Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
valaki tud e a vegyes tüzelésü dunatech 25 kw tipusu kazánrol valamit mondani használja hogy müködik mi a vélemény? mert hirdeti egy honlap elég jo áron és gondolkozom rajta! csak valami vélemény megnyugtatna vagy eltántoritana a válaszokat elöre is köszi
Na , igy meg tudod oldani , mi is tettünk igy fel látszólag levegőztethetetlen bojlert ... Elméletileg egyszer kell levegőztetni , reméljük szerencsés vagy .
Bocs de ahogy elnéztem a kandallók le írását létezik nyitott ill. zárt rendszerű, a zárt rendszerű lényegesen drágább (egy azon típuson belül) nyilván vastagabb anyagból készítik. A zárt rendszerűt könnyű párosítani a cirkóval. Ha nyitott a kandalló akkor hőcserélő szükséges és kicsit bonyolultabb így pénzben majdnem ott vagy.
Mivel külön kéményről fog menni nem lehet gond a párosítás. Hátha még samot is van benne lehet, hogy a cirkot be sem kell kapcsolni. (persze teljesítmény függő)
Nem tudom mekkora huzatod lehet de ha az Opop kazánnál (nem begyújtási állásnál) lángot tudsz kicsikarni a fűstcsőben akkor valószínű átlag feletti lehet. De ezt még csökkentened is kell? Nálam annak idején 200-220°volt a kilépő ful üzemben.
Pedig én egy Elegant B-t (vizes ablakos kandalló) szeretnék a kandalló helyére csak még nem tudom hogy lehet házasitani a cirkoval (külön kéményen lenne.)
Hagyományos kéménynél is lehet szerepe a falslevegő bekeverésének, ugyan hűti a füstgázt, és az elegyedési véghőmérséklet nem lehet alacsonyabb, mint az elegy harmatpontja, de a víztartalmak ismeretében a légfelesleg változtatásával kialakítható egy kedvezőbb relatív páratartalmú füstgáz.
Mivel csak most építettem be, a beállítás még ezután lesz. Az előző kazánnál annyit tapasztaltam, hogy heves égésnél a beengedett falslevegő lecsökkenti a kéményhuzatot, a füstgázsebességét, a kazánban megnő a tartózkodási idő, a hőleadás ott történik meg.
Visszafüstölés a túlzott füstgázmennyiség és elégtelen huzat esetén lép fel.
A barometrikus huzatszabályzót a mindenkori huzat, kéményvákuum működteti, együtt mozog a nagyság függvényében, ha magas csak akkor nyit, ha alacsony zárva marad.
Mindössze annyit szeretnék a segítségével beállítani, hogy felesleges füstgáz ne jusson ki a kéménybe, azt látni fogom, ha a kéménybe kihúz a láng, akkor kell nyitni a falslevegőt.
Azért én óvatos lennék ezzel a huzat szabival. Bár már volt róla szó, hőszigetelt kéménynél oké, de hagyományos tégla kéménynél kockázatos mivel hideg levegőt enged be a kéménybe és könnyen lecsapódás jöhet létre mert kihűl. Az tény, hogy a húzatott viszonylag állandó értéken tartja de közvetlen nem szabályozza elégé a tüzet a kazánban.
Vajon a diffuzorok, hogy váltak be a gyakorlatban? Elég sok félét látni a kéményeken, a reklámoknak ma már nem lehet hinni, vajon ennyi embert palira vettek?
A vakoló malterba, apróra tépkedett, kőzetgyapot vagy üveggyapot foszlányokat tegyél amennyit úgy mond felvesz és jól keverd össze. Ez lessz a szálerősítéses vakoló anyagod, ez nem "szokik" repedni.Inkább egyben kijön a falból de nem esik szét.
ezt én is nagyon "mekkesnek" éreztem, de szerencsére ez már csak a múlt, az új kazánhoz duplafalú hüvely ment és oda nem kell ilyen :-)
nem is értem hogy voltak el vele majd húsz évig. nyilván ezekmiatt a nagyonmekk dolgok miatt rohadt le a kazánból a füsttért elválasztó lemez (még nyomokban se volt fellelhető).
anélkül meg tökéletes égés nuku. úgy folyt a lé a kazánból, hogy csak. a hamú az csak névleg volt az. amolyan tökéletlenül elégett darálék.
sajnáltam is a kazánt, mert az a duplakamrás faelgáz jellegű volt. ellettem volna vele szivesen még jó ideig, persze csak ha 100-as lett volna...
Értem akkor nem gond a takarítása, ez tényleg kazán típustól függ.
Most már csak a vakolat szétrepedését kéne megoldani. A hőálló pasztával csak a jelenlegi repedést tudod ki javítani de biztos, hogy újabbak fognak jelentkezni, ráadásul megszáradása után nagyon rideg.
Esetleg egy tip: A cső körüli vakolatot kapard ki egész a csőig, a csőre tekerj rá kb. 3-5mm vastag víz álló kartont v. müa. got (vékonyan kend be olajal v. zsiral ne ragadjon rá a vakolat) és újból vakold be, keverjél bele egy kis cementet is a habarcsba. Mikor már majd nem meg kötött a vakolat probáld kihúzni amit a csőre tekertél. Igy a vakolat és a cső között lesz kb. 3-5mm rés, a cső rövidsége miatt sokszor nagyon feltud melegedni tehát tágul, a cső és avakolat közti résbe pedig aszbeszt zsinort v. mostmár üvegszálas hőálló zsinort tömjél be, hogy tömítsen. Valószínű sziszifuszi munkának tűnik de tartós lesz.
"lényegesen nagyobb fali csatiba, mert a tömítésre szolgáló rongy(!)"
No azt azért mégse!
Ha már házagot kell tömíteni akkor inkább lazán, zsinórrá sodort háztartási alufóliát használj. Azt betömködheted egy csavarhúzúval, fűrészlappal is a cső köré és kiszedéskor egy vékony, erős, kampós végű, acélhuzallal ki is kaparhatod ha "túl jól sikerült" a tömítés előzőleg!
Pici és nagy hézagok egyformán jól tömíthetők vele. Egy gond szokott előfordulni vele, ha nem elég mélyen sikerül betuszkolni a résbe, és van hőmozgása a csőnek, idövel ki szokot "mászni".
én is jártam úgy (ráadásul kocakazánosként - a frissen vett ház első telén, úgy hogy azelőtt csak a gázfűtést és a társasházat ismertem) hogy valamiért nem akart égni a cucc. szarráimádkoztam mindennel, de csaknem. na aztán nehezen rájöttem, hogy a huzat a baj (ráadásul a kazán is hiányos volt és a haldoklása végén) és hogy a füstcső van eltömődve.
ennél a megoldásnál mondjuk ki lehetett kínlódni a csövet, de visszarakni az elég meredek volt az egyébként lényegesen nagyobb fali csatiba, mert a tömítésre szolgáló rongy(!) valahogy nem akaródzott tömíteni (lehet előtte se tette :-/ )
szóval gágyesz volt. ehhez képest az új kazán egy álom, ha nem is volt magasan a léc előtte. most páréves tapasztalattal azt mondom, hogy tényleg jó lett. persze mivel semmi elektronika az ebből következő hátrányokkal. de ezekkel együtt tudok élni, mert a kényelemből következő kockázatok sincsenek. egyszerű, mint a faék és rendkívűl hülebiztos :-))
Elmúlt télen, mikor tisztítottam a kazánt a felső tisztítónyílásnál, át tudtam kotorni a bekötő csövön keresztül a kéményig. Lehet, hogy ezért nem tettek oda külön tisztító nyílást? Concept 28-as a kazán.
Kátrány projekt? Hát elég büdös már a nappali:) Kenegetem a csöveket, de türelmetlen voltam és égettem-kapartam is, úgyhogy már elég szépen néz ki. A gázolajat leégetem mielőtt vakolok.
Megtettem, azért jutott ez eszembe. Lehet, nem volt teljesen érthető, amit írtam, nekem annak tűnt:)
Amúgy nekem két 45 fokos ívvel megy a kandalló fölött lévő rm füstcső bélésbe a cucc (rá van építve a kandallóra a kémény, csak eltolva mögé picit) és a hőcserélő feletti szakasz, pont ahol a pillangó van, lecsúszhat a következő elemről és becsúszhat a hőcserélő tetejébe. Így lesz egy kis rés a csőrendszerben és szét lehet szedni az egészet.
Tudom ez normál kéménybekötésnél nem szempont, de nálam fontos volt az is, hogy mindig nagyobb átmérőből indul kisebb a csövek találkozási rendje, mert folyhat vissza eső (szokott is), ami nem annyira tuti a föstcsövön kívül. Ha valaki okos akar lenni és szerinte így meg kijön a füst, annak megnyugtatásul: nem jön ki. Ha van is esetleg pici rés, inkább levegőt szív be, de semmi ki nem jön. Víz sem, ami viszont elég fontos.
Na ezt jól összefoglaltad. Autógénem nincs, meg magas hőfokot tudó gázégőm, amit Joe linkelt, talán az ezüstös szilfoszos bigyó lenne jó, amit még tudok olvasztani a gázlámpával. A folyasztószerként használt borax nem por alakú? Hangyákat etettük azzal porcukorral keverve:)
Ez egy gyári bojler, átalakítva. Teszek bele egy inox szerpentint valami inox vagy réz kivezetésekkel, amik viszont a bojler alján (az alaplapon) lesznek. Még nincs meg, de már a légtelenítésen gondolkodom:)
Ott azért egyszerűbb a légtelenítés, mert van rendes nyomás. Vagy nem jól gondolom? Nálam sajnos statikus nyomás nem sok van, mert kb. 2,5 m magasan van a tágulási. A szivattyú meg tol, amennyit tol, de van egy párhuzamos ág, amerre el tud szökni az áramlás. Próbáltam. Ha azt zárni tudnám, akkor a szivattyú kitolná a szerpentinből a levegőt, biztos vagyok benne.
Második olvasásra el tudtam. Bár én még ilyet nem láttam, csinálni meg főleg nem tudnék. Hogyan tud zárni a T-idomban mozgatott belső cső és az idom egymás között? Fura, de ötletes.
Mivel a légtelenítés ideális esetben a beszereléskor gond, ezért szerintem az előre feltöltött, csapokkal zárt szerpentin légtelenítési megoldást fogom választani, ha addig valami egyszerűbbet nem javasoltok:) Tehát még leszerelt állapotban, mikor a szerpentin mindkét kivezetése felfelé áll, feltöltöm vízzel, majd a rajta lévő csapokat zárom. Helyére teszem a bojlert, bekötöm. Feltöltöm a rendszert és a bekötési pontoknál meglazítva a hollandereket légtelenítem az odavazatő csőszakaszt, majd zárom a kötéseket és nyitom a csapokat. Remélem működni fog:)
Persze a hollanderek helyett lehetnének ott légtelenítők is...
Lehet, hogy egyszerűen gondolkodom, de ha a bekötő cső falhüvelybe megy bele, a kazán csonkjára meg rámegy (bár mehet bele is), akkor a hüvelyen keresztül nem tudod a bekötő csövet annyit betolni a kéménybe, ha rés keletkezzen a kazán csonkja és a bekötő között?* Jó, kivenni nem fogod tudni, de a takarításhoz az nem is feltétel.
*Ha a kémény belseje 2o cm és a kazán csonkján/ban 1o cm a csövek átfedése, akkor 1o cm rést kapsz, ha koppig betolod a kéménybe. Ha a kémény másik oldalára teszed a tisztítónyílást, a bekötéssel szemben pontosan, akkor a tisztítóajtón keresztül akár a bekötőcsövet is ki tudod venni.