Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Én is ezért (meg másért) adtam el a "Rinyatherm" kazánomat.
Nem igen láttam tartalék alkatrészt hozzá.
Nézz körül a vaterán, hátha van valakinek aki forgalmaz egy öntő ismerőse, aki tud önteni (ez biztos drága lesz) vagy valamelyik kazán rostéllya esetleg kis difivel de belepasszolhat.
Megjegyzés: Termomax típusú gázkészülékeket nyitott f=tési rendszeren üzemeltetni tilos, az ebb?l ered? meghibásodásokért a gyártó felel?sséget nem vállal. A gázkészülékeket kizárólag zárt f=tési rendszeren lehet üzemeltetni. A f=tési rendszer nyomása a készülék üzemeltetése során 0,6-2,6 bar között legyen.
Az egy dolog hogy a gázkazánod idő előtt amortizálódik, de nyomás nélkül, nyitott rendszerben, csak a nyomás érzékelő "hekkelésével" fog működni. A nyomás érzékelő biztonsági szerelvény is!
Egy jólműködö zárt rendszert ne bombázz szét. Gondolkodj zárt rendszerben, sok vegyes kazán kapható már zárt rendszerre. Biztonság nem romlik és nem kerül többe a rendszer átalakítása a nyitottra való átálláshoz képest.
Segítségeteket szeretném kérni a következő kérdésben.
Van egy régi rimatherm 30-as kétaknás vegyestüzelésű kazánom, amiben az adagoló akna rostélya sajnos eltörött. Ez egy könnyen kivehető kb. 45 fokban behelyezett rostély, így viszonylag könnyen cserélhető, vagy javítható ha ugye ez lehetséges.
Próbáltam neten rákeresni a kazánra, hátha valahol meg lehet vásárolni a rostélyt, sajna sikertelenül. Nyilván régi a termék, már nem ismert és nem gyártják, még a gyártót sem sikerült azonosítanom.
Felmerült a lehetősége a hegesztéssel történő javításnak, oda is adtam egy hozzáértő embernek, de sajnos ez az út sem járható, azt mondja kiégett a szén az anyagból, így nem hegeszthető.
Nem tudom hogyan lehetne a törött rostélyt pótolni, van valami ötletetek, esetleg ismeri valaki ezt a kazánt és tud információt adni pótalkatrész beszerzésére? Ezt a fórumot Google-val találtam, gondoltam megpróbálom, hátha tudtok segíteni.
Igen, régen a múlt században beszéltem az oroszt, valamelyest, de azóta sokat felejtettem.
Nem viccelek, (veled ellentétben) megmértem, frissen vásárolt orosz digis tolómérővel, 2010. márciusában, Moszkvában, a Kályhaszalon kiállításon.Pofátlanul az orosz kiállító munkatársának szeme láttára.
És válasz a még megválaszolatlan kérdésedre, de ezt nem eresztem bő lére:
Nekem van betonkeverőm. Meg papír is amennyi kell. Mi is kell, még hozzá. Lehet, hogy egyéb célszerszám nélkül is tudsz papírtéglát gyártani? Ha igen, hogyan?
Keresd meg a szerelőt és hívd el (főleg ha ő csinálta) és ne a régig tulaj véleményére adj (főleg ha szűkszavú). A kergető ősdi darab és bizonytalan ezt is bízd a szerelőre mivel a csatlakozás eltér attól amit kiválasztottál (bár az lényegesen megbízhatóbb) és ő tudja mi alapján kapcsol az be meg ki. Magyarán mondja el mi, hogy működik mire kell figyelned, megvannak e a biztonsági cuccok (biztonsági szelep), zárt v. nyitott a renszer,ezeket a szerelő tudja hisz ő csinálta. Nem akarlak megijeszteni de voltak már balesetek és tragédiák, nem olyan egyszerű mint a parapettes fűtés. Ha ezekkel már tisztában leszel később itt tudunk tippeket adni a tovább fejlesztéshez. (puffer, stb.)
Nos még nem késő nézesd át a fűtésedet leinformálható jó szakemberrel.
Amit tudok mondani a hőmérőkről mindegyik hüvelyes, (1/2”) tehát a hüvelyt ne csavard ki hanem csak a hőmérőt amit a képalapján meg is tettél. Csavarj be a helyére egy újat és lehetőleg kend be az érzékelőjét hővez. pasztával v. szilikon zsírral. Nem ártana valami terelő lemezt rakni alája, ne érje a tűz ha kinyitod a kazán ajtaját. A többit bízd a szerelőre és olvasgas vissza a topikon, később már több fogalmad lesz a dolgokról.
Mivel nem sok időd van már ezért javaslom a szakit.
Nem rég költöztünk házba, így a fütés szezon legelején...
Van egy vegyes tüzelésű kazán, régi vastag csöves rendszerrel. Sajna az előző tulaj nem volt nagyon közlékeny velem, ezért szeretnék 1-2 dolgot valahogy megtudni a cuccokról:
- Használ valaki ilyen vezérlést - szabályozást? http://www.tech-reg.hu/index.php/termekeink/vezerlegysegek/69.html ( A mostani vezérlés egy villanykapcsolóból áll...) Van mellé egy gázos kazán is, de azt nem használnám ha nem muszály... csak ha elfelejtek rárakni :)
Amúgy első begyújtásra kellemes élmény volt a parapettes lakás után, gyorsan felemegedett és egész sokáig tartotta a hőt. Olvasgattam a puffertartályokról, csak az nem tiszta hogy akkor oda 2 kör kell (2db szivattyú), vagy a tartályon keresztül megy a radiátorokba? Vagy abban van egy hőcserélő?
Édesanyáméknál szeretnénk egy vegyestüzelésű kazánt üzeme helyezni.
Az épületben egy gravitációs rendszer lett átalakítva zárt, gázkazános rendszerré, ezt szeretnénk felbővíteni az új kazánnal.
Megfordult a fejünkben, hogy visszaalakítanánk nyitottá, úgy hogy a gázkazán is maradna. A gázkazán gyártójának írtam, hogy nyitott rendszerben üzemeltethető-e, ezt a válasz kaptam: Egyetlen készülékünket sem ajánlunk nyitott fűtési rendszerre, de ez nem jelenti azt, hogy nem is lehet csatlakoztatni a nyitott fűtési rendszerre. Nagyon sok készülékünk működik nyitott rendszeren gond nélkül.
A gázkazán típusa: 1998-as gyártású Termo Amica PAB 22,6 KW tárolós
A padlásra kerülne a nyitott tágulási tartály (ahol régen is lehetett), a vegyestüzelésű is szivattyúval keringtetett , thermosztatikus keverő szeleppel szabályozott lenne.
Az egésszel egy hőcserélőt és egy keringtetőt spórolnánk.
Van valakinek ezzel tapasztalata? Mire kell figyelnünk? Mivel lehet gond?
Vagy kimondottan erre a célre gyártott légbeejtő-k.
Esetleg zsalus levegő beejtő.
Ezzel az a baj, hogy az energia "nagy" része arra fordítódik, hogy a beáramló hideg levegőt felmelegítse. Viszont levegő KELL!
Régóta töröm a fejem, hogy a "kárbavesző" energiát hogyan lehetne a kazán táplevegő felmelegítésére használni, úgy, hogy az égés paraméterei javuljanak, ne pedig romoljanak. Ugye ezért necces a kéménycső hőjét felhasználni, mert visszahűthetjük a füstgázt harmatpont alá.
Nagyobb méretű kazán háznál (mint nálam a volt garázs lett a kazánház) ez nem jelent gondot. Naponta 2-3X nyitva az ajtó (tűzelő behordás stb.). Kisebb méretűnél esetleg valamelyik nyílás záróra egy billenő ablakot rakni (egy fel nagyított barometrikus huzat szab.)
A tervezett kapcsolásom hamarosan összeáll. A fő vízkörök bekötve, jelenleg tömörségvizsgálat van folyamatban.
A biztonsági hűtő bekötése van még hátra vízoldalról, csőszigetelés, majd a vezérlés beüzemelése.
Egyenlőre szerencsére jó idő van, remélem kitart még kicsit.
A kazánház levegő bevezetését eddíg sajnos elhanyagoltam. A nyáron végrehajtott nyílászáró cserék miatt jelentősen nőtt a légtömörség, ezért itt is beavatkozás szükséges. Feleslegesen nem akarok hideg levegőt beengedni, mert az csak a veszteséget nőveli. Viszont számításom szerint 6 óra alatt ~250 Nm3 levegő szükséges a szilárd tüzelésű kazánnak.
A kazán nem faelgázosítós, nincs ventillátor. A gázkazán füstelvezetése A típusú, tehát nyilt égésterű.
A hatékony és gazdaságos kazánházi levegő bevezetéssel kapcsolatban várnám ötleteiteket!
Ezt most nem értem. Valami rosszat írtam? Vicceltél vagy tényleg tudod a méreteket (mert esetleg benne volt a videóban, de én sajna nem tudok oroszul, ezért nem értettem).
Én sem szeretnék. Pusztán elbeszélünk egymás mellett. A következőre gondoltam, mikor írtam:
1. Ha kevesebbet raksz rá
és
2. hagyod a kazánt dübörögni 8O fokon
akkor
3. nem lesz kátrány.
Igazából ezt is írtam:D Hogyan értettem? Ha keveset és ritkán rakja, akkor amíg ég, düböröghet, mert nem ég sokáig. Olyasmi, mint amikor a gázkazán óránként bekapcsol 1O percre. Persze ez lehet, hogy nem óránként és lehet, hogy nem csak 1O percig fog lobogni, de folytás nélkül (optimális levegővel) felszalad, majd lecseng. Nyilván ehhez több technikázás kell, mint csak max hangerőn (nem max huzaton, hanem optimális feltételekkel égetve) töltöd a puffert egy telipakolt kazánt beröffentve.
Így már oké?
Blue mondta nem olyan rég: "amíg nem érkezett válasz, nem lehetsz benne biztos, hogy mit írtál" (vagy valami ilyesmi).
és minimumon a kémény kátrányosodás elekerülése érdekében optimális füstgázzal.
A kátrány lobbanáspontja 150 C, vagy minimum ennyi legyen a kilépő füstgázhőfok, vagy át se jusson a hőcserélőbe.
Jelenleg a barometrikus huzatszabályzó 80 C-os füstgáztól szabályoz, egyenletesen terjedő égésnél pl nyárfa(raklap hulladék) tüzelővel 150-160 C-ig, a két füstgázkapu nyitott állásában, tehát a hőcserélő minimum ellenállása mellett.
Ebben az állapotban bármelyik kapu zárása ~50 C-al csökkenti a füstgázhőfokot, a huzatszabályozás pulzálni kezd, puffog a kazán.
Nyilván egy takarék üzemhez nem ez lesz az ideális kiindulási pont.
Az üzemszerű, mindkét kapu zárt állapotában folyó égést még nem néztem, minden esetre sokat segített a füstgázmérés és a barometrikus huzatszabályzó beépítése. A kémény kilépő hőfokmérése adná azt az adatot, amire a füstgázszabályozáshoz igazán szükség lenne, szerintem.
Bár nálunk a kéményseprőknek ez több évig szemet sem szúrt..... elég szégyen. Szerencse, hogy komolybb baj nem lett. Igaz, hogy egyszerre soha nem ment a két készülék, de szigorúan tilos. Egy készülék, egy kémény.