Termeszetesen, azonos anyagu szuronel a nagyobb felulet szamit. En nem is allitottam az elenkezojet, ezt azert nem emeltem ki, mert gondoltam ezzel mindenki tisztaban van. En azt mondtam ,hogy azonos meretu szuronel az anyag miatt jut at tobb levego.
Szorakozik a muszerfal vilagitasom...
Neha egesz frankon nekiall diszkozni... :)
Nem tudom hogy a fenyeroszabalyozo vagy a vilagitaskapcsolo kontaktos-e (en az elobbire tippelnek)... Hogyan kell ezeket kulserelmi nyomok nelkul kibanyaszni a helyukrol?
Gyanithatoan egy alapos tisztitas megoldana a gondot. Nem akarozik ezert is fizetni az bunko Opel servicnek :)
Ha a befecskendező ugyanannyi levegőhöz mindig ugyanannyi benzint adagol, akkor ez még önmagában nem kéne, hogy fogyasztáscsökkenést eredményezzen. Biztos van olyan szempont, amit nem vettem figyelembe, de elméletileg én most nem látom semmi okát a fogyasztáscsökkenésnek.
Szerintem is az alacsonyabb homerseklet a kivülről szivásnak tudhatoó be, speciel astra a hűtőmaszk tetejétoől kapja a hideg levegőt.
Viszont úgy tudom a legtöbb kocsiban van egy állítási lehetőség (ez leginkább automata termosztátszabályozású) amivel megoldható, hogy ne külső hideg, hanem melegebb levegőt szívjon a motor. A legtöbb azért igaz, mert a kispolákban nincs ilyen. A ladákban manuálisan kell állítani a szűrőtető elfordításával (nyári-téli). A modern autókban pedig egy termosztát határozza meg, hogy melyik csonkból szívja a levegőt. Ennek a funkciója, hogy télen hamarabb tudjon a motor üzemhőmérsékletre melegedni.
Feltételezem direktszűrőnél ez a mechanizmus teljesen ki van küszöbölve, mivel ezt még a szűrőház előtt van bent. Úgyhogy egy jó olajfilmes szűrő már közelítheti a direktszűrő hatékonyságát, ezzel együtt megmaradnak az előbbiek. Viszont tényleg csak közelítheti mert ugye azért a csöveknek is van ellenállásuk, ergo ezt lehet kiküszöbölni a direktszűrővel.
Ha most nagy marhaságokat írtam, akkor hamu a fejemre, az első részt a jogsim megszerzésekor mondogatták el úgy két óra alatt műszakin, lehet, hogy nem emlekszem tökéletesen, a második felét meg kikövetkeztettem :)
Nu ennyit mára
Gege
Ps: Egy kicsit nem figyelek, és megint elvittek egy százast.. meg az ezrest is :)
Gratula :)
Nem kekeckedésként, de a gyári légszűrőházas megoldásnál nem viszzahül a levegő hanem eleve hidegebb levegőt szív a motor valahonnan a lökhárító mögül, míg a direktszűrő a motortér forró levegőjét szívja a legtöbb esetben. Riff-Raffnak igaza van, azonos anyagú szűrőnél, ha nagyobb a szűrő felülete több a levegő.
Sajnos el kell ismernem, hogy igazad van, es bunko a hozzaszolasom.
Csak azert megiscsak kibukott belolem a kisgonosz. Az az ember akarja a kocsijat tuningoltatni, aki mellett ulve eletem legkinosabb autos elmenyeimet eltem at, amikor vigyorogtam minden bennunket kerulgeto, dudalo ideges emberre, mert rekordcsigatempoban cammogtunk, ideologiai alapon mindig a belso savban szigoruan...
Ennek ellenere nem ez a legjobb forum arra, hogy egy komplexusos embert piszkaljak, mert ad1, nem errol szol a forum, ad2, minek bantsam, epp eleg baj, hogy sajat magaval es a kocsijaval van osszezarva.
Nemtudom eszrevetted-e, hogy rossz topicban jarsz. Melyenszanto gondolataidat megoszthatnad az osszes auto topicban, de legalabb az Auto tuning cimuben. Bizonyara ertekelni fogjak pozitiv hozzaallasodat, a stilusodat, mely, magvas mondanivalodat...
Ez a topic nem errol szol, nem kotelezo olvasni. Mindenkinek szive joga, hogy azt szeresse amit akar. En is szeretem a loeroket, es erdekel az is hogy 50-ig, es otvennel hogy megy egy auto. Az is erdekel, hogy mennyit fogyaszt. Ez is tuning, bar ez teged giondolom hidegen hagy, mivel csak magamutogatasbol tevedtel be.
A hozzaszolasod tobbi reszet nem kivanom kommentalni, mert nyilvan Te is tudod, hogy baromsag.
Vannak tok olcso tuning otleteim:)
1, tanulj meg normalisan vezetni
2, dontsd el, hgy most felsz-e a rendoroktol vagy sem, de szokj le arrol, hogy varosban a belso savban mesz, hogy le ne allitsanak a rendorok, de 50-nel, hogy le ne allitsanak a rendorok.
Mert a Te stilusodhoz egy trabant is sok, tuning nelkul.
3, probald egy kicsit fejleszteni a tajekozodo kepessegedet, hogy a muszaki egyetemet a deli palyaudvartol ne ket hidon es a fel varoson at kozelitsd meg. Mert amig ilyen marha rutinosan eltajekozodsz a varosban, addig neked nem tuning kell, cica, hanem egy jo fek, es megtanulni, hogy hogyan lehet barhol megallni a terkepet tanulmanyozni. Ugye semmi gond, ha valaki videken nott fel, es sok neki a varos, de neked ugye mar 24 eved volt tanulmanyozni a kornyezetet.
4, ha megis ennyire sebesseg meg loero manias vagy, probald ki a vonatot, vagy az ejtoernyozest:)
Ui: szeretnelek egyszer megkerdezni arrol, hogy egy kocsi milyen mertekben potolja a noket :PP
Ui2: kulturalt kommunikacioval el lehet kerulni a kellemetlensegeket.
Egyebkent nem vitatkozni akarok, ugyhogy ha hulyeseget beszelek, mondjatok meg, okosabbtol tanul az ember.
Valaki okos azt is megmondhatna, hogy mitol van az, hogy eleg nehezen indul be a motor, annak ellenere, hogy az onindito rendesen megy. Ha beindul is eleg lassan porog fel alapjaratra, nem olyan dinamikusan ahogy kene. Mindezek mellett, neha olyan kopogo hangot ad mint a dieaselek. Ezt par napja csinalja.
De lehet kapni, csak nem tudom hogy muxik ilyenkor a dolog.
A gyari legszurohazas megoldasnal azert hul le jobban, mert tobb ideje van ra, mivel hosszabb uton megy vegig. Persze ha jo helyre lehet berakni a direktszurot akkor az is jo (akkor cask mocskosabb lesz), de sajna a legtobbszor rovidebb uton megy a levego, es valahol a motor kozeleben, ahol amugy is melegebb van.
A direktszuro, nem a nagyobb terulettol enged at tob levegot, hanem a attol hogy mas technologiaja van. Ez a textil/olajfilm dologbnak koszonheto, nem a meretnek. A legszurohazba szant ilyen szurobetet termeszetesen ugyanakkora mint a gyari papir, megis jobb az ateresztokepessege.
"Plussz nem értem, hogy a motorsportban miért ezt vagy hasonló elven müködőt használnak. "
A fenti okokbol. Mert jobb a legatereszto kepessege.
Nem lehet hogy egyrol beszelunk csak mashogy hivjuk? A direktszuro, az a textil/olajfilmes kup/henger alaku szuro, amit kozvetlenul a szivocsonkra raknak. Amit a legszurohazba raknak ugyanilyen textil/olajfilmes szurot, azt nem direktszuronek hivjak, hanem betetszuronek. En errol beszelek, ez a legjobb megoldas szerintem.
Ha kisebb az ellenállása a szűrőnek (mert pl. nagyobb a szűrőfelület), akkor kisebb a nyomásesés a szűrőn, vagyis nagyobb lesz a nyomás a szívócsőben, ezért ugyanolyan fojtószelepállásnál több levegő jut a motorba. A több levegőhöz több benzint lehet adagolni, ezért nő a teljesítmény. Ugyanaz a hatása, mint a kompresszornak vagy a turbonak, csak jóval kisebb mértékben, mert azok is a nyomást növelik a szívócsőben.
Ez persze nem azt jelenti, hogy innentől kezdve megfékezhetetlen lesz a kocsi. Ahhoz, hogy a motor ugyanannyi levegőt szívjon be, kissé zárni kell a fojtószelepet, magyarán ugyanazt a teljesítményt kevésbé benyomott gázpedállal fogja elérni a motor.
Neu!
És akkor ahol a légszűrőház egyben van a légmennyiség mérővel illetve a légtömegmérővel ahoz nem is lehet kapni direkt légszűrőt?
Nekem magas ,mint tudatlannak, hogy mitől hűl le a levegő a gyárilégszűrő házas megoldásnál.
Meg az is magas, hogy a direktszűrők nagyobb alapterületéből adodóan több levegőt enged át.Ennek pozitiv hatását ,amit a motor élvez most hagy ne fejtsem ki.
Plussz nem értem, hogy a motorsportban miért ezt vagy hasonló elven müködőt használnak.
Szerintem nincs jelentosege. Megpedig azert, mert a szivomotorok, adott n fordulatszamon x adott mennyisegu levegot szivnak be (pontosaban szeretnenek) szurotol fuggetlenul. Ez a jobb ateresztokepessegu szuro, akkor jo, ah hirtelen tobbet kell szivni, mert akkor ezen atjut rendesen a nagyobb mennyiseg is. Tehat attol hogy jobb a legatereszto kepessege a motornak ugyanannyi levegore van szuksege, csak nem mindegy milyen gyorsan jot hozza. Szerintem ennyi, de ez priv velemeny.
Ha már itt tartunk lenne egy kérdésem: A légszűrőházon van vmi csatlakozó. Ez azoknak a szenzoroknak a csatlakozója?
A sportlégszűrő jóval több levegőt enged át ugye. Namármost ez a keverékképzést akkor nem befolyásolja negatívan? Arra gondolok, hogy a szenzorok érzékelik a több levegőt, erre a komputer mit tesz? Növeli a becskendezett benzint?
Az megoldas, de az "odavezetednel" olcsobb es egyszerubb megtartani a gyari legszurohazat, annal jobbat nem nagyon tudsz csinalni. Csak ha egy huton atvezeted, ami biza penzbe kerul. Ja, es akkor is jobban szenyyezodik, mert maga a szuro szabadon van.
Csak ha valaki nem tudna. A direktszuro, es az altalam emlitett szuro ugaynabbol az anyagbol van, az olajfilmes szures elven mukodik mindketto, tehat _nem_ a gyari szurobetetre gondolok.