Abba a bosszantó problémába futottam bele, hogy cserélném az olajat az autómban és az a hülye verziójú szűrő van benne amihez szűrő leszedő szerszám kell. Most komolyan ennek mi értelme? Magam megcsinálnám de egy ilyen hülyeségen elakadok, mert mindent túlbonyolítanak. Már hányszor visszasírtam a jó öreg Lada korszakot, amikor az elveszett alapjárati csavart cigi füstszűrővel pótoltam és elgurultam vele a bontóig a 100 forintos csavarért.
Szóval.. Lehet valami más módszerrel is ezt levenni, vagy meg kell vennem mindenképp ezt a szerszámot és az elkövetkező 15.000 kilométer alatt gyönyörködni benne? Mert kölcsön biztos nem ad itt Szombathely környékén senki.
Lehet mondani hogy sóher vagyok, de minek fizessek ilyenért pl autószerelőnek? Ha valaki rendes úgyis adok neki pluszt... Pl eredetvizsgán kértem a szerelőtől egy 24-es villáskulcsot meg némi aknahasználatot és a vizsga végén magamtól adtam neki egy ezrest de kevés már a jóindulatú ember.
Bocs hogy kifakadtam, de kiakaszt már ez a mai trend. Tempra 1.4 (1994)
" ... gyártottak azóta autót teljesen szinkronizálatlan váltóval is. ... "
Persze hogy gyártottak a kis Polski után is ilyen autókat (pontosabban váltókat amelyeket minden bizonnyal be is építettek valamilyen autóba) de hogy ezeket mennyit használják közúton az már egy más kérdés.
Mindenesetre holnap kipróbálom, és kíváncsi leszek. Merthogy nem arról van szó, az eredeti kérdező szerint, hogy harmincnál vált kettesbe, hanem fordítva.
Azaz nem nullára (vagy majdnem nullára) fékez, hanem olyan 20-30 körül megpróbálja egyesbe rakni a corsát és csodálkozik, hogy recseg. (vagy legalábbis szerinte kuplunghiba)
Egye fene egy kisebb tesztet nekem is megér, de fogadásom van rá, hogy úgy fog szólni mint az istennyila.
Ezt az oldalt láttam, de nekem az a gyanús, hogy a vadi új fojtószeleppel meg sem mukkan rögtön hibát dob és limp mode, a régivel működik egy ideig mielőtt karácsonyfát játszik a műszerfal és elmegy az erő.
Ezért azt hittem valahogy meg kell mondani a vezérlőnek, hogy új TB van rajta.
Mindig reménykedek, hogy típushiba és nem kell a hidegben az udvaron túl sok időt tölteni vele...aztán mégis csak neki kell állni megcsinálni :-)
Azért nem szereti a "visszaegybe" váltást sok váltó, mert itt pöröghet fel legnagyobb fordulatszámra az előttéttengely, és a kuplungtárcsa. Az áttétel miatt nagyobb fordulatszámkülönbségek alakulhatnak ki, mint magasabb fokozatoknál.
Pontosan ugyan olyan szinkronizált, mint a többi. Méretileg is általában azonosak az alkatrészei.
Ami lehetséges, hogy 5-ből 4-be talán könnyebb öszefékezni a két különböző sebességgel forgó egységet, mint 2-ből 1-be, még akkor is, ha "normálisan" váltunk vissza.
Nem gondoltam utána, de egy kis agytornát megérhet :)