Van egy régi típusu kézi vetőgépem ami fém lapátkák segítségével adagolja a magot, de többnyire összetöri a kukoricaszemeket. Van valakinek valami ötlete mit tudok vele csinálni hogy ne törje össze a magokat?
-kidobtam az eredeti 2 db tengelycsonkot és a távtartó csövet, csináltam egy 60 cm-es tengelyt, felstifteltem mind a két oldalon a felezőhöz és a kerekekhez is, így egy tengelyen fut a két kerék. Mindezt azért, mert szántásnál a barázdában futó kerék viszi a gépet, az a lánc terhelődik, a másik oldali meg szinte üresen fut. Így mindkét lánc egyformán van terhelve.
-a két összekötő csavarra ráhúztam egy-egy félcolos vízvezetékcsövet és közé hegesztettem merevítőket. Így sokkal masszívabb lett.
Ismerem az aluházas láncos felezőt is, van nekem is, de az LR-56 jóval masszívabb és szélesebb darab. Van Robi 151-em is, még felélesztésre, s több pontján módosításra vár.. Vettem hozzá átalakított KF ékszíjas felezőt, de ezt is tovább szeretném módosítani, hogy a röpsúlyos kuplung itt is a felező elé a főtengelyre kerüljön vissza. Képek a dupla felezős Robi 151-ről, picit izmos lett: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136491773&t=9097147 Van Terra T-20 váltóm átalakítva Robi 151-re, erre szeretném majd ráépíteni a módosított KF felezőt, amivel már hátramenet is lesz.
Zavo ecsetelte, hogy általában az ékszíjas felezők után van a kuplung, és a növelt nyomatékon meg meg csúszik a kuplungja, a gyári "csizma" lehajtást pedig jobban terhelik az ékszíjas felezők.. Erre ajánlotta a láncos felezőt, melynél a kuplung a helyén marad és a gyári "csizma" lehajtás sincs terhelve... Mindkét gyári felező típusnak ( ékszíjas és láncos ) van előnye és hátránya is, én az adott munkához választom ki, hogy melyiket használom éppen, vagy pl. mindkettőt egyszerre. Nyilván láncos felezővel senki nem áll neki rotálni, sarabolni, rögtörőzni, oda praktikusabb az ékszíjas felező..
Körmös vaskereket kint a földön én is jobban szeretem, mint a gumi kerekeket, nekem fel-le szerelhető tgk féktárcsa a plusz tömeg rajta.
Porvédő? kf-nél csak egy sima műanyag "alátétszerűség" van, néhány 10 ft nem érdemes visszatenni, a két félből álló hajtóműnél két tüske és kifordítod a szimeringet.
Na, mostmár neked is tele lesz a kerted vele! No, meg a hócipőd is.
Nagyon agresszíven terjedő növény, legjobb lesz, ha kiásod a várárkot a kerítésed mellett. Két hete jártunk a Vácrátóti botanikus kertben, ott is ültették mindenfelé, volt, ahol már megölte a tiszafákat, és a tujákat, képes volt föléjük nőni.
Komolyan mondom, körbeárkolták a foltot 60 cm mélyen, az megállította, mert csak a felszín közelében terjeszkedik a tarackos gyökere.
'Van LR-56 láncos felezőm is, egy a hátránya, a kerék nyomtáv drasztikusan növekedni fog.'
Nekem is az van és éppen a nagy nyomtáv miatt beforgattam a gumikerekeket. Lyukkéssel bele kellett nyúlni az agyba és mélyebben kiszedni 25 mm-esre, illetve fúrni rá egy csapszeg lyukat. Igy most nagyon baba :-)
A karburátort Honda márkakereskedésben vettem (érdekes, nem tudtam de a GCV-160-hoz többféle karburátor van, ezért kellett a motorszám) Ott mondta a szaki, hogy ne hagyjam benne a benzint 3 hétnél tovább (max. egy hónap), és ne vegyek benzint kisebb forgalmú kútnál, mert az adalékok elkezdenek "kicsapódni" és eltömítik a karbit.
nem mondanám hogy túlzottan megnövelné a nyomtávot. Fel lehet szerelni a Robi 151 és a KF-04 gépekre, a felezőnek 34 cm a szélessége, a gyári gumikerekekkel racsni nélkül 65 cm széles. Nem akarok a gumikerekekkel szántani ezért csináltam rá vas körmöskerekeket betonnal kiöntve, ez felszerelve 60 cm széles. Ennél keskenyebbel nem nagyon lehet szántani, mert ha a barázdába belemegy felborul a gép.
Szia. Nekem az első ékszíjas felezőm KF dupla ékszíjas volt, szintén lemez, gyárilag a felező után volt rajta a kuplung, ezt alakítottam át a Robihoz, szándékosan a felező elé került a röpsúlyos gyári kuplung, itt biztos nem csúszik meg. Motor előbbre került az ékszíjas felezőnél, a súlypont is, szerintem ez csak előnyére vált a gépnek. Robinál a gyári helyén maradt a kormányszarv, nem tettem át a felezőre. KF lemezházas felezőn sose használtam a KF kormányát, mégis megrepedt a gyári KF kormány hegesztett ricnis alsó profilja, szóval ez valami gyártási hegesztési hiba lehet..
Ami negatívum a KF lemezházas vagy a Robi nyitott alu öntvényes ( 3 sebességes ) ékszíjas felező felszerelésnél a Robi rota "csizma" lehajtás felső csapágya könnyebben kap port, mint az ékszíjas felező nélkül a zárt gyári röpsúlyos kuplungházzal.
Van LR-56 láncos felezőm is, egy a hátránya, a kerék nyomtáv drasztikusan növekedni fog.
Ékszíjas felező láncos felezővel kombinálva komoly nyomaték növelés érhető el a kerék tengelyen, alkalmazom is, van olyan Robi "csizma" lehajtásom, amin mindkét felező rajta van, csak a motort szerelem át, pár perc az egész.
Ékszíjas felezőnél KF és a Robi alu házasnál is érdemes a gyári normál ékszíjat kicserélni 13x650 Li bordás ékszíjra, ez jóval tartósabb, nem fog a belső felén kirepedezni.
Robi alu "csizma" lehajtásaim évek óta működnek felezővel felezőkkel, növelt nyomatékkal, ültettem s vettem ki vele krumplit, dolgozik KF sarabolóval, egyedi boronával, kapott 3x3 kapát agyagos földbe, 130cm munkaszélességű rögtörő hengereket, egy db felső csapágy cserém volt a "csizmába" köszönhető az odajutó finom pornak.
Akinek Robi 4T gépe van, még megoldás lehet a Robi 2T "csizma" lehajtását beszerezni, anno Gokartosnak volt a B&S 4T Robin az egyik felezője így használva.
Nekem a lemezből készült kétfokozatú ékszíjas van, az előre került súlypont nekem már három gyertyapipámba került... Annyira tartós, hogy már hegeszteni kellene a lemezt, a kormánnyal szétrángattam...
Mindkét felezővel az a baj, hogy a kuplung előtt felezi a sebességet, azaz duplázza a nyomatékot. Nekem a fekete földben sűrűn megcsúszik a nagy kuplung is, pl. kemény kötött talaj esetén, viszont nem pattog... És a csigahajtás is dupla terhelést kap. Előnye hogy hamar váltható a sebesség.
Egy ilyen cucc a kihajtó tengelyen viszont nem terheli túl a hajtást:
Nekem 3db gcv 160 ebből kettő kf04 hajtáson(dragon) szűrő beépítve nincs különösebb gondom, egész évben nem eresztem le csak télre a karbiból. Tavasszal simán elindul az ősszel a tankban maradtal, na jó ezt azért én sem ajánlom.
Off a téma, de senki sem tudja mi ez. A kertben kb. 2 nap alatt kikelt, majd ekkora lett a növény, a szamóca ágyásban. Tudja valaki, hogy mi lehet ez? Ill. milyen növény?
en utánaérdeklődtem a mezőgazdasági kisgép boltbokban és a rurishoz nincs alkatrész , és nem lehet ugyanaz mint az oleo vagy zongshen hiszen a rurisnak sokkal-sokkal több kapálógép típusai vannak
Én a zongshent választanám, de a két gép egyforma minőségű az oleo a motor és a név miatt drágább viszont a zongshen shineray motorja sem rossz, valamint a hozzá járó két kerék sem mellékes mert az is ott van egy 20-as.
Ha most kéne választanom akkor a rurist venném meg csak az ára miatt, és mert tudom nem különb az oleo zongshen párostól.
Nyavalya2: Igen, a Dragon 55-el kapcsolatban éppen erről olvastam én is. Azért nem valami szívderítő a karburátor tisztítgatás minden év elején, az biztos. Főleg ha szervizes meló.
Rotapapa: Eléggé meggyőző amit írsz, azt kell hogy mondjam. Tehát vagy Zongshen SR1Z 750 140.000 Huf-ért 1 év garanciával, vagy Oleo-Mac 197 RK 159.000 Huf-ért 2 év garanciával. Én hajlok a 197 RK felé, mégiscsak 2 év garancia, kérdés hogy szállítanak-e 40 kg fölött vidékre, a honlap alapján nem biztos.
Azért azt megkérdezném tőled is hogy a kettő közül melyikre tennéd a voksod.
Az üzemanyagra nagyon kényes, nem szereti az állot benzint. Valamelyik tavasz: gép nem indul, szervíz, karburátor ultrahangos tisztítás. Következő év: gép nem indul, youtube video alapján karburátor tisztítás, továbbra sem indul, szervíz ultrahangos tisztítás. Tavaly: gép nem indul, új karburátor. ( benzinszűrő beépítve, üzemanyag mindig leeresztve karburátornál)
Léghűtéses kertigép motoroknál nekem bevált a benzinhez pluszba kevert +E85 ( 1 tankba +1dl ), B&S motoros 4T fűnyíró 1.5 óra huzamos munkát forróságba is gond nélkül teszi. 2T rota motorok nálam szintén évek óta kapnak +E85 a keverék benzinbe. Egy érdekesség 210-es Babetta reggel és este gond nélkül üzemelt a motalko mixel, délbe a nagy 40°C forróságba ugyan ez a motor gyengélkedett.. Kapott némi igen minimális vízpárát, majd már a 40°C sem okozott gondot neki. Sajnos E85 forgalmazó kutat már szinte csak vadászni lehet idehaza, még van kb. 35L tartalékom belőle.
Tudom a használati utasítások az E85 használatát nem javasolják, én a benzinhez keverve használom, több év tapasztalatából nálam semmi gondot nem okozott a +E85