ez tökéletes majdnem, visszacsapó erre a rajzra kéne a radiátorkörbe.Ha nem teszel be HMV kört akkor nem kell. A 60°C -os keverőkör a te döntésed.. ha később akarsz kazánt javíttatni berakod, ha előbb akkor nem rakod be. Nem tudom hogy tervezted-e, de a radiátorkörbe is kell egy szivattyú. Az a kicsi grundfos az talán jó a kazánkörbe meg tölteni a puffert, de lehet kellene egy nagyobb helyette. Szóval minimum 2 szivattyú lesz a rendszeredben. Ha puffert raksz be akkor meg úgy tüzelj hogy minél nagyobb lángon, ne fojtsad meg a tüzet :)
Kb az alsó egyharmada? Sajnos csak a szigetelés alá tudom csak dugni, így a tartály falán van az érzékelő. 45-50 fokra állítottam, akkor az jó? Mondjuk én félek az alacsony hőmérséklettől a baktériumok miatt. Szerencsére nem szeretett szolgátatóinktól veszem a klórral és ki tudja még milyen anyagokkal mérgezett vizet, hanem kútból, ami többlépcsős tisztításon megy át, de a baktérium nehéz ügy. Tudomásom szerint az 55-60 fok volna ideális, viszont az már túl meleg akkor?
Ha jól működik az ÉTI kazánod, akkor szerintem ne cseréld le. Sajnos külső tanácsra az én ÉTI-7-es kazánomat 25-30 éves korában lecseréltettem, pedig semmi baja sem volt. Azóta is egy kicsit bánom. Az gravitációs rendszerben működött elektromos áram nélkül. Az új kazánom szivattyús, zárt rendszerű fűtési körben, elektromos csatlakozással. Amikor áramszünet van, bizony fűtés sincsen. Igaz, ez ritkán fordul elő, de előfordul. W8.
Ha javasolhatom és van módod rá, akkor a tartály alsó harmadába, esetleg az alsó negyedébe helyezd a hőérzékelőt. Ezzel elérheted, hogy melegvíz kivételkor a tartályba alulról beáramló hidegvíz nagyon hamar beindítja a fűtést. Ezzel több előnyöd származhat: 1.. szinte a teljes tartály térfogatod melegvizet fog tárolni, 2.. emiatt alacsonyabb hőmérsékletre állíthatod a hőérzékelőt, 3.. ha alacsonyabb a tárolt víz hőmérséklete, akkor kisebb a korrózió és a vízkövesedés lehetősége, 4.. kisebb a forrázási veszély, ha mozgásában korlátozott személy is használja a melegvizet, pl. kisgyerek, vagy idősebb személy. W8.
Igen, nekem is az a véleményem, hogy nem jó konstrukció, ha a felső harmadban van a hőézékelő. Nem is értem, hogy a gyártók erre miért nem jönnek rá. W8.
Illetve ha jól sejtem, nekem a kondenzációs kazán nem jelentene olyan "remek" megoldást, mert nincs padlófűtésem csak radiátor... A kondenzációs meg főleg a padlófűtésnél éri meg...
Elérkezett z ideje és végre van egy kisebb összeg amit el tudok költeni, hogy lecseréljem a csodás ÉTI T25-ös kazánomat és a 120L-es bojlerom.
A paraméterek:
85nm2 vályogtégla, aluradiátorok, Henco csövek a falban.
Kissé elvesztem már a kombi cirkó, vegyes, puffer stb rendszerekben. Az értelemszerű, hogy ha minél többet költök rá (elvileg) annál olcsóbb lesz a mükődtetés.
Én kb 300e-t lőttem be magamnak. Efölé nem mennék.
A vegyest kizárnám egyelőre. A kombi cirkóra gondolnék - ez lenne a legegyszerűbb, de ezen belül is MELYIK? :)
Sziasztok végre lemertem mennyi gáz fogy nálam mert mindég panaszkodom hogy nagyon hül a ház, átlag 3fok vagyis éjszaka kb 2-3, nappal kb 5 fok, és 27óra alatt fogyott 13m3 gáz, így kb. 0.48m3 /óra lakásban 20 fok, szerintetek ez sok vagy kevés, kb 100m2 2.7m magas? Továbbá segít valaki kiszámolni ez mennyi kj és az 1600 liter mennyit tud delta 55fokkal azaz 35fokig kihasználva és 90re futve. Pénteken megyék a rendl faelgáz kazanert, felszamoltam a balás tuzelest eladtam a kazánt is balat is.
Jó estét mindenkinek! kis segítségre lenne szükségem.
Az alábbi sémavázlat "Jelenleg" jelzése szerint van kialakítva egy vegyes tüzelésű kazánnal fűtő lényegében működő rendszer. (Több radiátor van, csak az egyszerűség miatt rajzoltam 1-t.).
Meg szeretném oldani a "Bővítés" jelű kialakítást.
A kazán a klasszikus 75 ~ 80 fokon járna és a keverővel leszabályoznám az előremenőt 60 ~ 65-re. A háznak -amit fűt- ablakcsere, nagyon jó hőszigetelés és jól méretezett radiátor kapacitás miatt (a rendszer méretezése és szerelése még az abl.csere és hőszig előtt történt) viszonylag kicsi a hőigénye. Nagy hidegekben is max. 65 fokos előremenővel kifűthető a ház. A maradék meg menne a pufferbe.
Az alábbiak állnak rendelkezésre:
1. ~ 1 200 L puffer kapacitás 3 x 400 L-es tartály
2. 3 járatú keverőszelep (ha jól emlékszem OVENTROP)
3. termosztatikus kapilláris érzékelős keverőfej (ez biztos OVENTROP)
4. a fotón látható kis kergető szivattyú (ha ez nem lenne jó, akkor helyette amire szükség lesz)
Segítene valaki, hogy kössem be a puffert a rendszerbe, kell-e valahova vcs szelep, szóval hogyan tovább? Babák érkeznek és ez miatt fontos a finomítás. Köszönök minden segítséget.
Segítene valaki? Földszintes épület, a gázkazántól kiindulva négy helyiség egymás után, négy radiátor, termosztát a legtávolabbi helyiségben.
Csövek a padlóban, a kérdés az, hogy a képen látható torlók közül az előremenőt, vagy a visszatérőt zárjam kicsit a kazánhoz közelebbi radiátorokon, hogy a legtávolabbi helyiségben is hamar meleg legyen?
Nem akarom az elműt dicsérni , de a vezérelt áram egy jó dolog. Nem csak azért mert valamivel ólcsóbb hanem nem egy tömben van - mint régen a mechanikus bekapcsolók).
Pl. nekem van sok sok bojlerem.
Vannak az un. kisvíz melegítők. Ennél még az 5 literes is fedzi egy mosogató mekegvíz igényét.
Mert ugye ami vizet reggel d.e elhasználok az a du. 1 órás fűtés , fedzi. Aztán az esti mosogatást meg az éjszakai fűtés.
Mindig utántölt mint abort a pohárban. Nálam: fűtés éjjel 1 - 2 óra között , fűtést 3 -tól fél nyolcig , majd du. 1 é s 2 között és este 10 -től éjfélig.
És ezért pl. egy 80 liteses un. tárolós bojlert se kell tökig (80 fokig felfűteni ) Nem tud kiürülni, mivel mindig utána fűt.
Vagyis néha elég majd a használati hőmérsékletre fűten.
Persze ennél nem mindig lehet, hogy mindenki egymás után zuhanyozik. Nálunk van aki este, van aki reggel.