mindkét kivezetése felfelé áll, feltöltöm vízzel, majd a rajta lévő csapokat zárom. Helyére teszem a bojlert, bekötöm. Feltöltöm a rendszert és a bekötési pontoknál meglazítva a hollandereket légtelenítem az odavazatő csőszakaszt, majd zárom a kötéseket és nyitom a csapokat. Remélem működni fog:)

 

Persze a hollanderek helyett lehetnének ott légtelenítők is...

Előzmény: kekesialmos (36563)
nemkezd Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36685

Szia!

Jól elmaradtál a csövezés témában, olvas egy kicsit!

Hogy áll a kátrány "Projekt"

Előzmény: sur5al (36684)
sur5al Creative Commons License 2012.09.07 0 0 36684

Lehet, hogy egyszerűen gondolkodom, de ha a bekötő cső falhüvelybe megy bele, a kazán csonkjára meg rámegy (bár mehet bele is), akkor a hüvelyen keresztül nem tudod a bekötő csövet annyit betolni a kéménybe, ha rés keletkezzen a kazán csonkja és a bekötő között?* Jó, kivenni nem fogod tudni, de a takarításhoz az nem is feltétel.

 

*Ha a kémény belseje 2o cm és a kazán csonkján/ban 1o cm a csövek átfedése, akkor 1o cm rést kapsz, ha koppig betolod a kéménybe. Ha a kémény másik oldalára teszed a tisztítónyílást, a bekötéssel szemben pontosan, akkor a tisztítóajtón keresztül akár a bekötőcsövet is ki tudod venni.

 

Mit szóltok hozzá?

Előzmény: nemkezd (36620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!