Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.07 0 1 1511

Szia!

 

Szomorú, hogy az új autóra is kell költeni - ezzel az erővel felesleges lecserélni a régi autót, arra is lehet költeni, csak azt jobban megérti az ember. - A hátsóablak törlővel a szerviz birkózott, cserélt gumit, de az sem volt jó, {ők is belátták} Utána lecserélték a lapátot, az segített, így elviselhetően töröl. Az elsők még a gyáriak, a nyáron jól működtek. 

Nem szeretek lehúzott ablakokkal autózni, és néha tikkasztó a hőség, klimát kapcsolom, a régi autómba is volt, csak nem adott hangokat! Szerintem tolhatták az anyagot folyamatosan! Nem tudom, hogy minden kalinába, a csomagtartóba, a hátsólámpa mögött, tűzőkapcsok sorakoznak e?! Gondolom kivágták a szövetet, a lámpák hozzáférése végett, és egyedi módon visszafogatták, egy autóban sem láttam még ilyen megoldást! Egyszer ha ki kell bontanom, tépőzárasra alakítom át, az valahogy jobban fog tetszeni.

További szép napot!

 

Előzmény: FuTomi (1509)
bkornel1 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 1510

Látom sok ember gondként említi a csomagtérvilágítást, nekem is gond volt, ez megoldotta:

 

https://www.aliexpress.com/item/Motion-Sensor-Night-Light-Potable-10-LED-Closet-Lights-Battery-Powered-Wireless-Cabinet-IR-Infrared-Motion/32822142224.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7b3c4c4dVLUoVe

 

Mivel nem csak mozgás hanem fényérzékelős is, akkor kapcsol be mikor már sötét van :>

FuTomi Creative Commons License 2018.10.06 0 0 1509

Üdv!

 

A hátsó (és első !) Lapátot én kicseréltem Bosch késesre. A hátsó szélvédőn nekem annó egy nagy ovál foltot hagyott ki kb 2 napig, aztán cserebere.

Átszererlésnél hátul úgy csináld, ahogy a sündisznók: csak nagyon-nagyon óvatosan! Bár jobban belegondolva elöl sem árt az óvatosság. Lehet persze olcsóbb lapátokat is venni,, nekem eddig a bosch vált be leginkább. Volt már 2-3 más fajtával dolgom,, de azok fél-egy évet bírtak, a bosch az előző kocsimnál 4 évet futott, nem hagyott ki, nem ugrált, csendes volt és nem tapadt le az üvegre, pedig kapott hideget-meleget egyaránt.

 

Csendes autó? A másik Lada, az csendes.... ja bocs, az "L" betű teszi az elején biztos, szóval a lexus az jó csendes (meg drága).

 

A klíma nállam is ilyen kezdetektől, szakaszosan hűt, a motor teljesítményén is jól észre lehet venni, mikor kapcsolt be.

Ez nem zavar, amúgy sem szeretem használni.

 

A benyaszűrő gyenge ötvözetből készül, legalábbis, amit feltesznek, már nekem is cserélték egyszer.

 

A csomagtér világítás tervezésekor tuti toltak valami anyagot, még jó, hogy nem valami fontosabb alkatrésznél. 😎

 

Lassan nekem is érik a 3. szervíz, november 2. hetében tervezem, az 55e barátinak mondható kategória, lassan bejelentkezem.

 

Legyen szép estétek!

Előzmény: Törölt nick (1508)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.06 0 0 1508

Szia!

Vannak csendesebb autók, volt is egy a birtokomba{renault} 2001-es évjárat, jóval 3 millió alatt. Nem feltétlen az ára határozza meg! az utastér zaját. Szerintem a ladánál az utastér felé néző kipufogó, adja a ziles hangot, {ez saját gondolatom} Mikor mhsz-re jártam, ott volt kötelező bemelegíteni a motort,,30éve" most már azt írják, hogy óvatosan elindulhatsz a járművel, úgy ahogy leírtad. Ültem már olyan kocsiba is, hogy a kuplung mellett, volt a szövetbe beépített gumi, a bal lábnak, gondolom pihentetés céljából{ezt a sajátomban is megoldottam, mert jónak tartom} A kuplung pedál felengedésekor hónapokon keresztül, egy kattanást hallok{a letöltött pdf útmutatóban akadtam rá, mert magyar nyelvű könyvet nem kaptam, mint a régihez} hogy ez nem hiba. Nekem viszont furcsa, mert nem tapasztaltam még ilyet más autóknál. Az is furcsa a ladánál, hogy klima használatkor, baloldalt a műszerfal alatt, 12-15 mp-enként ,szíszen egyet, vagy percen. Egy évet birkóztam, a hátsó ablaktörlővel, mert egy hetesen, így törölt{mellékelem a képet} Azért szalonba kiállítani új autót, hogy rozsdás elemekkel van felvértezve, bátorság kell. Szűk 3 hónapos volt a benzinszűrőm, mikor kicserélték, lásd a képet! Igaz, már az új is rozsdál! A minap voltam alatta, és bizonyos csavarok végein a menet erősen rozsdál,mivel az anya túl van húzva{engem zavar} így bekentem zsírral őket, de rozsdásodnak a csavar fejek a szélvédő alatt is, ami a műanyagokat fogja. A régi autóm 6-7 évesen nézett ki így, lehet akkor jobban figyeltek rá, és így 12 év garancia volt az átrozsdásodásra! a ladára talán 6 év. Nem tudom másnak milyen, de télen az első ablaktörlő is pattog, az ablaktörlő folyadékot, nyomnom kell rá rendesen, hogy simán töröljön, említettem a szervizbe, de erre állítólag nincs gari. A csomagtér világítás is ámulatba ejtett, ki kell nyitni az első ajtót, fel kell kapcsolni a világítást, hogy működjön a cs.térben, Röpke 2 év alatt, átkötötték, felnyitom az ajtót, és világít, őszinte leszek, ennek örülök. Amire még figyelmes lettem, a hátsólámpák magasságában, a kárpiton jobb, és bal oldalt két fót van, ami tűzőkapoccsal { nem kevéssel} van fellőve, megkérdezhetem, Neked is ilyen, vagy csak az enyém!

Előzmény: mindegynik (1507)
mindegynik Creative Commons License 2018.10.05 0 1 1507

Igen, vannak csendesebb autók, köszönhetően pl. a kettős tömegű lendkeréknek. Ennek hiánya ugyanakkor a Ladáink előnye is, nem kell számolni annak meghibásodásával és a cseréjének az ő tetemes költségeivel. Akinek pedig igénye a hangtalan suhanás, annak legyen igénye a mélyen zsebbenyúlás is.

 

Tudom, mindenki nagyon jól tud vezetni, de azért érdemes néhány ezt illető alapvetést tisztázni. Indításkor a váltó üresben van és kinyomjuk a kuplungot. Hidegen (első 5-6 km) ugye nem nyomjuk neki, főleg nem alacsony fordulaton. A lábunkat nem pihentetjük a kuplungpedálon, főleg nem a féken, mert előbbi fölöslegesen terheli a kinyomócsapágyat, alattomban csúsztathatja a tárcsát és a feszülő kuplungbowden behozhatja a motorzajokat, utóbbitól megtorpan, leáll az autó. Kb. 2 ezres fordulat alatt nem gyorsítunk, nem megyünk emelkedőn felfelé. Extrém rövid távon (<10 km) nem használjuk az autót rendszeresen és ugyanígy ha lehet kerüljük a hidegen beindítom, átparkolok vele és leállítom dolgot is.

 

Még egy dolgot tisztázzunk, a rozsda kérdését. Elhangzott itt, hogy "rohad az alja" meg hasonlók. Ezzel szemben - volt szerencsém a Kalina alá nézni - valóban látni rozsdát pl. a futómű vastag alkatrészein, a féknyereg, kerékagy táján, a féltengelyen és a kipufogó motorblokkra csatlakozó centi vastag acéltömbjén, a kipufogón és valami keveset egy hővédő lemezen a tank mellett. A karosszérián nem találtam rozsdát sehol. Megnéztem más típusok hasonló alkatrészeit is - sokat láttam már korábban, de nem erre figyeltem - és többé kevésbé ugyanez a kép fogadott, nem véletlenül. Ezeket az alkatrészeket emberöltő alatt sem eszi meg a rozsda, ezért a gyártók fölöslegesnek tartják felületkezelni vagy a vékony festésen kívül gondosabban védeni. A kipufogó kivétel, azt csinálhatták volna tartósabbra, de az már más kategória lenne árban is. Szerencsére azonnal észreveteti majd ha esetleg kilyukad valahol:-)

Ezért aztán azt állítani, hogy rohad, hát minimum enyhe túlzás.

Előzmény: Törölt nick (1506)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.05 0 0 1506

Szia!

 

Nekem a gyári olaj van a váltóban, de 2-be való kapcsolásnál figyelni kell! - A zil hasonlat tőlem származik, de félre értetted! intenzívebb gázadáskor, mikor odalépsz, na akkor adja a ziles hangot, {ültem már csendesebb autóba is} A váltóhang, nálam 50 és 60km/h közt van haladás közben, ilyen vonító hang! {főleg most, hogy kezd hűlni a levegő, reggelente}60-on felül már nem hallatszik, én sem tartom váltóhibának, de nem is tudom megszokni!!!

Előzmény: mindegynik (1505)
mindegynik Creative Commons License 2018.10.05 0 0 1505

Kalina Cross Lux. Tegnap voltam 30 ezres szervizen a Duna Autónál. 55 ezer forint. Elmondásuk szerint a harmincezres a legdrágább kötelező szerviz. Pollen- olaj- benzin- légszűrő, gyertyakészlet motorolaj csere, váltóolaj ellenőrzés, kézifék utánállítás és az autó teljes átvizsgálása, külső mosása történt. Az autó továbbra is hibátlan. A dunások már-már zavaróan udvariasak, előzékenyek, mindenben igyekeznek az ügyfél kedvében járni.

 

A válóolajat még korábban visszacseréltem Castrol Syntrans 75W90-re, mert a sűrűvel (85W140), bár nincs is még igazán hideg idő, de indulás után míg a motor és vele együtt a váltó is be nem melegedett, a kettest igen nehezen lehetett kapcsolni. Az autó védjegyét képező enyhe váltózaj így megmaradt, (a sűrű olaj sem szüntette meg) ezért a véleményem az, hogy lehet, de alapjában véve felesleges olajcserével próbálkozni. Itt szeretnék egy félreértést tisztázni illetve eloszlatni: ez a váltózaj egyáltalán nem olyan vészes, mint ahogy azt itt korábban páran előadták (Zil-kabin stb.). Ha amúgy nem lenne csendes az autó, nem is lehetne hallani. A működésre pedig semmiféle kihatása nincsen, a váltó megbízható, precíz működésű. Ez tehát ha úgy tetszik tulajdonság és nem hibajelenség.

 

Végül egy szubjektív vélemény a Kalinkáról: a párom használja naponta, míg nekem egy 2014-es Passat 2.0 Tsi-m van DSG váltóval, ami más kategória. Mégis szívesebben vezetem a Kalinát ha tehetem, mert sokkal emberibb, sportosabb, ezáltal nekem több és jobb vezetési élményt ad.

aslndkdkv Creative Commons License 2018.10.05 0 0 1504

Sziasztok!

 

Lada Vesta Kombi alufelni méretéről tudtok nekem valami infót adni? Leginkább az ET érdekelne. Tól-ig...

Köszönöm!!

FuTomi Creative Commons License 2018.09.26 0 0 1503

Fáradt vagyok, de ezt azért érdemes megnézni, 8:58-nál van a lényeg néhány mp-ig :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=9q7jv7Tdfsk

 

 

Kellemes szórakozást!

 

 

 

 

Kisfiatal Creative Commons License 2018.09.25 0 0 1502

Én amúgy úgy vettem ki, nem nagyon tudtak rajta fogást találni a tesztelők, sztem minden fellelhető tesztet elolvastam/megnéztem, persze, volt, hogy próbáltak belekötni, fikázni, de hiteltelen volt :) Meg leginkább az árába tudtak belekötni(jaj a Dacia olcsóbb, nem éri meg a Lada stb..), meg hogy mégiscsak Lada.. Sajna egyébként kell neki egy 10-20 év, míg elfogadják, nézd meg a koreai márkákat is még mindig akad 1-2 barom, aki le akarja húzni, mert az mégiscsak egy hjundái, nem VW vagy Toyota.. közben már régen felnőttek melléjük, sőt.. Meg kérdés amúgy a rönő mennyire hagyja a Ladát fejlődni, sztem a Vesta így elsőre rohadt jól sikerült. A megbízhatóságára leszek még kiváncsi. 

Olcsó megoldások? épp néztem az sx4 s cross teszteket, ott is kopogós a műanyag, és az ablakemelő működtetésekor mozog az ajtókárpit, a motor hangos.. Úgy rémlik anno a Skoda Rapidnál is voltak ilyesmik, nem voltak tőle elszállva minőségileg..

Előzmény: Vesta2017 (1499)
FuTomi Creative Commons License 2018.09.25 0 0 1501

Bocsánat, rosszul írtam, nem a kamerán, hanem a kijelzőn, ráadásul a linket sem.osztottam meg... 😣

Este pótolom, ha időm emgedi.

FuTomi Creative Commons License 2018.09.25 0 0 1500

Vesta2017:

 

Köszi a beszámolót,  élvezet végigolvasnom!

A tegnapi linkek közt volt egy, amelyik a tolatókamerával foglalkozik. Egy frimvare frissítés után már aktív kanyarodás jelzés van tolatáskor a kamerán.

A nyikorgásokra keress rá azon az oldalon, lehet van valami leírás, hogyan küszöbölhető ki.

Legyen szép napod!

Vesta2017 Creative Commons License 2018.09.25 0 2 1499

Sziasztok!

 

Ma elertem a 13000km-s futasteljesitmenyt, az autommal (1.5 eves ( vesta lux sedan). Ugy gondoltam irok egy kis osszefoglalot az elmult idoszakrol. Olvasom a negativ es a pozitiv hozzaszolasokat, es neha olvasok olyat is, hogy valaki azert barangol a forumon, mert meg nem dontott mit vegyen, es innen is var otleteket. 

Kezdem azzal, hogy a kulonbozo hivatalos tesztelok, akik lehuzzak a ladat nyugodtan elmehetnek a sunyiba. Ez az auto, legyen az kalina, granta, vesta  ar-ertek-felszereltseg-meret tekinteteben verhetetlen mas tipusokkal szemben. Egyedul a dacia lehet vetelytars a valtozatosabb motorkinalat, ill. a sokkal kedvezobb hitelkonstrukcio miatt. Megjegyem pont a hitel az egyik fo ok (4.99% fix.  vs lada 9.5% valtozo kamat) ami miatt lenyegesen tobb dacia fogy jelenleg mint lada. A tesztelok fanyalgasai (nem terek ki rajuk reszletesen a neten megtalalhatok) nalam a tapasztalatok alapjan egyszeruen hamisak es duhitoek. A masfel ev alatt volt problemam a vestaval lasd kesobb leirtak, de egyik sem volt akkora, ami arra kesztetne, hogy hasonlo meretu, felszereltsegu autot vegyek min. 2millio ft-al dragabban (mert ugye ennyibe kerul egy hasonlo nyugati vagy tavol keleti marka). Az pedig kulon duhit, hogy ami az egyik tipusnal milyen szuper, a masiknal meg gond a tesztelok szerint. Pl. marhara jo dolog, hogy egyes nyugati tipusnal nem keves felarert lehet elso.szelvedofutest rendelni, addig a vestanal ( 50ezeret a combinal ehhez.meg hatso ulesfutes is jar) fanyalognak a rossz kilatas, vagy a csak klimaval egyutthasznalhatosag miatt. Ebbol a szempontbol a totalcarosok bosszantanak.a legjobban, elfelejtettek a pornep problemait, meg mindig sokan vagyunk ebben az orszagban, akiknek borsozik a hata a 6-8-10millio ft-os autoarakon, pont eleg nehez, es sok munka aran eloteremtheto az 2-4millio.ft is amit mi autora tudunk es akarunk szanni, es tisztaba vagyunk vele, hogy nem osszehasonlithato az altaluk magasztalt premium kocsik szintjevel. De szazszor inkabb egy vesta confort 3.2millaert 106le-vel, sok sok extraval, mint egy es nem bantva a mas  markakat ezert nev nelkul,  4 millio kornyeki fapdos 60-70le-os nyugati, feleakkora belterrel.

De vissztarve a sajat vasra:

Negati tapasztalatok:

-akkumlator merules (tipushiba) gariban javitva

- toronycsapagy minosegi hiba (en nem vettem eszre, de szeriahiba, gariban cserelve)

-neha tekereskor nyikorgas a kormany felol, kb fél eve mar semmi, elotte gariban némi folyekon zsirral befujtak a futomu egyes reszeit)

- csomagter fedel folduton egy picit nyikorog (sajna erzekeny fulem van) neha elojon, neha nem, megoldas meg nincs, masok nem is halljak.

- a musorvevo radio vetele gyenge, okat nem tudom, egyenlore megoldas nincs

-kipufogo rozsdasodas (utana mentem a suzukikat kiveve szinte minden tipusnal elojon most mar, még premium gepeknel is) megkerdezve " Moszkvat" azt valaszoltak, hogy ha atlyukad gari idon belul, ervenyes ra a cseregarancia. Kerdezem, ezt melyik nyugati tarsa vallalja?

- a padloszonyeg kellemes tapintasu, szep, de konnyen szoszolodik, ovatosan kell porszivozni, tisztitani.

 

Pozitiv tapasztalatok:

-eloszor is egyedi megjelenesű es szep, bar ez nyilvan szubjektiv

-oriasi a, beltere, az ulesei hosszu tavon is kenyelmesek, es piszok jol pakolhato( nekem a sedanba nyaralaskor befert egy babakad, osszecsukhato babaagy, babakocsi, 2kozepes borond es egy csomo egyeb kacat, ugy, hogy az utasterbe semmit nem pakoltam)

- a kenyelmi berendezesek,digit klima, ulesfutes, szelvedo futes, multikormany, elektromos ablak es tukor, tempomat, gps, stb. kivaloan mukodnek, es ma barmely mas tipus igy felszerelve min . 2millioval dragabb.

- 1.6szivo benzin egyszeru?elavult?nyomatek szegeny? Valasz lehet, de gyorsul ugy mint a 900cm.kis turbo fosok, csak tudni kell kezelni, 7-8l kozott eszik, ami egy ekkora es ilyen sulyu kasztnihoz kimondottan jo, kenyelmesen es szerintem dinamikusan lehet vele autozni, nem problema neki a 180-190km/o tempo sem ha kell es ugyan mi tudna benne elromlani ami zsebbenyulos lehet.

-a futomuvenek nincs akadaly, a magyar utak nem fognak.ki rajta

-jo hangszigeteles csendes belter

-szep belso ter(szubjektiv), kenyelmes logikus kezeloszervek, letisztult klasszikus muszerrezettseg es muszerfal,

-kemeny muanyagok, de latvanyra ok, es eddig semmi nem zorog, csorog az utasterben.

 

Összegezve még ma is alig varom, hogy beleulhessek, es vezessem, jo erzes menni vele, nem untam meg, illetve nem lett atlagos kozlekedni vele. Egyszoval szeretem ezt az autot, ha most kellene ennyi tapasztalat utan dontenem most is vestat vennek, talan annyi modositassal, hogy ha sedan, akkor confort 3.2m-ert es nem lux 3.950m-ert mivel a digit klima, nagy kijelzo, gps, alukerek, tolato kamera  szemnben a manual klimaval, tolatoradarral, blutooth radioval, lemezfelnivel (bar ez 100000-ert lehet alu) nem feltetleul er meg plussz 700000Ft-ot.

 

FuTomi Creative Commons License 2018.09.24 0 0 1498

Nálad a két pont, de nekem az is nagy előrelépés, hogy a vestát eltaláltam :D

 

Böngésztem a lada online-on.

Az első cikk az oldalsó üvegek karcolódásairól szól, van benne rossz hír, miszerint 2017 őszétől nem lehet garban megcsináltatni. A jó viszont az, hogy részletes leírás van a megelőzésre. (csináld magad! :/ )

 

https://лада.онлайн/do-my-self/tuning/tuning-lada-vesta/1010-esli-uplotniteli-carapayut-stekla-dverey-na-lada-vesta.html

 

fabrik welte folytatás, utólagos elektromos ablak beépítése a hátsó ajtóknál. Cikkszámok, részletes leírás, videó... Aki szükségét érzi:

 

https://лада.онлайн/do-my-self/tuning/tuning-lada-vesta/2432-ustanovka-zadnih-elektrosteklopodemnikov-na-lada-vesta.html

 

Ne hadjuk abba! Vestára automata csomagtér nyitás :) Ötletes, sokszor praktikus:

 

https://лада.онлайн/do-my-self/tuning/tuning-lada-vesta/1316-ustanovka-pruzhiny-dlya-avtomaticheskogo-otkrytiya-bagazhnika-lada-vesta.html

 

Sajnos az ablakemelőről nem találtam még semmit, talán rossz kulcsszavakat használok.

 

Mára befejezem, reggel korán kell kelnem (megint).

 

Szép estét mindenkinek!

В настоящее время АвтоВАЗ ставит задние электростеклоподъемники (ЭСП) на Лада Веста только в комплектациях Comfort Image и Luxe. Владельцы более простых версий автомобиля могут установить их своими руками. Рассмотрим особенности этой доработки.

Потребуется

  • блок управления стеклоподъемниками водительский (артикул 8450006933);
  • кнопки управления стеклоподъемниками для задних дверей (артикул 8450006925);
  • задние электростеклоподъемники от Весты (каталожные номера: 8450007860 и 8450007861) или переделать ЭСП от Приоры;
  • провода;
  • клеммы типа ЛИРА 2.8 (6 штук);
  • ключ Ťна 10ť и Torx T20;
  • снять обшивки дверей.

Установка

Схема крепления стеклоподъемника в дверях Весты:

Снятие и установка стеклоподъемника (процесс аналогичен для механического и электрического):

  1. Снять распорку с оси ручки.
  2. Открутить на 2-3 оборота два болта крепления держателя стекла к ползуну.
  3. Поднять стекло и зафиксировать скотчем.

  1. Вывернуть 2 гайки крепления направляющей стеклоподъемника.
  2. Вывернуть 3 гайки крепления механизма стеклоподъемника к двери и снять его.
  3. Установка стеклоподъемника выполняется в обратном порядке.

Проводов для задних ЭСП нет, поэтому проводку придется прокладывать самостоятельно. Выводим провода из из водительской двери. Тут либо покупаем клеммы мама/папа в дверной разъем, либо делаем отверстия дрелью.

Далее провода протягиваем под порогом к задней левой двери, а затем под диваном к задней правой двери.

Устанавливаем новый блок управления ЭСП и переключатели ЭСП для задних пассажиров.

Подключение

Общая схема подключения электростеклоподъемников для Лада Веста:

Схема подключения блока управления ЭСП водительской двери (используем 6 клемм типа ЛИРА 2.8):

Проверка работы задних электростеклоподъемников:

  • Итог установки ЗЭСП на Весту ч1
  • Итог установки ЗЭСП на Весту ч2

А вам приходилось самому устанавливать задние ЭСП на Весту? С какими трудностями столкнулись? Напомним, ранее мы рассказывали, как на Весту установить доводчик стекол.

Источник фото: бортовые журналы mrWeselyi и gps-nav

Előzmény: Relaxvideo (1497)
Relaxvideo Creative Commons License 2018.09.24 0 0 1497

Milyen new menu? Comfortom van.

Előzmény: FuTomi (1493)
FuTomi Creative Commons License 2018.09.24 0 1 1496

Szervusz!

 

Csak röviden a klíma, mert kevés időm van jelenleg.

A felvételi pultnal annyit mondott átadáakor a srác, hogy az én autóm volt az első ezzel a problémával, és szinte egyszerre elszált ennek a sorozatnak a klímája. A pontos hibát végül is nem mondták el, nem is erre voltam kíváncsi, hanem, hogy megelőzhető-e valamilyen módon. Az ok ha jól emlékszem beszállítói minőségi hiba, de már több mint egy év után nem.emlékszem a részletekre. Ha türelmed van, lapozz vissza jó sokat, leírtam a fórumon. 😉

A féltengely rozsdától nem kell tartani, mire átrágja magát azon a tömör anyagon... szeretnék még kétszer annyit élni, és velem forgatnák újra a 200 éves embert.

A benya szűrőt nállam is cserélték már, igaz nem értem miért nem műanyagot tesznek fel, talán a kavicsoktól védik. Az a bilibádog, amiből csinálták sajnos olyan rozsdamentes ötvözet, ami nem sóálló. Egy élelmiszeripari kisüzemnél volt hasonló helyzet, mustár tartályt rendelt a tulaj rm anyagból, és kb 1 hónapon belül kiette a lemezt a só, a gyártó másik ötvözetből újra elkészítette a most már sónak is ellenálló terméket.

Amatör hiba, de bosszantó...

Szép napot!

Előzmény: Törölt nick (1495)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.24 0 1 1495

Szia!

 

Nem volt benne semmi sértő, amit írtál, csak pont a mi zsebünkbe van kevés pénz, és nem igazán tudjuk cserélgetni az autókat, {a gyár hibájából} Szakmunkás vagyok, és fizikai munkával keresem a kenyerem, egy nem igazán jól fizető régióban! {borsod megye} Nem fikázom a ladát, de olyan féltengelyt berakni, ami 1-2 évet rozsdásodhatott a szabad ég alatt, úgy nyersen, még le sem festették, és a lux nem a legolcsóbb autójuk. A kocsi jóformán, azt sem tudta, hogy mi az úttest, és kirohadt a benzinszűrő, a csere is rozsdál már! Nekem nem a tanksapka, maga a betöltő nyílásban is megjelent a rozsda!- A kormánynál én is hallok pici hangot, az első mozdításkor! Igen, a csináld magad mozgalomban elég szépen részt veszek, tavasszal, ősszel kúszok alatta! A volt 15 éves kocsim alatt nem voltam ennyit! - Nekem pirelli a nyári gumim, 6,7-6,8l mutat az átlagfogyasztást mérő, igaz 100kmh magasabb sebességet kerülöm. {Volt 2-300 km sik ut, 6,3 is mutatott} Eddig ezt az egy pozitivúmot tudom felhozni. - A klímánál mi volt a gond? azt veszem észre, ha használom, és sebességet váltok felfelé, váltásközben, megtorpan, mintha fejelném le az ablakot, nagyon oda kell figyelnem, a kihúzatásokra, és kompenzálni a kuplungal, hogy ne érződjön ez a jelenség.

További szép estét!

Előzmény: FuTomi (1488)
FuTomi Creative Commons License 2018.09.24 0 2 1494

Üdv!

 

Bár nincs más kereskedésbeb tapasztalatom, ezért csak halkan jegyzem meg saját véleményként: szerintem a többi szervíz se jóbb vagy rosszabb a délpestitől. Sokat számítanak a körülmények.

Pl egyik ismerőse a családnak szintén a délpesti szalonban vásárolta meg a kalináját, de ő Monorra hordja szervizelére, mert rokonszenvesebbnek érzi az ottani légkört.

Mivel nem hivatalos Lada "frecsájz" szalonokról van szó, mint pl az opel, vagy renault, így jelentős különbségek adódnak szervizek közt is. Ehhez hozzájön az ügyfélszolgálatos és az ügyfél kölcsönös hozzáállása, és máris borul az előző "rangsor".

Ahogy írtam, a ladát nem azok fogják megvenni, akik felsőkategóriához közeli réteghez tartoznak, hanem nagyrészt a melós ember, akinek fontos szempont a szervíz és az otthona közti távolság, itt megint egy befolyásoló tényező ugrik. Én szerencsés helyzetben vagyok e tekintetben, két kereskedés is van kb 30-40 percen belül, válogathatnék kedvemre 😊

Nem érzem magam problémás ügyfélnek, ha valami hiba van kérek egy időpontot és ha szükséges ott bagyom a járgányt. Nem szoktam pattogni a szerelővel, vagy a pultban a munkafelvevővel. Felesleges, amikor én voltam irodán láttam a kollégák némelyikén, hogy a "hangoskodókat" kicsit jobban megváratták. A jogos panaszok persze helyt kaptak, de az asztal másik oldalán is csak emberek ülnek, akiknek ugyan úgy problémáik vannak az életben.

Nem gondolom továbba, hogy annyira rengeteg panasz van a ladára, amikor bent járok vannak ügyfelek természetesen, éves szervíz, érdeklődő..., de garanciás várakozóval tán egyszer futottam össze. Ez megint csak az én szigorúan magán véleményem, ami nem biztos, hogy fedi a valóságot.

2 - 3 év alatt azért kijöttek már a tipikus problémák, amikre rutin eljárásban vannak megoldások. Elméletileg, ha nem cserélődik a törzsgárda, akkor egyre gördülékenyebben kell menjen a hibaelhárítás.

Legyen szép napod!

Előzmény: Törölt nick (1492)
FuTomi Creative Commons License 2018.09.24 0 0 1493

Üdv!

 

Este szétnézek az orosz lada oldalon, ha lesz időm, hátha van valamilyen "rejtett" beállítás, ahogy nekem is meglett a kamera engedélyező program.

Neked fent van a New Menü? Abból csak adatokat lehet kiolvasni, vagy esetleg némi beállítást is eszközölhet az ember?

Előzmény: Relaxvideo (1491)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.24 -1 0 1492

FuTomi  -- Köszi az írást !  A Lada Dél - Pest akkor valóban korrekt kereskedés !  De miért nem ilyen a többi, miért vannak nagyon rosszak ?  És mi lenne ha mindenki a Lada Dél Pesthez menne a panaszaival mert az a legjobb ?  Hogyan bírná, hogyan győzné azt a rengeteg hozzájuk érkező panaszos vagy csak átvizsgálásra odaérkező tulajdonos autóit! ?  Tessék ?  

Előzmény: Relaxvideo (1491)
Relaxvideo Creative Commons License 2018.09.24 0 0 1491

Szia

hát, kikapcsoltam mindkét ajtónyitásra érzékeny világításkapcsolót, az ablakot kicsit leengedtem, majd nyomtam a táv bezár gombját, hosszú ideig, de semmi reakció az ablakokra nézve, ez nem húz fel :(

Nem tudom, ha egyszer már működött valami egy másik típusnál, vajon miért nem lehet folytatni a Vestánál is?

 

Előzmény: FuTomi (1480)
Utilsman Creative Commons License 2018.09.24 0 0 1490

Erről az elektromos Ladáról beszéltem fiúk. Ha valami ilyesmit fel tudnának mutatni modern köntösben azonnal megvenném:

https://e-cars.hu/2018/09/24/szovjet-tesla-az-elektromos-lada-ami-mar-kozel-30-eve-is-letezett/

FuTomi Creative Commons License 2018.09.23 0 0 1489

Üdv!

 

Párszáz hsz-al ezelőtt megírták a karcos oldalüvegek okát, sajnos a szervíz nem cserélte nállad páralehúzó csíkot (sem). Az üveg karcolódik, ha homokkal dörzsölődik ez márkafüggetlen probléma. Az ok a szállításból adódik, ott hibáztak, mert nem volt lefóliázva megfelelően az autó, a legnagyobb baj mégis az általad leírt szervíz hozzáállás, amit én nem tapasztaltam hál' Istennek.

Kár, hogy ennyi probléma adódott az autóddal és kiábrándultál belőle. 

A zárható tanksapit nem hinném, hogy a VAZ-tól rendelték volna, hogy kicsit mentsek a Lada becsületén is ;) Én kialkudtam (ennél többre nem telt tőlük :D ) a zárható sapkát, teljesen jól működik, rozsdát nem látni rajta, bár nehéz is lenne a műanyag borítás miatt.

 

Legyen szép heted!

Előzmény: lokesz (1471)
FuTomi Creative Commons License 2018.09.23 0 2 1488

Szervusz!

 

Nem tanácsoltam, megoldási javaslatot adtam, ami egy fokkal azért nehezebb, mint minden kiálló dologba belekötni, és lehordani bármit is a sárga földig.

Vannak problémák minden autónál, néhol több, másütt kevesebb, de vannak.

Nállunk is megviselte a teljes családi kasszát az autó vásárlása és a fentartása, ami manapság ha szigorúan vesszük, akkor egy szükséges luxuscikknek számít rengeteg háztartásban. A Lada nem az az autó, amit a tehetős réteg vásárol meg magának, ezzel itt úgy érzem mindannyian tisztában vagyunk. Ha pecázás miatt kellene csak autó, nekem biztosan nem lenne (ráadásul nem is szeretek horgászni :) ), de a gyerek és a meló miatt szükséges.

 

Tipikus látásmód különbség van köztünk azt hiszem, amit a félig üres-félig tele pohárral lehetne bemutatni, ezért szeretném tisztázni: Nem áll szándékomban senkit megsérteni, ha mégis sikerül, akkor bocsánat érte.

Korábban voltak néhányan, akik szúrkálódtak itt, aztán a nick-et is törölték, Te értelmesebbnek tünsz, próbálj kevesebb, vagy legalább könyebben emészthető kritikával élni, Tenni sok mindent itt nem tudunk a gyártási folyamatok javítása érdekében, de egymást segíteni a problémák megbeszélésével igen. Ezek a Lada modellek még egy kicsit úgy látom Ivánék részéről a "csináld magad" mozgalom utolsó zászlósai, amit manapság nehezen viselnek az emberek a jól kiszámítható, megszokott környezetük/életvitelük miatt. 

 

Persze jogosan várná el az ember egy új autó esetében a megközelítő 100%-os üzembiztonságot, illetve az esetleges meghibásodások térítésmentes javítását. Te is keményen dolgozol a napi betevőért, nem kétlem, megbecsülöd a pénzed, és nem szereted feleslegesen kiadni, ez számomra tisztán kivehető a hsz-aid alapján.

 

Az üzembiztonságról csak a saját nevemben nyilatkozhatok hitelesen, nem pedig hallomásból: Nekem a szervíz (Lada Délpest) eddig minden garanciális ügyemet megoldotta. A sorozathibás klíma cseréjekor több időre volt ugyan szükségük az alkatrészek beszerzése miatt, de nem használhatatlan járművem volt, hanem rossz klímám. Megjegyzem a gázt a vizsgálattal egyidőben leszedték, nehogy egy esetleges más műszaki hiba miatt elszökjön. Ez a szériahiba az én autómnál bukott ki legelsőnek, mikor mentem átvenni a vasat, már 3 db állt a szervízben, és a VAZ-nál erőst vizsgálták a helyzetet, talán már fel is göngyölték addigra, ami nem rám, USER-re tartozik.

Eddig a kötelező szervizeken felül soha nem kellett fizetnem egyetlen javításért sem, és még ez így marad szük 3 esztendeig (még 5 év garival vettem a kalina cross lux-ot).

Megoldási javaslatokat igyekszünk egymásnak adni itt a fórumon, nem a ladát (vagy bármely más márkát) fikázni és a sárba döngölni. Leírták a suzuki, dácia renault stb tulajdonságait/hitel lehetőségeit tényszerűen, ezzel semmi gond, jó néha az összehasonlítás általános keretek közt, akárcsak a lada felmerülő hibáit/problémáit elmondani és megoldási javaslatot tenni, ami sokszor csak találgatás (részemről biztosan), mégis így alakul ki egy közösség. Volt szó néhány hsz-al ezelőtt a renault féle dácia-lada értékesítési összefüggéseiről, amit alapjában véve kevésbbé látok át, mert nem értek a makrogazdasághoz, vagy egyáltalán a gazdasághoz, de érdekes volt ezt elolvasni. Kicsit borúsnak tünt benne a lada EU-s szereplése/szerepeltetése, de mire ez kitisztul, sok víz lefolyik a Dunán és a Volgán egyaránt. Biztos vagyok abban, hogy valahogy lesz, és egyenlőre találgatásokon kívűl kár akárcsak egy szemernyit is aggódni előre a márka sorsa felől. 3-5 év múlva, ha egészségem és anyagi lehetőségeim engedik, tervezem lecserélni a kalinát, de még felesleges lenne találgatnom mi lenne helyette megfelelő.

 

Még egyszer: Sajnálom, hogy csalódtál a ladában, kívánom többet ne kelljen semmiben és senkiben ezt az érzést megtapasztalnod. Legyen szép estéd és boldog kiegyensúlyozott életed!

 

 

 

Még annyit kicsit más témában:

Pénteken feltették a téli papucsokat, nulláztam a fogyasztás mérőt. Kb 200km-t tettem meg teljesen vegyes használattal és 7,4+ről lement 6,7-6,8-ra a computer szerint. A nyári gumi a gyári szettje, a téli Continental t860-as. A hétvégén mellbevágó volt a két gumi közti különbség, mintha ragasztón gurulna a járgány a kanyarokban, jól esik a vezetés. A gyári szett sem rossz, megálltam mindig ahol kellett, múlt héten be kellett mennem kicsit a nehezebb útviszonyokhoz is (föld út, friss traki nyomokkal, mély sár... ), 2 év alatt először sikerült az aljának is megérinteni a földet.  Nem akadtam el, bár egy-két helyen gondolkodtam, hogy jobb lenne visszafordulni, de vitte magát, jól dolgozott az elektronika, volt erő a mociban. Annó Wartburg 353-al mentem ezen az úton, ott izzasztóbb volt még kisebb sárnál is, ráadásul mobiltelefonról nem is hallottunk :) Levizsgázott katonai besorolás szerinti közepes terepen is.

Előzmény: Törölt nick (1484)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.23 0 0 1487

Igen, általában nem igazán foglalkoznak a problémával, már új korában, rozsdásodott az alja,{felületi rozsda nem hiba},mondták a szervizbe, javítottak rajta, ragadós fekete anyaggal. Alig volt tél, és újra elburjánzott a korrózió, küldtem képeket a lada képviseletnek, nem tudnak mit tenni, elküldték a gyárnak, legyek türelemmel a válaszig. Három hónap után érdeklődtem, hogy reagált e a gyár - egy hónapja kb várom a választ a ladától is, de nem írtak még. - Gyártól rendeltem felniket, a téli gumihoz, január közepén lett feltéve, áprilisban levéve, és már rozsdásodott!  

Előzmény: Törölt nick (1485)
dudu 77 Creative Commons License 2018.09.23 0 0 1486

Sziasztok, olvasom a beírásokat és sajnos egyre több a negatív kritika, a granta lux-om 1-éves a torony csapágy cserén kívül szervizt nem látott.

Eddig a szerviz hozzá állása mindig pozitív volt segítetek mindig,hét évre vetem fel a hitelt anyagilag meg rogyasztott de az autó a szívem vágya volt , én nagyon meg vagyok vele elégedve napi használatban van.

Sajnos azokat az embereket hallgatják meg jobban akik elmondják minden  fostalicskának,velük is együtt érzek mert csalódtak.

Lada hungary nem engedhetné meg egy szerviznek sem ,hogy fél vállról kezeljék a problémákat, mert a sokk negatívum miatt az emberek csak legyinteni fognak és meg sem hallgatják pózítív beszámolokat az új ladákrol.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.23 -1 0 1485

Igazad van !  De szégyen ez, ami itt az új Lada autóknál és a panaszok kezelésénél folyik! Nem cserél - nem javítja - nekik ez természetes jelenség - ez ilyen - stb. duma !  Lerázás keményen ez !

Előzmény: Törölt nick (1484)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.23 0 1 1484

Szia!

 

Könnyű tanácsolni, ha nem vagy megelégedve, add el! Viszont van olyan akit megviselt a jármű vétele anyagilag! Pár hónap után, amikor szembesültem, a problémás autóval,{kalina cross lux} a képviselet 2.6 millióért vissza vette volna, mindjárt 600.000ft minusszal! + a forgalomba helyezés, kb 100.000ft, és ez mindazért, mert nem igazán úgy sikerült a lada, mint egy új autóhoz illene! Bosszankodva olvasom, amit ,,lokesz" kolléga ír, mert egy része nálam is megvalósult már! 

Előzmény: FuTomi (1482)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.23 0 0 1483
FuTomi Creative Commons License 2018.09.23 0 0 1482

Üdv!

 

Minden gyártó készít jobb és kevésbbé  jó típusokat. A bömöst is gyüjtőperrel készülnek megfejni a koreaiak ha jól tudom. Azért egy csapágycsere, vagy néhány kellemetlen/bosszantó probléma mégis jobb egy gyulladásos kiégésnél.

Én minden kellemetlenség ellenére is kitartok a kalina mellett, akinek nem tetszik adja el. A következő autóm is jó eséllyel lada lesz, az sw cross-al szemezek, de ha addigra behozzák a largos cross-t akkor oda megy a mérleg nyelve. Az elektromos megoldás nagyon érdekelne bármely tipusban, és azonnali cserére szánnám el magam ha anyagilag megoldható.

Előzmény: Törölt nick (1481)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!