Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ekowob Creative Commons License 2016.10.10 0 1 154048

Mi akadályoz meg abban, hogy vegyél egy Ladát?

Előzmény: Frekik.hu (154047)
Frekik.hu Creative Commons License 2016.10.10 0 0 154047

Abba a bosszantó problémába futottam bele, hogy cserélném az olajat az autómban és az a hülye verziójú szűrő van benne amihez szűrő leszedő szerszám kell. Most komolyan ennek mi értelme? Magam megcsinálnám de egy ilyen hülyeségen elakadok, mert mindent túlbonyolítanak. Már hányszor visszasírtam a jó öreg Lada korszakot, amikor az elveszett alapjárati csavart cigi füstszűrővel pótoltam és elgurultam vele a bontóig a 100 forintos  csavarért.

 

Szóval.. Lehet valami más módszerrel is ezt levenni, vagy meg kell vennem mindenképp ezt a szerszámot és az elkövetkező 15.000 kilométer alatt gyönyörködni benne? Mert kölcsön biztos nem ad itt Szombathely környékén senki.

 

Lehet mondani hogy sóher vagyok, de minek fizessek ilyenért pl autószerelőnek? Ha valaki rendes úgyis adok neki pluszt... Pl eredetvizsgán kértem a szerelőtől egy 24-es villáskulcsot meg némi aknahasználatot és a vizsga végén magamtól adtam neki egy ezrest de kevés már a jóindulatú ember.

 

Bocs hogy kifakadtam, de kiakaszt már ez a mai trend. Tempra 1.4 (1994) 

VWB4 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 154046

Sziasztok! Nem tudna valaki ajánlani egy jó autószerelőt Rákoskeresztúron egy B4-es ADY-os motorkódú kombi passathoz?

SLX-350 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 154045

" ...  gyártottak azóta autót teljesen szinkronizálatlan váltóval is. ... "

 

Persze hogy gyártottak a kis Polski után is ilyen autókat (pontosabban váltókat amelyeket minden bizonnyal be is építettek valamilyen autóba) de hogy ezeket mennyit használják közúton az már egy más kérdés.

 

http://www.hewland.com/wpccategories/current-range/

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (154042)
Centi the real Creative Commons License 2016.10.10 0 0 154044

Abban valóban szinkronizálatlan I. fokozat volt..  :-))

Előzmény: SLX-350 (154041)
Centi the real Creative Commons License 2016.10.10 0 0 154043

Monnyuk némi érzékkel meg lehet érezni, mikor meddig szinkronizál a váltó....

Ha csak csapkodja a váltókart, akkor persze előfordul, hogy nem veszi be, vagy recseg, noha minden ok a váltó és a kuplung körül....

Előzmény: Paco155 (154038)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.10.10 0 0 154042

mármint amivel találkoztál.

gyártottak azóta autót teljesen szinkronizálatlan váltóval is.

jó, hülye példa lesz, úgyhogy inkább nem is.

Előzmény: SLX-350 (154041)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 154041

" ...  melyik személyautóban nem szinkronos az egyes? ... "

 

Azt hiszem a Kis Polski volt az utolsó olyan autó amelyikben szinkron nélküli volt az első fokozat a váltóban.

Előzmény: Kisa (154011)
Paco155 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154040

Nem lesz szándékos kínzás. Hülye nem vagyok :)

Előzmény: cam aro (154039)
cam aro Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154039

ha jo a szinkronod, akkor csak futyulni fog  amig a szinkrongyuru ossze fekezi a ket fogaskereket.  

persze belehet rugni labbal.. azt akkor tenyleg recsegni fog.. :)  

Előzmény: Paco155 (154038)
Paco155 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154038

Ez egyértelmű :)

 

 Mindenesetre holnap kipróbálom, és kíváncsi leszek. Merthogy nem arról van szó, az eredeti kérdező szerint, hogy harmincnál vált kettesbe, hanem fordítva.

Azaz nem nullára (vagy majdnem nullára) fékez, hanem olyan 20-30 körül megpróbálja egyesbe rakni a corsát és csodálkozik, hogy recseg. (vagy legalábbis szerinte kuplunghiba)

Egye fene egy kisebb tesztet nekem is megér, de fogadásom van rá, hogy úgy fog szólni mint az istennyila.

 

Előzmény: gesszti (154026)
Paco155 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154037

Oké, akkor ugyanarról beszélünk.

Előzmény: Quattroman (154018)
Paco155 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154036

Néha :)

Előzmény: Quattroman (154016)
cam aro Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154035

ment level. 

Előzmény: C20NE (154033)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154034

nekunk a jetejben volt olyan motor, hogy barmit csinaltal, nem birtad osszeakasztani a szelepeket.

mondjuk szukseg is volt ra, mert szamolatlanul szaggatta a lancot.

Előzmény: Quattroman (154007)
C20NE Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154033

A rajzot megköszönném, ha esetleg a pin-ekhez tartozó signal/wave form is meglenne az lenne a legjobb :-)))

Előzmény: cam aro (154032)
cam aro Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154032

ott vagy te. :) 

 

meglesz az. 

 

(ha kell kapcs.rajz, holnap nezek. ) 

Előzmény: C20NE (154031)
C20NE Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154031

Lehet, de akkor szomorú leszek :)

 

Nálunk nincs olyan specialista mint nálatok, hogy Rambo jön és 2 perc múlva tudja mi a baj ...

Előzmény: cam aro (154029)
gesszti Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154030

Enyémben nincs ilyen csodahopping. Volt is meglepi eleinte visszaváltáskor. :-)

Előzmény: Quattroman (154027)
cam aro Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154029

lehet rossz az uj fojto ? 

 

parat csereltem mar.

soha nem kert semmi illesztest, meg annyit sem mint a vcds TBA-ja.. 

btw.. codes up! 

 

 

 

Előzmény: C20NE (154028)
C20NE Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154028

Van biztosan, ki is fogom olvasni ígérem :-)

 

Ezt az oldalt láttam, de nekem az a gyanús, hogy a vadi új fojtószeleppel meg sem mukkan rögtön hibát dob és limp mode, a régivel működik egy ideig mielőtt karácsonyfát játszik a műszerfal és elmegy az erő.

 

Ezért azt hittem valahogy meg kell mondani a vezérlőnek, hogy új TB van rajta.

 

Mindig reménykedek, hogy típushiba és  nem kell a hidegben az udvaron túl sok időt tölteni vele...aztán mégis csak neki kell állni megcsinálni :-)

Előzmény: cam aro (154025)
Quattroman Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154027

és szinkron nem szinkron ilyenkor kuplung félig vissza és emelt fordulatszám

oszt minnyá simaság van.

mondjuk a motoromon ezért van antihopping kupplung  ;)

Előzmény: gesszti (154026)
gesszti Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154026

Azért nem szereti a "visszaegybe" váltást sok váltó, mert itt pöröghet fel legnagyobb fordulatszámra az előttéttengely, és a kuplungtárcsa. Az áttétel miatt nagyobb fordulatszámkülönbségek alakulhatnak ki, mint magasabb fokozatoknál.

Előzmény: Paco155 (154015)
cam aro Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154025
Előzmény: C20NE (154010)
cam aro Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154024

valamikor a 60's evek elott meg lehetett igaz ez az allitas.

...esetleg meg utanna is teherauto vonalon..

de a szemelyautokon nincs mar egyes szinkron nelkul. 

Előzmény: Paco155 (153998)
Kisa Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154023

...össze az hosszú esssz...

Előzmény: Kisa (154022)
Kisa Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154022

Pontosan ugyan olyan szinkronizált, mint a többi. Méretileg is általában azonosak az alkatrészei.

 

Ami lehetséges, hogy 5-ből 4-be talán könnyebb öszefékezni a két különböző sebességgel forgó egységet, mint 2-ből 1-be, még akkor is, ha "normálisan" váltunk vissza.

Nem gondoltam utána, de egy kis agytornát megérhet :) 

Előzmény: Paco155 (154015)
d.jocov Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154021

pici kivárással simán.....

 

Előzmény: Paco155 (154015)
Dorka 57 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154020

Igen, ugyanúgy kapcsolható mindenféle mellékzaj nélkül egy jó váltónál.

Csak a kupplungpedált ne engedd fel. Nagyon nem fogja szeretni semmi.

Előzmény: Paco155 (154015)
Quattroman Creative Commons License 2016.10.09 0 0 154019

igen, de az a váltó hetven éves konstrukció

azóta felnőtt néhány generációnyi tervező :))

Előzmény: Törölt nick (154017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!