Én is. Megmondom őszintén, azt hittem, Montoya Kimi mellett egyértelműen secondary lesz és nem csapatdöntésből ,hanem tudásból. Márpedig az év második fele azt igazolta, hogy talán egy paraszthajszállal jobb a finn, de Montyban is meg tud lenni az átütő erő, és képes tartani ugyanazt a tempót, néha még jobbat.
Na de honnan?! És hová?! Nem tűnik fel, hogy amióta beléptek, folyamatosan javulnak?
Idén például továbblépnek Bridgestone gumikra is. Annak ellenére, hogy a Bridge tavaly nem állt a helyzet magaslatán. Amint pedig a Bridge feljavul (márpedig azzal, hogy idén például a Toyotával még több csapat szállítja majd nekik a tesztkilométert, valószínűleg javulni fognak), és egymásra talál a Toyota verdájával, benne lehet a pakliban egy olyan jó eredmény is, amit most még senki sem prognosztizálhat.
"Ráadásul év végére lemaradtak. A gyenge közepes Ferrari, nagyon tré gumikon, lenyomta őket."
Helyesebben: "A gyenge közepes Ferrari, nagyon tré gumikon ÉS az indianapolisi pontszürettel!!! lenyomta őket." Azért ott alakulhatott volna egész másképpen is...
Nézd, szerinted egy kulccsonttörés után az 2-3-4 gs nehézkedési erőket pont ugyanúgy viselte mint előtte? a túrót, ő is panaszkodott hogy fáj a válla. És ez bizony szeirntem tizedeket jelent.
Montreal: persze, a csapat is hibázott. És? Te el tudod képzelni, hogy MS mint a dúvad leszarja a lámpát és kiront a boxból, csak mert a csapat elbaszott valamit? UGye nem?
De még egyszer, én nem hibáztatom Montoyát, pontosítom a fogalmazásom: a tavalyi csapat VB azon ment el, hogy RD nem volt képes korában tartani és kezelni Montoyát.
Valamint a csapatot sem, hát, igen, elfelejtettük meghúzni a csavart... hát bazeg.
Na mindegy... remélem idén összekapja magát az egész csapat, de szvsz pl Haugot is el kéne már zavarni...
A mototennis miatt kihagyott futamokért valóban kár.
Viszont RD-nek is változtatnia kell, mert szvsz abban igaza lehet Windsornak, hogy JPM nagyon nem bírja elviselni, ha visszafogják. Ez látszott is néhány versenyen, amikor ugye volt egy taktikai húzás (nevezzük így), és ilyenkor Juan mindig DNF-fel zárt. Ez pedig nagyon nem volt jó a WCC szemponjából. Monjuk volt legalábbannyi technikai malőr is.
Reménykedem, hogy JPM flegmasága eltűnik és odateszi jobban magát és talán egy 2001 ==>> 2002-eshez hasonló váltást láthatunk.
Az találgotáshoz csak annyit fűznék hozzá: egyszer volt hol nem volt, egy Forma 1-es szezon, amikor egy Biatore nevű ember VB nyert egy fiatal, kimagasló képességű, általa felfedezett pilótával... És a rákövetkező évben mi történt?
ezzel anno akkor sem értettem egyet, amikor Ilien ezt nyilatkozta.
1) a szezon a sok kiesésen és műszaki hibán ment el, amelyeknek a nagy része a merci hibája. 2) montoya nem elsősorban a motorozás miatt nem tudott teljes értékű munkát végezni, hanem azért mert fél évig a csapat nem volt partner abban, hogy az autóját rendesen beállítsák (ezért utaltam arra,hogy jobb a legnagyobb ellenfelek közül egyet leszerződtetni, mert nálunk erősebb kontroll alatt lehet, és kevésbé tud beleköpni a levesbe). 3) montreal: alapvetően a csapat hibázott először, a piros lámpa az már következmény. nehezen tudom elképzelni, hogy véletlen hiba volt a csapat részéről.
"Szerintem nem érdemes idegeskedni azon, ha vannak (nem is kevesen) olyanok, akik a Ferrari vagy Mihály ellen drukkolnak. Főleg nem, ha olyanok, akik értenek a témához és nemcsak alaptalanul fröcskölődnek, hanem alá is tudják támasztani a véleményüket."
"Miért? Szerinted fel tud mutatni komoly eredményeket?"
Öööö... a dobogós helyezéseket mióta nem tartjuk komoly eredménynek?...
"Pl. tavaly már illett volna 1 fatumgyőzelem."
Miért?!?! Tavaly előtt még a dobogóra sem tudtak felkerülni, tavaly meg már mindjárt futamokat is nyerejenek?! Mintha nem igazán éreznéd át ennek a sportnak az iszonyatos nehézségeit...
A tavalyi esztendőre a Toyota (hivatalos honlapjukon közzétett) célja a dobogós helyezések gyűjtögetése volt. Ebből párat sikerült is összetarhálniuk. (Amihez tán az Általad korábban konzervatívnak nevezett Gascoyne-nak is lehetett némi köze...) ;-)
Az idei esztendőre azt mondja a csapat, hogy ha nem sikerülne legalább egyszer (de reményeik szerint többször is) a dobogó legfelső fokát megszerezni, akkor csalódottak lennének.
Tekintettel arra, hogy a Toyota még mindig igen fiatal csapatnak számít, szerintem már ez is brutális célkitűzés és fantasztikus eredmény lenne.
"Ha olyan zseni, akkor miért nincs eredmény? nincs R.B. -vel vagy A.N.-val egy szinten..."
Komolyan nem értelek, hogy Számodra mi nevezhető eredménynek... A csapat (különösen, mióta Gascoyne hozzájuk szerződött) évről-évre jobban teljesít. Ebben a hihetetlen nagy múlttal (és jelennel) rendelkező csapatokat felvonultató szériában, ha valahogy, hát csak így lehet eredményessé válni. Nem lehet egyik napról a másikra átugrani a többi gárdát. Azok sem ülnek karba tett kézzel, ugyebár.
Én elsősorban Montoyára gondoltam. Átrongyol a piroson, fekete zászló jó sok pont bukta. Motorozik, összetöri magát: futamok kimaradnak, és egy kulccsonttörés után még legalább két hónapig nem tud teljes értékű munkát végezni (látszott is): a fél szezon megy a levesbe az egyik autónál.
Nem mondom hgy az egyéni VBt megszerezhették volna, de a csapat szvsz Montoyán ment el. Ettől függetlenül nincs vele bajom, ő ilyen: kordában kell tartani. És ez lenne RD feladata, csak képtelen rá.
Azért csodák már jópár éve nincsenek. Nem nagyon szokott a zsákból előkerülni hirtelen másfél másodperc. Sajnos.
A Williams is gumit váltott... ők valahogy mégis elég jól hasítanak. Nekem van egy fogadásom, hogy idén legalábbis a szezon elején elporolják a Toyotát, nem is kicsit.
Ok. Ezt már tudjuk. Nagy valószínüséggel a Ferrari cseszheti a szezon elejét. És azt már tavaly láttuk, hogyha valaki a szezon első felében gyengén muzsikál, az hová jut a végére? De ez így van rendjén. Öt évig mi élveszkedtünk, most egy pár évig ti fogtok... :(
Természetesen versenykörülmények között nem tudhatjuk ki mit tud. A téli tesztek pedig igenis mérvadóak."
Maradjunk a Toyotánál. Állnak át Bridgestone gumákra. Szopnak is vele rendesen. Gyatrák a köridejeik. De honnan a rákból mondod meg, hogy milyen időket mennek majd, ha pár futam után összeáll a kép? Vagy valaki szopik a motorral (McLaren, Ferrari), aztán pár futam után sikerül életet lehellni a vasba, és irdatlan alázásba kezdenek. Akkor a téli tesztköridőket berakhatod hátra a szekrénybe fater Playboy magazinjai mellé jól. :-D
"Régebben volt olyan, hogy a kiscsapatok futottak 1-2pr kört feltekert mocival és alulsúlyos autóval, de a mostani nagycsapatok nem csinálnak ilyet."
Itt szerintem baromira nem a moci feltekeréséről vagy fel nem tekeréséről szól a történet. A téli teszteken komplett csomagokat tesztelnek. Az, hogy egy kellemes tavaszi barceloniai tesztpályán valaki visítóan jó köridőket prezentál, számomra egyáltalán nem garancia arra, hogy a Bahrein-Malajzia-Ausztrália gyilokpadon is megallja a helyét a komplett csomag. Ezért mondom azt, hogy az első igazán mérvadó képet az első futamok után fogjuk megkapni, és nem a téli köridők alapján. De ez persze csak egy vélemény a sok közül. Éppen úgy, ahogy a Tiéd.
Engem tehát totál nem érdekel, hogy milyen köridőket megy a Toyota (és a többi) csapat a télen (jó, egy kicsit azért mégis érdekel). Ehelyett azért imádkozom a Technikai Sportok Istenéhez, hogy idény közben üssön a Gascoyne-Marmorini-Trulli-stb-csomag. :-)
"Gascoyne -al az a baj, hogy túlságosan konzervatív az autó tervezéssel."
Nem hiszem el, hogy a Gascoyne-nal kapcsolatban a "konzervatizmus" szót voltál képes idepötyögni... :-O Megpróbálnád nekem elmagyarázni, hogy mit értesz ez alatt?
"Ez már a 3. éve, illett volna egy merészet alkotnia! pénz, lehetőség adott volt."
Nos, a tavalyi verda volt az első igazán olyan cucc, amit Gascoyne-terméknek nevezhetünk, és - nem tudom, figyelted-e -, de negyedikek lettek a konstruktőrök versenyében (az indianapolisi matinéval együtt)!
A "SokPénz = FeltétlenSiker" demagóg egyenletet pedig nem hiszem, hogy egy magát kicsit is technikai érzületűnek valló sportrajongó krétával oda merné skarcintani feleléskor a táblára. :-)))
montoyát szerintem a mekinél sosem vették komolyan , inkább azért szerződtették le érzésem szerint, hogy ne legyen ott egy ellenfél csapatnál. sőt azt is el tudom képzelni, hogy alonsot is ezért csábították át, gondolván, hogy kimi marad.
Ferrari continued testing today at the Sakhir circuit in Bahrain. It was another tough day for the new car which has struggled to find good reliability. Michael Schumacher was only able to complete 49 laps while team mate Felipe Massa racked up 124 in the F2004.
<!--
var myDate = new Date();
AT_MISC = myDate.getTime();
document.write('');
if (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/2.") >= 0 || navigator.userAgent.indexOf("MSIE") >= 0) {
document.write('');
}
document.write('');// -->
document.write('');
The day's programme focused on set-up and tyre testing for Michael and electronics and tyre work for Felipe. The day was not without technical problems for Michael, who only managed to complete 49 laps, the quickest in a time of 1m31.390s. As for Felipe, he covered 124 laps, setting a best time of 1m30.410s.
Testing continues at this circuit tomorrow when once again, Michael Schumacher and Felipe Massa will be on track.
Na jó, de ez most egy Forma 1-es topik. Elég kár, hogy a tradícionális sportautó gyárakból már egyre kevesebb vesz részt. Bár mai napig hamarabb jut eszembe egy 911-esről az autóversenyzés, mint pl. egy taxis Megánról :D