A világítás fényerejét, a ködlámpa fényerejét a hátsó helyzetjelzők, a féklámpa, a ködzárlámpa fényerejét, a űveg és tükör fűtési idejét a LeavingHome ComingHome ideje és még sok más is állítható, igaz nem mindegyiknél.. :)
"...bár azt is mondta hogy valószínűleg csak azért tudta megcsinálni, mert az én autóm az OII FL utolsó gyártási szakaszából való és már olyan szoftver van rajta, ami ezt megengedi."
Ez lett volna a helyes idézet. :)
Itt a "valószínűleg"-en volt a hangsúly. Tehát nem tényként közölte ezt, hanem megpróbált óvatos következtetést levonni, aminek majd utánajár. Ha nem, nekem az is tökmindegy, a lényeg hogy az én problémám megoldódott. :)
Nekem megoldódott az átlagfogyaszásmérő problémám! Ma voltam bent a márkaszervizben, mert garanciában cserélni kellett egy alkatrészt, ami kb. 3 percet vett igénybe. Mondtam a szerelőmnek hogy kb. 10%-al kevesebbet mutat a fogyasztásmérőm és hogy nem lehetne-e ezen állítani? Azt mondta, hogy mivel most van rá ideje megnézi, de így első blikkre nem meri megígérni hogy sikerrel jár. Csatlakoztatta az autót szerviz célműszerére és addig turkált a menüpontok között, amíg megtalálta azt az opciót, ami ezt lehetővé tette 85-115% között, 1%-os pontossággal. Át is állította 110%-ra és azt mondta hogy 1-2 ezer km alatt tapasztaljam ki, hogy így mennyi lesz az eltérés a BC és az általam számított fogyasztás között, mert még tud rajta finomítani. Örült neki Ő is és én is hogy van ilyen lehetőség, bár azt is mondta hogy valószínűleg csak azért tudta megcsinálni, mert az én autóm az OII FL utolsó gyártási szakaszából való és már olyan szoftver van rajta, ami ezt megengedi. De mostmár utána néz annak is, hogy a régebbi típusoknál van-e állítási lehetőség. Amikor hazaértem, akkor már olyan fogyasztási értékeket láttam a BC-n, amiket kb. én is számolni szoktam. Halleluja!
Egy igen egyszerű kérdésem lenne a kocsimmal 1.6 Octavia I.-el kapcsolatban(2005-ös). Mivel nem régóta van meg a kocsi és csak most tesztelgetem észrevettem, hogy amikor beérek a munkába (10km )csurgó hangot hallok(mintha egy vízcsövön lefolyna a víz).
Ez akkor jelentkezik, amikor:
-bekapcsolom a fűtést és úgy megyek a melóig, ott meg kikapcsolom utána egyből mondjuk hirtelen gázt adok.
Érdekelne az Octáviások véleménye a másik fórumban. Octáviában milyet?
A másik fórumban Octi19 kartárs remekül összefoglalta. Én maximálisan egyetértek vele, te jobban járnál egy szívó benzinessel -- figyelembe véve az éves futásteljesítményt, a pénzügyi keretet és a felhasználás módját.
Amíg céges autóm volt (mellesleg az is szívó benzines, mert vannak cégek, ahol elvből nem használnak dízelt), addig a tiédhez hasonló használatra magam is ilyet használtam, pontosabban kettőt, mert a feleségem is ilyennel járt.
Most változott az autó funkciója, havi egy hosszabb külföldi utat is ezzel az autóval teszek meg, azaz az évi 10-12e kilométerből lesz 20-25e, így már képbe kerültek a turbódízelek is. Néztem benzineseket is, pl. turbós benzines Octaviát, Leont, Lagunát, szívó benzines (de nagy köbcentis) Qashqai-t, Lagunát, Mondeót, de végül egy dízel lett, az sem kifejezetten a dízelség miatt, hanem mert abból találtam egy kiemelkedően jó vételt.
A kollega pontosan akar merni uzemanyagfogyasztast.
A komoly atfolyosmerok korulbelul 3-500 kg-os szerkezetek, nagy uzemanyagraktaroknal lattam hasznalni ilyesmit. Ezeknek a pontossaga 0,3% korul mozog. A benzinkutaknal a mero 0,5- 1%-ot tud, meg is lehet figyelni, hogy a muszakvaltaskor egy ruddal :) merik meg a tartalyokba az uzemanyagot, es nem hagyatkoznak pl. a kutak belso szamlaloira.
Amilyen a kocsikban lenni szokott- egy otcentis kutyu - az egy impulzust general, amikor a merokamraja megtelik es olyan 2-4% pontossagu.
Az ECU tarolja a befecskendezett uzemanyag mennyiseget, tudva azt, hogy egy adott meretu resen atengedve egy bizonyos nyomassal egy bizonyos viszkozitasu folyadekbol mennyi gramm kell atfolyon, de ez meg mindig csak becsles.
...például a dízeleknél nem sokat számít, hogy mennyi üzemanyag folyik ki a tankból... mert van visszafolyóág is! (nem tudom, de elképzelhetőnek tartom hogy a befecskendezős benzineseknél is van) Igaz, a kettő különbségéből lehetne számítgatni, de ahhoz két nagyon, de nagyon pontos áramlásmérő kellene. Sokkal ésszerűbb ha az ECU adataival számolnak ami elvileg pontosan szabályozza, hogy mennyi üzemanyag legyen befecskendezve... Ezt egy szimpla úszós szintjelzővel kombinálva, ami ugye adatot ad az elérhető üzemanyag mennyiségéről, már azt számolnak ki amit csak akarnak és az egész csak pár programsor nem mindenféle különleges plusz mérőberendezés meg egyéb hibalehetőség...
Ezért is jelzi a "tartalékot" pontosan akkor, mikor a pirosba ér a szintjelző, függetlenül a megtehető km-től (nálam ilyenkor 120-140 km szokott lenni még vissza, a régi benzinesnél 70-90 km volt).
Már a 90 -es évek környékén gyártott "kőkorszaki" fed.comp -ok. is több mindenből számolgatták a fogyasztást (üzemanyagszint, átfolyásmérő, aktuális sebesség, hőmérséklet, megtett út)...azóta meg nemkicsit fejlődött a technika.