Ok:-)lattam a filmet, olvastam az eletrajzat, beszelgettem azzal az emberrel aki az egykori felesegevel el vagy elt a gyakorlast igen en is igy ertettem, mindenfele csusztatas nelkul...... Es egyebekben mindennel egyetertek,hatalmas Parker rajongo vagyok, bar nem a kedvencem.......nem szeretem azt a fajta fogyasztasi trendet mellyel az ember kiall a szinpadra megprobal belefujni a hagszerbeb es osszeesik, de hat bizonyos abuzus ezt eredmenyezi, ez termeszetesen nem von le abbol a zenei zsenibol, ami o maga....Miles Davisnak nyilvan sok igazsaga van,es talan ertjuk is, hogy mit akart ezzel mondani, de azert ez egy eleg szegenyes kinyilatkoztatas......Azert sose Feledjuk, hogy ezeket az embereket a zenei hatalmassaguk miatt tiszteljuk es szeretjuk, filozofiai kinyilatkoztatasaikat azonban talan nem kellene etalonkent kezelni....nagy szazalekukIQ-ja azer kozel szobahomersekletu volt.......bocsanat, nem allt szandekomban s
enkit bantani
Hát, ez kis részben igaz, nagy részben durva és degradáló csúsztatás, már ne haragudj.
Parker ifjúkorában (tinédzserként) valóban kinevették, és visszavonult 2 évre, és masszív tudatmódosító-fogyasztás segítségével napi tizensokórát gyakorolt, valamint tapasztalt zenészkollégáktól tanult improvizációt stb. De nem a duplázást tanulta. Hihetetlen mennyiségű motívumból építkezett, a legkisebb ficni is dallam volt a játékában, még ha olyan sebességgel tette is, hogy sokszor nem is hallatszott ki. Kamu szinte 0, vagy ha igen, az egy olyan sebeségű kromatikus futam, amit kottázni sem lehet. Nem a sebességre gyúrt, egyszerűen csak gyors volt. Akkoriban a leggyorsabb. Nem "azt a látszatot keltette". Mint ahogy a többiek sem. Valóban gyorsak voltak. Mostanság ez a gyorsaság egy profi zenésznél külhonban alapfeltétel. Még akkor is, ha nem használja sosem, megtanulja a zeneiskolában, és legtöbbször Parker szólóin keresztül.
Parker a modernkori szaxofonozás megteremtője. Nélküle nincs mai jazz és könnyűzenei szaxofonjáték, de gitár, basszus, zongora, vagy akármi se. Motívumai pedig a mai napig a jazz és könnyűzene szótárában megtalálhatók, használja szinte mindenki.
Miles Davist azt mondta, a jazz négy szó: Louis Armstrong, Charlie Parker.
Érdemes megnézni a Bird című filmet, elég hiteles (Clint Eastwood rendezte, aki látta ezeket az óriásokat élőben.).
Irjatok valamit a Selmer C* fem fuvokarol...szopranhoz rendeltem....nagyon kivancsi vagyok ra.......(remelem nem banom meg......, ha igen elado lesz, pusztan dupla bolti aron, hiszen a hires en fujta.. ja es persze azert is lesz dupla az ara, mert egy Yami-n volt...:) Na azert gondolom trivialis, hogy azert a hulyenek is megeri majd....;)
kepzelem...nekem mindket szam sok.... a sima 4C-t viszonylag konnyen fujom 2.5 -es Jazz Vandorennel de altalaban 2-es sima Vandoren van rejta, vagy 2-es JAzz, vagy mindenfele, amit probalok, de altalaban 2-es.... Irtam korabban, hogy most rendeltem Tenorra 5CM-et, kivancsi vagyok, Szopranra 4CM-et nekem eleg lesz....
2.5-es sima Vandoren szinten eros nekem folyamatos jatszashoz, meg talan a 2.5-es Jazz, vagy Java elmegy egy kis nyitasu kevesbe oblos fuvokaval... Szoval el tudom kepzelni... Nekem a "buvartanfolyam, es tudotrening a 7-es Rico-Royal...egyszer vettem csak ugy.....
Egytertek, jomagam is probalok Parkert utanozni...nem konnyu feladat. A ficko hires volt gyorsasagarol....Egyszer allitolag kinevettek valami helyi cshoban, aztan eltunk ket evre, es a duplazast tanulta, gyakorlatilag sebessegre gyurt... illetve mindenkeppen azt a latszatot szerette volna kelteni, hogy nagyon gyors, ugy tunik ez akkor egy nagyon fontos szempont volt a fekete tesok kozott..(legtobbjuknek nem volt zenei kepzese, viszont jo fuluk volt, es a zeneles pedig gerincvelobol jott....Amikor visszatert, tenyleg nagyon gyors lett......
A gyerek a Mark VI-al Charlie Parker transzkipciót játszik, és nem is a legkönnyebbet, az Omnibookból. Parker már csak ilyen sűrű, mindenesetre így játszani 14 évesen, az nem piskóta.
A gyerek a Mark VI-al nekem kicsit sűrű, emészthetetlen, persze ízlések kérdése.
Ha valaki esetleg nem próbálta még a Yami 6C-t 2,5-ös Vandorennel, mindenképp tegye meg, nekem annyira bejött, hogy jobban folyt rólam a víz, mintha futnék, a számat meg belül rongyosra tépte a fogam. :)))
Igen, mond. :)) Na, ott az első lemez egy csodálatos Buescher Aristocrat alt, és egy borzalmas Weltklang bariton. A második meg egy Selmer SA 80 tenor.
Szép napot. Kaptam ajánlatot bőr szorítóra, műanyag fejre:BGL13gumibetétes, 7100. Másik: RovnerMK 3 római 3-as, csak most nemtalálom. Melyiker szeressem? Persze drágábbak is vannak. Kérhetnék véleményt?
Nos, akkor itt az idő, hogy tisztázzunk valamit. Igen elterjedőben van az a szokás, hogy bakelitnek nevezik egyesek (sajnos profi zenészek is) a műanyag fúvókát. Márpedig nem bakelit. A bakelit rideg és törékeny (ennek következtében a vynil lemezek sem bakeltiből vannak, ez egy hibás szleng, ami rajtuk ragadt). Bakelitből telefonokat, elektronikában használt ezt-azt készítettek, meg némely KGST ország fúvókát, amiket már akkor is azonnal dobott a kukába az ember, hangja nem volt, viszont ha akár csak sima parkettára ejtetted, akkor is biztosan letört belőle egy darab. Nekem van egy ilyen bariton-fejem, eltettem mementóként.
Tehát: a szaxofon fúvóka, vagy másnéven fej készülhet ebonitból, ami (általában fekete vagy barna színű) vulkanizált kaucsuk, vagy műanyagból (másnéven plasztikból stb.), vagy valami spéci anyagból: graftonite (grafit erősítésű műanyag), vagy fémből, vagy fából, vagy üvegből, esetleg plexiből (polimetil-metakrilát).
Tehát, bár a bakelit a műanyagok közé tartozik, fúvókának akalmatlan, úgyhogy magára valamit is adó gyártó nem is készít belőle.
Azért van egy kis gondom, a yamaha fúvókával. Játék után szinte csöpög a nyáltól, a nád, és a fúvóka közötti rész. Mintha nem érintkezne rendesen. rikónál száraz.
probald ezt ki valos, itt bongeszhetsz kedvedre, eleg gazdag a ligatura kinalatuk. Ahogy florg is irja a Yami C fuvoka vaskos, nagyjabol standard, alakra az atlagos Vandorenek nagyon hasonloak... Szoval szerintem a vandoren, vagy a BG biztosan stimmel. Persze, ha van ra modod probald ki. Az Jody Jazz fem fuvokam eleg keskeny joval vekonyabb, mint a C Yamaha fuvokak.
Pusztan csak erdeklodes miatt, miert akarsz a C Yamaha fuvokara bor ligaturat??? Szerintem ez egyebkent is egy viszonylag tompa hangot ad, lehet, hogy a bor ligatura edesiti, de szerintem ezt nem kell lagyitani, persze izlesek es pofonok. Ahogy mar irtam, en altalaban klasszikushoz hasznalom csupan a C fuvokakat. Ahol nekem legalabbis a konnyu fujhatosag es semleges tisztasag a legfontosabb, persze lehet, hogy ezt masok mashogy gondoljak, mindenesetre en nem kombinalnam a C Yamahat bor ligaturaval ( varom az eltero velemenyeket)
Florg biztatasara:) most rendeltem szopranhoz es tenorhoz CM Yamaha fuvokakat, es a sopranhoz Selmer fem fuvokat, Classic C*. Utobbihoz rendeltem Vandoren bor ligaturat es Selmer eredeti femet, ugyhogy most be vagyok sozva, varom oket, aztan remelhetoleg nemsokara sajat tapasztalattal is tudlak segiteni fuvoka ligatura kombinaciot illetoen.
Az altot pedig Jody JAzz fuvokaval fujom, szeretem de kicsit "eroszakos" volt nekem, kulonosen a fem gyurujevel, ezert aztan most ezt a BG bor szoritoval fujom, kicsit lagyitott "szomoritott" a hangjan...kifejezetten elvezem....
Rá kell próbálni. Amúgy kétféle van általában, a fém fejre való, meg a műanyag fejre való. Neked az utóbbi kell.
(Extrém esetekben lehet fordítva, mert pl. az Otto Link fém elég vaskos, a Jody műanyag meg vékony, úgyhogy ott hasznos kipróbálni, de a Yamaha sztendered méret.).