Szia egy márkaszervizes haveromtól tudom a hiba okát, egy a turbón lévő geometria állását érzékelő poti megkopása idézi elő, és cseréje drága mert csak egyben lehet cserélni egybe van építve a labdával, és a csere is precíziós munka, mert mikronban kell hézagolni, plusz műszerezetséget és gyári diagot igényel, ezért az sem olcsó, maszekban kb. 20ezer ft a munkadíj, számlával a duplája, és az alkatrész ára pedig 40ezer ft. Ha meg szeretnéd csináltatni a haver meg tudja otthon, de mezei szerelőt hozzá ne merj engedni mert ha nem állítja be a potit pontosan, széthajtja az ECU a turbót, fontos a szakértelem tapasztalat. Azért 1500-1600 közt jön a rántás mert 6.ban ezt használja legtöbbet az ember, és ott megkopik a poti annál a geometria állásnál, és mivel zürzavaros a jel amit ilyenkor kap az ECU megkavarja a befecskendezést.
Azt gondolom, hogy Zolysys szerint, ha fordított sorrendben csinálnád, akkor nagy súlytól is csak kicsi mértékben fog leülni :-))) és így szükségtelen lesz a rugó cserélye.
...ne haragudj, Zolysys után ez kikívánkozott belőlem :-))) de mindenképp a motorház felnyitásával kezdjed :-))) sorry megint :-)
Viszont valami vándorló nyikorgás lehet a kocsimban, mert most meg a vezetőülés nyikorog, de csak akkor ha gázt adok vagy fékezek???!!! A hang az ülés jobb oldaláról jön a közép konzol felöl. Sajnos álló helyzetben képtelen vagyok előcsalogatni a hangot. Már ott tartok, hogy kikapom az ülést és megnézem alulról.
Kell valami speckó dologra figyelnem a folyamat közben?
Ahogy Martinka és naveed is írta, a hővédő lemez ad ilyen hangot. Nekem akkor ad ilyen hangot, ha erősebben csukom be az ajtót. Kiveszed a csavarokat és egy nagyobb alátétet teszel fel, visszahúzod, megnézed hogy ne érjen el semmilyen alkatrészet (kipufogó, alváz stb.), nagy valószínűséggel megszűnik a zaj.
Rákeresel a neten az alkatrészre, megnézed mennyibe kerül (sacc/kp) :) ezt megszorzod kb 1,2 vel, plusz hozzáadsz egy raklap pénzt a munkadíjra.
Tippem és eddigi tapasztalatom alapján és 120.000Ft -ra tenném az összeget.
Abbol indulok ki, hogy a féktárcsa+fékbetét csere, illetve a vezérléscsere is ennyi lett volna.
Jobban jársz ha megveszed magad az alkatrészt és elviszed egy becsületes szakihoz, aki kicseréli, de ha dobsz egy városnevet akkor a többiek vagy én is tudunk segíteni kihez vidd.
Én is arra tippelek amire Martinka. A videon 0:58-tól látszik.
Nekem is az zörgött. Az összes csavarnál átszakadt az alu és végül ráesett a dobra. Na, akkor volt jó hangja. 3 csavar tartja, de egy olyan helyen amihez nem fértem hozzá (csak, ha levettem volna a dobot), így most kettővel raktam vissza és az a zaj megszűnt.
Maradt másfajta csörgésem a motortér irányából valahonna. Arra gyanakszom, hogy ott is lehet valami hasonló hővédő ami kezdi megadni magát.
Ja, más: Olyan lehet, hogy a műszerfalon az olajszint visszajelző jeladója elromlik? Néha telit mutat néha meg csak egy "O" van csak rajta és villog beindítás után, de tutira elég olaj van benne, mivel a pálcán ellenőriztem.