ez tipikus hiba szokott lenni. Az a baj, hogy a tömítőpaszta alatt nincs rendesen kezelve a fém. Nincs feste, valamikor alapozva sincs, csak a sima lemezre rányomják a műanyag tömítő gumicsíkot, azután festik. Tehát, ha netán a tömítőcsík, festék megreped, bemegy a víz alá és elkezdi enni a lemezt az ajtó peremén. Ez kívülre is rámegy, azért a puklik kívülről. Amúgy általában ilyenkor az ajtó ürege belül nem rozsdás.
Megoldás, akár házilag is megoldható! Én is csináltam már otthon, hogy leszeded a tömítőt, addig húzod azt amíg lejön, pl. ajtó közepéig lejön. Lecsiszolod az ajtó belsején a rozsdát csiszolóvászonnal a fémig, rá a rozsdamaró, rozsdapassziváló. Utána alapozás 2-3 rétegben, akár ecsettel is, mert belül nem zavaró. Utána akár ecsettel belül színre, mert nem zavaró. Én ezt csináltam, képeket is tudok feltölteni, ha kell neked.
Ha kívül is látszik (neked igen, nekem nem), akkor az eljárás az, hogy lecsiszolod csiszolóvászonnal kívül is, passziválod, belül ugyanúgy lefested alapozóval 2 rétegben, és elviszed festőhöz a külsejét belsejét lefujatni. Ennyi. Ha nem vészes és nem zavar téged, akkor kívül is lehet ecsetelni.
Az ajtó üregét meg ki kell fújni viasszal a vízlefolyó lyukon keresztül, lehet kapni 1000FT-ért viaszos csöves spray-t, jó lesz így sokáig. Figyelj arra, hogy a viaszos pray feloldhatja a nem teljesen megszáradt festéket, mert a viaszos spray-ben valamikor vannak illó anyagok a kifújás miatt, tehát az viaszt mondjuk a csinálás után 2 héttel fújd be, ne sajnáld az anyagot.
Jó lesz az 0,1 sec környékének is, 2-3nál már rég átégett a lemez :) Nem rossz dolog, sokat használom, de azért az oxy/acetilén még mindig hatékonyabb. Ez meg kontrollálhatóbb. Érdekes. Ha véletlen a szénrúd vége nem sík hanem van egy kis kosz stb akkor vagy nem működik vagy átég stb.
Van egy VW T3 Transporterre épített Reimo műanyag felépítményes lakóautóm 1988-ból.
A felépítmény alatt, sárvédőkön, első szélvédő alatt, homloklemezeken összesen 10-12 helyen felhólyagosodott rozsda. Tehát javítani kell, profi lakatos kell hozzá.
A teljes autó fényezve lesz ( a műaníag felépítmény természetesen nem).
Tud-e valaki ajánlani egy szépen dolgozó karosszériást és fényezőt a leírtakhoz?
Ami még lényeges: az autó a felépítménnyel együtt 2,6 m magas.
Azt tudom de azért nem értem mert a leírásban ott van hogy lemez zsugorítás alatta meg hogy szénszál használat. Ezt a kettő összehasonlítva néztem:http://huzatopad.hu/image/data/pdf/GYSPOT2600.pdf
Jó reggelt. Az alábbi kérdésben szeretném kikérni a véleményeteket. Van egy közel tökéletes Zastava 55 gtl-em, gyári fényezés,minden működik. Az autó karosszériáján azonban a jobb és bal első sárvédőn a kerékjárat mőgőtt kb. a küszöbbel egy vonalban akad némi rozsda,amit szeretnék eltüntetni. Sárvédőt kapni ehhez szinte kizárt,vagyis Szerbiában még van,de én borsodból nem megyek el érte,és valahogy nem is lenne szívem a tökéletes gyári fényezést beáldozni egy kb. oldalanként féltenyérnyi javítás miatt. Az volna a kérdésem, hogy technikailag lehetséges -e úgy foltozni, hogy a szakember kialakítja a kerékjárat íveit,plusz magának a lemeznek a domborítását,vagy mindenképpen kell egy donor sárvédő,amiből ezt ki kell vágni? Köszönöm...
Hát mondjuk fújás után egy hétig kint volt a fűtetlen műhelyben, lehet hogy már meg sem akar rendesen kötni? Kicsit mintha amúgy keményedne folyamatosan, de ujjlenyomat még mindig bennemarad erősebben megnyomva...
Nem használtam még ezt az anyagot, de én roberlo töltőalapozót használok azt is 5:1 arányban kell keverni, de nem volt még ilyen gondom. Vagy rosszul keverted be vagy nem tetszett neki a kis hőmérséklet és nem ment végbe a térhálósodás.