1, Manapság már fillérekért lehet okostelefonokat venni, és számtalan ingyenes navigációs alkalmazás van. Nem árt, ha az ember fel van szerelkezve, főleg, ha hivatásos gépkocsivezető...
2, Nem tudom mennyire falujáró a szóban forgó járat, de ahogy nézem ez a Szőlőhegy pont a másik irányba van, a videóban említik is, hogy eleve rossz irányba indult el a busz
3, Nagykanizsáról Pécsre eljutni azért nem tűnik olyan nagy wasistdasnak, szóval szerintem joggal merül fel a kérdés, hogy véletlenül hogy lehet ennyire eltévedni?
Oké. Felhívja a forgalmi szolgálattevőjét, aki lelkesen felajánlja, hogy odamegy. Hív egy taxit, - stílszerűen Volánt - elballag Nagykanizsa felé, megkeresi a szőlőhegyen a buszt - ha eltévednek a hegyen, akkor ő is telefonál Pécsre segítségért - majd kivezeti. Utasok türelmesen várnak és boldogok, hogy 15 perc helyett csak 3 órát késtek. Te amúgy mit szedsz?:-)
Látom nem lehet kizökkenteni, ez már nagyon becsípődött. :)
Mivel megy oda? (forgalmistának van-e szolgálati autója) Hogyan megy oda ha nem tudja, hogy hol van a busz? Ismeri-e a szöllőhegyet emberünk, hogy segítsen? Elhagyhatje-e a szolgálati helyét?
Szerintem az egészből az RTL csinált ügyet a cégnél szerintem még nálunk is kevesebb időt töltöttek ezzel. Meghallgatták, jegyzőkönyv a kollégám még húzzák egy darabig és ennyi. (remélem nem tévedek)
Ez mind szép és jó lenne abban az esetben hogyha beállna minden jármű indulás előtt 10 perccel. Mifelénk ez ebben a formában kivitelezhetetlen, például amikor az óra 40-kor induló járat 38-kor beesik és jön a naccsaládos' jegyre egy 10000-essel, ilyenkor nincs idő elmenni a büféig meg vissza...
43 Neoplan kerül 4 céghez. számoljunk 11-gyel. Mert hát miért ne így igazságos. KMKK kap 11-et. Szolnoknak elmegy 5. A maradék 6-on osztozik a hatvani, gyöngyösi tarjáni meg az egri és mindenki örülhet. Szolnokon már lassan falujáróként megy a Neoplan. Ők Egerbe egy 100km-re se, már Neoplant küldenek mi meg még mindig nem tudunk mit kiállítani Egerből. Adná Isten hogy ne így legyen, de sajnos az a baj hogy a tapasztalat ezt mutatja. Nem is fűzök nagy reményeket új buszra. Végülis két ünnep között itthon csináltam meg egy szerelővel az ajtót, hogy működjön, még a szakszervíz előtt. De a busz megmakacsolta magát, mert 4-5 nap múlva meg a fagyállót kezdte el kitúrni, szóval csak szakszervíz lett a vége... Lassan már elfelejtem az útvonalat Kalocsa felé.
"Elnézte a tervrajzot. Megesik az ilyen. Ha utaskánknak volt annyi szufla a telefonjában, hogy videózzon, valami navigációs alkalmazást is megnyithatott volna, hogy hasznossá tegye magát a sofőr, az utastársai és a társadalom számára..."
És a sofőrnél nem volt ilyen? Vagy mondjuk betelefonálni a központba, hogy "bocs, de eltévedtem" ?
jellemzően hamarabb videózzák le más kínját, szenvedését, mint segítsenek neki. (lásd a kamionos hölgy angliában vagy a két autó közül kiállni próbáló szerencsétlen, aki 4x megy neki ugyanannak az autónak)
Egyszer, jó tíz éve, fotóstársakkal utaztunk egy Keszthelyre tartó társVolános gyorsjáraton. A sofőrön kívül csak mi voltunk a buszon. Tuti, hogy soha nem vitte végig a járatot, hanem az utolsó megállónál (egy másik buszállomáson) visszafordult utas híján. Megtehette, járatpárja nem volt. Ahogy beértünk Keszthelyre, hátrafordult, hogy merre van a buszállomás. Mi is először jártunk arra abból az irányból. Elállt egy kereszteződést, megkérdezte az autósokat. Mégsem nyomta föl senki.
Elnézte a tervrajzot. Megesik az ilyen. Ha utaskánknak volt annyi szufla a telefonjában, hogy videózzon, valami navigációs alkalmazást is megnyithatott volna, hogy hasznossá tegye magát a sofőr, az utastársai és a társadalom számára...
Pécsre kellett volna indulnia Zalaegerszegről a távolsági gyorsjáratnak, de háromnegyed órás kitérővel egy szőlőhegyre ment fel mellékutakon a sofőr, egy barátját kitenni. Vállalat kimagyarázná:
Az alapsztorit vagy elhisszük, vagy nem. Az mindenképp bizonyos, hogy ez a video megtorlásként készült és még senkiben nem merült fel, honnan vette a bátorságot, hogy levideózzon bárki is? És miért nem természetes, hogy lenyeletik a felvételt készítővel a telefonját?
Ugye az alapsztori szerint volt a fiatal hölgynél megfelelő címletű pénz, csak azért kotorásznia kellett volna a táskájában, amit "késésre" hivatkozva nem várt meg a sofőr.
Miért lenne köteles a Volán biztosítani annyi váltópénzt egy olyan fordán, aminek a napi bevétele nem éri el a 20ezer Ft-ot? Náccsáládosok segílyosztáskor lobogtathatnák a 20ezreseiket, hogy kérnek 90%-os jegyet. Hány 20ezrest lenne köteles felváltani egy sofőr?
Szerintem teljesen jogos az, hogy ki van írva (szinte) minden buszon, hogy "A gépkocsivezető pénzváltásra nem kötelezhető."
Azon miért nem háborog senki, hogy a kávéautomata sem fogad el nagy címletet?
"Annyi minimális felelőssége az utasnak is legyen már, hogy egy 250Ft-os menetjegyet ne 20 ezressel akarjon már fizetni. A kis értékű értékszelvényekre még az automaták mindegyike sem fogad el bármilyen nagy címletet."
Ez tényleg pofátlanság, de az is, hogy Volán megválogathatja, hogy a jelenleg használatos fizetőeszközök közül melyiket fogadja el és melyiket nem.
Ez a magyar viszonyokra nézve nem lenne valami bölcs megoldás. Tekintve, hogy a járművezető nem két lábon járó pénzváltó automata, teljesen helyén való, hogy a bármekkora címletű készpénzelfogadást ésszerű határok közé szorítva korlátozzák. Annyi minimális felelőssége az utasnak is legyen már, hogy egy 250Ft-os menetjegyet ne 20 ezressel akarjon már fizetni. A kis értékű értékszelvényekre még az automaták mindegyike sem fogad el bármilyen nagy címletet.
Ha az általad említett gyakorlat lenne itthon alkalmazva, rövid időn belül népi sporttá válna 10 és 20 ezrest "nincs kisebb" jelszóval lobogtatva felszállás, annak reményében, hogy visszajáró hiányában felengedik jegy nélkül.
A hozzászólás lényege, hogy nem köthető a jelenlegi miniszterelnökhöz a sofőri bunkóság. Nem a bunkó viselkedés, mint "normál állapot" elfogadására utalt.