Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
kézzel tapintva nagyon sütős => Egyszer keresztapámnál ovatosan közelítettem a füst cső felé. 1pillanatra hozzá értem. A kezem nem lett hólyagos, de a bör külső felülete fehér lett.
Huzat az nincs már elég => Jó a tipp, hogy a füst körbe egy elszívó ventillátort. Azon nem gondolkoztatok, hogy a vegyes tüzelésű kazánban is megemelni a légnyomást? Szóval a kazánba bejutó levegő elé egy ventillátort? Akkor a kazán térben talán jobb lenne az égés (Ez csak tipp)?
A kátrányos lé elvezetése és kezelése. => Na ez az, amire kiváncsi lennék. Tegyük fel végig 200-as rozsdamentes kémény van, arra lerakódik a kátrány, de le is válik róla, vagy ehhez kicsit a rendszert meg kell dübbenteni, hogy a kémény kiégjen? Vagy a kátrány magától leválik a felületről?
Az számomra világos, hogy a kondenz vízzel foglalkozni kell + megoldani, hogy a rendszer összes pontjához ha kell hozzá lehessen férni. Illetve könnyen szerelhető, módosítható legyen.
A Vegyes tüzelésre pedig figyelni, hogy üzemi körülmények megmaradjanak.
Szigorúan és csak szerintem. A füstgázhőfok csökkentés a kazánban kezdődik. A füstgáz csak CO2-t és vizet tartalmazhat, elégetlen szén-hidrogént, CO-ot nem. A kazánban el kell égetni megfelelő légfelesleggel a tüzelőt, a keletkezett hőmennyiséget át kell vennie a kazán hőcserélő részének. Ehhez több ponton adagolandó levegő, a füstgázsebesség is lényeges. A kényszerhuzat a nem megfelelően megválasztott adag égéséhez szükséges.
Régóta olvasom a hozzászólásokat ,és sokat tanultam belőle, sőt ezek hatására választottam ki a kazánt is a amit kb egy hónapja vettem.
Saját készítésü kazánomat cseréltem le egy Viadrus 22 D,4 tagos ,20 kw teljesítményű kazánra.
Egy 80 m2 55 cm falvastagságu "vertfalú" termó nyilászárokkal ellátott lakást szeretnék fűteni vele.
Engedelmetekkel ,szeretnék én is egy kérdést feltenni :
egy 1000 literes pufferrel szeretném felturbózni a fütésrendszeremet,de nem vagyok meggyőződve ,arrol hogy megéri e ?
Természetesen csak az után amikor már láttam a kazán teljesítményét ,és ha ugy érzem hogy lenne "plusz" amit a pufferben tárolhatnék.
Megjegyzem ,hogy a probafűtésen már tul vagyok ,de ebben a mostani pozitiv külső hőmérsékletben nem nagyon lehet látni mit is tud.
Azt már láttam ,hogy kitűnően működik a huzatszabályzó, a beálított 70 fokrol nem mozdul,mintha oda lenne ragasztva :)
Visszatérve a pufferre,
Azért vannak kétségeim mert ha a a huzatszabályzó többet van nyitva, mivel a puffert is fütteni kell neki, az elfogyasztott fa mennyisége ,ellensulyozza e a fütés idő meghosszabítását ?
No akkor mi hol tartunk a "kondenzációs vegyessel"!
Az elsű pontodat mi átugrottuk, számunkra nincs gyakorlati jelentősége. A kazán kiépő füstgáz csonkja kézzel tapintva nagyon sütős, tehát van hő bőven, ezzel a méréstechnika megoldva. Huzat az nincs már elég, ha fent van a hőcserélő, de van helyette kondenzátum, víz és kátrány dögivel. A hőcserélőben és a kéményben is.
Akkor jöjjön a füstgáz ventillátor, felszereltem. A helyzet sokat javult, sőtt, túlságosan is.
A második pontodról csak annyit, a füstgáz venti "fökül ír" mindenféle huzatszabályozó ajtót és pillangó szelepet. A barometrikus huzatszabályozót meg fikszre kell állítani ha van, mert a kéményben már nem vákum hanem túlnyomás van!
A harmadik pontnál tartunk most!
Ami már tény:
ha sikerül egy stabil égést beállítani, a fg. hőcserélőbe bekötött fv. visszatérő ág hőmérsékletét 18-20 fokkal megemeli!
Vizes fával, szinte úgyan úgy fűt a rendszer, ha nincs kihajtva csak 75% ig, ami normál körülmények között lehetetlen.
A kéményből és a fg. hőcserélőből folyamatosan jön a "lé" amit el kell vezetni.
Tehát van hatásfok növekedés és nem kevés!
Ami megoldatlan:
A füstgáz venti fordulatának finomszabályozása a kéménybe lépő fg. hőmérsékletének fügvényében.
Egy jól és egyszerűen tisztítható fg.hőcserélő megépítése.
A kátrányos lé elvezetése és kezelése.
A kivitelezés költségeinek minimalizálása.
----
Kipróbáltuk fagázosra is a módszert, sokkal kevesebb a kátrány de víz az ugyan annyi.
A hagyományos kazán meg kezd átmeni fagázosba a venti miatt, de igazából egy akadozó repülügép hajtóműre emlékeeztet a hangja.
Mikor érdeklődtem a fagázas projekt felől (régen) kitétel volt a kémény bélelése, pont ezért mert alacsony a fűst hőmérséklete. Bár nálam max. 250C°, nincs bélelve de kb. 80%- a körbe fűtőt laktéren át vezet nincs lecsapódás, olyan mint egy cserép kályha.
"Szerintem a kimenő forró égéstermékből még rengeteg teljesítményt ki lehetne nyerni."
Hmmm. Na ez az, ami nem "szerintem" alapon működik. Vannak veszélyek, a kollégák már írták is.
Hadd segítsek.
1. Mérni kell! Az ideális huzathoz, a káros hatások elkerüléséhez szükséged van arra, hogy a kémény tetején kilépő füst legalább 6O fokos legyen (ez hangyányival a harmatpont felett van). Ekkor nem ülnek meg az égéstermékek a csőben, nem lesz kátrány, páralecsapódás, lesz huzat, "elszáll a füst". Az égéstermék kb. 15 fokot hűl méterenként. Külső falazott és belül acéllal bélelt, így közepesen jól szigetelt kémény esetében ez lehet, hogy csak 12 fok. Mindegy, számoljunk 15-el. A kazánnál lévő belépési pontnál meg tudod határozni, mennyi kell legyen (ha tudod a két pont távolságát). Itt kell mérned.
2. A kazánodon kellene legyen huzatszabályzó ajtó. Ill. a kazán kilépő csonkján pillangó. Ha nincs, csinálhatsz. Ha akarod, mindkettő automatikus lehet. Ezek kézi vagy automata vezérlésével elérheted, hogy a mérési ponton a megfelelő hőfokot engedje a kéménybe a készülék. Történet vége.
3. Ha ez nem ment és az eltérés számottevő (több száz fok), akkor a kazánod vacak, érdemes javítani a dolgot. Jöhet a hőcserélő! Ha ezen a ponton vagy, segítünk. Én magam csináltam már kettő tipusút is, vannak mások is itt, akik nagy barkács mesterek, úgyhogy lesz tanács.
Amíg az első két pontot nem lépted meg, nincs értelme az okoskodásnak.
Persze ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz.:DDD
A fAelgázasitóknak egész más a müködési elvük , ha jól tudom . Meg ha jól tudom , a kémény kimeneténél is megvan , hogy min mennyi fok meg kell legyen .
De ha ezzel a hőelvonással lehűtöd a füstgázt, akkor csökken a kémény huzata, ezáltal nem megfelelően ég a kazán, és a füstből kicsapódnak vizes-savas anyagok, amik károsítják a kémény szerkezetét.
Bocsi de "bevetésen" voltam egy hétig, most kezdek magamhoz térni!
Keverési arány amit én használok.
A tipusú betony:
Őrölt, zúzott, samot vagy téglatörmelék, de tiszta, malter nuku még nyomokban sem. Lehet keverni is.
Nátron vizüveg, fehércement.
Négy térfogat adalékanyag, egy térfogat fehércement és annyi vízüveg amennyivel össze tudod dolgozni.
beledöngölöd a formába és betakarod hogy ne tudjon kiszáradni (fólia) egy hétig kössön.
A formából kiszedheted 1-2 nap múlva, csak csomagold vissza.
Ki kell szárítani a vizet belőle,mert a kazánban a tűzben éri el a végső kötést (szilikát kötés)
Ha vizesen tüzet kap szétnyomja a gőz!
B tipusú betony:
Keverési arányok ugyan azok, csak az adalék más.
Az adalék elektro korund. Ez egy kristálycukor kinézetű szemcse, valami alumínium oxid féleség, csiszoló szemcse, zárt rendszerű szemcse szórókban (homokfúvó) használatos
Ez a fajta 1600-1700 fokot kibir, alaktartó marad.
A téglazúzalékos az 900 fokig bírja. A samot meg valahol a kettő között van.
Az apróra tépkedett kőzet, üveg gyapot csak azért kell, hogy a gyorsan kötő fehércement miatt ne legyen sok hajszálrepedés, mert akkor csökken a szilárdsága.
És mennyi a téglatermelésed? Mennyi és milyen papirt használsz többségben? Normál ujság egyre kevesebb van, a fényes lakkos problematikusabb, a hullám az biztos jó, ráadásul abban ragasztó is van (talán fel is oldódik egy kicsit a vizben)
Szedtem szét én is ilyen alapon egy Strebelt , kétszer , mire kiderült h honnan is szivárog ... :) Csak akkor fogj neki ha tuti hogy a toldásoktól ereszt .
Pépesítés (ill.darabolás) mivel ez az ami nem megy de nálam sem ment idáig.
A képen látható körfűrész lapot bevagdostam majd melegen kihajtogattam (forgás iránynak megfelelően) és meg éleztem. Ezt rátudom csavarni egy festék keverő gépre, a gép 1000W / 2800ford. Hasonló fúró gépre is megoldható un. festék keverő szárra rá heggeszted. Nem ismer akadályt. A hordóba v. edénybe előbb a vizet kell bele önteni, majd az előzőleg beáztatott papírt nagyjából összetépve fokozatosan dobálod bele a hodóba. Sok féle variációt probáltam már majdnem feladtam mire ide jutottam.
Jó ha egy álványt csinálsz a fúrógépnek ne keljen tartani.