Tempomat kapcsolóval Zolysyst keresd, berakja és öröm.
Jenával meg nyomass egy optimalizálást és lesz boldogság is:))
Többek között Ádi tudna regélni a nyugati partig való örömautózás és fogyasztás szépségeiről a tuning után. Ő aztán igazán rég óta és hosszútávon használta. Jena +10%+ környékén piszkálta meg az enyémet is - az 2.0 HDi SW - 2 éve, ég és föld a menettulajdonságban. Nem tudom, mi lett volna, ha komolyabban oda is nyúl. Tényleg Jena, mi lett volna?
Szia! Az én 307 oroszlánom alvázszáma: VF33E8HVC85061329 1.6 HDI FAP-os, azt szeretném megtudni, hogy ezt a motort érdemes-e illetve lehet-e feljebb húzni és hogy utólagos tempomat beszerelhető-e. 4 kivezetés van a féklámpa kapcsolóján. Válaszodat előre is köszönöm.
Nem tudom, nekem nem tudták megállapítani mi a baj az autóval. Benyögték mit kell cseréléni meg pár száz ezer forint összeget. Na ekkor telefonáltam Jenának, megnézte. 5 perc alatt megmondta mik a bajok. Köze nem volt ahhoz amiket a szervízbe mondtak. És töredék áron elkészült minden. Egy telefont eressz el fele, én nem emlékszem hogy azon kívül hogy kivettük a régit és betettük az újat csináltunk volna bármi mást.
Kész vagyok! :) Egy héttel ezelőtt ugyan ezt mondta a szerelő gyerek, aki csinálta. Ugyanezt a beázást, majdnem szó szerint... (Lehet, hogy olvasta? :D ) Ennek ellenére nem tudták beállítani hézagolóval... No comment.
Olvastam pedig egy ír pofa beírását egy fórumban, hogy ez a megoldás. Venni kell egy érzékelőt és hézagolóval kell beállítani. Ő azt írta amúgy a vízre, hogy a csövekben kondenzálódott víz gyűlik össze és az károsítja. Végül is az eredmény ugyan az, beázás...
A kocsi amúgy most össze van rakva, azon gondolkodom, hogy el kellene hoznom tőlük, mert így nem sok értelme van otthagynom. Nem tudom mit csináljak...
Vissza emlékszem , hogy 40 éve a teher oktatóm azt mondta( lehet viccelni akart),vezetés közben minden olyan tevékenység tilos ami ......ni re végződik.Kivéve a figyelni,vezetni,fékezni....stb....stb :DDDD
Na vájjon, azért annyira nem hülyeség, hogy ne legyen a látótérben semmi nagy dolog. Pont az a baj, hogy a rendes jogi szabályozás hiányzik-például, mi számít túl nagynak, mi az, ami túl nagy teret takar ki a kilátásból, mi számít zavarónak, mi nem és ilyenek.. A szűk ívben jobbrakanyar az bizony igaz. Nagyon jó lenne sok helyen, csak a kereszteződés alig alkalmas rá (belátható, széles öböl), és ugye biztos, hogy mindenki egyéni látásmódja lenne az az alacsony forgalom, ahol megengedhető. :-D Viszont, egyre több helyen van olyan lámpavezérlés, ami a sávok alatti indukciós hurkokkal érzékeli a járművek jelenlétét és így forgalomfüggően, sőt, okosan vált. Mozog ez a jég, csak lassan. A vezetés közbeni kaját szerintem is szankcionálják, ezzel egyetértek (úgy, hogy magam is gyakorlom ezt a nem éppen helyes magatartást olykor).
:) Zolyytesó szakmai téren nincs vita:) Mint mindig - nyilván főleg a tronyos dolgok terén - ebben is tökéletesen igazad van. Oda nem is raknék. Alapból az esetemben 4 db kis izzóról volt szó. Elég csak benézni az autóid belterébe és nyilván Te is tudod, miről "gajdolok":) Még jó, hogy az nem fáj a szakiknak, hogy belül is át lehet "LEDezni" a verdát és nem gyári állapotú... Fáj az is a szerveknek, hogy az ablakra tappantasz egy navit/telót, hallottam már ilyen büntetésről is. Nekem csak simán le kellett venni a tartót a vizsgára. Szép lesz, ha a VÉDA rendszert arra is használják, hogy mi takarja a kilátást és azért is nyomnák a büntit, mint a kézből történő telefonálásért, ha ilyet rögzít a kamera. A cigarettáért, hot-dogért nincs bünti, csak a telefonálásért. Nem véletlenül rakják a sok coll gyári mozit sem magasra, a váltó előtt lévő navi szerintem kifejezetten baleset veszélyes, ennek ellenére pampogás van/kezdődött a szélvédőre rakott telefonért-naviért is, ráadásul jogszabályi hivatakozással... Itt megint csak az elavult KRESZ-re lehet hivatkozni. Emiatt nem fejlődik a közlekedési kultúránk sem. Várhatunk például alig forgalmú, lámpás kereszteződésben akár nappal, akár éjjel a lassan váltó zöldre, holott a vadnyugaton például ilyen esetben kis ívben ki lehet fordulni, ha abszolút nincs forgalom. De ha úgy fordul ki a paraszt, hogy megzavarja a zöldben haladót, akkor ugrik is magyar viszonylatban pár havi fizetés a helyszínen. Nálunk mekkora kocsisor torlódik ilyen buzi módon szabályozott (vagy nem) lámpáknál? Ehh, mindegy, pedig nem is vagyok depis, nincs is okom rá, de tényleg ez jön le abból, amit írok...:) /Didyman borulátói megjegyzésére:)))/
Köszönöm a segítségedet, de nem erről az alkatrészről van szó. Felvilágosítottak, hogy ez a belinkelt alkatrész egy elektromos jel alapján vákuumot szabályoz. Nekem érzékelő, jeladó kell, ami bizonyos nyomás értékre valamekkora feszültséget ad ki. Ezt az értéket próbálták az utángyártott darabon hézagolókkal beállítani, de nem jött össze nekik. Van rajta egy kis tengely, vagy nevezzük pöcöknek, amit a nyomás (gondolom valami membránon keresztül, vagy nem tudom) ki-be tologat, ami alapján bizonyos feszültség értéket ad tovább.
Szia. Lehet neked privát írni? Okosítást szeretnék kérni autóba (nem) való ledekről, akár általánosan pl a ledfajtákról, fényterjedésről, foncsorozás, akármi, akár konkrétan, hogy te mit tennél pl egy p21w helyére. Nagyon összeszedett és hozzáértő írás ez, gratula, szerintem sokat tanulhat belőle, aki kíváncsi.
Üdv, a múlt héten volt egy ilyen kérdésem, most hívtak a szervizből, hogy gáz van:
"Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hátha tudjátok, hogy a turbó nyomás érzékelő potenciométer (talán ez a neve), az mennyibe kerül, lehet-e gyári 50 körül?? Most szervizben van a kocsi. Vettek bele valami utángyártottat 10körül volt) de nem tudták beállítani. Azt mondták hézagolni kell, meg állítgatni, de nem tudták beállítani. Most azt mondják a gyári kell, mert egyszerűen nem tudják ezzel megoldani. Közben egr-t is cseréltek... Ezzel az érzékelővel - jeladóval kapcsolatban valakinek van tapasztalata? Tényleg ennyire szívatós, vagy csak nem értenek hozzá eléggé??"
Az a baj, hogy azt mondták nekik, hogy nem lehet már kapni ilyen potmétert, esetleg turbóval együtt, de azért próbálnak szerezni valahogy.
Ez tényleg így van, vagy az nem tudja jól, akit megkerestek? Ennyire szívás egy szar érzékelő beszerzése? Totál kivagyok, egyszerűen nem tudom mit csináljak... 3 hete ott a kocsi és fogalmuk sincs, mikor lehet kész. :(
Le fogom venni a sarut 1 napra, ahogy ajánlottad.Gondolom 24 óra kellhet neki.Hát igen, lehet, hogy már jók az ülés alatti csatlakozók, csak még írja az AIRBAG FAULT-ot.
Ha így nem törlődik megpróbáljuk géppel töröltetni.
Már először volt nézve géppel, megpróbálták törölni, de ahogy törölték vissza is jött.Igaz nem márkaszerviz volt.
Fú, a kerékpáros lámpakirályokat amúgy én is tiltanám az utakról... van pár idióta, amelyik azt hiszi, hogy neki látnia kell minden áron, és lehetőleg 5-10 W-os, egyenesen előre irányított reflektorral szeli a világot. Az embernek kiesik a szeme, azt sem tudja, mi jön és honnét.
Azért nagyon remélem, hogy te is megéled velünk együtt, ne legyél ennyire borúlátó. :-) A gépjárműizzók "szerencséje", hogy speciális fényforrások, így azokat nem érinti a kivezetés (amúgy irdatlanul hülye) rémsége. Én azt remélem, hogy lesz majd szabványos LED, és akkor az izzók mellett nem fog ésszerű érv maradni a korhűséget leszámítva (mondok is jót, COG LED-ekből már most van olyan retrofit Ba15 foglalatú, ami tiszta izzónak néz ki, a COG-biztos láttál már ilyet, az az izzószál szerű LED- jól pozícionálható, gyakorlatilag tökéletes megoldás lehet). Háromszoros élettartam? Amikor utoljára körbeizzóztam a kocsit, úgy 5 éve és 100.000 km-rel ezelőtt, akkor rendes, márkás (Hella) izzókat vettem. Most, pár hónapja szédült ki az első közülük, egy helyzetjelző. Nem tudok nagy átlagot, de ha 100 km/h-s átlagsebességet veszek alapul, nem lövök túlzottan mellé. A helyzetjelzők ennek körülbelül felében mehettek. Ez kb. 500 óra élettartam, és ennyire is specifikáltak az 5 W-os helyzetjelző izzók. Amiket vettem, Osram izzók, azokra a gyártó nagyon konzervatívan 2000 órát mert írni. Nem soktízezer, nem tizenpárezer, hanem csak 2000. Ez alapján, ha az izzókat háromszorosan éli túl egy olcsó LED (és nem veszik el a fele fénye), az már prémium. Egy nagy előny viszont van a LED-ek oldalán. Ha az izzók sűrűbb kiégése mondjuk az átlagnál kicsit magasabb generátorfeszültség miatt van (a tűrésen belüli, de átlagosan magasabb érték drasztikusan hat az izzók élettartamára), akkor egy normális LED-ben lévő, stabil áramgenerátoros meghajtás függetlenné teszi ettől a hatástól a LED-eket, vagyis azok nem fognak emiatt gyakrabban "kiégni".
Ja, tanulságos írás volt. Abszolút szakmai, örömmel és érdeklődéssel olvastam. (Nem pejoratív a mondat.) Nincs összeesküvés elmélet ebben (sem) amit írtam, csupán az idegesít, hogy miért korlátoznak abban, amihez alapjában semmi közük. Úgy gondolom, állampolgári jogom jól látni - ha ezzel mást nem zavarok mást - és jól látszani, ha azzal sem. Oké, tisztában vagyok azzal is, hogy egy sor rendelet szabályozza a közúti forgalomban való részvételt, ha nem tetszik, menjek gyalog. De akkor következetesen tartassák is be. Ennél sokkal baleset veszélyesebb dolgot hagynak. Pld.: mi a fenéért engednek be a kontinensre jobb kormányos autókat, tovább megyek: miért adnak rá rendszámot? Talán városban nem baleset-veszélyesek, Amerikában a kukás autónak is jobb oldali kormánya van - csak annak - praktikussági okból. Erre nem tudnak - vagy nem akarnak - rendeletet gyártani addig, amíg valami fejesnek a családja nem végzi a temetőben... Gondolom, jött már Veled szemben éjjel kerékpáros LED világítással. Bakker, a minap majd' eldobtam a kormányt, akkora fénnyel jött szembe egy suttyó. Bár az autóm világítHATNA így. Ott nem korlátozzák ugyebár... Örülnek, ha van világítás a pedáloson. Úgy gondolom, hogy változtatni kellene bizonyos elavult jogszabályokon, netán az 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendeleten, mert amikor megalkották, harmada jármű futott az utakon.
Az általam eddig betett "Alis" LED-ek egy része f@s volt. De: normál izzótól égett össze eddig a PUG csatlakozója, H1 elfüstölése miatt lett mindkét burám belülről homályos. Oké, visszajelzi a kompu, hogy rossz az izzóm elöl-hátul a LED tolató, irányjelző és helyzetjelzők miatt, de ez miért nem lehet az én dolgom, hogy berakom-e? Mi a fenéért kell az E betű után koslatni? Mert amin nincs rajta, az szürke importos, ÁFA nélküli, eredeti - valós - árát épp megérő dolog és nem túlárazott xar? Mert egy LED mondjuk rossz esetben is 3x annyit bír, mint egy W5W és jobban is világít? Mert lassabban alszik ki a Can Bus-os autóban és "hazakísérő" fényként is fungál:) ? Bocsesz, de összeesküvőelméletes lettem vén koromra, ugyanakkor a szakmai dolgok előtt meghajlok, a hozzáértésed előtt szintén és nem vitatom! Lehet, már rég nem emlékszünk erre az írásra, de meglásd, igazam lesz, hogy pár év múlva az öreg autókban is a LED-eket fogják bevezetni, netán nem is lehet majd más izzót kapni, mint ahogy kivezették a háztartásokból is. Csak még nem jött el az ideje, mert valaki nem harapott rá az ebben rejlő bizniszre. De megéred, tuti:)
Elolvastad (tudom, hogy baromi hosszú volt), amit írtam? Muszáj ebbe is összeesküvést látni? Itt nem sógorkoma írja a szabályt, hanem az unió, és hogy ismételjem magam, baromi jó okkal van ez így szabályozva. Értsd meg, a LED-esítés nem annyi, hogy betekered a homasitás cool LED-et az égő helyére és minden szép.
Félreértés ne essék: nem a vizsgaállomással van gondom... az egész farok rendszerrel... a kisstílűséggel, ami itt uralkodik. Addig, amíg valamelyik köcsög tűznél melegedő nem teszi rá a mocskos kezét a LED bizniszre, qss van. Aztán majd jön egy vajnabandi és kötelezővé teszik, hogy minden izzót szereljen át mindenki LED-re, mert gazdaságosabb. Korábban a pótféklámpa fronton is az volt... aztán a titkárnő - meg nem mondom melyik. nagy autósbolt lánca - miatt majd lehet, mert anno ők szállítottak/terítettek mindenhová. Ilyenen múlik, de ezt mindannyian tudjuk.