Sajna el kell keseritselek, ez bizony nagyon nem jo jel...
Az a "hengeres termoszszerű izé" a szaritoszuro(receiver/dryer), es ha az lederesedik, az azert van, mert mar ugymond "tele" van, el van szennyezodve. Igy a klima itt jobban hut mint ott ahol kellene nekije(odabent az elparban).
Megoldas: a "hengeres termoszszerű izé" csereje, majd ujratoltes.
Extra kérdésem lenne. Alfa 155. Az utóbbi egy hétben klímázás után szép mennyiségű kondenzvíz gyűlik a bal első kerekem előtt. Ott valami hengeres termoszszerű izé van, és szépen látszik, hogy le van deresedve. Normális ez? Mert persze a kondenzvíz a fűtésbox alól is csöpög.
Szia!
Örömmel venném, ha tudnál segíteni! Opel vectra B klimakompresszor, hosszú ideig nem ment, megtöltettem, tökéletesen hűtött, de borzalmasan zörgött. (csak akkor ha meghúzott a klima, üresben hangtalan) Miszlikekre szétszedtem a kompresszrort,
nem találtam törést szorulást, olaj volt benne. Összeraktam, ma újra megtöltetem és kiprobálom. Arra gondolok hátha csak a kuplung része alá szemét került.
Légyszíves ha van ötleted a következő email címre írj: decsi1@mailmax.hu
Köszönettel: Decsi Gábor
Természetesen levákuumolja a rendszert, a tömítetlenségeket megvizsgálja.
A többit telefonon kérdezzétek, ez az Ő asztala. Ennyibe kerül egy autónak a komplett klíma feltöltése, mindegy hogy mennyi kell bele. Sztem korrekt, Én 2szer töltettem már vele, olajat is kaptam a kompresszorba legutóbb.
Én biztos nem ragasztanám a kondenzátort.Soha nem tettem,de akik a környezetemben próbálták azoknak se jött be. Kis javítás a nyomáshoz: a kondenzátorban optimális működés esetén 30 fokos melegben 15 bar körül van!Ha valamilyen probléma van a klímarendszerben akkor akár 25-30 bar is lehet.Tehát szerintem a nyomásállóságot legalább 30 barra kell méretezni.
Aluminiumot hegeszteni ill. forrasztani manapsag mar eleg sokan tudnak.
Altalaban a klimasoknak ilyen ismeroseik vannak.
Az epoxizast viszont a nyomas elengedese utan gondoltam ! Mivel az epoxi ragasztok 20 perc vagy annal is tobb kotesi idovel rendelkeznek es gyakorlatilag 1 bar nyomasnal mar nem lehet ragasztani.A rendszerben meg kb 6-12 bar nyomas van.
Az csak a véletlen müve hogy pont akkor kezdett el ereszteni. Szerintem nem a véletlené, nemrég vettem az autót, és egy valamikori kisebb koccanás megnyomta középen az elejét. A lamellák lelapulásából látszik, és nyilván ekkor repedhetett el a 'kondenzátorhoz' vezetõ merev csõ. Mikor a buborékokat megláttam, én is rögtön epoxiragasztóhoz nyúltam, de éreztem, hogy ami folyamatosan ereszt, azt ebben az állapotában nem tudom sikeresen megragasztani, és így is lett. Ha találok Dél-Budán egy klímást, az általában meg tudja hegeszteni az alumíniumot, vagy ahhoz egy külön szakember kell?
Nagyon példás volt amit tettél. minden idény kezdete elött ki kellene tisztitani a kondenzátort.Az csak a véletlen müve hogy pont akkor kezdett el ereszteni. A lyuk javitható:
1. a legjobb: aluforrasztással 2. epoxi alapú kétkomponensü ragasztoval
De !!! ha valami lyukas annak oka van. Ezt meg kell szüntetni. Ezek lehetnek korrozio, eldörzsölés, rezgés miatti elrepedés.
Én személy szerint NEM vennék bontott 'klimahütöt'.DE ez mindenkinek a pénztárcája tudja.Az utángyártott szerintem nem bajos.
Ha a hütöt javitod kiszerelheted magadnak, fetéve ha nincs benne gáz. A csonkokat/az auton is és a hütön is/érdemes ledugozni.
Egy klimás emberke meg tudja mondani hogy a hütöt megéri e cserélni, v. nem.
DE ha sok rajta a rohadás akkor jo ha cseréled.Ha viszont mindenhol szép, nem korrodált, és csak az 5%- án nem megy át a levegö, akkor szerintem nem kell cserélni.Persze mindez úgy hogy nem ereszti a nyomást.
Ha valamiben megakadtok lehet hogy tudok vmit szolni hozzá.
Ha megengeded, megragadom az alkalmat. A múltkor lebontottam a Renault Laguna elejét, hogy egy kicsit kipucoljam a hûtõradiátorokat, mivel nemrég vettem az autót, és nem tetszett, hogy sokat megy a ventilátora. Nem tévedtem, sok volt a kosz a radiátoron, viszont amikor elkezdtem kimosni, a klímahûtõ bevezetõ csövén buborékok jelentek meg - eresztett. Pár napra rá el is ment belõle minden gáz. Kérdéseim: Javítható-e egy ilyen lyuk (sima fémcsõ közepén ereszt. Bontott klímahûtõt érdemes-e keresni, vagy utángyártottat, ha utóbbit, akkor milyet? Kb. mennyibe kerülnek az ilyenek? Ha javítható a hûtõ, akkor kiszerelhetem-e otthon, van-e valami ami fontos, pl. hogy ledugaszoljam az ott maradó csôcsatlakozást stb. A csere mellett szólna az, hogy valami korábbi koccanás már otthagyta a nyomát a radiátoron, bár saccra csak 5% körül van a sérült rész aránya, amin nem igazán jut át a levegõ.
Nocsak! Mi törpént? Csak nem a kompresszor? Én az idén már nem ölök bele több pénzt. A napokban elég jól hűtött. :) Páramentesítésre meg pont jó lesz ősszel/télen.
Merci bontóban azt mondták, ne bénázzak az utángyártott kompresszorok felgányolásával, hanem vegyek bele egy bontott gyári eredetileg is erre a motorra tervezett kompresszort konzollal együtt és csináltassak hozzá csövet, bár azt mondják nagyon hasonlít a mostani csőbekötés is, úgyhogy lehet, hogy még azt sem kell. Szerintem is van benne valami. Tavaszig meg csak beesik egy bontott kompletten.
sajnos nem sokat tudok segiteni rajtad, mert én azért regisztráltattam magamat hogy szavakban segitsek . A céget abszolut nem akarom reklámozni. De hidd el : klimás csak akkor kell, ha gáz-problémád van vagy a kompresszor bajos . Minden egyebet meg tudsz csinálni te/ tisztitások/ v. autoszerelöd /villamossági hiba/. Miskolcon meg minden bokorban két klimás lapul, ugyhogy ha rámérni kellene csak egy telefonkönyv és kész.