Keresés

Részletes keresés

Spenót Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50468

Köszi, vigyázok az emelkedőkre. Pulzuskontrollal futok és nem hagyom elszállni.

Ragacs jó 5let. Majdnem elfelejtettem, pedig 20 fölött ciciragasztóval futok... :-) 

Előzmény: Alg (50467)
Alg Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50467

Pici megjegyzés, nagyon amatőrtől mert én is ritkán csinálok ilyet (bár egyre sűrűbben ahogy jön az erő)

 

26km-re 1000m szint nem kevés, figyelni az elején az emelkedőkön futással. Nem tudom az elosztását, de a 4 óra szinte úgy is tartható ha minden emelkedőt sétálsz.

 

Útközben nem lesz kút/EP/egyéb frissítőhely? 2,5l folyadék nekem kicsit sok plusz súlynak tűnik...

 

Egy leukoplastot bedobhatsz esetleg, nehogy meglepjen a zsák valami dörzsölődéssel.

 

Kajából ami nekem nagyon bejött, az a Ma Baker féle Giant Bar, elég tömény cucc, nem is szokott egynél több fogyni.

Előzmény: Spenót (50466)
Spenót Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50466

Köszicsek! Nagy pihiket, heverészést és árkon-bokron átgázolást nem tervezek. Elvileg kijelölt úton megyek GPS segítséggel.

 

Táv: kb 26km, szint 1080m

 

Amit viszek:

- Alkalomhoz illő öltözet (mintha nem terepen futnék, mert pl. terepcipőm nincs még...)

- futózsák

- könnyű melegítő

- esőkabát

- 2l víz a tartályban

- 0.5l izó kulacsban

- 3 Corny

- GPS-es telefon feltöltve csumára árammal

- zsepi, ha meghatódnék

 

Mi kellhet még?

 

A célom 4 óra. Ha 12:00 után indulok, akkor viszek fejlámpát is, hogyha kicsúsznék az időből ne legyen gond.

 

Kellhet még valami?

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (50465)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50465

Menet közben nem, csak ha nagyon pofátlan. Ha lemész az útról, valami magas füves, járatlan részre, érdemes utána magadra nézni, akkor még lesöpörhető fázisban vannak. Általában elég a zuhanyozáskor megnézni (kivéve, ha az egyik héten futsz, a másikon zuhanyozol)l.

Előzmény: Spenót (50464)
Spenót Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50464

Bajtársak! Kullancs kérdéssel foglalkoztok ti erdőben futásnál?

Vasárnap beveszem magam az erdőbe (igazából először) és éppen csinálom a listát fejben, hogy mi legyen nálam. Ha összeszedtem leokéztatom veletek, ha nem gond.

Pinyo Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50463

No, szerintem is jöhetnek a beszámolók :)

CSERMANEK Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50462

Alig várom:-)

 

Cs.

Előzmény: allez zserzseli! (50459)
bárahogy! Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50461

gpx-eket küldj neki, igc-t csak a hártyásszárnyúak használnak! :-) 

Előzmény: ubalika76 (50457)
PapGabor Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50460

Most, hogy egy hónapja újra futok, ideje volt kipróbálni mennyire szedtem össze magam. Less Nándoron 2008-ban voltam legutóbb, így célszerűbbnek tűnt, hogy inkább a Bakonyi Barangolást válasszam, ahol van referencia időm az elmúlt két évből. A tapasztalatokból kanyarítottam egy kis beszámolót.

 

allez zserzseli! Creative Commons License 2014.10.13 0 0 50459

Haho,

jaja nem ertunk at a beachre, 145 kili es 6700 szint kruzingolas utan inkabb elmentunk sleepelni.

bovebben majd otthon.

egy tanacs azert addig is: jackass. never, never try this (at home) ;)

Előzmény: -biga- (50456)
ubalika76 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 50458

Megesett az első javítás a hokámon. Túl sokféle cipőm nem volt, de nekem ez nagyon bejött. Eddig javítás nélkül 580 volt a maximum amit elmentem (Salomon spikecross, mert abban leginkább fagyban-hóban megyek, nem nagyon lát sarat), ebben most 550 van, és 500-nál javítottam. Már mikor megkaptam láttam, hogy ez egy jól javítható konstrukció. A talp feletti gumi szegélyre, ami a fűzőkhöz is felfut frankón lehet ragasztani bringabelsőt palmatex-el. Volt nekem itthon montihoz a legvékonyabb (megvettem anno, de annyira vékony, hogy sosem mertem berakni) fajta belső, azt végeztem ki. Csodálatosan felragadt, a 3 futást is kibírt az Alpokban (egyik itt : http://borzsonytigrisei.gportal.hu/ ) Érdemes egy régi kaptafát befogni satuba, ráhúzni a cipőt, és kicsit megkalapálni.

Fotót nem engedi feltölteni...

ubalika76 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 50457

Gyere, nyomjad, én 10 éve vele élek. Leginkább a Magas-Börzsönyben szoktam futni. NHH-Csóvi közötti utak (piros és kék 3szög, ill országos kék), és a Csóviról K-re lefutó lábakon szoktam szaladgálni + felmenet. Nagymána, Pogányvár, Dobó-bérc lefeléken már lehet izgulni.Van csomó igc-m, küldök szívesen.

Előzmény: Cicóka_ (50450)
-biga- Creative Commons License 2014.10.12 0 0 50456

Az eredménylista szerint nem értek be.
A 9-10. pont között történhetett valami.

Előzmény: zoncsi (50455)
zoncsi Creative Commons License 2014.10.12 0 0 50455

Van már hír róluk?

Előzmény: -athosz- (50452)
bor_kedvelő Creative Commons License 2014.10.11 0 0 50454

Csabi 2.  lett

Előzmény: -biga- (50453)
-biga- Creative Commons License 2014.10.10 0 0 50453

Manbo pedig a Grande Traversée-n próbál szerencsét.

Előzmény: -athosz- (50452)
-athosz- Creative Commons License 2014.10.10 0 0 50452

Az ugye megvan, hogy ma du. 3-tól Sztárszki és Hács a spanyol-francia határon járőrözik?!

 

Ezen az útvonalon.

 

Remélem begyűjtenek pár rossz arcot...

zoncsi Creative Commons License 2014.10.09 0 0 50451

Némi kavarodásnak hála, mégis tudtam nevezni a Bükk Trailre. Így továbbra is fuvart keresek.

 

B verzió: mehetünk a mi kocsinkkal, csak akkor nem tudom meginni a megérdemelt sörömet a célban, amit fájlalnék.

Előzmény: zoncsi (50448)
Cicóka_ Creative Commons License 2014.10.08 0 0 50450

Azért én megvárom míg kinyitják a kilátó ajtaját :)

Sajnos a kerítés végleg a helyén marad gondolom .

Csóványostól lefelé a zöldet is megtúrták a királyházi elágazásig, nem is lehetett rajta futni sok helyen mert úgy felpuhult és az esőtől tiszta sáros lett

 

Merre szoktál futni a Börzsönyben?

Én június 13 óta 16* voltam, egyszerűen nem tudok vele betelni, bár nekem elég nagy falat...

Előzmény: ubalika76 (50445)
-samat- Creative Commons License 2014.10.08 0 0 50449

elkelt, köszi!

Előzmény: -samat- (50412)
zoncsi Creative Commons License 2014.10.08 0 0 50448

Már mindegy, átaludtam a nevezési időszakot.

Előzmény: zoncsi (50447)
zoncsi Creative Commons License 2014.10.07 0 0 50447

Valaki megy a Bükk Trailre kocsival, akihez beférünk ketten nejemmel? Én a hosszún mennék.

 

Most szombaton viszont mi is megyünk a Less Nándorra 2 üres hellyel. Azonban vissza csak másnap jövünk, így a visszafuvart másként kell megoldania esetleges utasainknak. Illetve mi csak 9-kor rajtolunk (26 km), így a 8-as rajtolású 66-osra már nem érünk oda.

MJani01 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 50446

Ha pihenten szűkebb keresztmetszetet jelez akkor fáradtan azt, hogy gyorsíthatsz még? Nem hiszem :) , ilyenkor ki akar esni az ember szíve amikor növeli a tempót. Másik példa, hidegben alacsonyabb a pulzus, melegben magasabb, ez alapján hidegben jobban kéne haladnia az embernek, én meg melegben haladok jól, hidegben lassú vagyok. Az élénkítők szintén emelik a pulzust, de ez sem azt jelzi, hogy az ember kevesebbet bír aznap. A pulzuszónák folyamatosan vándorolnak a várható teljesítménytől függetlenül is, nálam pl +-5%, ezért nem jó csak rájuk támaszkodni, nagyon jól kell ismernie magát az embernek, hogy nagy edzésmennyiség mellett tudja, hogy az adott pulzusérték éppen mit jelent. Ezért lennék kíváncsi arra, hogy egy ultrázó hogyan küszöböli ki ezt a hatást hiszen nagyobb hőmérsékletingadozás is előfordul egy versenyen.

Előzmény: allez zserzseli! (50444)
ubalika76 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 50445

Most is be van kerítve, de simán be lehet mászni még drágacuccban is, már elég jól le van taposva a kerítés. A felmászás már nem annyira sima.

Utóbbi 1 hónapban nem jártam a sárgán arrafelé, de ez csak a szokásos vadvédelmi, miután végvágják az erdőt. Az utat is megtúrják a hordás után mindig.

Előzmény: Cicóka_ (50428)
allez zserzseli! Creative Commons License 2014.10.06 0 0 50444

igen, értem ezt és nagyon jó példa. ez velem is többször előfordult és szenvedtem is tőle sokszor. de itt a magasabb pulzus a szűkebb keresztmetszetet jelzi (remélem jól mondom), ami, ha edzett vagy egy idő után "beáll" a normálisra. így fenntarthatóbbá válik megint, nem csapod szét magad az elején, mondván, hogy "ez a kipihentségtől van, mehetek magasabb frekivel" ilyenkor egyébként az a tapasztalatom, hogy a kipihentség sokkal később jelentkezik, a futás során később hálálja meg.. egyébként pedig, ha a tempó a fontos, vagy versenyen vagy, akkor magadnak kell kikísérletezni, hogyan kerülsz ideális állapotba a versenyre.. pl. én egy időben direkt ezért nem pihentem túl magam. ma már nem érdekel :)

a wattos mérés érdekes, de ehhez még ennyire sem értek :)

valaki hozzáértőbbet az egészről én is meghallgatnék..

Előzmény: MJani01 (50440)
lpr Creative Commons License 2014.10.06 0 0 50443

Én HOKA-ra váltottam, azóta kevésbé érzékeny.

Előzmény: CSERMANEK (50433)
femina Creative Commons License 2014.10.06 0 0 50442

Szegény Lacit én küldtem arra és még ott is hagytam...csak meg ne tudja!

Előzmény: zoncsi (50430)
MJani01 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 50441

Én is a 2008-ban vett wearlink-emet használom, már kezd szétrohadni, de még működik, közben volt két újabb típusú is, egyik sem bírt fél évnél többet.

Előzmény: lpr (50438)
MJani01 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 50440

Mondok egy példát, hogy értsd mire gondolok becsapás alatt. Ha pihent vagy akkor magasabb a pulzusod az adott tempónál, tehát az előre belőtt zónában lassabban fogsz futni, mintha nem lennél pihent. Ha fáradt vagy akkor ugyanez fordítva. Érzed az ellentmondást? Pl bringán ezért edzenek már watt-mérővel teljesítmény alapon, futásnál sem lenne rossz valamilyen hasonló szerkezet.

Előzmény: allez zserzseli! (50427)
Levus55 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 50439

A T31c teszi a dolgát. Amikor néha-néha rosszat mér akkor szerencsére nagyon rosszat mér így észreveszem. Olyankor egy kicsit igazítok rajta és rögtön megjavult. Minden használat előtt vizezem az érzékelőt.

Előzmény: zoncsi (50437)