Keresés

Részletes keresés

Októberi Dusán Creative Commons License 2017.10.29 0 0 44154

HÉV Bobó teherkocsikkal az Örsön 2017.09.20

Előzmény: Októberi Dusán (44153)
Októberi Dusán Creative Commons License 2017.10.29 0 0 44153
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.29 0 1 44152

Az meg mi légyen?

Előzmény: dani1988 (44151)
dani1988 Creative Commons License 2017.10.29 0 1 44151

1113-757-1114-es "biohév"elkészült, és igazán különleges lett ;)

batar1987 Creative Commons License 2017.10.29 0 2 44150

A MÁV-HÉV-es "álom" annyira drága, hogy tuti nem lesz belőle semmi. Most akkor a realitás talaján maradva én el tudom képzelni a következő verziókat a csepeli HÉV esetén az elkövetkezendő 10-15 évben:

 

1) a jelenlegivel teljesen azonos, felszíni nyomvonal, de felújított pálya (kb. olyan felújítás, mint ami az ezredforduló előtt lezajlott) és új szerelvények, itt játszik az is, hogy az MIXa-k helyébe valamelyik vonalról MXa-k kerülnek, ezek lennének az "új" szerelvények

 

2) majdnem ugyanaz, mint az előző, csak a Rákóczi hídtól föld alatt a Borárosig, mert arról a szakaszról már nagyon el akarják tüntetni, de nem hiszem, hogy +1 km alagútra lesz pénz, azért persze majd megígérik, hogy az a szakasz is meglesz "nem sokára"

 

3) a csepeli HÉV helyett villamos több villamosvonalba (51, 1, 24) integrálva

 

 

Előzmény: Hernyofan (44149)
Hernyofan Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44149

Én hiányolom a csillagtelepi hosszabbítást.

 

Tudom, hogy bili, meg minden...

 

De ha már álmodozunk, én egy kicsit ennél is tovább vinném, majd valahol az akácfa utcai kiserdőnél ( ott a lakótelep mellett egy megállóval ) felszínre hoznám, és a pusztán át összekötném a ráckevei HÉV-el ott, ahol az a hídon bejön a szigetre. 

 

A ráckevei HÉV budapesti szakaszából így már lehetne villamost csinálni ( akár egészen Szigetszentmiklósig járhatna egy ritkább viszonylat, mert ha jól rémlik az ingázásom idejéről, elég sokan járnak át Dunaharasztiba iskolába, így megmaradhatna ez a kapcsolat ), a szigeten meg keletkezne egy gerincvonal, ami már egészen korrekt menetidőt tudna produkálni. Természetesen a menetrendszervezés megint más kérdés, lehetnek betétjáratok, stb... 

 

Ezt, ami a linkelt anyagban van, konkrétan nem értem, bármennyire is szeretném. Költenének egy rakás pénzt egy olyan részre, alagutakkal, amire kb. semmi szükség. Gondolom, ez is valami gumicsont lehet, vagy valaki nagyon, de tényleg nagyon el akarja tüntetni a HÉV-et a partról. 

Előzmény: kristoof (44134)
NAR Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44148

Azt értem, hogy az 1500V miért szerencsésebb, mint az 1100V. Az nem egyértelmű, hogy miért 1500V DC-t választanak, miért nem 25kV AC-t, mint ami a 2-es meg 150-es vasútvonalon van.

Előzmény: 6243 (44142)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44147

Egyszerűen sosem voltam annak a híve, hogy van valamink, és azt felszámoljuk. Szerintem inkább próbáljuk meg használhatóvá tenni.

Előzmény: batar1987 (44146)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44146

Oké, jelentene plusz néhány percet az a kitérő, tehát ez lenne a Gödöllőig menő HÉV-nek az alternatív útvonala. Értelme annyi lenne, hogy nem kizárólag a csömöri igények alapján határoznák meg a Csömörbe betérő vonatok sűrűségét. Ez, az M2-vel összekötés, és a modernebb, gyorsabb járművek azért vonzhatnának új (csömöri) utasokat szerintem.

Előzmény: Fradista Utazó (44145)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44145

És annak amúgy, nem HÉV-mániás szemmel, mi értelme volna?

Előzmény: batar1987 (44144)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44144

Csömör lehetne köztes állomás, onnan mehetne tovább Gödöllőre a régi kavicsbányai átvágáson keresztül. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44143)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.10.28 0 3 44143

Figyelembe véve, hogy pótlás esetén csak lézengenek a buszokon, illetve a jelenlegi vonalvezetéssel a település nagyobbik része nem elérhető, megértem. Túl drága lenne a pálya megfelelő átépítése, meghosszabbítása.

Előzmény: batar1987 (44141)
6243 Creative Commons License 2017.10.28 0 2 44142

1500V-ra előbb kapsz vonatot, mint 1000-re, ami amúgy 1100. Szentendrén azért szükség lehet kétáramnemű cuccokra az esztergomi kijáráshoz, de az 1500-ból szintén jobban megoldható gondolom.

Előzmény: NAR (44140)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44141

Egyébként ami még a pdf-ben szemet szúró a máv-héves javaslatnál, az a csömöri HÉV "buszos szakasza", azaz gyakorlatilag a felszámolása. 

NAR Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44140

Az 1500V-os feszültségnek az az értelme, hogy mivel egyéb okokból (Bem rakparti alagút, M2-es összekötés) egyébként sem járhatnak arra a MÁV jelenlegi villanyvonatai, nem lenne gond, hogy továbbra sem lenne átjárható a MÁV-HÉV-hálózat, viszont az 1000V- > 1500V átállás sokkal olcsóbb, mint az 1000V DC -> 25 kV AC?

Előzmény: Törölt nick (44128)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44139

A Kálvin térre forduló kanyar tervezésénél az áruiház épületének elbontásával számoltak.

Előzmény: NAR (44135)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44138

Igen, bocsánat, később vettem észre a tervezetet.

Szememben ugyanolyannak tűnik, mint ahogy az építési engedélyt egyszer már a normál nyomtávú Bicske-Lovasberény szakasz újjáépítésére is kiadták (60km/óra tervezési sebesség, 25km/óra engedélyezett sebesség, 54kg/m sinek).

Előzmény: trizs77 (44133)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44137

Lehet félreérthető volt a megfogalmazás, oda nem kéregben vezetést képzeltem el, hanem mélyvezetést. Persze az drága lenne, de abból a MÁV-HÉV-es javaslatból, ami a linkelt pdf-ben található, kijönne az is.

Előzmény: NAR (44135)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44136

Én az ésszerűséget hiányolom belőle. Tehát úgy vinnének le 5-6 km-t mélyvezetésbe (szerintem csak a Kvassay híd és rákóczi híd közt valahol kellene mélybe vezetni, hiszen addig az út mellett megy, arra az útra pedig szükség van azon a nyomvonalon), hogy közben nem adna új, értelmes kapcsolatokat. Ezt nem nevezném kötöttpályás hálózatba integrálásnak, vagy ha ez az, akkor a csepeli már 1951 óta integrálva van.

Ebből a pénzből már mehetne akár a Deák térig is a Közvágóhíd környékétől alagútban. Annak ráadásul nem csak a csepeliek szemszögéből lenne értelme.

Előzmény: kristoof (44134)
NAR Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44135

Szerintem a Lónyai utca túl keskeny ahhoz, hogy ott kéreg alatt lehessen vezetni HÉV-et, lásd pl. ezt a szakaszt. A Kálvin térre forduló kanyarról nem is beszélve. Maradna a mélyvezetés, amihez viszont kb. a Lágymányosi hídtól kellene a föld alá menni.

Előzmény: batar1987 (44130)
kristoof Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44134

Én hiányolom a csillagtelepi hosszabbítást.

Előzmény: batar1987 (44129)
trizs77 Creative Commons License 2017.10.28 0 2 44133

Pedig jól írta batar olvtárs.

 

A Hungaroringhez terveznek szárnyvonalat.

Már van építési engedélye is.

Olvass csak itt vissza.

 

Előzmény: kihúzóvágány (44132)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44132

Nincs ott semilyen szárnyvonal, csak egy nyilt vonali megállóhely.

Előzmény: batar1987 (44131)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44131

De mondjuk a gödöllői HÉV-nél a hungaroringi szárnyvonal sem semmi, mindezt jórészt egy évi egy alkalommal megrendezett esemény kedvéért. 

batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44130

Sőt, nem hogy kijönne belőle (kb. 2.5-3 km "felesleges" mélyvezetéses szakasz a MÁV-HÉV javaslata) a Szent István út - Karácsony S. utca. - Szent Imre tér - Ady Endre út útvonalon a kéregben vezetés, hanem még délebbre is mehetne néhány km-rel szintén kéregben vezetve a Rákóczi F. út alatt. Vagy ha nem délre hosszabbítanánk abból a pénzből, akkor ennyiből már lehetne a Kálvin térig, Astoriáig a ráckeveivel együtt (jelentősen megemelve utóbbinak is az értékét), nem kellene megint elhalasztani további évtizedekre. Szóval nem értem tényleg, hogy hozták össze azt a "javaslatot", de nyilvánvalóan nem a hatékonyságot tartották szem előtt.
Azt sem értem, miért nem jó a csepeli Szigetcsúcsnak, volt VITUKI területének, ha van egy kötöttpályás kapcsolata közvetlen a belvárosba? Vagy majd odavezetnek egyszer villamost? Az ott lévő HÉV pályáját elviszik onnan, és odaviszik a villamost? Ez is csak a költséghatékonyság jegyében?

Előzmény: batar1987 (44129)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44129

Azt mondjuk nem értem ott a MÁV-HÉV javaslatos résznél, hogy mi szükség a csepeli HÉV nyomvonalának a változtatására gyakorlatilag már a Szabadkikötő előtti résztől a Szent Imre tér felől érkezve, hogy aztán "átlósan" becsatlakozzon a ráckevei HÉV-be. A csepeli HÉV jelenleg ott megy párhuzamosan és viszonylag szorosan a Szabadikötő út mellett (elnézést a régi név használatáért, de ehhez vagyok hozzászokva), egész egyszerűen nem hiszem, hogy azon a néhány méteren múlik, hogy odafér-e valami vagy sem. (Vagy áttennék arrébb az utat is akár?)
Ráadásul mindez föld alatt vezetve, ennél akkor már sokkal hasznosabb lenne a végállomás és Ady Endre út közti szakasz föld alatti  (kéregben) vezetése, az többet hozna a konyhára, arról meg nincs szó (és ha megnézi az ember a szóban forgó szakaszt a Galvani hídig, ki is jönne belőle).
Ami most megy Csepel belterületén belül a HÉV pályája környezetében, azt nagyon nem kéne konzerválni további évtizedekre így ebben a jelenlegi formában, ahogy a pdf utolsó oldalán is látható.

Fő, hogy  Illeszkedik a kormányzati ingatlanfejlesztési elképzelésekhez (egybefüggő beépíthető terület).

Egybefüggő, csak tudnám, hova teszik a 2x2 sávos Szabadkikötő utat, ami a Kossuth L. utca folytatásaként gyakorlatilag nyílegyenesen közelíti meg jelenleg a Kvassay hídat?  Csak én érzem úgy, hogy megint a gombhoz akarják varrni a kabátot? Vagy ez csak ilyen kormánynak nagyon benyalni akaró javaslat? A szokásos túlteljesítés a hűbéresektől?


Ha jól látom, a leendő járművekkel szemben támasztott igényeknél meg sem említik a sínféket/hatékony fékezési képességet, pedig valószínűleg többet jelentene, mint a 80 km/h-s engedélyezett sebesség.

Előzmény: Törölt nick (44128)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.27 -1 2 44128

Ez egy nagyon jó anyag Dr. Bokori Balázstól a HÉV jelenlegi és fejlesztési helyzetek kapcsán, a Magyar Közlekedési Konferenciáról: 

http://ktenet.hu/images/I_MKK/10-19/DrBokori-Balazs.pdf

Előzmény: Törölt nick (44127)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.22 -1 0 44127

Nagyon izgalmas összeállítás, még úgy is, hogy a fotók egy részével, már itt ott találkoztam, de mindig látok újat!

Előzmény: rm40 (44126)
rm40 Creative Commons License 2017.10.14 0 1 44126

Aki esetleg nem olvassa a másik topikot: remek színes képek, köztük számos ontopik 1972-ből:

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8238671

batar1987 Creative Commons License 2017.10.13 0 1 44125

Csepeli HÉV-nél mi a helyzet az utastájékoztató rendszerrel a végállomáson és a Szent Imre téren? Jó egy hónapja rosszul jelzi ki a dolgokat, a vonatok "késnek" a kijelzés szerint, teljesen használhatatlan információkat mutat.

Több pénzből tartanak karban a MÁV-HÉV-nél, de egyelőre utas szemszögből nem látni előrelépést: a lassújelek is konzerválódni látszanak, az utastájékoztatás sem a régi. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!