Csepeli HÉV-nél mi a helyzet az utastájékoztató rendszerrel a végállomáson és a Szent Imre téren? Jó egy hónapja rosszul jelzi ki a dolgokat, a vonatok "késnek" a kijelzés szerint, teljesen használhatatlan információkat mutat.
Több pénzből tartanak karban a MÁV-HÉV-nél, de egyelőre utas szemszögből nem látni előrelépést: a lassújelek is konzerválódni látszanak, az utastájékoztatás sem a régi.
H5-ön volt ma reggel egy indulás Filatorigáttól 8:47-kor, ami nincs benne a menetrendben, se a FUTÁR-ban, se a papír alapún... (Gondolom vagy Békásról vagy Szentendréről jött) utasokat is szállított.... Batthyány térről szintén menetrendi időponton kívül indult vissza 9:04-kor, azt nem láttam meddig megy.....
Azért érdekes, mert ment rendesen 8:42-kor is és 8:52-kor is (én ezzel mentem, azért láttam visszafelé is) HÉV Filatorigáttól befelé....
Ez rendszeres, vagy ma volt valami esemény reggel a vonalon????
Azért a csepeli HÉV kapcsán a villamossá alakítás még messze nem tűnik lefutott ügynek a megépíteni szándékozott Atlétikai Centrum győztes pályaművéből kiindulva, mely az értékelés szerint "A pályázat koncepciója jó alapját képezheti egy az adott helyszín adottságait leginkább figyelembe vevő, a mindennapos használatot és világversenyek rendezését egyaránt kiszolgáló létesítmény végleges tervének, ezért a Bírálóbizottság a pályázatot 1. díjra javasolja.".
A DERKE Face-én volt, hogy 5 vagy 6 szerelvény megy ki hajnalban Nagykerekibe, holott éjjel akár 3 is ott aludhatna belőlük. Az okát nem tudom, hogy miért nincs kint altatás.
Külön szócikk van a Wikipédián a "náci kártya" mint érvelési hiba meg ultimate ratio alkalmazásáról. Érvekből kifogyva lehet lenácizni meg fasisztázni a partnert ( balosok kedves kis szokása ez, mert általában a tények nem mellettük szólnak), mondván ezt csinálták a nácik/Hitler/fasiszták stb. is, tehát az rossz. Lásd. Hitler vegetáriánus volt, tehát, aki az az biztosan náci. Ha kiderül ,hogy a vaníliafagyit is szerette akkor azt is tiltsuk be, mert a háború is úgy kezdődött ,hogy vaníliafagyit ettek.
Az akkor épített sok német autópálya is milyen jól jön még manapság is, akkoriban meg a gazdasági válságban mennyi embernek adott munkát. A kommunista rendszerben is milyen jó volt ,hogy fillérekből mehetett az egyszeri nép pancsolni a Balcsira a SZOT üdülőkbe, sőt a Horthy rendszerben is, hogy még a legeldugottabb tanyavilágban lévők is tanulhattak, mert mindenhová iskolát építettek, Rákosi idején meg ugye a villanyt vezették be, még világvége-alsóra is, ahol a lakók álmodni se mertek olyan luxusról mint villanyvilágítás meg rádióhallgatás.
Ami viszont csak manapság kezd kikopni és szintén akkor vezették be a C-vitamin max. 60 mg adagja, ami borzasztóan kevés, a németek és amerikaiak egymástól függetlenül kísérletezték ki, hogy kb. ez a min. adag, amit muszáj adni a katonáknak, hogy ne kapjanak skorbutot, ami régen tengerész betegség volt, ameddig nem jöttek rá, hogy a vitaminszegény étrend pontosabban a C-vitamin hiánya okozza. Valójában ennél több kell az immunrendszer erősítéséhez.
Amúgy nagy itt a pangás ahhoz képest, hogy milyen nagy nap volt a mai és lesz a holnapi. Hol vannak a fotók? Én sajnos csak mobillal és nem túl jó beállításokkal készítettem, ezért nem fogom őket publikálni, de volt ott egy csomó fotós profi gépekkel.
Erről az jut eszembe, hogy a német orvosok bebizonyították azt, hogy a dohányzás súlyosan károsítja az egészséget, és erre Hitler olyan szigorú tilalmakat léptetett életbe, mint amiket mostanában rendelnek el az EU országainak jelentős részében, meg az USA-ban.
De a háború után ezeket gyakorlatilag mind eltörölték, mert Hitler náci volt. Csak a hatvanas évektől kezdve kezdték ezeket a tilalmakat szépen lassan újra bevezetni.
De nagyon irritál ha egy troli szerelőről szóló mondat úgy kezdődik, hogy a szociáldemokrata/fasiszta/kommunista/szabadonbehelyettesíthető Bödön Ödön troli művezető újítása után a trolik..............stb.
A troli szabadon kicseréhető bármilyen más városi közlekedési eszközre.
Ugyanis a tárgy szempontjából nem az a lényeges, hogy az a Bödön nevű művezető szabadidejében milyen párt gyűléseire járt, hanem az, hogy mint művezető milyen újítást talált fel, az hogyan könnyítette meg a példában szereplő troli üzemét.
Bár Legát úr eddigi városi közlekedési történészi munkássága nem kiemelkedő, érdeklődve várom, hogy a HÉVügyében mennyire korrekt, mennyire tényszerű és mennyire kerüli a bulvárt, a pártpolitikát.
A bizalom megvan iránta a HÉV könyvet illetően is, ezért fogom megvenni mostani művét.
Egy fedett garázs, remiz stb. nevezzük ahogy karjuk építése is beleférhet, beállnak oda a szerelvények, ajtó rázárva, kamerarendszer és/vagy biztonsági őrök , hogy ne firkálják össze éjszaka a járműveket és kész. Villamosüzemnél is voltak már olyan ötletelések, hogy pl. a Gubacsin is lehetne egy pár szerelvény tárolására alkalmas létesítmény, hogy ne kelljen mindig visszavinni a ksz-be a szerelvényt, maradhatna ott este egy zárt helyen spórolva a szolgálati menetekkel. Nem baj az ha nem alkalmas egy ilyen mini remiz másra minthogy zárt helyen el lehessen zárni a szerelvényt. Ha egyéb dolgot kell művelni rajta karbantartás és hasonlók, akkor majd elmegy a ksz-be.
Nyilván kell külső támogatás (pl. nem feltétlenül kell vizuálisan leolvasni a jelzést, meg ismerheti a többi vonat pozícióját GPS alapján és magától is rájöhet arra, hogy jönnek szembe). Az emberi tényező minimálisra csökkentéséről van szó.
Volt olyan időszak, hogy Lajosmizsére négy vasútőrt rendeltünk éjszakára, hogy vigyázni tudjanak a Desiro-kra (és persze az ingákra is), annyi motort/szerelvényt tároltunk ott, plusz ott volt a takarítás is. Ez megoldható lenne a ráckevei vonalon is adott esetben. Persze, ha már megvannak a héves "fűtőházak", akkor ez a szerencsésebb helyzet.
Nem, ezen események egyike sem "teljes felügyelet" mellett történt, az olasz esetnél pl. vonali biztber sem volt. És ezek tipikusan olyan esetek, amelyek autonóm járművezető rendszer mellett is bekövetkezhettek volna, ha az nem kap külső támogatást pályaoldalról és csak annyi infójuk van, mint a járművezetőknek volt. Ez nem autó, nem azonosak a tömegek, fékutak, nincs irány korrigálási lehetőség.
De a lentebb hivatkozott cikkben is ott van, hogy az önvezető autózás akkor tud majd elterjedni és biztonságosan működni, ha az infrastruktúra felől is kap majd támogatást. A külső támogatás nélküli rendszereknek vannak nem átléphető korlátai.
Az az ASR. Az ESP sokkal több ennél, és tipikusan csak a gumikerekes (=közúton közlekedő, nem kötöttpályás) járműveknél van értelmezve. (A története és a konkrét működése bőven túlmenne e topik keretén, javaslom az érdeklődőknek a Mercedes A-osztályával kapcsolatos "rénszarvas-teszt" tapasztalatairól, és az ebből eredő kényszerű fejlesztésről szóló cikkeket a neten.)
ABS és ASR a vaskerekű, vasúti járműveknél is szokásos manapság , csak esetleg - összefoglaló néven - csúszásvédelemnek hívják.
Ahogy írod: Nagykátán is, Lajosmizsén is számos szerelvény éjszakázik.
De a Ráckevei HÉV - legalábbis a belső szakaszon - sűrűbb járműkövetéssel indul reggel, mint az említett vonalak, bár Nagykátáról is 20 perces ütem van reggel.