itt arra gondol a kollega, hogy akármilyen gyorsan fordítod el az ajtó kapcsolót, majd jóütemben tolod a szabályzót, az olajos ret szép lassan old, utána intenzív áramkorlátozással indul el a gép (rángatásmentesség és komfort miatt). Ezen a zárás semminemű módon nem segít.
A 3-ason is elég necces (finom voltam), az 1-esen és a körúton ilyen kialakítással ilyen forgalomtechnika mellett ez a típus nem élne meg egykönnyen.
Örömhír, hogy a 1423-asnak megszűnt a szitálása. Csak sikerült vele Budafokon vagy Kelenföldön kezdeni valamit. Mostmár nem 30nál kezdi, csak 50nél a szitálást, de az már nem gond, hiszen gyorsabban úgyse megyünk vele. Így már újra egész jó kis kocsi lett belőle. :)
Viszont a 1462-őt igazán le lehetne már selejtezni, vagy ideglenesen kivonni a forgalomból...:S
Hát, az nehézkes lenne. A szükségzáró gomb nincs bekötve?
Mondjuk az ICS korszakban volt vicces, hogy nagy nehezen sikerült becsuknia az ajtókat, majd mikor letiltott a lámpa, akkor visszanyitott, hogy utána még egyszer szenvedhessen vele :)
A nagy okosságoddal menj ki vele a krt.-ra és próbálj ajtót zárni a nyugatinál csúcsban. Még fel se old a RET fékje mire letilt a lámpa. (Nem akarod abbahayni az okoskodásokat?)
Jellegrajzok alapján a Tewe első ajtó első élétől az utolsó ajtó utolsó éléig 53,7 méter, ugyanez a Combinónál kb. 51 méter. Tehát majdnem 3méter különbség. Ez már jelentős.
Mintha azt olvastam volna valahol, hogy azt csatolt üzemű menetrend szerinti forgalomhoz külön kell engedélyeztetni a szerelvény hossza miatt, szólóban meg vicces lenne.
Ja, UV viszont még pótolhat a körúton minden további nélkül. :-)
"illetve feloldható e a 4 szűk keresztmetszet probléma (lánchíd pest, buda. szabihíd, viadukt)."
Szerintem hozzátehetjük ötödikként, hogy jelenleg a Combino is - ami pengeélen táncol a kocsikiadást tekintve - csak ICS-vel helyettesíthető szükség esetén, semmi mással a jelenlegi felhozatalból.
Zsig, nyugodj meg sajnos elég sok ics áll per most kopott kerékkel, meg kedvesvillamos a csodaszaggatójának a nyűgjeivel (elpukkant gto és elszökkent freon, nem unalmas az élet, annyiféle nyűgjük van ezeknek a gépeknek :-) ).
Mivel a 1334 valszeg megkapta v3-nál a kerékcserét, ezért megy, még ha amúgy egy szar is. Valamit meg ki kell adni.
E van. Lehetne sokkal jobban csinálni, mi is tudjuk. Egy kis pénzmag kellene az üzemeltetésbe.
Én sem írtam selejtezést, de ha _most_ nem kell ennyi, akkor a leggázabb példányokat félre lehetne állítani, nem kell csak azért járatni a gyalázatos állapotú kocsikat, mert a műszak azt szereti, ha egyenletesen telik a kilométer.
Igazság szerint marhára nem kell 118 ihcs, de senki nem mer lépni objektív okokból.
Ki kellene pontosan számolni az igényeket.
Csakhogy ahhoz tudni kellene, hogy mi milyen dátummal valósul meg eu projekt, illetve feloldható e a 4 szűk keresztmetszet probléma (lánchíd pest, buda. szabihíd, viadukt).
Mikor lesz 1-es, 3-as?
Mikor lesz hannoveri, mennyi?
Meddig tart a T5C5K és Tw6000 J1 projekt? Mi lesz a hagyományos T5C5ökkel?
Milyen más uniós projekt lesz, mikor?
Lesz e járműbeszerzési projekt, ha lesz, mikor lesz belőle jármű?
Mi lesz a telephelyekkel, legfőképp fradival?
Megannyi kérdés érdemi válaszok nélkül, marhasok okoskodással, bölcselkedéssel konkrét dátumok számok nélkül.
Legalább azok, amik a körútra szoktak járni (tükörhuzogatás). Elég lenne csak az A végeken. Ez kb. 10 oldalablak cseréjét, vagy 10 olyan kocsi összecsatolását jelenti, ami ilyen tulajdonásokkal már rendelkezik...
A 1334+1338-ra emlékszem még a körútról, ott sem nagyon kedveltem őket.
Értem én, hogy még 100 E km-re van a főműhelytől, de ez a papírforma, ettől függetlenül még egy irgalmatlan nagy fos, alig van valami, ami rendesen működik rajta. Kicsit hihetetlen, hogy még kb. 3 év, mire műhelybe jut, bár ha így folytatja, sosem lesz benne elegendő kilométer. Miért nem lehet ezt a kocsit leállítani? Fradi gyakorlatilag kitolja a kapun, hogy meglegyen a statisztika, de túl sok tényleges haszon nincs belőle.
Valóban nem egy futós kocsi. Idén nincs még 20 e km-je se.
Áprilisban kapott kelenföldön V2 keretében új ablakokat, még vagy 100 e km-re van a főműhelytől, útoljára 2003 végén volt j1-en.
Vájtfülű körökben onnan ismert, hogy a 2000-es éveke eljén született ics állapot bemutató anyagokban, ez, a 1338, meg a 1436 volt a bezzegkocsi, negatív értlemben, iszonyú likasak voltak minden szinten. Valahonnan előttem van, de nem találtam dokumentálva, hogy a 1334-et a vörösvárin fotózgatták valami előterjesztéshez példának egy délelőtt 2001-2002-ben, iszonyat volt. Most is az, tudom. Bár a körúton elketyegett 2004-től a combinokig a 1338-cal, aminek szintén 2003-ban kegyelmezetek meg egy kis Fehér úti beutalóval.
Legutóbb a 1334 kapott új ablakokat, ami csak azért megdöbbentő, mert ez a kocsi a legótvarabb az egész állományból (persze nincs ki a kilométere, mert minden nap délelőtt le kell cserélni). A körúton szaladgáló és amúgy hibátlan 1415, 1424 meg a kajla ablakaival fut mind a mai napig.
(Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy fülkeoldalablak-cserére Fradiban sok kocsin nem került sor, holott a kiadott utasítás szerint a körúton, a Margit hídi pálya miatt hajtogatni kell a tükröket. Ha Lágymányoson a csonkára állok, akkor elég körülményesen lehet csak beállítgatni a jobboldali türköt.)