Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ívfény Creative Commons License 2017.08.03 -10 0 44100

"egy hete kezdtem el lebontani és tegnapelőtt emeltem le a motorról . A hengerfejcsavarok alig voltak meghúzva , nyoma sem volt a gyári előírásnak ."

 

onnatól kezdve, hogy rákényszeredve, vagy tudatlanságból, vagy bármely okból elkezdik mókolni a kiskocsit, borul a "nagykönyv" elmélet, nagyon soxor! pl, gyári hengerfej tömésnél, kis zsugorodása miatt, ami nem (véletlen) nem annyira szükséges az utánhúzás, de tapasztalataim szerint, itt kis hazánkban , az a legfőbb szempont, hogy, minéll ócsóbb legyen!  és itt jön a képbe a témát tekintve, hogy, ahány tömítés forrás, annyi féle minőségű és tulajdonságú tömés létezik! lehet feltenni viszonylag jó minőségűnek látszó tömést síkolt, alkatrészek közé, és mégis, átéghet, rövid időn belűl!, ha pl, nem olyan a lehúzási mérték, mint amit a tömés kér! egy gyári lehúzási érték, pl szétpréseli a sokat zsugorodó tömést és ezálltal nem fog jól tömíteni a két felület közt és, előbb utóbb átég. ezeket pláne, többször kisebb erővel kellene lehúzni! és további hab a tortán, hogy a tömítésekkel,(vastagságukkal) követni kellene a gyári kompresszióviszonyt, ezekre sem szoktak nagyon odafigyelni! a motor síkolása sem mindegy, hogyan történik, hogy pl, a dugattyúból is leszednek, anyit, mint a blokkból, vagy csak a blokkból és aztán a tömítés vastagsággal kompenzálják a pár tizedes eltérést ami a síkolás miatt lett. autóknál létezik 1ék, 2ék, 3ék, stb, azaz inkább régebben, manapság, csinálnak egy méretet és passz. múlt héten 3 éve szabadult autószerelővel beszélgettem ilyesmiről, az "ék" elnevezésről azt hitte, hogy, az a tömítésen valami ékpálya, hogy ne tudjon elmozdulni a tömés a blokkon. no komment!

 

"A hengerfej síkoltatása sem hálás dolog , mert ki kell szedni belőle az örvénykamrákat , ahhoz meg az adagolót -- mert egyébként nem kéne"

 

valóban! és az ilyenektől lesz drága a hengerfejezés! érteni kell, hozzá, amit csinál az ember és kellenek célszerszámok, mert azok nélkűl, megintcsak sufnyituning! és, ha már szét van szedve a hengerfej, akkor, illik megnézni a szelepvezetőket és, ha lóg cserélni és szelepeket újracsiszolni és, új szelepszárszimmering! hogy ne kelljen, pár hónap múlva ismét szétszedni, mert, kezdi kajálni az olajat a fiberesedett szelepszárszimmering miatt, mondjuk!

 

itt valaki írta, hogy megcsinál napi 2 hengerfejet aztán a szél sem éri!, hátt, ha jól akarja megcsinálni, akkor nem fér bele, a napi 2!

 

"És amikor az ember belefolyik, hogy segítsen akkor csak rosszul jön ki belőle"

 

ismerős a történet! nemrég jártam úgy, hogy volt egy, bontószökevény kiskocsi, amin hengerfej és variátor, javítás lett volna, , aztán állapot felmértem mikor hozzám kerűlt és, a4-es lap teli volt a hibákkal, sajnáltam a gazdikat, mert már megszívatták őket egy másikkal, meg ezzel is, mert 600 000körűli áron vették, és jó, ha ért 150 000-et, csomó mindent megcsináltam a kocsin, nagyon sokmindent ingyen, de még így is a kocsi felére azt lehetett mondani, hogy, már a múlté! már jócskán túl voltam azon, hogy élvezem a szerelést! egyáltalán nem lett volna szabad elvállalnom, mert rosz maradt a szájíz a tulajok részéről, azt gondolták, hogy, pár dolog meg van csinálva és az egész kocsi, oylan lesz, mint egy felújított és nekem is rosz volt a szájízem, mert rengeteget melóztam a kiskocsin és még meszi volt a jótol, itt szó szerint szarból kelett várat építeni és, úgy, hogy már a fele melónál elfogyott a péz! na! itt megfogadtam, hogy akárhogy kérlelnek, legközelebb, nem vállalok el ilyet! sőtt idegeneknek semmit! van elég dolgom a sajátjaimmal és a családban az öreg kocsikkal!

 

a hengerfej csavarokat nem szoktam vissza tekerni, hanem, krovából a hoszabb szárral ráhúzok, bio nyomatékkulccsal! igazságszerint a hengerfej csavarokat is cserélni kell, minden tömítéscserénél, mert hogy jól le tudják húzni, méteres csövekkel megnyújtják a csavarokat, aztán a nyúlott csavarok miatt lesz megint hengerfejes, aztán elkerekedett szemekkel csodáxanak, hogy, "pedig jól meg vótt húzva"...

Előzmény: Bakancs4 (44096)
ívfény Creative Commons License 2017.08.03 -9 0 44099

nem! nem! nem nézem le őket és senkit, aki nem úgy gondolkodik mint én, hisz sokfélék vagyunk, így kerek a világ!  ezt inkább ti teszitek páran, velem, mert én nem úgy gondolkodom mindenben, mint ti! ahogy írtam is én szórakozásból használom, a kiskocsikat (a nagy többséggel ellentétben?) és, ha a talin nő, illetve hízik ezen tulajok száma, akkor érzem majd a késztetést, hogy elmenjek, mert számomra így lesz tartalmasabb az ottlét. én csak ezt mondtam! hisz nem kötelező talira menni nem? példaként, az ember a baráti körét is úgy alakítja, hogy az összetétel nagyjából olyan legyen, illetve nagyobbrészt, akik, hasonló érdeklődésűek,ön maga, de ettől még nem nézi le azokat az embertársait, akikkel nem barátkozik. vagy ti igen?

Előzmény: oljeg12 (44094)
ívfény Creative Commons License 2017.08.03 -9 0 44098

én leírtam a gyakorlati tapasztalataim, aztán, hogy azt ki hogy éli meg, az az egyéni szoc problémája! aki segítségnek érzi, az infóimat, aztat isten éltesse, aki nem, azt is! nekem anno jol jött volna, egy ilyesfajta info, ami nem mendemondákra, alapszik, hanem valós próbákra, mert nem akartam ütre faxra szerelgetni a motort, mert idő előtt elkopik a gyűrű, de használható infók hiányában, kényszeredtem bele a belcord gyűrűk kipróbálására és nem ismétlem önmagam, tud, amit tud és tényleg használható a kisautókhoz, de...

és vitázni sem fogok a téma felett, mert felesleges, engem a gyakorlati használat meggyőzött, hogy mire képes a gyűrű! az, amit írsz, hogy wodoo, azt írta, hogy a focsokat, kb 50 000-enként kell gyűrűzni,  ezt megerősíteni tudom, de csak új motornál!, amint már meg volt bontva a motor, a gyári utáni gyűrűzés, nem fogja tudni teljesíteni megint az 50 000-et, gyűrű szempontból, mert, lehet szemre még nincs válla a motornak, és látszódik is valamennyire a hónolás, de attól, még, ha intoval kiméred a hengert, több százados kopást fogsz mérni, hordósan és kúposan lentről felfelé! így a gyűrűnek, nem csak a hengerfalon csúszkálást kell elviselnie, hanem fordulatonként, azt a pár százados kopást kell követni, amit a hengerfal rákényszerít a gyűrűkre, ezt szoktuk, gyűrű lélegzésnek nevezni. namost minnél nagyobbat lélegzik a gyűrű, annál többet mozog a dugattyú horonyban,ki-be, koptatva azt, így megintcsak logikus üzemmódban gondolkodva, azt lehet mondani, hogy, előbb utóbb ki fog verődni a gyűrű horony a dugattyúban és, vagy eltörik a gyűrű, vagy a megnőtt résvesztességek miatt, lecsökken erősen a kompresszió és a focsból fos lesz...  .))) de nem akarok én itt hosszasan szakmázni, csak az érthetőség kedvéért magyarázom, hogy miért nem lehet a gyűrűzés ugyanúgy 50 000km, mint a gyári volt, főleg, ha még hozzáadjuk, hogy a belcord, anyagminősége, lehet, hogy jó, a magyar létéhez mérten, de meg sem közelíti a gyári minőséget! uff...

Előzmény: Bakancs4 (44093)
zylo. Creative Commons License 2017.08.03 -3 0 44097

Ez akkor ugye megszűnt segédmotoros kerékpárnak lenni és két évente vizsgáztatni kell? Mert így sajnos egyesíti az autók és mopedautók minden hátrányát...

Előzmény: vorikiraj (44069)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 44096

Hasznos dolgokat írsz , a dolog poénja , hogy éppen a napokban cserélek hengerfejtömítést egy ilyen motorban , egy hete kezdtem el lebontani és tegnapelőtt emeltem le a motorról . A hengerfejcsavarok alig voltak meghúzva , nyoma sem volt a gyári előírásnak .

Az valóban nagyon érdekes kérdés , hogy mennyire érdemes eltérni a gyári előírástól ( esetleg a másfajta tömítés miatt )  , és utánhúzást alkalmazni . Egyébként azt hogyan csinálod ? Visszalazítod , vagy egyből rátekersz ?

A hengerfej síkoltatása sem hálás dolog , mert ki kell szedni belőle az örvénykamrákat , ahhoz meg az adagolót -- mert egyébként nem kéne .

Bár a most javítandó kocsin ilyen hókuszpókusz nem lesz , egyetlen szempont : a járgányt üzemképesen minél előbb visszaadni , és többet nem vállalom ennek az idős házaspárnak a kocsiját . Lehet munkadíjat sem fizettetek most velük , de többet nem fogom felvenni a telefont , ha keresnek . Itt tartunk . Talán egyszer leírom az egész sztorit , tipikus történet , amikor a szerencsétlen öregek vesznek egy mopedautót és iszonyat módon megszívják .  És amikor az ember belefolyik, hogy segítsen akkor csak rosszul jön ki belőle .

Előzmény: ívfény (44086)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.08.03 0 1 44095

Találkozókon szokott lenni a "Legmesszebbről jött autó" kategória. Itt mennyi km a rekord.

 

A főbb adatok -- azon járművekre , amik idén megjelentek :

  • Baja : 190 km
  • Szekszárd : 175 km
  • Sopron : 125 km
  • Maglód : 210 km (a közelben nyaraltak , nem tudom lábon jöttek-e , pláne a delejkocsival )
  • Szombathely : 85 km
  • Zalaegerszeg : 45 km
  • Dombóvár : 110 km
  • Ajka : 60 km

Az elmúlt 10 év távrekordjai :

  • Hosszúpályi - Bakali (WooDoo , Ligier Ambra )  370 km
  • Miskolc -- Bakali ( ezmiez , JDM TItan II)  320 km
  • Szeged . Bakali ( Gázos Sanyi , 2x , Aixam 500.4 Minivan )  245 km

Nekem a  legnagyobb távok amit egy nap lenyomtam mopedautóval az egyszer egy Szekszárd -- Orosháza -- Szekszárd táv volt , igaz a teljes távot ( 390 km ) nagy 500-as Aixammel tettem meg , visszaúton lábon hoztunk egy nagyon rossz állapotú kislámpást ;  a kis 400-assal volt Szekszárd - Szeged - Szekszárd (többször is , 300 km ) és Szekszárd - Pomáz - Szekszárd (350 km ) . A dolog érdekessége az , hogy ezek közül egyetlen  egy volt egésznapos út ( egy szegedi , amikor elkezdtem nyomozni hektor1 Kiskundorozsmán ragadt kocsija után )  az összes többire délutáni -- munkaidő utáni -- indulással került sor. És persze éjszakai hazaérkezéssel .

A saját találkozós távrekordjaim közül megemlítem még , hogy kétszer is elmentem Sulkyval Bakaliba . Ez ugye  150 km ,  3 keréken , 85 ccm , talán két lóerő , 35-38 km/órás utazósebesség , 5 órás menetidő ...

 A mopedautós csúcstartók között egynapos Győr - Hódmezővásárhely - Győr tartatik számon a maga minimum 580 km-ével .

 

Előzmény: barnazol75 (44072)
oljeg12 Creative Commons License 2017.08.03 0 1 44094

"így nagyobb esélyel tudnék én is témázni olyanokkal, mint én magam, vagy hasonló okokból kisautózó, így a nagyobb létszámban, talán jobban megtalálom a beszélgető partnerem?"

 

Ez a kijelentés, egy kicsit sértő azok számára, akik nem olyanok, min Te. Mert ezzel lenézed azokat, akik csak használják a kisautókat és nem tudnak belemerülni mélyenszántó szerelési, szakmai vitákba.

Előzmény: ívfény (44075)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.08.03 0 1 44093

mintha védenéd a mundér becsületét

 

Nem védek semmit . Sem a Belcord-tól , sem a Lombardinitől nem kapok jutalékot .  Amit védek : a fórum olvasót a fölösleges kiadásoktól , igyekszem velük megosztani azt a tudást amit itt 10 év alatt összeszedegettünk .

Megkérdezted , hogy mik a tapasztalatok . Emlékezetem szerint erre vonatkozó információt egyedül WooDoo tett fel sok évvel ezelőtt -- ugyanis jó ideje nincs már olasz motoros kocsija . Ő akkor egyrészt azt állapította meg , hogy a Lombardini motorokba nem szabad a benzines Skodákhoz gyártott gyűrűket alkalmazni , mert nagyon rövid az élettartamuk , másrészt ő ajánlotta a Belcordot . ÉS még annyit írt : a LDW502-es szerinte 50 ezer km-enként gyűrűzni kell , mert a gyűrűk -- csak a gyűrűk -- megkopnak . Mivel Belcord gyűrűket használt ebből értelemszerűen következett ennek a gyártmánynak az élettartama .

Hogy mennyi az elhasználódás elviselhető mértéke az erősen szubjektív .  Van aki kompressziót ( jó , tudom : sűrítési végnyomást)  mér időnként és minden egyéb körülménytől függetlenül a gyári érték alá érve szétrántja a motort . Van aki addig nem nyúl hozzá amíg BÁRMILYEN módszerrel be tudja indítani a járgányt , nem törődve olajfogyasztással , intenzíven áramló kartergázzal stb.

Mivel WooDoo ilyenkor a fagylaltiparban a bolondokházát idéző csúcsüzemben van , ezért írtam le én a tőle származó adatokat .

Előzmény: ívfény (44067)
Happypapa Creative Commons License 2017.08.03 0 0 44092

Köszönöm! Ha igaz 15.-e körül leaz segítségem kiszerelni. Ha nem zavarlak keresni foglak. 😀

Előzmény: ívfény (44090)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.08.03 -3 1 44091

Nem azt írtam,hogy bánt , hanem bosszantó , ha olyanok reklamálnak az alacsony létszám miatt , akik nem jönnek el a találkozókra . Persze nekem teljesen mindegy , ha senki nem jönne el akkor is elmennék , mert ha mással nem a Trabantos vonallal beszélget az ember egy jót . Ahogy a háromkerekűek közül sem jött el senki az utóbbi pár évben -- valamikor volt 4-5 Ape is -- attól még a lehetőség ott van , hogy megjelenjenek . 

Erről a találkozom vagy nem találkozom dologról Szabolcs barátom jut eszembe . Aktív tagja volt a természetjárós vonalnak , de a párkapcsolata miatt nagyon megritkultak a részvételei túrákon . Egyszer jópár éve , így nyáridőben összeakadtam vele , mesélte , hogy barátnőjével strandolni a Szelidi-tóra ment , ami ugyan 60 km-rel messzebb van , mint Dombori vagy Szálka ( ahova a szekszárdiak jellemzően járnak ) , de az --akkor-- új Duna híd miatt könnyen megközelíthető , azonban a szekszárdiak még kevésbé fedezték fel . Azt mondja az a jó benne : EGYÁLTALÁN NEM TALÁLKOZIK ISMERŐSSEL . Ha Domboriba megy akkor az tele van ismerőssel , ide is , oda is állandóan integethet , köszöngethet . Azon tűnődtem : kivel nem akar találkozni ? Velem ? Ezek szerint terhes számára , ha véletlen ottlétemkor odaköszönök neki , pláne ha még szóba is elegyedünk . 

Viszont a mopedes találkozó kapcsán ellen ellenkezője merül fel : kinek kéne még eljönnie a találkozókra , hogy hízzon a létszám ? Ha a nagy fórumos vezérhangyákra gondolok akik műszaki ügyekben mértékadóknak tekinthetők , akkor nem volt ott zsolt , gázossanyi és Woodoo . Ez utóbbi tervezte a vasárnapi megjelenését , de az egyik fagyiskocsi meghibásodott és borult a hétvégi programja . 

Véleményem szerint a találkozóinkon lényesen nagyobb létszám nem várható . Akinek 2017-ben VW bogara , Citroen Kacsája vagy netán Trabantja van , azoknak 99%-a hobbista , aki jódolgában tart magának ilyen járművet . Jelentős részük emiatt hajlandó elmenni ez efféle rendezvényekre . 

A mopedautók tulajdonosai részint kényszerből járnak , másrészt jellemzően idős , beteg , netán fogyatékos emberek  -- esetleg ezek kombinációja . Nem túl vonzó számukra a kempingezés , sátrazás . Ha egynaposra redukálja a megjelenését akkor ha innen Szekszárdról megy Keszthelyre akkor aznap minimum 1/3 ezer km-t kell autókáznia . A múlt hétvégéből kiindulva rekkenő hőségben . 

Nehéz ügy . A tizenegypár járgány szerintem nagyon jó eredmény . 

Aki bújt , aki nem . 

Előzmény: ívfény (44067)
ívfény Creative Commons License 2017.08.02 -7 0 44090

ha a motort ki tudod venni, te magad, akkor lehet tudok segíteni, és így tudsz spórolni is, de, ahogy mondtam, nem mostanában, pár hét múlva talán... éppen ezért, ne vedd ígéretnek, amit írtam, csak az a biztos, hogy próbálok segíteni, de nem biztos, hogy engedik a dolgaim.

Előzmény: Happypapa (44087)
vorikiraj Creative Commons License 2017.08.02 0 0 44089

Igen-- én is motoros voltam.  Most a brumin egy viszonylag apró javítást nem tudok az megcsinálni.. Eladnám, benzines  motorral, de állítólag eredetvizsgára kell vinni.. Ez érdekes.. Azt hittem mehet adásvételivel..

Előzmény: Happypapa (44085)
kobor1954 Creative Commons License 2017.08.02 -3 1 44088

Az lehet de én magam javitom a gépeimet nem nézek le senkit

 

Előzmény: pisztácia árus (44079)
Happypapa Creative Commons License 2017.08.02 0 0 44087

Most már komolyan érdekelne , hogy így kompletten a sikolás milyen árfolyam ? Nekem ajánlottak egy helyet, bár ott csak a hengerfejre mondtak árat hogy kompletten max egy 10-s ha javítani is kell nem csak sikolni. Az a szerviz ahol kimondottan lombardini motorokat javítanak az azt mondta 6.500 az óradíj leszedni egy óra visszarakni se több egy óránál, de a sikolás az én gondom és a tömítés  is ! Ha ők csinálnak mindent akkor 2x 6500+a sikolás náluk 15000+a tömítés 26.000 a baj csak hogy kilométerdíj van mert vidék oda-vissza 225 ft/km. azaz +22500 ez így 78,500 !!!!

Jó lenne megúszni km díj nélkül  a tömítés már meg van a szerelést a sikolásokat hogy azért max 50 körül megálljon. Rokkant nyugdíj nem enged nagyon többet !!!

Előzmény: ívfény (44086)
ívfény Creative Commons License 2017.08.02 -8 0 44086

anyit talán segíthetek, azzonnal, hogy, ha lehúzzák a hengerfejet, akkor, az esetek 99%-ában kell a hengerfejnek a síkolás,  sőtt, kb 50%-ban a blokknak is, mert a felületek beverődnek és, ha nincs síkolás, akkor, az új tömés sem fogja sokáig bírni, át fog égni megint elég hamar.. és, akkor jön az, a duma, hogy nem jók a focsok, mert hengerfejesednek. persze a blokk síkolása mégmacerásabb, mint a hengerfejé, mert ki kell szedni hozzá a helyéről. ezt sokan igyekeznek megspórolni, de meg is van a böjtje álltalában. csináltam tavaj ősszel egy hengerfejezést, ami, úgy kerűlt hozzám, hogy, 1 hónapon belűl 2xer lett hengerfejes, a gazdi már elakarta adni, csak ahhoz ugye megint meg kelett csinálni, hogy működjön, mert motorhibásan, bagóért, ha elment volna.  akkor én megcsináltam rendesen a gépmunkákkal eggyütt, mert a felületek kérték a síkolást, blokkon és hengerfejen egyaránt és érdekes mód, a mai napig megy a gép, a gazdi el sem adta. és mégegy, (nevezzük titoknak), mert itt többen azt állítják, visszaolvasva, hogy nem kell lehúzni, csak egyszer a hengerfejet, (persze szerencsés esetben jó lehet így is jó ideig)  de én azt mondanám, hogy tömítése válogatja, hogy kell e utánhúzás, vagy sem. amelyik tömés nagyobbat zsugorodik, min 1-1,5 tized azt kell!, de a kicsit zsugorodó tömésnek sem árt, ha után van húzva, kb 500 km megtétele után. ezt is szeretik elspórolni, pedig van amikor, nem kéne.hogy ne csak a levegőbe beszéljek,ez a legutóbbi blokk, amit síkoltam.

Előzmény: Happypapa (44082)
Happypapa Creative Commons License 2017.08.02 0 0 44085

Semmi gond , köszönöm hogy beleszóltál. 

Én 37 évig motoroztam, betegségeim végett kellett lemondanom róla. Megvettem ez a microca lyra kicsikocsit ausztriából, 18évesen 17 ezer kilóméterrel összes gyári papírjaival, szervvízkönnyel, stb. Azóta már közel 600.000 nél járok, honosíttattam, rendszámoztattam, kicseréltem az egész futóművet, stb. Aztán egy hülye picsa zebra után 6 méterre egy teherautó mögül elém ugrott, így a jobb első sárvédő, motorháztető és a szélvédő összetört. Megint nem kevés pénz volt, mivel ez a típus ritka :(. Most meg ez a rohadt hengerfej..... Pedig amikor elkezdett a fűtés szórakozni vittem szerelőhöz válasz : termosztát. Vettem. Aztán szóltam hogy félévig a hűtőből nem tűnt el a fagyálló most hetente majd 2 deci , azt mondta hogy ez elenyésző..... ennyit a szerelőről.....

Most nincs aki a 18.kerbe eljönne lekapná a hengerfejet, hogy sérült-e más a tömítésen kívül és összerakná.

Hát ennyi. 

Előzmény: vorikiraj (44083)
Malaguszti Creative Commons License 2017.08.02 -8 0 44084

Ilyen sokat el lehet kérni egy hf tömítésért?

Akkor megyek diesel javisztónak :)

80kiló, tök jó :)

Ketőt megcsinálok fél nap alatt, azt pihi 29 napig...

 

 

vorikiraj Creative Commons License 2017.08.02 0 0 44083

  Bocs hogy bele vau.. csak: én háromszor vittem a dieselt ezért. Mindig 80 eft körül volt.. Ez döntötte el, hogy kicserélem benzinesre. Sikerült egy benzines lombardini motort venni-- az pont olyan rögzítésű mint a diesel, így az odaszánt piaggió blokk megmaradt.. Nem bántam volna meg, ha az infarktus nem kényszerít pihenőre... ezért eladnám. Soha többé dieselt ilyen kicsibe nem veszek!

Előzmény: Happypapa (44082)
Happypapa Creative Commons License 2017.08.02 0 0 44082

Öszintén sajnálom! Mint írtam nekem lételemmé vált, és ráadásul megszerettem ! Viszont akikbe megbízom vagy drágák vagy csak egy hónap múlva tudnák vállalni :(  A tőmítés már meg van, viszont amig nincs szétbontva azt se tudom kell-e még sikoltatni vagy javítatni.... 

Itt tartok azaz sehol :( De köszönöm az infót !

Előzmény: ívfény (44081)
ívfény Creative Commons License 2017.08.02 -7 0 44081

szia!

én szereltem már jópár kisautót, de mostanság nem sok az időm, efféle foglalatosságokra és nem is szorulok rá, hálistennek! a kolléga nem is értem miért nekem linkelte be a hirdetésed, de remélhetőleg jószándékból. inkább csak a változatosság kedvéért és mert szeretem csinálni,  szoktam ilyesmire adni a fejem olykor, idegeneknek. keresgélj, hátha van normális, szerelő, aki megcsinálja, vagy, ha nagyon nem találsz, későbbiek folyamán, talán, engem is rá lehet venni, egy hengerfejezésre, de az bizonytalan, hogy mikor...

Előzmény: Happypapa (44080)
Happypapa Creative Commons License 2017.08.02 0 0 44080

Szia !

Napok óta keresgélek és most teljesen véletlen találtam rá , hogy be lett linkelve hopy szerelőt keresek. Én kényszerből vetten a  "kicsikocsim" mivel betegségeim végett nem lehet olyan jogosítványom ami orvosi vizsgához kötőt! De nagyon megszerettem !!!! És mi tagadás nélküle most nagyon, sőt teljesen korlátozva vagyok a mozgásomba!

Haza vitt a kicsi, de egy reggeli indításnál kilőtte a hűtőből a vizett.... hengerfejes lett. ebbe kérnék segítséget :(

 

Előzmény: ívfény (44077)
pisztácia árus Creative Commons License 2017.08.02 0 1 44079

sötét vagy mint az éjszaka 

Előzmény: kobor1954 (44078)
kobor1954 Creative Commons License 2017.08.02 -9 0 44078

Ne haragudj nincs igazad a kis autót nem kényszer ből válassza senki,hanem biztosági megfontolás bol. Nekem Máv ingyenes arcképesem van amivel bárhova utazhatok és ezértcsak vezetői engedélyt szereztem meg a mi nekem elég van segodmotorom 3db emellé vettem egy aixam 540 tvin kocsit meg egy mikrocar campust nekem ez pontelég és nem kényszerből.

Előzmény: Lawicska (44076)
ívfény Creative Commons License 2017.08.01 -7 0 44077

köszönöm, ha a jószándék vezérelt, de részemről most nincsen "hajrá", mert nem érek rá kisautót javítani, vannak egyébb elfoglaltságaim, többek közt nemsoká megyek horvát országba, a kis szörnyemmel, jó kis túrának ígérkezik, nincs az a péz, amiért kihagynám!! de csak nem a tied a javítani való kiskocsi?

Előzmény: pál0123 (44074)
Lawicska Creative Commons License 2017.08.01 -1 1 44076

A jelenlévők közül a felének vagy többnek van B jogosítványa a kisautót csak városi rohangálásra használja vagy közelebbi településekhez.Volt akinek van 2 brumija is melette ott a személyautó.

Előzmény: ívfény (44075)
ívfény Creative Commons License 2017.08.01 -8 0 44075

a helyzet az, hogy, én nem vagyok belekényszerűlve a kisautó használatba, hanem én hobbyból és szórakozásból kisautózom, így azért látom jónak, ha "hízik a létszám" egy talin, mert talán többen lesznek, a hobby kisautósok, is így nagyobb esélyel tudnék én is témázni olyanokkal, mint én magam, vagy hasonló okokból kisautózó, így a nagyobb létszámban, talán jobban megtalálom a beszélgető partnerem?

Előzmény: oljeg12 (44073)
pál0123 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 44074
Előzmény: ívfény (44067)
oljeg12 Creative Commons License 2017.08.01 -2 2 44073

És ha mindenki úgy gondolkodna, hogy "ha hízik még a létszám", akkor megy csak, akkor nem fog hízni a létszám.

Előzmény: ívfény (44062)
barnazol75 Creative Commons License 2017.08.01 -3 0 44072

Találkozókon szokott lenni a "Legmesszebbről jött autó" kategória. Itt mennyi km a rekord. Mert én sajnos elég messze voltam, pedig szívesen elmennék.

Lawicska Creative Commons License 2017.08.01 0 2 44071

Jó volt hallani és látni mikor elváltunk  a Hévízi csatornánál ahogy a sok brumi egyszerre indul és megy. :) Szívesen tartottam volna veletek vissza a kempingbe akár vasárnap is de sajna menem kelett haza. :(

Előzmény: Lawicska (44070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!