Mit érdemes magyarországon venni WC tartály téren? Nekem most Dömötöröm van, igaz ez is bírt majd 7 évet szinte probléma mentesen. Illetve nem teljesen, mert ilyen apró szivárgások időszakosan megjelentek, de jól megtakarítottam a leeresztő szelepet és néhány hónapíg ment megint.
Most viszont nem. Állandóan szivárog a leeresztő szelepen keresztül a wc-be. Annyira, hogy szabad szemmel nem igazán látszik, de néhány percenként újratölt és a wc csészében is megjelent egy rozsdacsík. Kicseréltem a leeresztő szelepen a gumit, de ugyanaz. Pedig a rugó elég erősnek tűnik, mert amikor visszaengedem a szelepet, akkor nagyot pukkan, szinte visszaüti a szelepet zárt állapotba. Gyanítom, hogy elég gyenge ez az egész műanyag szerkezet és az a hiba forrása. Mintha eldeformálódott volna az egész, mert ahogy belenézek a tartályba a leeresztőszelep tengelye nem középen áll, hanem egyik oldalt surlódik a tartókarikához, másik oldalt rés van. Ugyanez a helyzet, ha körbe forgatom a tengelyt és a rés mindíg ugyanott van. Mintha az egész tartály kicsit ferde lenne.
Szóval valami tartós, megbízható tartályt gondoltam a helyére, szószerint a helyére. A leresztő cső nekem a falba van építve, fölötte meg ablak van. Egy-két centit tudok fúrni még feljebb, de inkább lejjebb és oldalra van szabad helyem. Tehát valami tartály kellene, ami magasságban nagyjából megegyezik a jelenlegivel és a leeresztő nyilás is olyan, mint a dömötöré.
Mit tanácsoltok?
Csapos megoldást nem akarok, mert ott van a gyerekszoba a wc mellett és én még nem találkoztam olyan csappal, ami csendes lenne. Pedig én is elgondolkodtam rajta, hogy kludi, vagy golyóscsap kiváltaná a tartályt, de az elég zajos megoldás. A tartályt meg lassú utántöltésre állítom be és szinte észrevehetetlenül működik.
Udv!
A problemam sokretu es lehet hogy csak tulreagallom
Kazanom radiant rbs24 uj kazan uj epitesu haz ( 4 hetes)
Eloszor a futes: radiatoros , Q7 termosszal. 21.5 re van allitva egesz nap, + - 0.2 kapcs.al . Haz fafodemes 100nm 19 ablakkal (2 teraszajtoval 3 fixel)
0- -3 foknal kb 45 per alatt megy fel 21.3rol 21.7 re aztan masfel ket ora mulva ujra kapcsol . Ezalatt kb 1m3-et eszik. Ez jo vagy rossz?
Hmv: kb 1 percet varunk a elegvizre a zuhany alatt...nem komfortos ergo illesztheto hozza tarolo??
Koszonom az eddigi valaszokat es. Kivancsian varom a tobbit is ;)
Az utolsó sorban feltett kérdésedre a válaszom, bár biztosan Te magad is így tudod, hiszen nem tennéd: jól teszed.
Egyszer azt olvastam itt a topicon, hogy nem nagyon érdemes rövidebb-hosszabb távollét idejére visszavenni a fűtést, mert az utánfűtés többe kerül. Nos, örülök, hogy azt írtad, hogy már 6 órás távollét idejére visszaveszed a fűtést. Igen, jól teszed, mert energiatakarékos megoldás, megéri. A visszafűtés nem kerül annyiba, mint amennyi nem lett eltüzelve. Bárki bármit mond erre, ez tuti, hogy így van. W8.
Honnan veszed , hogy nem takarékos a fűtés, a kazán ?
Az adataid kevesek ahhoz , hogy érdemben lehetne elemezni majd javasolni valamit. Pl. az a beállított
21.5 fok minek a hőmérséklete ? Valószinű ez a kért lakás hőmérséklet. És mi az , hogy 3/4 óra alatt éri el ?
Honnan ? Hányfoktól.
Meg mekkora az a fűtött ház ? mekkorák a radiátorok stb.
"radiátorokba 38-50 fokos vizet küld ami véleményem szerint alacsony." lehet 30 fokos 40 fokos 50 fokos és akár 70 fokos vízzel is fűteni.
"mert a melegvízátfolyás miatt nem túl komfortos a HMV."
miért ?
Túl forró ?
Túl hideg ?
Kevés a melegvízszolgáltatás ??
Pl. nálam a lakásban egy induló 17 fokról 40 perc alatt már 21 fok van.
A 17 fokra viszont általában egy kerek nap alatt hűl a lakás. Pesze nincs mindig 24 órás távollét.
és hogy kerek legyen a dolog 17 fokra csak akkor esik amikor kint min. minusz 5 fok van.
éjjel - 8 fk. nappal minusz 3 Általában 6 óránál nagyobb távolét esetén mindig leveszem a fűtést, egy rutinos 8 -9 órásnál csak 21 -ről 19 fokra esik a hőmérséklet.
Mit értesz azalatt, hogy a HMV használatod nem komfortos. Ha egy kicsit részletezed, talán tudok rá válaszolni.
A fűtési rendszered azzal, hogy 15 cm vtg. hőszigetelés van az épületen, lényegesen kevesebbet fogyaszt, mintha hőszigetelés nem lenne. Miért érzed azt, hogy nem takarékos az üzemmeneted? Elnézést a két kérdésért. W8.
Biztos, hogy a szivattyú és a nyomólégüst között kell lenni a vízlágyítónak (vastalanítónak)? Szerintem ha ez a "szűrőd" a nyomólégüst után a lakóépületi hálózat előtt lenne, a szivattyú üzemét, azaz a 2 bar és a 4 bar közötti kapcsolási tartományt nem zavarná.
Én a nyomáskapcsolót a nyomólégüstre, vagy egy hozzá közeli csőszakaszra szerelném, ha most nem ott lenne.
A szivattyú sűrű ki-bekapcsolása káros jelenség, ezt mindenképpen el kell kerülnöd. Erre több mód kínálkozik: 1.. A legeegyszerűbb, ha arra ügyelsz, hogy a tartályodban mindig "sok" levegő legyen, azaz érvényesülhessen a légpárna hatás. Ha nem tudod, hogy ezt hogy kell biztosítani, akkor, ha szükséges, tudok javasolni rá egy jó módszert. 2.. Egy családi ház hidroforos rendszerről való vízellátásához szerintem egy 60 literes nyomólégüst éppen elég. Én is egyetértek azzal, hogy a tartály térfogat kapacitást növeld meg, így jobban fogja bírni a rendszered a hosszabb ideig tartó nagyobb vízkivételt is - egy kicsivel. W8.
Érdeklődöm hogy az Radiant rbs24 elit típusú falikazánomhoz létezik e valamilyen HMV melegvíztároló, ha nincs akkor létezik e valamilyen más megoldás, mert a melegvízátfolyás miatt nem túl komfortos a HMV. Házamon 15 cm szigetelés van, ezért kértem beüzemeléskor modulálják le a fűtési teljesítményt, de használatkor azt tapasztaltam, hogy a beállított 21,5C fokot kb 3/4 óra alatt éri el és a radiátorokba 38-50 fokos vizet küld ami véleményem szerint alacsony. Nekem az a fontos hogy takarékosan működjön. Mit javasoltok?
Nem só van benne, hanem valami amit sóval regenerál. Egyébként vízlágyító is, de legfőképp vastalanítás miatt van ez itt nekem. Olyan kis komputer van a tetején mint a linken is van amit küldtél. Lehet, hogy veszek egy szelepet és megnézem mit művel átfolyáskapcsolóval. Ehhez nem kell ássak. Láttam rendszert amiben nincs puffer, csak egy átfolyáskapcsoló. Nekem PC15 van.
Ez a KPE az a fekete amin semmi jelölés nincs, se kék csík semmi, azt hiszem ezt mezőgazdasági öntözőcsőként használják, minha egyszer láttam rajta jelölést miszerint csak 3 bárt bír. A régi rendszer pedig olyan szürke, szürkés fehér műanyag cső amit anno ragasztottak. Én is megdöbbentem mikor egy szakaszról csináltam egy felállást kerticsapnak.
A szűrőn nem tudok mit módosítani, valamiféle töltet van benne amit visszamosással regenerál. Havonta - kéthavonta megesztik 25 kiló sót.
Én a pufferhez tenném a nyomáskapcsolót. A puffert és a szivattyút egy jó vastag csővel kötném össze. A nyomáskapcsolót is feljebb venném.
A szivattyúnak alapvetően nem gond ha kisebb a vízelvétel mint amit tud, az inkább gond ha ki-be kell kapcsolgatnia.
Ha erről a rendszerről megy a zuhanyzás is, lehet hogy érdemes lenne egy nagyobb puffert berakni, vagy a meglevő mellé egy másikat.
Köztes megoldásként a nyomáskapcsolót beállíthatod úgy is, hogy megnézed a zuhanyzáskor hova esik a nyomás és afölé állítod, akkor folyamatosan megy a szivattyú zuhanyzás közben.
Adott egy házi vizellátó rendszer fúrt kútról. A házba menő ágon van egy vastalanító szűrő. A szűrő után van egy 60 literes reflex puffer. A szivattyú egy nyomáskapcsolóval van müködtetve, ami 2 bárnál indít és 4 nél kapcsol le. A szivattyú lágy indítású.
A gondom az, hogy lasabban megy át a víz a szűrőn ezért a nyomás kapcsolónál elöbb elérei a 4 bárt és lekapcsolaja a szivattyút. A szűrő másik felén ekkor még a 2 bárt sem éri el. A kiegyenlítődés után sem esik annyit a nyomás, hogy ujra indítsa a szivattyút. Igy a házban körülbelül állandó de 2 bár körül van a nyomás. Ez kevés. Többek között egy RO szűrő is van a házban ami emiatt sem müködik megfelelően. A másik meg ha zuhanyzunk vagy van valamilyen folyamatos vízkivét akkor a szivattyú 5 másodpercenként kapcsol ki-be.
Megoldás lehetne egy átfolyáskapcsolóval üzemeltetni, amit már meg is vettem, de a rendszernek vannak gyenge pontjai. Van egy olyan ág, ami az egyik udvari ág, ami régi rendszer része volt , Erre nem merném rátenni a szivattyú 6 bárját. A másik udvari ág egy 50 mm-es fekete kpe ami elméletileg megint csak 3 báros.
Mit tegyek? Nyomáshatároló szelep? Rakjam át a nyomáskapcsolót a pufferhoz? Vagy kockáztassak az áramláskapcsolóval?
Ha árfolyáskapcsolóval üzemeltetek az nem gond a szivattyúnak, hogy én csak 20 liter per percet használok miközben ő tudna 65 liter per percet?
Bianchi típusú melegvizes osztógyűjtő egyik ágát elzártam és azóta nem nyit ki. Hiába nyitom ki, nem jön a víz. Lehet ezzel valamit csinálni vagy hívjam a szerelőt hogy cserélje? Köszi!
Én is azt javasolom, amit enginer. Szimatolj, rá kell jönnöd, hogy hol a baj. Ha magad nem találod, akkor hívjál egy szakit, de ne abból a célból, hogy cserélje ki a kazánt. Én nem lennék az "ellébecolás" híve. Ha egy hiba jelentkezik valahol, az magától nem szűnik meg, inkább az a valószínűbb, hogy rosszabbodik a helyzet. W8.
A szabályozni kívánt készülék két csatlakozóvezetékét fűtés szabályozása esetén a sorozatkapocs 1 (NO) és 2 (COM), a relé nyugalmi állapotban nyitott kapcsaira kell csatlakoztatni. Hűtés esetén pedig a 2 (COM) és 3 (NC)-re.
Eberle:
Ha jól értelmezem*, itt is az 1 és 2 kapcsolja a fűtést, 1 és 3 pedig a hűtést, azt kábelt, ami az N, nem kell bekötni (persze le kell szigetelni.)
(* remélem, a hullámos függőleges vonalak a fűtést, a hópehely pedig a hűtést jelentik)