Keresés

Részletes keresés

M41 2128 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 29249
A menetrend tervezet szerint a
135-ös vonal gyorsvonatai IR
vonatok lesznek.
Lehetnek ezek a vonatok 63-41-
en kívűl más szerelvényből
kiállítva?
Ugyanis egyre több M41-est
állomásítottak Bc-ra, így nem
hinném, hogy Uzsgyikból lesz
kiállítva.
Esetleg M41+Halbi?
v_peti Creative Commons License 2010.10.12 0 0 29248
Az a baj, hogy kevés Desiro van, ez pont egy ilyen Desiros vonal lenne.
Előzmény: M41 2180 (29247)
M41 2180 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 29247
ITF-szerűség így is lesz, csak Kazincbarcikánál kettévágják a vonalat. V43-as inga jár odáig, onnan Ózdra meg Bz. Így véletlenül se fog senkinek eszébe jutni Borsod 2 legnagyobb városa közt a vonatot választani.
Véleményem szerint az egész arról szól, hogy a Start számára drága volt a Csörgő+2kocsi. Megértem hogy drága, elvégre 2-3 km-ként vannak a megállók. Viszont ezzel a tervezettel a legolcsóbb megoldást választotta, de a leg utasellenesebbet is egyben.
Szomorú, hogy az évezred elején még közvetlen Ózd-Keszthely vonat is volt, most meg itt tartunk, hogy 58 km-t nem lehet megtenni átszállás nélkül a megyeszékhely és a megye második legnagyobb városa között. Bár egyesek szerint ez a tervezet még közel se a végleges. Viszont mindenképp hivatalos, mert a pályavasúton és a Starton belül közzé lett téve.
Előzmény: v_peti (29246)
v_peti Creative Commons License 2010.10.11 0 0 29246
Miért mit terveznek oda? Most van ott egy ITF szerűség. Miért akarják elrontani?
Előzmény: M41 2180 (29245)
M41 2180 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 29245
Szerintem amíg nincs elfogadva a kormány által a tervezet, nem fog felkerülni. De ki tudja, minden megtörténhet és mindennek az ellenkezője is.
Mindenesetre ha a 92-es vonali tervezet valósággá válik, akkor a vasút ott csak dísznek lesz.
Előzmény: Siemens113 (29244)
Siemens113 Creative Commons License 2010.10.10 0 0 29244
Csak feltételezem hogy a jegyelővétel miatt. (mivel 2 hónapra előre lehet jegyet váltani és ekkortól elvileg már kellene hogy lehessen)

Kíváncsi leszek, de nem fog nagy meglepetés érni ha nem lesz semmi.
Előzmény: M41 2180 (29243)
M41 2180 Creative Commons License 2010.10.10 0 0 29243
Ezt miből gondolod???
Előzmény: miszka92 (29241)
M41 2180 Creative Commons License 2010.10.10 0 0 29242
Abszolúte igazad van!
Remélem az új vezetés is osztja a véleményedet és ha nem is most, de jövő dec-től lesznek átlós vonatok.
Előzmény: Excelsior84 (29240)
miszka92 Creative Commons License 2010.10.09 0 0 29241
Tehát hétfőtől lesz nyilvános a jövő évi "menetrend"?
Excelsior84 Creative Commons License 2010.10.05 0 0 29240
"Pontosan, de mintára megegyezően ugyanez a vita folyt ~2 éve, majd tavaly ilyenkor és decemberben ezen a topikon ugyanezzel az elképzeléseddel, ami akkor ízekre is lett szedve."

Azért ez túlzás. Én üres lózungokkal és üres politikai érveléssel nem nagyon tudok mit kezdeni.
Nem tudok azzal mit kezdeni, hogy bár leszögeztük, hogy Budapest-Záhony, Budapest-Prága, Budapest-Sátoraljaújhely távolságon 5-10 perc pluszt vagy mínuszt észre sem vesznek.
Azzal ugyancsak nem tudok mit kezdeni, hogy az emberek nem hajlandók felülni egy Debrecenből a Keletibe menő vonatra, vagy úgyszintén Miskolcról a Nyugatiba menőre.
Azt nem tudjuk, hogy optimális esetben hányan utaznának Kelet-Magyarország és Nyugat-Magyarország között. Azt viszont tudjuk, hogy Portóból (É-Portugália) Lisszabonon át Faróba (D-Portugália) közlekedő alfapendularokat a CP meg tudja tölteni utasokkal, a Ryanair naponta közlekedtet repülőt a két város között. Azt is tudjuk, hogy az osztrákok meg tudják tölteni a Bécsen keresztül közlekedő vonatokat, úgyszintén a csehek a Prágán keresztül közlekedőket.
Azt is tudjuk, hogy a 100-as vonalon nyaranta 7 (tavaly 8) ütemen felüli vonat járt, üresen. A menetrend úgy van megcsinálva, hogy ne nagyon jusson senkinek eszébe ezeket igénybe venni, bizonyítva, hogy a keletiből Szolnokra, Püspökladányba és Debrecenbe nincs utasforgalom.
Az cél, hogy a távolsági forgalomban (IC-ken) kevés utas legyen, mondván, akik felszállnak az IC-kre, azok igazolják, hogy jó, hogy a nyugatiba járnak a nyíregyi iC-k, és felhatalmaznak arra, hogy a továbbiakban is így legyen, azok pedig, akik autóval utaznak, engedélyt adnak erre.
Az pedig kimondottan cél, hogy ne legyen átlós vasúti forgalom, mert a nemlétező/nem elérhető szolgáltatást nem lehet igénybe venni, vagyis ki lehet mutatni, hogy nem is veszik igénybe, így nincs rá igény, és nem szükséges erre tekintettel lenni.
de ez megint politikai érvelés.

"Mindenki számít kivéve a távolsági gyorsok és az előváros utasait"

A MÁV-nál nagy ívben tesznek az emberek igényeire és véleményére. Vélt vagy nemlétező utasigényekre vagy technikai adottságokra hivatkozva, de politikai alapon pakolásszák a vonatokat egyik pályaudvarról a másikra. ha az 1-es vonal mellett élők annyira ragaszkodnak a keletihez, akkor miért rakták át a személyeket a délibe, de ha a délihez ragaszkodnak, meg a rövidebb menetidőhöz, akkor az IC-ket miért hozták vissza a Keletibe a Déliből. Ha a pécsiek ennyire ragaszkodnak a délihez, akkor minek hozták az IC-ket a Keletibe...és fordítva, minek viszik vissza őket a Délibe, és lehetne folytatni a sort.
Téged, IGY-t és itt sokakat, meg a MÁV-nál is sokakat az a tipikus magyar hozzáállás jellemez, hogy ha van egy probléma, akkor találjunk rá egy félmegoldást (Ferihegy, Zugló), és a kérdés az, hogy miért ne, és hogyan ne oldjuk meg.
Előzmény: Siemens113 (29237)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.10.05 0 0 29239
kez-577

"Magyarországon tökéletesen felesleges óránként Ic bárhová!Dög felesleges Miskolc felé (is) óránkét gyors és Ic-vel együtt 5-600 férőhelyet közlekedtetni,mert NINCS ember,aki utazzon."

Ezzel egyet kell értenem...Ezért kellene a gyorsvonatokat megszüntetni. Idejét múlt képződmények, és azt a kevés utast is elveszik az InterCity-ről.

v_peti

Be kéne végre vezetni a km-alapú úthasználatot a személyautók részére is!

Ez nem fog megtörténni, ahogyan az autókat sem fogják kitiltani Budapestről. Rengeteg szavazat ugyanis a vasúton utazókéhoz képest. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb "vasutas" szavazó Flirtet vagy felújított bhv-t kapott, így jobb, ha nem követelőznek.

"Aki mindennap megy valahová, annak az autópályamatrica ára röhej. Párszáz forintért meg senki sem fogja kikerülni az autópályát."

100 km-re 1.830 ft a teljes árú menetjegy. 350 forint körüli benzinárral számolva sem kerül sokkal többe. Arról nem is beszélve, hogy ha el akarok jutni Debrecenből kaposvárra, az vonattal rengeteg idő, drága, a vonatok szutykosak, át kell mennem a nyugatiból a délibe, ami szintén plusz pénz és idő, és ha panaszom van, akkor eljátsszák azt, hogy 7.390 forintért még ők tesznek nekem szívességet azzal, hogy egyáltalán elfuvaroznak Debrecenből Kaposvárra nem kevés tortúra árán. De ha Rákospalota Újpestről mennék és csak 245 forintot költenék, akkor kinyalnák a hátsófelem. Jöjjek máskor is.

ZVM

"A megállások számának növelése után (Hatvan-Miskolc) remélem minden nap Budapesttől Sátoraljaújhelyig fogsz utazni ezeken a "gyorsvonatokon"

azok, akik Füzesabonyig, Miskolcig vagy Szerencsig utaznak, jobban átpártolnának az IC-re, és kevesebben lennének a gyorsokon.
ZVM Creative Commons License 2010.10.03 0 0 29238
"Az sem lenne baj, ha a miskolci/egri gyorsokat kivinnék a Nyugatiba, így 19 percről 29 percre nőne az IC és a gyors közötti menetidő különbsége. Sőt, szerintem az sem lenne ördögtől való, ha Hatvantól Miskolcig minden állomáson és megállóhelyen megállna..."


Nos, végre valaki kimondja, hogy miskolci gyors... :)

A megállások számának növelése után (Hatvan-Miskolc) remélem minden nap Budapesttől Sátoraljaújhelyig fogsz utazni ezeken a "gyorsvonatokon"!.....
Előzmény: Excelsior84 (29232)
Siemens113 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 29237
Pontosan, de mintára megegyezően ugyanez a vita folyt ~2 éve, majd tavaly ilyenkor és decemberben ezen a topikon ugyanezzel az elképzeléseddel, ami akkor ízekre is lett szedve. (visszaolvasható mind) Tényleg nincs túl sok értelme a vitának. Úgyhogy fölösleges előlről kezdeni, aki akarja vissza tudja olvasni. Mindenki számít kivéve a távolsági gyorsok és az előváros utasait. :) Hát gratulálok, további jó tervezgetést, álmodozást. :))) Ennyit erről, a többi korábbról olvasható ahogy írtam is, keresd vissza.
Előzmény: Excelsior84 (29232)
v_peti Creative Commons License 2010.10.02 0 0 29236
Aki mindennap megy valahová, annak az autópályamatrica ára röhej. Párszáz forintért meg senki sem fogja kikerülni az autópályát!

Na meg ha villanyautó lesz, akkor nem tudják majd az energiahordozó árába építeni az adót, és akkor majd útadó kell.
Előzmény: Izvoru Medveului (29235)
Izvoru Medveului Creative Commons License 2010.10.01 0 0 29235
Téged meg jól pofon kéne vágni! :)
Előzmény: v_peti (29234)
v_peti Creative Commons License 2010.10.01 0 0 29234
"!Az autó abszolúte nyerő bármikor bárhová,ezzel a vasút MÁR nem versenyezhet."

Be kéne végre vezetni a km-alapú úthasználatot a személyautók részére is!
Előzmény: kez-577 (29233)
kez-577 Creative Commons License 2010.10.01 0 0 29233
Tudomásul kellene már venni!
Magyarországon tökéletesen felesleges óránként Ic bárhová!Dög felesleges Miskolc felé (is) óránkét gyors és Ic-vel együtt 5-600 férőhelyet közlekedtetni,mert NINCS ember,aki utazzon!Az autó abszolúte nyerő bármikor bárhová,ezzel a vasút MÁR nem versenyezhet.
Előzmény: Excelsior84 (29227)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.10.01 0 0 29232
Siemens113

Budapestről Nyíregyházára: 5.43, 6.43, 7.43, 8.43, 9.43, 10.43, 11.43, 12.43, 13.43, 14.43, 15.43, 16.43, 17.43, 18.43 minden második órában kolozsvári stokkal 2 másodosztályú és egy elsőosztályú kocsiból. Ahogy elnéztem, Oradea és Cluj Napoca között van számottevő belföldi forgalom is.

"Inkább neked kéne megmutatni a 80-100-120at érintő új menetrendi álmodat."

Én már megtettem. Budapestről Nyíregyházára: 5.43, 6.43, 7.43, 8.43, 9.43, 10.43, 11.43, 12.43, 13.43, 14.43, 15.43, 16.43, 17.43, 18.43 minden második órában kolozsvári stokkal 2 másodosztályú és egy elsőosztályú kocsiból. Ahogy elnéztem, Oradea és Cluj Napoca között van számottevő belföldi forgalom is.
Az sem lenne baj, ha a miskolci/egri gyorsokat kivinnék a Nyugatiba, így 19 percről 29 percre nőne az IC és a gyors közötti menetidő különbsége. Sőt, szerintem az sem lenne ördögtől való, ha Hatvantól Miskolcig minden állomáson és megállóhelyen megállna, így kb 40 perc körülire nőne ez a különbség. Játsszunk el a gondolattal, hogy amennyiben a start úgy döntene, hogy ezeket a nagyon régi kocsikat lecseréli, akkor ki utazna közel 600 forint pluszért és 20 perc mínuszért IC-vel...
Azt sem értem, hogy miért erőltetik a kör-IC-t a Miskolcról Szegedre utazóknak, hiszen Cegléden úgy sem éri el. Ehhez képest Hatvan és Szolnok között jár óránként 2 bhv kocsi 30-40 %-os kihasználtsággal, azzal, hogy ezen utasok többsége Zagyvarékasra és Újszászra megy. Sok olyan vonal van, mint a 82-es, ahol a települések és a róluk elnevezett vasútállomásoknak és megállóhelyeknek nem nagyon van egymáshoz közük. Jászberény tudna több utast vonzani, ha nem a vasútállomásnál érne véget a város, és a buszállomás nem lenne a város szívében. Onnét amúgy is leginkább Budapestre utaznak az emberek, melyet aligha érhetnek el vonattal. De ha ez a helyzet, akkor miért ne jöhetne 2 óránként Miskolcról Hatvanig Nyékládháza, Mezőkövesd, kál-Kápolna és Vámosgyörk megállásokkal? Ebben kifejezésre jutna, hogy miért kell IC-pótjegyet fizetni, és esetleg el lehetne gondolkozni rendszeres Miskolc-Szeged vasúti összeköttetésen is. Elképzelhető, hogy így meg lehetne tölteni azt a két bhv kocsit.

gabor144

"Ezt úgy érted, hogy az IC utasok 10%-a utazik keresztül Budapesten?"

Így van, de nem korlátozva csupán az InterCity-re. Logikus, hiszen például Debrecenből vagy Záhonyból nem lehet a Balatonhoz eljutni IC-vel. Volt Keszthelyre 9 és fél órás, Tapolcára 10 és fél órás menetidejű személyvonat. Én egyszer nem láttam 30 perc késés alatt egyiket sem, így ezt is hozzá lehet számolni. Ez akínálati menetrend? ez versenyképes?

"Szóval nem ettől lenne nagy csoda az utasszámok terén."

Nem, ez csupán az egyik elengedhetetlen összetevője. A másik fontos, a kiszámíthatóság, a megbízhatóság.
Biztos elöntötte a Tisza debrecent vagy nyíregyházát, mert szerdán a Várda IC 40 percet késett, de 5 perces késések csütörtökön is előfordultak a betét-IC-k vonatkozásában is. Nem igazítanám hozzá az órám.
A harmadik összetevő pedig nyilván a menetidő/utazási sebesség.

Visszakereshető a hozzászólások között. 2007-ben a GKM közzétett utasszámlálási statisztikákat. Ebből világosan leszűrhető volt, hogy Miskolc egymaga ad nem sokkal kevesebb utast az IC-kre, mint Nyíregyháza, Debrecen és Szolnok együttvéve. Ez pedig azért elég rossz arány a népességi adatokat figyelembe véve. Ennek szerinted mi az oka?

"Mindemellett létező probléma a közpoonti átszállóhely és átlós vonatok hiánya, vannak olyan utasok, akiknek ez számottevő javulás lenne ha lenne ilyen, de az általad már rögeszmésen képviselt, mindet egyéb szempontot annak alárendelő, mindenáron most azonnal mindet a Keletibe szemlélet semmiképpen sem helyénvaló."

Én nem vagyok a radikális megoldásook híve, sokkal inkább a szerves fejlődésé. monforte 29224-es hsz-ában kimondta a jelszót. én már azóta ezt írom ide, amióta a nyíregyházi IC-ket visszatették a Nyugatiba, sőt, IGY-nek ezt az észrevételem már 2006 tavaszán-nyarán jeleztem. Ki is fogok tartani emellett. 4 év alatt lehetett volna terveket készíteni, és meg lehetett volna valósítani, lépésenként. De ez 4-8-12 stb év elteltével sem lesz megoldva. Ezzel az üggyel sok hatóságot megjártam már, sokat leveleztem a Starttal is. Tanulságos volt. Kiderült, hogy Kósa Lajos személyes kérése volt az IC-k visszaterelése a Nyugatiba. Ezért nem lesz erről elmozdulás az elkövetkező évtizedben sem.
A miskolci/egri és győri gyorsokat már most ki lehetne paterolni a keletiből, a nyíregyi IC-ket és a kanizsai gyorsokat pedig berakni, ezáltal Szlovéniába, Olaszországba és Horvátországba gyakoribb eljutás biztosítható.
gabor144 Creative Commons License 2010.09.29 0 0 29231

Ezt úgy érted, hogy az IC utasok 10%-a utazik keresztül Budapesten?

 

Ha ezt elfogadjuk kiindulási alapnak (szerintem ennél kevesebb, de nem sokat változtat az érvelésen), és a 15-20%-os adatodat is (szerintem ez meg egy kicsit több), akkor ha a Budapesten átutazó utasok száma mondjuk megduplázódik, akkor a 15-20% helyett lesz 16,5-22%. Ha megháromszorozódik (elég irreális, de csak a példa kedvéért tételezzük fel), akkor 18-24% lenne. 

 

Szóval nem ettől lenne nagy csoda az utasszámok terén.

 

Mindemellett létező probléma a közpoonti átszállóhely és átlós vonatok hiánya, vannak olyan utasok, akiknek ez számottevő javulás lenne ha lenne ilyen, de az általad már rögeszmésen képviselt, mindet egyéb szempontot annak alárendelő, mindenáron most azonnal mindet a Keletibe szemlélet semmiképpen sem helyénvaló.

Előzmény: Excelsior84 (29229)
Siemens113 Creative Commons License 2010.09.29 0 0 29230
Inkább neked kéne megmutatni a 80-100-120at érintő új menetrendi álmodat. :) Puffogtatni, álmodozni bárki tud. De mivel ezt már kérték úgy 10-15x a korábbi fordulókban így gondolom most sem fogod prezentálni. :)
Előzmény: Excelsior84 (29227)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.09.29 0 0 29229
A start pár éve, amikor még levelezgettem velük, azt mondta, hogy az utasok 10 %-a érintett
Előzmény: gabor144 (29228)
gabor144 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 29228
"4 és 10 év múlva is 15-20 %-os kihasználtsággal fognak az IC-k járni."

Ha a Keletibe járnának mind, akkor mennyi lenne? 
Előzmény: Excelsior84 (29227)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 29227
Siemens113

"Ha te attól jobban kelsz reggel hogy azt gondolod hogy csettintéssel befér minden a keletibe a jelen viszonyok között, nekem aztán tök mind1 hidd ezt."

Akkor nézzük. Ma ez úgy működik, hogy van a közlekedésért felelős miniszter, aki kinevezi a MÁV Start vezérigazgatóját. Ez a miniszter (vagy megbízottja) az állam nevében leadja a megrendelését a vezérigazgatótól (vagy megbízottjától). Ha a miniszter azt rendeli meg, hogy az összes IC-nek a Keletibe kell járnia, akkor oda fognak, ha azt rendeli meg, hogy a dunántúli IC-k a délibe, a miskolci és csabai IC-k a keletibe, a nyíregyháziak pedig a nyugatiba járjanak, akkor így fognak. 2004-2006 között a nyíregyházi IC-k a Keletibe jártak.
4 év alatt például építhettek volna egy deltát a 150-es és az 1-es találkozásánál, és Kőbányáról lehetne menni a Keleti felé is. felújíthatták volna a királyvágányt. ezek filléres kiadások.

Azt pedig maximum politikai érvnek tudom elfogadni, hogy ugyanekkora járatsűrűség mellett december 11-én még beférnek a pécsi IC-k, december 12-én pedig már nem férnek be. Azt sem tudom elfogadni, hogy 5.43-kor, 6.43-kor, 8.43-kor, 8.48-kor, 9.43-kor, 11.43-kor, 12.43-kor, 13.43-kor, 17.43-kor és 18.43-kor befér vagy befért egy járat, akkor a köztes időben nem fér be, illetve ezekben az indulási időpontokban nem fér be, csak azért mert Püspökladány után észak és nem kelet felé fordul el. A logika szabályainak ellentmond.

Egyébként meg küldd át azt az ábrát, amely azt támasztja alá, hogy nem férnek be a keletibe a nyíregyházi IC-k. vagy ez is olyan, mint az Úristen, hogy mindenki hivatkozik rá, de még senki nem látta?

monforte

"ugyanazt hajtogatja 2-3 éve"

Erről van szó...van ennek már 4 éve is. Az elmúlt 4 évben nem történt semmi. A nyakamat rá, hogy 4 év múlva is ezt kell hajtogatnom, sőt 10 év múlva is. 4 és 10 év múlva is 15-20 %-os kihasználtsággal fognak az IC-k járni.

DJ. Bakter

"szóval csak Debrecen és környéke marad ki a "jóból"..."

Debrecen, Zalaegerszeg, Veszprém, Székesfehérvár, Kaposvár és jövőre Pécs is.

exSzgDbny

"ezért változatlan formájában kinevezzük azzá valamelyik régit"

de nem ez történt... a jelenlegi körülmények között én azzal is megelégednék, ha azt mondanák, hogy a keletibe vagy a nyugatiba fog járni az összes távolsági vonat.
Itt szerintem inkább arról van szó, hogy ha lenne jobb távolsági közlekedés, akkor az lehet, hogy vonzó lenne az autósok számára, és csökkenne a jövedéki adóbevétel. Itt ugyanis mindenki arról győzköd, hogy a személyfuvarozás csak veszteséges lehet, holott erre vannak ellenpéldák is. Egy nagy főpályaudvar építése sokba kerülne, és minek költeni rá, ha csak veszteséget hoz. Bár szerintem lennének rá források. Én a felszín alá építenék egy átmenő vasútállomást, a talajszintre egy nagy buszállomást, az első második stb. emeletre üzleteket, és a felső szintekre az összes MÁV és volán hivatalt, NKH-t, Közlekedési Minisztériumot, így a MÁV-nak, a Volánnak, és az államnak kevesebb pénzébe kerülne külön-külön, és persze magántőkét is be lehetne vonni.

exSzgDbny Creative Commons License 2010.09.28 0 0 29226
>Eddig még nem nagyon tudtam érveket olvasni....

─ Nem is igen olvashattál, mert a történelmi hagyományokat ─ bármily kényelmetlenek is ─ nem lehet csupán józan ész-érvekkel sem elfogadtatni, sem megváltoztatni!
A budapesti fejpályaudvarok egy régmúlt kor magánvasúti versenyszellemének megkövesedett emlékművei. ("Az én vasútam az én váram, űgy kerítem el mindenki másétól, ahogy akarom!") Az akaratlan kényszertulajdonos jogutód MÁV az idők folyamán hol itt, hol ott barkácsolgatott rajta valamit, de ezzel valódi újdonságot nem alkotott.

Tehetősebb nagyvárosok nemcsak rádöbbentek a helyzet tarthatatlanságára, hanem cselekedtek is: a nagyvárosi vasútszerkezet átalakításával, sok esetben teljesen új főpályaudvar létesítésével. Az elavult régi fejállomások pedig vagy új szerepet kaptak vagy már el is dózerolták őket a modern idők szellemében.
Mi azonban szegény, de hagyománytisztelő népség vagyunk: nem építhetünk a kor követelményeinek megfelelő új főpályaudvart ─ bár rég rádöbbentünk, hogy kellene ─ de hogy végre nekünk is legyen: ezért változatlan formájában kinevezzük azzá valamelyik régit.
(Ugyan kit érdekel, ha erre a funkcióra alkalmatlan? Legalább ebben nem lesz egyedülálló e honban!)
Előzmény: Excelsior84 (29211)
DJ. Bakter Creative Commons License 2010.09.27 0 0 29225

Hiába lenne minden egy pályaudvaron, az átszállás a késések miatt úgysem úgy működne, ahogy a menetrendben meg van írva.

Amúgy is: a szegedi vonatok bajosan tudnának a Keletibe járni, Szolnok és Nyíregy van a Keletiből is, szóval csak Debrecen és környéke marad ki a "jóból"...

Előzmény: Excelsior84 (29211)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.26 0 0 29224

OFF

Teljességgel fölösleges neki reagálni, mert ugyanazt hajtogatja 2-3 éve...

Egyszer majd megunja vagy lemerül az elem vagy mittudomén és talán abbahagyja - addig is reménykedünk...

ON

Előzmény: Siemens113 (29223)
Siemens113 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 29223
Látod megint kiforgatod a szavaimat. :) pedig most még nem is regáltam részletesen. De jogodban áll semmi gond vele. Ha te attól jobban kelsz reggel hogy azt gondolod hogy csettintéssel befér minden a keletibe a jelen viszonyok között, nekem aztán tök mind1 hidd ezt. Hogy a magyar vasút a létező legjobb lenne nem tudom ki mondta de erre is csak az előbbit tudom mondani: ha neked örömet okoz azt mondogatni hogy itt ezt hinné bárki, mondogasd, nekem mindegy. Csakhogy legyen még miben hiányolnod a következetességet: keresgélj az országban átlós vonatokat meglepő, módon fogsz találni még megszüntetni valót, többet is mind gondolnád. :)
Előzmény: Excelsior84 (29222)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 29222
Én csupán a következetességet várom el. Ha a Pécs-Miskolc IC-knek meg kell szűnniük, mert késnek, akkor szűnjenek meg a kör-IC-k is, mivel azok is késnek, amióta léteznek, és mindig is késni fognak.

"Dehogynem hallottál. :) Legalább 100x leírták hogy a Keleti jelen formájában nem bír el központi pályaudvar szerepet."

Én csak mellébeszélést és kifogásokat hallottam. A tipikus magyar hozzáállás. Van egy probléma, és nem az a kérdés, hogy hogyan oldjuk meg, hanem hogy hogyan ne, és miért ne.
A legtöbb, ami elhangzott, az arról szól, hogy a döntéshozók nem merik/akarják bevállalni, mivel az átmenet nem okozna csettintésre osztatlan sikert.

De mivel a magyar vasút a létező világok legjobbika...így valóban égető kérdés, hogy Japánban 2 percet is késnek elvétve a vonatok.
Előzmény: Siemens113 (29221)
Siemens113 Creative Commons License 2010.09.26 0 0 29221
Ez mind olyan felvetés (a szokásos 4-5 témád) amiről szintén hsz-ek százai születtek. S mivel teljesen ugyanazokat a köröket futnánk én ezekre újból nem reagálok részletesen, fölösleges, a régi hsz-ek elérhetők visszaolvashatók, fedik a lenti felvetéseket.
Előzmény: Excelsior84 (29219)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.09.25 0 0 29220
Ezek a lassújelek nem júniusban kerültek oda, hanem már évek óta ott vannak. Ha eddig nem szüntették meg, ezután sem fogják. Egyébként minden második "betét-IC" is késik, pedig azok vonalát nem érintette az árvíz. Nem kell mindent az árvízre fogni, bár biztos dörzsölték a tenyerüket az ügyfélszolgálatosok, mert ennél jobb kifogást keresve sem találhattak volna.
Az pedig nem érdekük, hogy ne késsenek, mivel ha járatot akarnának ritkítani, így mondhatják azt, hogy ez úgyis késik, és nincs is rajta utas, senki nem bánja majd, ha megszűnik.
Előzmény: 5341 008-0 flirt (29218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!