Ebben az esetben, lehetséges, hogy jobb volna az 1.6-os hengerfejből levenni 1-1,5 mm, növelve a kompressziót. Az 1.6-os hengerfejen nagyobbak a kipufogó szelepek, így ez talán hasznosabb lenne, mint alakítgatni az 1.4-et.
Az 1.6-ra .4-nél a hengerfejen a vízfuratokat a 2-es inkább 3-as hengernél feljebb fúrtam mert mikor levettem a hengerfejet, a harmadik henger szívószelepe is majd annyira kiégett mint a kipufogó, gondolom a nagyobb hőterhelést nem úgy vitte a víz. Sztem a kisebb vízpumpa szíjtárcsa alapkövetelmény és 86fokos termosztátot is tettem mert 3000 körül 90 egy két fokra melegedett. Bár ez inkább gázos tapasztalat, benzinen lehet fasza lesz.
A hengerfejnek a káros terét csiszold símára és az éleket is kerekítsd le 2-3 mm sugárral. A szívó kipufogó nyílásokat is fecsiszoltam viszonylag simára nem baj ha nem tükőr csak a durva hibák eltünjenek , tömítésekhez igazítva a torkot is.
Tapasztalataim alapján 1300-ra 1400-as hengerej esetén a sűrítési viszony 8.8-ról kb 9.2-re nő, az előgyújtást viszont 3000-res fordulat felett visszakell kicsit venni mert terhelésen kicsit becsöröghet v 1.4 elosztóval kell használni, utobbinál kicsit nagyobb előgyújtást lehet adni
Sziasztok! Lassan elkezdem az 1600-as motort összerakni. Végül is, az okos szóra hallgatva, úgy döntöttem, hogy 1400-as hengerfejet szerelek rá. A kérdésem az lenne, hogy a hengerfej alá 1400-as vagy 1600 tömítés kell?
A másik kérdésem az lenne, hogy az 1300-as motorra rátehetem az 1400-as hengerfejet? Mármint rátenni rátehetem, csak az a kérdés, hogy valami előnye lesz? Esetleg hátránya? Mi a különbség a két hengerfej között?
Nekem is az a tapasztalatom, hogy ezt nem lehet megúszni. Ha az ember nekiáll az első sárvédőkkel mókolni, akkor itt bontani, majd újra felépíteni kell mindent az alapoktól, hogy ne csipázzon a rozsda a friss fényezésen egy-két év után....
A gyujtáskapcsoló engem is megszívatott a múltkor. A kapcsolón belül az egyik érintkezőre ráégett az idő folyamán egy pici műanyag, ami persze mostanra teljesedett be.
Tekert az önindító, de nem volt szikra. Műszerfal is néma volt, mire kiderült, hogy mi a hiba akkorra 1-2 órát eltököltem vele.
Autószerelősdit játszottam ma a kékkel. :) Mikor megvettem,kicseréltem benne a gyújtáskapcsolót,mert volt egy új,két kulccsal az eredeti meg kicsit szorult,és nem volt tartalék kulcs hozzá.Rutinból ment a csere,nem egy bonyolult valami.Szintén tavaly kicseréltem a fűtés csapot,mert a 16 év állás miatt szorult a régi,az új úgy működött mint a vaj,....eddig :) Ma elakartam kezdeni a pót fékpedál beszerelését,na odáig nem jutottam. Mikor kinyitottam az elejét,hogy aksi sarut rátegyem,észre vettem,hogy hiányzik a hűtővízből,megnyomkodtam a felső vízcsövet,bőven pumpált ki légbuborékot.Indítás na nézzük honnan folyik,....sehonnan.Na hengerfejes,gondoltam megint bőven tudtam levegőt kipumpálni a csőből a "dunsztosüvegbe".Viszont nem bugyog,nem gőzöl,nem vizes az olaj,könnyen indul,akkor mi a bánat,leállítás után megint csőnyomkodás,levegőbuborékok,csak most szerencsére,bal oldalán álltam és halk szuszogást hallottam,persze hogy az új fűtés csap műanyag része volt alul zárványos és pont úgy folyatta el a vizet,hogy nem látszott.Na akkor meg vagy :) :),fűtés csap csere vissza az eredetit,indítás hogy légtelenítsek.....porrá hullt az utángyártott új gyújtáskapcsoló spiáter eleje,ahová a kulcsot dugjuk =D =D =D Szétszedtem az eredeti kapcsolót,kimostam a belsejét,a visszaszerelés holnapra marad,biztos ami biztos elviszem a kulcsmásolóhoz tartalék kulcsot csináltatni. Szóval a lényeg,amíg lehet keressük az eredeti alkatrészeket,mert sokszor az után gyártott,hiába új csak kitölti a helyet azon a bizonyos ponton ahová beszereljük. :)