Nem informatikailag hanem utasjogilag törlődik alapvetően.
Ha te Prága után 15 perccel olyan helyet látsz, ami Prágától van kicetlizve* de üres, jogosan leülhetsz oda és ha valaki a 16. percben ér oda a helyjegyével, akkor nem vagy köteles átadni. Félre ne értsd, nem vagy köteles ilyen helyet direkt elfoglalni és nem tilos adott esetben az eredetileg jogos tulajdonosának átadni, de a miheztartás végett ez a szabály.
A megoldásnak rengeteg módja van, kezdve attól hogy ha egy mód van, a lehetőség ellenére nem olyan helyre ülsz ami foglalt lehetett. Ha a helyedet jogosan elfoglalták, akkor tudomásul veszed és másikat keresel. Ha mégis a jv. segítségét kéritek, ő meg fogja kérdezni hogy mégis mikor értél a helyedre.
*az elektronikus helyfoglaltság-kijelzők képe legtöbbször törlődik is 15 perc után.
1.) Van-e erre jogszabály, és ha igen, akkor melyik az, ami előírja, hogy törlik a foglalást, ha 15 percen belül nem foglalod el a helyedet?
2.) Hogyan ellenőrzik, hogy ül-e azon a helyen valaki, akinek oda szól a helyjegye? Nem életszerű, hogy minden megálló után végig megy a kalauz, és leellenőrzi, hogy mindenki azon a helyen ül-e, ahová a jegye szól - feltéve ha van helyjegye. És ezt még úgy megspékelve, hogy a kalauz egyesével bejelöli az üres helyeket, és továbbítja az információt a helyközpontba, hogy töröljék?
Ennél érdekesebb és bonyolultabb a dolog. Csehorrszágban van a OneTicket nevű tarifa, amely minden (köz?)szolgáltatóra jó, de drágább, mint bármelyik "saját tarifája"; ezen felül van a legtöbbnek egy saját tarifája is. A OneTickettel tudsz venni egyben egy jegyet olyan viszonylatra, amely CD és Arriva, de az általábban drágább, mintha vennél külön-külön erre is és arra is egy jegyet. Ez ugyanígy működik - tapasztalatom szerint erősen részben csak és csak a CD-s applikációban - a nemzetközi jegyeknél is (a START nem ad Arrivás vonatra). Ugyanakkor a nemzetközinél a mérleg másik oldala az, hogyha van egyben egy Stara Paka- Jaromér- Pardubice - Budapest jegyed az utolsó EC-re és valahol csatlakozást mulasztasz, akkor élnak az utasjogi rendeletek (eljöhetsz Bécs felé aznap kerülővel, de felár nélkül); ha megveszed az Arrivás gyorsa az Arrivás jegyet Pardubicébe, majd a CD-s jegyet külön Pardubicéről Budapestre és csatlakozást mulasztasz, akkor nem él az utasjogi rendelet.
Az Arriva gonolom állami megrendelésű közszolgáltatáként közlekedett, nem tudok Csehországban piavi alapon működő vonatukról. Arriva-CD átszállásos utazásra lehet egyben jegyet venni, vagy ilyenkor külön-külön jegy kell? (Ha ez utóbbi, akkor - ha degreszív a tarifa - akár rosszul is járhat az utas anyagilag a magánszolgáltatónak kiszervezéssel.)
Tehát, ha nekem csak Kolintol lenne jegyem, de vki Prágában oda ül, akkor elküldhetem, de ha Prágától érvényes a helyjegy akkor nem és törlik a foglalást is?
Tegyük fel, indulás után egyből mennék, de rossz a WC, a másiknak meg ketten állnak előttem, és mindenki az aluljárós csípős gyrost ette, akkor mire vissza erek és leülnék más oda cuccolhat?
(1) Nem lehet belőle baj, de - ha még nem vettél jegyet- ad Kólínból is
(2) Nekem annyira nem jók a tapasztalataim a csatlakozásra várással (bár a legutolsó necces az Arriva - CD csatlakozás volt és az Arrivás öregasszonyt nem nagyon érdekelte, hogy mennék tovább), viszont, ha ne adj' ISten lekésed, akkor még a következő bécsi railjet Bécsbe és onnan a 261-es rjx Pestre még időben belefér. Ilyenkor leigazolják a jegyet és érvényes Bécsen át is (nyáron jártam így)
Szerintem se lehet gond belole. Amugy a csatlakozasok altalaban problemamentesek, par percesek is. Amennyiben keses van, celszeru a kalauznak szolni az atszallasi szandekrol es telefonalnak a diszpecsernek, aki adott esetben intezkedik, hogy ne menjen el ido elott a csatlakozas. Ertelemszeruen, ahol feloras stb utem van, ott ez nem tul eselyes, de oran felul mukodik.
18-án jövök vissza Prágából a 281-es Metropolitannal, viszont útba ejteném a Sedleci osszáriumot.
Abból lehet probléma, hogy Kolinba szállok fel az ECre?
Nyilván a Prága-Sedlec-Kolin útra lenne külön jegy.
A cseh kereső egész sűrű közlekedést ír, mi a tapasztalat az ottani viszonyokkal, késés, csatlakozásra várás mennyire megy? Az Ecre eggyel korábbi vonattal mennék ki, tehát Kolínba 68 percces átszállással számolok.
A 49 Eurós jegy egy naptári hónapra van, így az Számotokra megfelelő. Amire figyelni kell, hogy ha nem mondod le 10.-éig, akkor automatikusan megújul a következő hónapra (az adott hónapi érvényes marad attól, hogy lemondod). Tehát meg kell venni augusztus elején az augusztus havit, majd augusztus 10.-éig le is kell mondani ahhoz, hogy ne újuljon meg szeptemberre. A Netinera Appban - Paypallal biztosan - működik magyar e-mail címmel és telefonszámmal is. A gőzösökre kell valamilyen felárat fizetni, mindenhol máshol jó.
Jó program. Annaberg-Buchholz mellett ott a Preßnitztalbahn is, ha épp jár akkor, ne hagyjátok ki!
A 49 €-s az a Deutschlandticket, külföldiként elég problémás mert naptári hónapra van, és előfizetéses jellegű - arról nem is beszélve, hogy egy-két kártyát leszámítva csak alkalmazásban érhető el.
Vannak különféle regonális ajánlatok - https://www.bahn.de/angebot/regio/laender_tickets (Sachsen, Sachsen-Anhalt, Thüringen legyen szűrve) - de lehet, hogy Interrail bérlettel jobban jártok, pláne hogy az a 60 év felettieknek olcsóbb is valamivel. A legtöbb magánvasút elfogadja - a kisvasutak nem, de azok a Deutschlandticket-et se mindig - a buszokra kellhet külön valami.
A németországi vasúti közlekedésben jártasok segítségét szeretném kérni.
Pontosan 50 évvel ezelőtt voltam az egykori NDK-ban az Érchegységben és a Harz hegységben először. A rendszerváltásig több mint 100 alkalommal jártam az NDK-ban, de hát azóta a keletnémet vasúti díjszabás ……
A párommal utazunk idén augusztusban kb. 20-25 napra Németországba „ünnepelni”. Párom 64 éves, én 67 éves vagyok, mindketten nyugdíjasok vagyunk.
Egy kivételével az összes szálláshelyünk lefoglalva, az alábbi időrendben 2024. augusztus 12-től:
Az oda és a visszaút rendben, a németországi – országon belüli - közlekedéssel kapcsolatosan lenne kérdésem
Mindenhova elsősorban vonattal, ha nincs vonat akkor helyközi autóbusszal tervezzük a közlekedést!!
Terveink szerint szerepel a Fichtelbergbahn és a Harzer Schmalspurbahn is.
Milyen, számunkra kedvező jegy, vagy bérletvásárlási lehetőség van? Milyen korlátozások érvényesek, ha kedvezményes utazási lehetőséget választunk?
Az emlékezetem szerint tavaly volt egy 49 euros havi jegy, hasonló, mint nálunk most az országbérlet. Idén is van ilyen havi bérlet? Ha igen milyen korlátozással esetleg kiegészítéssel vásárolható meg?
Természetesen minden más ötletet és segítséget szívesen fogadunk.