Tetszik a géped, szép munka! Kimondottan a motor érdekelne, mivel a rotax 503 aggregátom már kevésnek bizonyul a C-15 Jet-star-hoz. Ha tudsz infót,hogy honnan lehet beszerezni és alkalmassá tenni az üzemre, a gomoril@citromail.hu-ra megköszönném ha válaszolnál.
Hozzájutottam egy nagyon jó állapotú Horizint motorhoz.Öninditós,Jawa gyújtással.Aki tud róla valamit(mármint a motor képességeiről)kérem irja le.Állitólag a Jawa gyújtással sok gond volt!Ja, és központi Skoda karburátor van rajta.Főtengelyes kihajtása van,kéttollú fa sróffal.
Én is szeretném a trabi motoromat lecserélni valamire,szintúgy valami japán motorkerékpár motoron gondolkodom.Ha esetleg ezeket a képeket nekem is elküldenéd,nagyon megköszönném!A szárnyam egy CX19-es.
Nos tanácsot tudok adni, Én építettem Kawa.gpx750R-es motor felhasználással. Váltó kibelezve, primér hajtás marad, motor ültetve, fogazott szíjhajtás. A fentiek miatt súlypont mélyre került, nagyon stabil. Al. helyett KO. anyagot használtam, 50kp/mm2 szilárdság. Vékony keresztmetszet, jól hegeszthető. 7-ik éve hajtom fogyasztásom 6l./óra, 6-7m/sec emelkedésre képes. Szárny C-17. dobj egy emalt küldök fotót.
Szeretném felhívni figyelmeteket a napokban fellőtt weblapomra. www.trikepilot.net vagy www.trikepilot.hu címen érhető el, elsősorban "gyalogosoknak" szántam kedvcsinálónak, de talán, Ti is leltek benne némi örömöt.
Ajánlom a laphoz tartozó is, örülnék, ha egyszer benéznétek, vagy néha beírkálnátok. A sárkányrepülős témájú eszmecseréknek nyitok Nektek külön Topic-ok, he igénylitek !
A sárkány lényegesen gyorsabb mint egy ernyő, papíron ugyan nem sok a különbség, de a valóság teljesen más:) Emiatt sztem jobb ha kicsit nagyobb a sróf emelkedése, igaz így kisebb lesz a statikus tolóerő, de mivel nem kell bukdácsolnod az ernyővel a startnál max. egy kicsit tovább gurulsz.
Ha az MZ tényleg megtolja az 50 kg-ot, akkor elég lesz a minitrájkodhoz, feltéve hogy nem vagy 120 kg.
A rezot miért nem koppintod le a hátimotoros MZ-ről? A bontóban úgysem találsz pontosan hozzávalót. Nem nehéz kiszámolni egy rezonátort, még olyan programot is láttam a neten, ami a lemezek vetületi rajzát is megadta. 0,8-as saválló lemezből nagyon szépet lehet hegeszteni! A kúpos leömlő elkészítése kicsit macerás, azt esetleg érdemes lehet valami krosszmotorról levágni.
Sárkányhoz avional, perunal ötvözeteket szoktak használni, a "sylaminium" elnevezéssel még nem találkoztam, de ha egy szárnyból bontottad az anyagot tuti jó, mindegy hogy hívják.
Az én gépem nem egy tipikus trike, 20-25 kg a súlya motorral együtt, a szárny 30 kg, 4 kg a benzin, én pedig 56 kg vagyok. Ha jól számolok akkor ez 115 kg felszállósúly, de repült lényegesen nehezebb pilóta is a gépemmel.
Leállított motorral 1-1,1 m/s a merülés becsuklós sróffal, a fix kéttollúval kb. 10 cm-rel több.
A raket elvileg 15 lóerős, az MZ meg csak 12, ráadásul a raket csak 7,5 kg a rezoval együtt, az MZ jó ha kijön a duplájából. Ha vitorlázni akarsz, akkor a motor csak a felszálláshoz kell, de ha sokat akarsz motorozni, lehet jobb lenne egy 20 Le körüli motor.
Köszi a tanácsot, de az erőforrás már adott úgyhogy ezzel kell megcsinálnom.
Tapasztalat már van ezzel a motorral és áttétellel, igaz az egy 150-es Mz blokk hengerfej faragva (kissebb holt tér, nagyobb kompresszió) bár azon nem ekkora emelkedésű toll van (hátimotor készült belőle) és azzal tol 50kg-ot, annak elégnek kell lennie sárkányhoz... gondolom.
Szóval rezoncső...Értem, a mintadarabon is az van, és nyilván kell is, irány a bontó :)))
A Sylaminium : lásd anyagtan: Silicium, aluminium, magnézium ötvözet cső. (Sárkányokból operált:-)
A Firebird kb 50-80 órát repült gép, a többi időt a tokjában alukálta, makulátlan állapotú.+ meg lessz erősítve mind a gerinc+ a levegőben tartó oldalkör éa a vitorla kilépőéle is mert ugyi fő a birtonság.
De persze lessz egy 120kg terhelhetőségű UP mentőernyő rajta, anélkül nem is eregetném.
Neked mennyit merül a gép leállított motorral?
Mennyit siklik?
Mennyi a brutto összsúlya a cuccnak (szárny+trike+motor+ÜA+pilcsi) Szóval a felszállósúly?
A Radne Racket (14 ló, 9000ford/perc) is eltolja a minimál trike cuccot bár az sem egy emelkedő bajnok, akkor a TZ miért ne tolná?
sztem a 150-es ETZ kevés lesz. Nálunk is próbálkoztak vele, megtuningolták, de nem szállt fel egy gagyi kipuffal. Csináltattak rá egy rezot, azzal már keservesen felszállt, de nevetséges volt. Az emelkedése nulla volt, bár lehet a sróf sem volt tökéletes. Ha már ETZ, inkább egy 250-est tennék rá, vagy egy komolyabb 125-öst (aprilia, honda, stb.).
A 150-es ETZ-re max 125-ös tollat tennék, 2500-as max. fordulattal és 48-50 cm-es emelkedéssel. Ha szerencséd van talán megtolja a 45-50 kg-ot, és akkor van esély 1,5-1,7 m/s-os emelkedésre.
A régi honda NS125-öm elvileg 23 Le-s volt, 135-ös srófot tettem rá, 50 cm-es emelkedéssel és 2700-as max fordulattal. 70 kg-ot tolt, és 4,5 m/s-al emelt!!!
Ha nem zavar hogy az ejtőtartály a fejed felett van akkor az is jó. Nekem alul volt a tank, és tettem be egy AC-t, de az plusz költség (10-12 e Ft) és meghibásodási lehetőség.
A New wave elég régi tipus, de még mindig jobb termikelni, mint bármelyik motoros szárny. A németek sosem csináltak csúcs szárnyakat, de hobbizni jók. Azért sokkal jobb lenne egy korszerűbb tipus, pl. egy Extralite, vagy egy Laminar, már csak a biztonság miatt is. Bár a sárkány sárnyak sokkal kevésbé kopnak mint az ernyők, de egy15-20 éves szárnnyal lehet nem motoroznék, vagy beéoítenék egy mentőernyőt.
Mi az a sylaminium? Ilyen ötvözetről még nem hallottam.
Most találtam Rátok, bár WooDoo oldalán jártam már.
Minimal trike építésben vagyok de nagyon, és a segítségeteket kérném.
A trike rész lassacskán kész lessz, ezidáig semmi gond. Racer tipusu elrendezés sodtony feszítésű hátsófutó körrel, cakkompúder 15 kg+ motor, Sylaminium dupla csövekből, besodronyozva.
A dolog bibije a motor, bár a hátimotorépítő barátok segítségével már ez is kezd megoldódni: 150ccm Etz 1:277 áttétellel, csónakmotor gyujtás, rezon cső. 15 ló, a súlya 17kg. Talán a légcsavarméretezési probléma is megoldódik, de ti milyen lapátállásszöget javasoltok?
Ja, és egy Firebird New Wave lenne rajta szárnynak, kilépőél +erősítéssel, dupla levegőben tartó sodronnyal, gedeon körrel.
Mi a véleményetek a szárnyról?...
Tamáskáék javallják (HHH hangár) és avionálják majd össze a szárnyat+ a trike-ot.
A motor mekkorát tolna, Kb milyen emelkedésre számítsak?...
Számításaim szerint 1,5 -2m/sec körül kellene hogy legyen.
Kell e rezoncső a motorra, vagy a hagyományos meőg.gép is kafa?...
Egyik kéz húz légcsavartőnél, a másik kéz irányít és így kihúzható a Zlin viszonylag könnyen. Az szokott baj lenni hogy húzás közben elfordul a légcsavar.
"Csak nehogy valami okos összesítse a repült órákat, aztán kitalálják hogy alig repülünk, és adjuk már vissza a hangárt, mert nem tudják hova tenni az új hókotrót." --> ne adj ötleteket! Egy megyei jogú nagyvárosnak kell a sportrepülés, ez nem egy nagy áldozatvállalás az önkormányzat részéről kb. 500 ft értékű áramfogysztás/év a rezsink, a repüléseinkkel a város és a reptér jó hírét keltjük! Ez belátható, amúgy is polgármester úr -elviekben- támogatja a technikai sportokat! Amúgy üres hangárral tele a reptér, a nagy hangárban sem áll csak egy gép.
Egyedül toszigáldat a zlint? Fogadni mernék, hogy nem csak a légcsavartöben húztad:))) Lacival mi van?
Csak nehogy valami okos összesítse a repült órákat, aztán kitalálják hogy alig repülünk, és adjuk már vissza a hangárt, mert nem tudják hova tenni az új hókotrót.
Lassan nálunk is befejeződik végre az építkezés, már csak a saválló csőből készült lépcsőkorlátot meg a lépcsőburkolást kellene befejeznem. Meg még meg kelle ragasztanom az új légcsavarom agyát, mert a régit eladtam, és hátha még az idén sikerülne néhány órát repülni. Tavaly (idén) még januárban is repültünk!
A fiamnak van egy profi bmx bringája, csináltam neki egy 80 cm magas ívelt rámpát. Egész ügyesen ugrik a kölyök, gondoltam nem nagy ügy, én is kipróbálom. Állítólag az első ugrásom jól sikerült, csak másodjára estem fejre, persze a sisakot nem vettem fel. Lassan egy hete történt az eset, de még most sem emlékszem semmire, csak onnantól van kép, hogy az orvos írja a beutalót. Még mondja valaki, hogy a repülés veszélyesebb mint a biciklizés!
Sajnos egész pontosan nem tudom, hogy hogy csinálják ezeket a kompozit dolgokat, csupán elképzelésem van róla. Azt hiszem egy-két helyről, fusiban egész kedvező áron lehet egyébként balsa fát venni. Ezt konkrétan asztalos bátyám mondta.
Ps.: Neharagudjatok hogy hozzá nem értőként írok ide, de a téma érdekel. Meg aztán régóta érdekel a repülés...
Molnár Zoli csapatát keresd fel egerben Halley Kft. Nem vízvezetékcsőből kéne építeni pláne, hogy egy ilyen "gyenge" motor kerül bele! Jótanáccsal, anyagbeszerzésben segítenek, ne barkácsolj, ne kísérletezz, az életedről lehet szó!
Az én gépem 55 lovas Rotax 503 2V hozzá Apolló Racer Gt. trájkom van és az is elég erős, a tied 160 ló körül lesz! Gondoltam már rá én is, hogy a következő gépet én is GSX-R 1000, vagy big Bandit blokkból építtetem Zoliékkal, de lefolytatom elketronikusan kb. 100 le-nél, ami 6-7000 1/perces gyújtástiltást jelent. Van-volt motorom, ez megoldható!
Árulnak is bontottat. http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=203815&command=ugras&screenwidth=1024 Amúgy a leggazdaságosabb, a 30kw-os Smart motor, ez egy dízel turbófeltöltős, autóban a kombinált fogyasztás 4l.
Ha esetleg valaki smart motor beépítésén gondolkodik, kb. 1500 euroért lehet venni totalkáros smartot. Mivel a motor hátul van, ritkán sérül meg. Ha a használható alkatrészeket eladogatjuk, akkor a motor ára kb. 100 eFt-ba kerül. Elképzelhető hogy kis utánnajárással motort is lehet találni valamelyik bontóban, állítólag a 600 ccm-is benzinesekből sok van.
Hát ha már "építenék" eggyet, biztosan arra törekednék, hogy minél kevesebbet egyen. Talán egy Cagiva Mito 125cc-s blokkal. Amúgy mi a helyzet a Swift féle hátivitorlázókkal? Azoknak a szárnyát már csak csak nem hasraütve csinálják.
A sárkányszárnyak profilját szerintem nem profilkatalógusból választják, lehet csak hasraütésszerűen rajzolnak egyet. Egy flexibilis szárnynál amúgy is elég nehéz lenne precizen tartani a profil alakját. A motoros szárnyak polárisát sem szokták kimérni, néhány gyalogszárnyét (hangglider polar data) megtalálod a neten, de azok is elég elnagyoltak.
A sárkányrepülést nem kell túlmisztifikálni, vegyél egy szárnyat, tegyél alá egy trájkot egy erős motorral, aztán csak a gázt kell nyomni, és kannaszám tölteni a benzint a tankba. Nem sokat számít milyen a szárnyprofil, stb. Persze ha profi versenyző akarsz lenni, minden apróság számít, de gondolom nem ez a célod.