Nemnem... az osztott tank az olasz megoldása a tartalékbenzinnek.
Egyik oldala van vagy hatliteres, az az üzemi tartály, ha aztán lehörög akkor átkapcsol az ember a másik oldalra és ott még van egy-másfél lityi benzin hogy hazáig kitartson.
Petrós vegyesüzemhez kellene egy üzemanyag-túlhevítő rész a szívótorokba, ott a petróleum-levegő keverék is szikrával elrobbantható állapotba tud kerülni(hevülni) - egy bizonyos idő benzinüzem után.
Van ilyen az UAZ-on is, ha B-MIA-hoz nem férsz hozzá hirtelen.
A kérdésedre megpróbálok válaszolni.A gépek a 60-as évek elejéből származnak. Anno diákéveimben a munkagép tankönyvünk ilyenekkel voltak tele.A "szecskázó" az egy NST tipusú ( Nagyteljesítményű silótöltő).Tsz-ekben ,ÁG-okban használták a földbe süllyesztett ,betonból készült silógödrök feltöltésére. Mosonmagyaróvári Mg.-i gépgyár Szombathelyi Gyáregysége készítette őket.Úgy emlékszem mi úgy tanultuk,hogy NST-12.
Áttérve a morzsolóra -szerintem ez egy MO-4 tipusú kukoricamorzsoló volt.A Budapesti Mg.-i gépgyár Törökszentmiklósi gyáregysége készítette.Ez az én véleményem ,az én meglátásom! Előfordulhat,hogy valaki jobban ismeri ezeket és majd hozzáfűz még valamit.Az utóbbit nagy előszeretettel hajtatták meg MIA-motorral.
A képeken látható morzsoló és szecskavágó gép beazonosításához szeretnék segítséget kérni. Várom az esetleges tippeket gyártás időszakát, ill. ha az lehetséges a gépek gyártmányát illetően.
Ha valakit érdekelne valamelyik a lajos.roland@gmail.com e-mail címen árajánlatokat is szívesen fogadok.
Kedves Csabi, nagyon is lehetséges hogy belekeveredtem a szeptember első vagy második hétvégéje kérdésébe... én úgy tudtam hogy az első, de az én trehány eszembe többnyire csak a szolgálataim férnek bele - azok is szűkösen.
Szia! Tudom hogy ez működik, sőt a motor dokumentumában meg van adva a dugattyútető- blokktető távolság is (6,... mm) mint előbefecskendezési viszonyítási érték. Csak mivel a motor megy (egy kis nyitónyomás állítás után, mert valaki felspannolta 160 bar-ra a gyári 120 helyett.) nem nagyon akarom megbontani. Pusztán ellenőrzésképpen néznék rá. Érdekes egyébként hogy a motor doksijában sem találok arra infot hogy fokolás lenne valahol. Azért köszönöm hogy foglalkoztál a kérdéssel!
Helló! És ha a hengerfejet leveszed, és a nyomó csőre hajszálcsövet raksz, a motort forgatva a gázolaj adagon teljes gáznál megfogja neked mutatni a pontos gyujtás kezdetét és végét. A kezdet a felsöholtpont elött kezdödik és akkor jó ha a dugattyú felső holtpontjában ál el a gázolaj emelkedése , ehez kell a gyujtást hangolni, a gázolaj permet ill. emelkedése vége a lényeg, mert ha a felsö holtpont elött abba marad a fecskendezés ,akkor kopogós lesz a járása ,ha késöbb ál el akkor füstöl.