Ha igy allsz hozza, sose lesz klima abban az autoban, vagy pedig egy gany lesz az egesz...
Hidd el, _kell_ a masik szellozoblokk, _kell_ az ehhez kialakitott kisebb kesztyutarto, vekonyabb polc, es a szellozomotor se veletlenul nagyobb teljesitmenyu a klimasban mint a nem klimasban... Sot altalaban teljesen mas a rogzitese is, szal...
"Csak" az egyik legfontosabbat hagytad ki: az elparologtatot meg a klimas levegoboxot, a hozzavalo nagyobb teljesitmenyu ventillatorral/belso keringetes kapcsolasi lehetoseggel, a klimas belso karosszeriaelemeket(kesztyutarto, polc stb...)
JAno
p.s: egyebkent meg: hideg van, johogy kihalt a topic:o)
Ennyire kihalt ez a topic? Semmi segitseg...
Klima felepitese: klima huto, klima kompresszor, vezetekek, csovek. Van meg ezen kivul fodarab, amit kihagytam?
Azt tervezem, hogy reszenkent osszeszedem bontobol a dolgokat a klimahoz. Azert kene tudnom, hogy szamoljam elore, mennyiben lenne, erdemes e.
Klimahuttot+ kapcsolot kinaltak 30E-ert, kompresszort lattam 35-40E-ert, mi kell meg? A csovezest megcsinalja az, aki beszereli gondolom. Van meg valami? En nem szeretnek 300E-et fizetni a klimaert.
ésen megoldódtak a problémáim a klímával kapcsolatban. Visszavittem a kocsit műhelybe és a szaki gyorsan megoldotta a gondjaimat. Röviden összefoglalnám, hátha másoknak is tanulságos lesz:
1.) Meleg levegő áramlik be, ha nem megy a klíma:
A klíma miatt a fűtésbox is cserélve volt. Sajnos sokat kellett alakítani rajta, mert nem ebbe a típusba való (későbbi évjárat). Mivel ebbe a típusba való klíma nincs Diavia márkából, ezért maradt az alakítgatás. Sajnos lecsúszott a bowden a szabályozóról és ezért nem lehetett állítani a levegő hőfokát. A klíma meg hűtötte a meleg levegőt. A bowden menet közben ugrott le, így a szaki nem tehet erről a problémáról. Visszarakta és megerősítette, így ezzel nem lesz több bajom. Azóta igen hideg levegő jön be klímával :-)...
2.) Motormelegedés:
A Diavia kapcsolási rajza opcionálisan jelzett egy második hőgombát. Ez nem volt bekötve eredetileg (szerintem sem lett volna rá szükség). Ezt a második - eredeti - gombát is bekötötte a szaki, s azóta a hőfok teljesen rendben van: melegben és araszolás mellett sem sikerült túlhevíteni a vizet. Úgy tűnik, a Diavia gomba nem teljesen ok minden körülmények között.
Szóval minden ok a kocsival, köszönöm a segítségeteket Nektek is. A szaki a fentieken túl szétszedte a motort, váltót, kipufógó rendszert, s azóta nagyon szépen megy az autó: csendesebb és majd 1 literrel kevesebbet eszik, mint régen. Nagyon elégedett vagyok. Az autó kapott egy kartámaszt is (Nefelejts Kft., direkt 306-ra való kartámasz). Szóval most már teljes az öröm.
A szakit csak dícsérni tudom: korrekt és gyors munkát végez, ráadásul igényes és kreatív: a klíma beszerelésnél szükség is volt trükkös (és szép) megoldásokra. Korábban nem ismertem, de örülök, hogy hozzá került a gép. Úgy vettem észre a szakmai hozzáértésen túl jó Peugeot kapcsolatai is vannak.
Legközelebb a hátsó híd felújátása kapcsán lesz jelenésem nála (még 30e km van addig). Azt mondják, jó áron újítanak fel 306 hátsó hidat és így nem kell bontottat vagy esetleg újat venni. Ideírom a webcímüket, hátha mást is érdekel (semmilyen anyagi vagy más előnyöm nincs belőle, egyszerűen elégedett voltam vele, és talán más is az lesz: nem szeretem, ha a kocsimat gányolja valaki, de a jó munkát értékelem):
Nem tudom pontosan,hogy hol van a pollenszűrő.Az esőcsatornában vagy a kesztyűtartó környékén keresd.Én cserélném,mert ugye a motor levegőszűrőjét sem illik kifújatással "cserélni".
Hali!
Tudja valaki, hogy hogyan/hol kell megtalálni/kiszerelni a Kia Rio klíma kabinszűrőjét? Vagy hogyan kell szétboncolni, ha lehet, vagy inkább szervíz? Ki kellene tisztíteni, mert egy kicsit gyengén hűt, szabálytalanul, meg kezd a szaga egy kicsit állott lenni.
Vagy leírás, vagy internetes oldal, vagy bárni nagyon fontos és okat segíthet.
Kösz.
Szeretnék érdeklődni, hogy szerintetek egy csapágyas klímakompresszort (93 Audi 100 C4) nagyságrendileg mennyiért lehetne felújíttatni, egyáltalán lehet-e???
Hi mindenkinek!
Néhány napja vettem egy III-as golfot. Sokáig gyűjtögettem a párommal rá. Életem első autója. Sirály kis autó. Sok extra, szóval nagy a boldogság.
De van egy kis gond. Gondolom nem meglepő.
Az autó digig klímás. (CLIMATRONIC) Az útmutató (az autóhoz mellékelt gyári könyv) azt írja, hogy ha a Climatronic kijelzője 15 másodpercig villog a gyújtásadás után és közben minden megjeleníthető karaktert kimutat az LCD-n akkor meghibásodott.
Nekem ezt csinálja a climatronic-om.
A klíma, fűtés stb működik.
Ilyenkor most mi van?
Lehet, hogy csak egy pár száz forintos biztosíték ment ki, de lehet, hogy 150000Ft-ért kell benne valamit kicserélni?
Vagy?
Ha valaki tud segíteni, kérem írja le.
VW szervízbe egyelőre nem akarom vinni.
Szerintem drága móka lenne.
Előre is köszönöm!
Azokon felbuzdulva tegnap este lementem próbálkozni. A régi hűtőnél tényleg vastagabb az új. A venti mindkettőn a nem motor felőli oldalon van, a szívó, toló üzemet nem tudom eldönteni.
Valószínűleg megy a venti, mert a vízhőfok hol 100 köré ment, hol lejjebb. Ez elég egyenletes volt.
Este próbálgattam, amikor már jó hűvös volt kinn, s a kocsi is garázsban állta egész nap, így nem melegedett fel napközben. AMikor a víz 90 fok fölé ment, akkor már érezhetően meleg levegő jött a hideg helyett. Légkondi ki volt kapcsolva. Szóval egy alapos szétszedés és átnézés elé néz a kocsi. Ez kb 2 hét múlva tudom megtenni, de majd beszámolok, mire jutottam. Még egyszer köszönöm.
A STOP felirat elvileg már 100 fok feletti tartományban működik, valóban közel a forrásponthoz. Ezek a hűtők ugyan elviselnek magasabb hőfokot is, túlnyomásos elv alapján akár 110-120 fokon is elképzelhető, hogy a hűtőközeg még nem forr, és a motorelektronika elvileg akkor már nem enged teljesítményt kivenni a motorból, de ne felejtsük el, hogy a gép a kilencedik évébe lépett, és a magas nyomásnak kitett alkatrészek, mint a csövek pl. nem lettek ezidő alatt felújítva (gondolom). Ha jól gondolom az új hűtő szélesebb, mint a régi, és a rászerelt új venti szívóüzemben dogozik szemben a régi tolóűzemével. Szerintem jó ötlet lehet a régi felszerelése, csak ne pont szembe a másikkal, és amíg nincs rendesen bekötve, addig inkább Te vezéreld egy kapcsolóval, vagy kösd esetleg ideiglenesen direktbe, mondjuk a gyújtásáramkör táplálja, és, ha meg tudod oldani, akkor relén keresztül. Kis probléma ott lehet, hogy eddig a hűtőre volt illesztve, most pedig a klímahűtőre kell, de ez szerintem nem nagy gond. Az én véleményem az, hogy hűtés nélkül ne nagyon járj vele, mert bármikor kerülhetsz olyan szituba, ahol nem tudod egyszerűen leállítani a motort. Azt nem kérdeztem, de fontos, hogy akkor is melegszik a motor, ha megy a klíma, vagy csak anélkül. Ha csak nélküle melegszik túl, akkor egyértelmű a venti hiánya, ha klímával is, akkor más gond is lehet, mivel akkor állandóan kapja a hűtést. Ha így lenne, akkor az új hűtő is lehet rossz, vagy nem lett légtelenítve és levegős, ezért nem áramlik benne a víz rendesen. Ha egyenletesen forró a hűtő teteje, lejjebb pedig egyenletesen hüvösebb (nem hideg, kezet nem megégetni!!!), akkor nem levegős.
Furmányos esetben az is előfordulhat, persze erre ne építs, hogy valójában nem is meleg a motor, csak a klíma bekötése a komputerbe okozhat hibás hőmérséklet jelet, ezt könnyedén ellenőrizheted, mármint, hogy a motor valójában túl meleg-e.
A meleg levegőt nem valószínű, hogy a motortérből nyeri, mert azt hiszem nem onnan szívja be a levegőt. Ha elektromos a külső levegő lezárása, esetleg lehet a levegőhőmérséklet szabályzása is (esetleg, nem lehet, hogy automatát kaptál?), mert ott villanymotor mozgatja azt, amit korábban bowdennel. Az is lehet, hogy a fűtésbox, amit betettek hibásan működik, és nem tud teljes hideget engedni.
Ezek csak ötletek, hátha bejön valamelyik, sok sikert a próbálkozáshoz!
Nagyon szépen köszönöm az alapos válaszodat. Meggyőződésem, hogy sokat segít. Rövidesen megyek vissza a szervízbe a kocsival. Sajnos a szervíz pesten van, én meg az ország túlsó felén.
Feltétlenük megnézzük a hőgombát. Az is felmertült, hogy a régi motor hűtő ventit is fel kellene szerelni a hűtő túlsó oldalára úgy, hogy az egyik szívja, a másik meg tolja a levegőt. Egy kicsit még próbálgatom, hátha felfedezek valamit. Gondolom, ha megjelenik a műszerfalon a Stop felirat a forráspont elérése miatt és leállítom a gépet hűlni, akkor nem lehet a motornak baja. Mit gondolsz?
A meleg levegő aggasztóbb még aggasztóbb számomra. A bowden ugyanúgy megy, mint régen, szerintem be van akasztva. Sajnos én a második esetre tippelek, így barkacsolás lesz. A fűtésdob ki lett cserélve, mert a klímával kompletten jött az is. Eddig nem volt lehetőség a beáramló levegő lezárására, most van egy elektromos megoldás. Hiába kapcsolgatom azonban, csak annyit érek el, hogyha le van zárva, kicsit hűvösebb a meleg levegő. Sajnos most olyan, hogyha hidegre van állítva, akkor az megfelel a korábbi állapot - hideg - téli állásának. Valószínűleg emiatt nem tud a klíma hideget sem befújni, csak langyosat. Felmerült még, hogy a megemelkedett motortérbeli hőmérséklet miatt jön be eleve meleg levegő.
2 hét múlva tudom felvinni az autót a szervízbe, addig óvatosan használom. A "szemle" után majd beszámolok, mire jutottunk.
Klímaszerelő ugyan nem vagyok, de imádom a különleges problémákat, amiket házibarkács lévén rengeteg időráfordítással, de borzasztó nagy türelemmel szoktam megoldani.
Ha elfogadod tőlem, lenne néhány javaslatom a hibakereséssel kapcsolatban:
1.) Túl magas motorhőfok szerintem abból adódhat, hogy a hűtőventi úgy lett bekötve, hogy az eredeti hőgomba nem vezérli. A 96-os P306-ban a klíma nélküli változatban a hűtőn lévő hőkapcsoló vezérli a hűtőventit, a klímásban pedig a hengerfej termosztát körüli helyről vett hőfokjel alapján elektronikusan vezérlődik. Lehet, hogy az új hűtőn, amit betettek nincs gombahely, így a Szaki nem is kötötte be. Először ezt kéne megnézni, mármint, hogy van-e kapcsológomba az új hűtőn, másodszor, ha van, működik-e, lehet ugyanis, hogy a buzergálás közvetett következménye kapcsán épp most adta meg magát. Alapjáraton járatod a gépet, persze klíma nélkül, és figyeled a motorhőfokot, kb92-nél kell a hűtésnek kapcsolnia, ekkor már a hűtő kézzel érintve igen forró. Ha nem kapcsol a hűtés, akkor egyértelműen ez a hiba. Megoldás: vissza a Szakihoz, tegye meg a szükséges bekötést. Eredetileg az 1.4-es P306-nak elég kicsi a hűtője, igényli a ventit, még kis terhelésnél is, ha nincs menetszél, tehát a venti kiesése nagyon hiányzik a rendszernek, gyorsan meg kéne oldani a problémát mielőtt akaratlanul megfőzöd a motort.
2.) Meleg levegő az utastérben kikapcsolt fűtésnél is: A szerelésnél a fűtés lamelláját vezérlő bowden, amit a műszerfali tekerentyűvel állítassz, nem, vagy nem jól lett visszaakasztva és mindig nyitva marad egy picit a lamella, ami állandó meleglevegő áramlást eredményez. Ha túl könnyű tekerni a szabályzót, akkor valószínűleg nem lett a bowden visszakötve. Ez a könyebben orvosolható hiba. Ami a nehezebben orvosolható, ha a beszerelésnél módosult a fűtésboxon átáramló levegő útja, vagy a klímaradiátor fizikailag akadályozza a meleg levegő elzárását, mert ezen csak barkácsolással lehet segíteni. Kívánom, hogy az első verzió legyen a befutó.
3.) Az, hogy a rendszerben hol helyezkedik el a párologtató, az teljesen mindegy, ugyanis légtechnikailag zárt rendszerről van szó. Pl a szobai klímák esetében is a venti szívja a levegőt és nincs hatásfok problémájuk. Ez a megoldás egyrészt kedvez a ventinek a szennyeződések bejutásával kapcsolatban, másrészt a klíma kikapcsolása után több pára csapódik le rajta, ez nem biztos, hogy jó neki, de hatásfok szempontjából teljesen mindegy, hogy a rendszer melyik pontján van a radiátor, és a venti.
Ezek az én meglátásaim a helyzetről.
Remélem közelebb visznek a probléma megoldásához, és természetesen az egészségesen hűvös autózáshoz.
Utólag szerettem volna klímát rakatni a 306-osomba (1996, 1.4-es benzines). Bontottat, kompletten nem találtam, illetve több helyen mondták, hogy a PUG306-nál még a műszerfal hátulja is más a klímás verziónál, hogy elférjen a nagyobb fűtésdob.
Viszont nagyon kedvező áron (kifutó modell) tudtam venni egy komplett Diavia klímát, igaz PUG 306 1997 utáni modellekhez, az enyém meg 1996-os. Találtam egy kítűnő szerelőt is (Peugeot és klímázik is mellette, így ismeri a Diavia klímákat is), aki tényleg nagyon lelkiismeretesen megcsinálta, azaz beletette, ami néha igen nehéz volt, mert nem mindig passzolt. A munka szép lett és igényes (többek között a computerbe is be van kötve, nem csörög, zörög, nincsenek eltépett patentek stb).
A motorhűtő ki lett cserélve és itt kezdődik az én problémám. A motor hőfoka jelentősen emelkedett a csere óta, ami nagyban rontja a klíma hatásfokát is. Ha nem megy a klíma, szinte forró levegő ömlik be a nyílásokon, úgy, hogy nincs ráaadva a fűtés. A garázsomhoz csak araszolva, előre-hátra tolatva tudok beállni. Korábban, még télen is előfordult, hogy a hűtőventi bekapcsolt ilyenkor. Most nem hallom a ventit, de gyakran megjelenik egy Stop felirat a műszerfalon, mellette a vízhőfok kijelzőn szintén világít a piros fény. Az új (Diavia) hűtő 2 fokozatot tud és ha be van kapcsolva a klíma, akkor azonnal elkezd járni a kisebb fokozaton, a nagyobb fokozat meg szükség szerint kapcsolódik. legutóbb kiprobálta, hogy hűvös időben autóztam, egyenletes tempóban, és nem járattam a klímát. Ezek után álltam be a garázsba. Ekkor nem gyulladt fel a piros fény, de a mutató szerint nagyon közel állt hozzá, azaz megint felmelegedett a motor. Sajnos még hűvös időben sem jön be hűvös levegő mostanában klíma nélkül (régebben ez rendben volt).
A klíma így nem túl élvezhető, egyrészt a magas motor hőfok miatt, másrészt amúg is gyengébb a hatásfoka, mert a párologtató közvetlenül a kesztyűtartó mögött van, így hosszú az út a párologtató és a ventillátor között, illetve azt mondta a szerelő, hogy a rendszer szívja róla a levegőt és nem átfújja. Szóval eleve szolíd, kellemes levegőt nyom be, nem kell meleggel keverni.
Megköszönném, ha tapasztalatotokat, véleményeteket meg tudnátok osztani velem, mert én tanácstalanul állok a problémával szemben.
Köszönöm szépen a segítséget előre is.
Minden jót.
Ui: A Diavia hűtő egyventillátoros. Lehet, hogy kellene szereznem egy bontott dupla hűtőventillátort?
nem tudom, a hosszbordásszíj tárcsa alatti csapágy nagyon kicsit lóg, mivel kompresszor nélkül csendes ezt kizártam laikusan. A kompresszorban lévő csapágyon nem vettem észre lógást! Ha leugranék az egyik nap meg tudnád nézni, hallgatni?