Még nincs, de lesz. Nem szántam rá tavaly a pénzt(55ezer volt Győr Plaza mellett), de marhára teccenek ezek(főleg 2féle, egyik ami ide be van linkelve, szal Grécsy-é, meg egy másik fajta. Feketén, kéken még jobban mutathat.
Pedig biztos van rájuk magyarázat. Pl. aki nagyon láma, azt búra alá kell tenni, erre való a lámabúra. A valot meg a szepel biztos a lámákat üldözik, ezért kell a biztonság kedvéért őket bezárni.
No, útba ejtettem az említett autós boltot.
70ezer/pár az ára (3-a golf 50ezer-ből is kijön, ilyen volt a kirakatba). 3 féle is van.
Még jó, hogy lehet kapni:))
Először tévedésből a normál lámpa árát mondta, az kijönne 30ezer/pár árból.
A benzinszinthez, átlagfogyihoz: nekem télen felment a fedcomp szerint az átlagfogyasztás 8 literre, de azóta nem akaródzik neki lejönni, pedig volt már pár teletank, a saját számításom szerint 7 liter körül van a fogyasztásom.
Érdekes egyébként, hogy a napi számláló szerint pl.: több, mint 400 km-t mentem, benzinszintjelző még 1/2 fölött, de a megtehető km csak 250.
Nem nagyon zavar egyébként az egész dolog, mert a sárga lámpa villanását sem szoktam megvárni.
Amikor megvárta, akkor sem ment bele 48 liternél több, pedig csurig lett nyomva.
A Xsaránál valami elvetemült mehgoldást alkalmaznak a benzinszint mérésre. Ezt onnan tudom, hogy az elején 186 km-re próbaképpen rátankoltam 13 litert, és a mutató meg sem mozdult... Ezen állítólag segített a szoftverfrissítés, de akkor azt magyarázgatták, hogy nem simán az úszóból veszi a műszer a jelet, hanem kombinál a fogyasztással, stb. Ezért van az, hogy ha a fedcomp magasabb fogyit mutat a valósnál, akkor a maradék benzin több, mint amit a műszer mutat, és fordítva. Tehát akinek kb. pontos a fedcomp, a benzinszint is az, akinek meg kevesebbet mér, annak vigyázni kell a benzinszinttel. Az viszont biztos, hogy a mutató nem lengedezik vagy mászkál össze-vissza.
Lehet, bár én sose bíztam ezekben a cuccokban. Pl a mutató is csalhat attól függően, hogy éppen hogy áll vagy megy az autó. (lejtő, emelkedő, stb.) Az eddigi autóimban nem is volt fedcomp. A napi km számláló alapján mászkáltam, az üzemanyagszint-jelzőt se nagyon használtam, mert ahogy ürül ki a tank az is csal szinte minden autónál. Pl. a Suzukiban is hasonló kialakítású a műszer és 1/4 tank alatt valahogy túl gyorsan kezd "lefeküdni" a mutató.
Megcsináltam a zárat: jól gondoltam, a kallantyúba beakadó rugó vége volt letörve - a kallantyú éle elég sorjás volt és gondolom elnyiszálta a rugó anyagát. Kicsit lekerekítettem reszelővel hátha jobb lesz így, a rugóról meg letekertem egy menetet és abból hajlítottam újra egy kampószerűséget. Szóval mechanikus hiba volt. Nem volt egyszerű mutatvány.
Van már első fogyasztási adatom: múlt héten amikor elhoztam a verdát tankoltam csurig (villogó lámpánál) 10500 Ft-ért ~kb 42 litér és azóta mentem ~630 km-t és még nem villog a lámpa. Ebben volt egy Pécs-Kiskőrös (130 km klímával), Kisk-Szeged (2x ~90 km)oda-vissza a többi városban ill. többszöri Kisk-Kecel (10km). Ez ha jól számolom eddig 6,6-os átlag. Ez már most sokkal jobb, mint az exMondeom (2.0) átlag 10 literes fogyija
Nekem is ez a tapasztalatom: ha a sarga vilagitani kezd, akkor sos benzinkut, max 50-70 km ami meg problemamentes. Bar ritkan szoktam az utolso 10 liter ala engedni.
A fedcomp-ot tankolásnál nullázom, most volt a 2. tele tank és kíváncsi voltam, hogy mennyit csal a fedcomp. De nem sokat. Nekem a futott km és a tankolt mennyiség alapján 6,0 liter/100km jött ki, a fedcompnak meg 5.9 liter/100km. Ez meg bőven belefér a hibatűrésbe. :) Tankolni meg szerintem egyből fogok ahogy a kis sárga lámpa elkezd világítani. Egyszer állt meg alattam autó mert elfogyott a benzin. azóta erre figyelek. Meg azt mondták is, hogy bejáratás alatt többet fog fogyasztani az autó és ne bízzak meg a fedcompban.
Ne izgasson a dolog. Ahogy elnézem a díszes társaság autóit, a legtöbbünknek kissé csal a benzinszint mérője. Mindig kevesebbet mutat, mint amennyi van benne. Én is "játszadoztam" vele eleget. Az a tapasztalatom, hogy teli tank után az átlagfogyasztást veszi figyelembe a szintjelző, és mivel az enyém a tényleges értéknél kb. 10%-kal több fogyit mutat, logikus, hogy akkor a benzinből meg kevesebbet. Elvileg ott lehet gond, hogy 10 litert rátöltve a csaknem üres tankra, a mutató majd' negyedig felmegy, és onnan már kisebb a benzinszint hibája. Szóval lehet számolgatni. Szerintem az a legjobb, ha tankoláskor nullázod a fedcomp-ot, és utána a távolság és az átlagfogyasztás alapján literre meg tudod mondani, mennyi is az annyi. ehhez persze ki kell tapasztalod a fogyasztásmérő hibáját, ráadásul elég pontosan. Nekem bejött.
Szóval, nyugodjmeg, a Te tankod is valószínűleg 54 literes, és több lehetett benne, mint 5 liter.
Leszedtem az ajtó borítást, és a következőt derítettem ki: a külső kilincs nyomna a záron egy kallantyút, de nem tudja mert a kallantyú lent van maradva. Valami rugó ami fent tartaná eltört vagy kiakadt -> esti programom zár ki és reparálás.