Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bbeci Creative Commons License 2012.10.07 0 0 11075

Tegnap találtam a neten ezt a fotót.Nem tudom hogy csak nekem új,vagy még eddig nem láttam.Ez egy fantasztikus lánctalpas,kár hogy egy darab sem maradt meg belőle.

koling Creative Commons License 2012.10.06 0 0 11074

Mindkettőt Feketevárosban (alias Purbach) láttam.

koling Creative Commons License 2012.10.06 0 0 11073

                                                                

koling Creative Commons License 2012.10.06 0 0 11072

                                                                      

koling Creative Commons License 2012.10.06 0 0 11071

                                                                                           

koling Creative Commons License 2012.10.06 0 0 11070

                                                                                           

vmickey75 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 11069

Üdv!

 

Nem túl jók de van pl. mindkettőről:

 

Csáfordi Öregtraktoros találkozó.

 

Ezt meg mikor hirdettem csináltam róla.

 

Színéről annyit tudok mondani, hogy a festék az már tutira nem a gyári azt én kevertettem. Hogy árnyalatra mit mutat nem tudom annyit tudok, hogy az első sárvédők belsejéről mintáztuk a kéket ott nem szívta meg a nap, az öntvények színét meg a légszűrőház tetejéről ami a motorháztető alatt van. A kabin váza szürke kalapácsos "HEMI".

 

További szép napot.

 

 

Előzmény: kis59 (11068)
kis59 Creative Commons License 2012.09.30 0 0 11068

Köszi! Szembőlképet is kaphatnánk?

Ez még ugye gyári szín?

Előzmény: vmickey75 (11064)
kis59 Creative Commons License 2012.09.30 0 0 11067

Köszi szépen !!

Külön köszönet a szerszámfotókért!

A piros gép egy R12-es?

Előzmény: H. Nándi (11063)
DutrásCsaba Creative Commons License 2012.09.30 0 0 11066

Szép jónapot Uraim!

 

Dutra UE-28 2db eredeti elsőfelnit keresek, kérem ha valaki tud akkor értesitsen. Egyéb alkatrészek is érdekelnek csak ez lenne a sürgős! Előre is köszönöm.

B-csabi Creative Commons License 2012.09.29 0 0 11065

Még színben is passzol a két gép:-)

Előzmény: vmickey75 (11064)
vmickey75 Creative Commons License 2012.09.29 0 0 11064

Szép Napot itt is...

 

Én is teszek fel egy kis sajátgép képet. Nem nagyon szoktam dicsekedni, de ezt megosztom veletek. A gépkapcsolat teljesen veteránokból áll.

 

ZETOR 5748+ISARIA SuperUniversal 21-sorral, árpavetés:

 

A GÉPEK (kabinban a segédeim)

Segéd I.

Segéd II.

 

Az igazi faros diszkréten félrevonult a képből.

 

További szépnapot.

H. Nándi Creative Commons License 2012.09.23 0 0 11063

A halasi stabilmotor és veterán kiállítás,fotói.

https://plus.google.com/photos/110349209514691075053/albums/5791219912348005009

 

Üdv:

Nándi

Tasak. Creative Commons License 2012.09.20 0 0 11062

Ugyan ezzel a problémával küszködök, csak nekem a híd egy kis gépbe lett beépítve.

Előzmény: Donor19 (11052)
mérnökferi Creative Commons License 2012.09.19 0 0 11061

Egy kedves virtuális ismerős kérdezett a szovjet, csúszógyűrű nélküli generátorokról. Kérésére kicsit összeszedtem a gondolataimat, ha meg már leírtam beteszem kedvenc fórumaimra, hátha valaki nem tudja milyen érdekes konstrukciójú generátorja van kedvenc traktorán. Elnézést a helyenkénti pongyolaságért, az esetleges pontatlanságokért, de én már nagyon régen jártam iskolába, meg igyekeztem közérthető lenni.

 

A mágneses teret mindig villamos áram hozza létre, tartja fenn, magyarul gerjeszti (még az állandó mágnes terét is anyagának molekuláiban folyó köráramok gerjesztik).

A gépjármű generátorok tulajdonképpen elektromágneses gerjesztésű, háromfázisú szinkron generátorok. Lényegében az igazi, ipari, kiálló pólusú szinkron generátortól a körmöspólusú forgórészben térnek el. Ez a körmöspólus egy nagyon nagy ötlet, mert ezáltal elég egy olcsón, könnyen legyártható, egyszerű alakú központi gerjesztő tekercs, kevés réz vezetékkel (természetesen a hatásfoka rosszabb, mint a rendes pólusokkal rendelkező generátornak).

A forgórész egyik oldalán lévő körmök az É-i, a másik oldalán lévők a D-i pólus. A forgórész forgása közben, a forgórész É-i és D-i pólusa (az egymást követő fogak) váltakozva halad el az állórész tekercse előtt, és ez a változó mágneses tér feszültséget indukál az állórész háromfázisú tekercselésében. A lényeg, hogy egy állandó mágnest forgassunk egy megfelelő tekercselésben, tehát erővonalmetszés jöjjön létre.

Na és itt jön az oroszok nagy csodája (vagy akitől lopták, de tényleg nagyszerű). A forgó gerjesztő tekercset helyettesítették egy úgynevezett erővonal-vezetős rendszerű forgórésszel. A csúszógyűrűk és a szénkefék így elhagyhatóvá váltak. A forgórész egy ritka, nagy fogazású fogaskerékre emlékeztet. A fogaskerék jobb és bal oldalán egy-egy álló gerjesztő tekerccsel. Ezek csinálnak a fogaskerékből egy több pólusú állandó mágnest. Ezt forgatva pedig már ugyanott vagyunk, mint a hagyományos generátor. Ennek az elvnek tulajdonképpen egyetlen hátránya van a csúszógyűrűs generátorokhoz képest, míg azoknál csak a forgórész és az állórész közti légrés miatt van veszteség, addig a szovjet csodánál, az álló gerjesztő tekercsek és a gerjesztés forgó vasmagja közti légrések is csökkentik a mágneses térerősséget. Úgymond rosszabb a hatásfoka, de cserében van egy örök generátorunk (habár a mai fogyasztói társadalomba ez se előny, de amikor tervezték akkor még mások voltak az elvárások), amit max. csapágyazni kell. A csapágyazás azért nem túl egyszerű az átmenő vezetékek miatt.

Nekem nagyon tetszik.   Röviden ennyi jutott eszembe!

ClaasMan Creative Commons License 2012.09.17 0 0 11060

Sziasztok!

 

A véleményeteket szeretném kérni. Van egy Fendt F12 GHA (egyhengeres) veteránom. A hétvégén szétszedtem a motorját (eredetileg főtengely szimmering cserének indulta dolog :-). A lényeg hogy a főtengelycsapágyak, a főtengely csapágyfelületei, és a hajtókarcsapágy is odavan rendesen. Németbe kapható hozzá csapágy, de elég húzós áron. Gondoltam esetleg kevesebből le lehetne gyártatni. Találtam két céget (Belcord, és Nagy gépműhely, Kecskemét) akik elméletileg gyártanak siklócsapágyakat. Van esetleg tapasztalata Valakinek velük csapágy gyártatás terén? Mibe kerülhet nagyságrendileg a két főtengelycsapágy, és a hajtókarcsapágy legyártása?. A két főtengelycsapágy egyforma, vállas kivitelű, a hajtókar sima, nem vállas). A motor egy MWM KD 12-es motor. A főtengelyt természetesen köszörülni kell, de annak a költségével kb. tisztába vagyok.

 

Üdv

B-csabi Creative Commons License 2012.09.16 0 0 11059

http://www.mezokovesd.hu/index.php?action=showart&id=991 ezt nézzétek gyerekek érdemes....

 

A Mezőkövesdi találkozóról tévéfelvétel.

Donor19 Creative Commons License 2012.09.16 0 0 11058

Köszönöm a segítset

Törölt nick Creative Commons License 2012.09.16 0 0 11057

Persze Warszava,csak mindig eltévesztem.(Lengyel gyártmány)

Előzmény: bbeci (11056)
bbeci Creative Commons License 2012.09.16 0 0 11056

Ez a fékhenger biztos nem volt zasztaváé.Nem Warsava-ra gondolt?

Előzmény: Törölt nick (11055)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.16 0 0 11055

Eredetileg a fékhenger a Zasztava személyautóé volt.

Előzmény: Törölt nick (11054)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.16 0 0 11054

Előzmény: Törölt nick (11053)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.16 0 0 11053

Üdv! Neked a Zuk -Nisa hátsóhid fékmunkahenger jó bele.Már az előző hozzászólásokban, Tasak kereset ehhez a géphez fékhengert. .

Előzmény: Donor19 (11052)
Donor19 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 11052

Sziasztok lene egy kérdésem tőletek hátha valaki tudja a választ rá

Van egy Bumar WNB1312 dömperem és tönkre ment bene mind a két fékmunkahenger.

Valaki tudja hogy azt milyne tipusu autóét használták fel anó?

Tehát hogy mié lehete eredetileg a fékmunkahenger ?

 

kis59 Creative Commons License 2012.09.15 0 0 11051

Köszönjük szépen!!!

Megelőztél...:))))

Még fogok feltenni ezt-azt, de most állandóan meló van, a Füstibe is ki kellene jutnom, mert GŐZMOZDONYPARÁDÉ van.......

Elvégre a lokomobil "rokona" .......:)))

Előzmény: levaizsi (11049)
mérnökferi Creative Commons License 2012.09.14 0 0 11050

Itt se voltam...   :-(

 

Köszönöm az "élménybeszámolót"!

Előzmény: levaizsi (11049)
levaizsi Creative Commons License 2012.09.13 0 0 11049

levaizsi Creative Commons License 2012.09.13 0 0 11048

levaizsi Creative Commons License 2012.09.13 0 0 11047

levaizsi Creative Commons License 2012.09.13 0 0 11046

A Mezőkövesdi Gépésztalálkozó felvonulás különlegessége volt egy 45 LE-s URSUS Lengyelországból.

Rövid időre leállították, utána kicsit megmakacsolta magát:

 

 

Beindulása után a gázmelegítő kirázódott, egyenesen a jobb első kereket lángolva. Nem volt veszélytelen.

Fordulaton az egész gép ugrált, rezgett, mindene oda-vissza járt. A kipufogón formás karikákat eregetett és óriási durogás közepette lángot lőtt. Igazi show traktor. A vezetője óriási figura. A traktor oldalán 430 km felírat, valahol ekkor távot teljesített a traktor.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!