Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Tény, hogy mára tengernyi a választék hangszerben (is). 30 éve ez az özönáradat csak digitális zongorában elképzelhetetlen volt mint manapság. Ellenben, hogy ma relatíve olcsó belépő kis tanuló hangszerek is már létezhetnek (nyilván a minőség relációjaként), annak sok akkoriban vaskosan megfizettetett, kezdetleges technológiák alapozták meg közvetve a jelenét egyik részről.
Másik részről ma is érvényesül hasonló dolog, éspedig a folyamat aktualitásaként közvetlenül, mikor is olykor nüansznyi plusszokért vaskos százezrekkel drágább (nyilván az előállíthatóság mérlegén túlárazott) modellek bevételéből is jut, kis olcsó tömegszériákat piacra dobni.
Szerény véleményem szerint a Yamaha belépő szinten jórészt a korábban szerzett nevéből él... persze akadnak kisebb változtatások, P-125 meg YDP-164 stb, de a P-515 / CLP-6xx alatti szinten olyan komolyabb dobásra nem figyeltem fel tőlük... Ha leginkább az YDP 103 az alternatíva, akkor én is a CLP-220-ra szavaznék -- inkább egy régi GH, mint egy mai GHS...
A másik kérdés, hogy mennyire lenne érdemes ugrani az árszinttel egy eggyel komolyabbra, ami -- jó használt ajánlat híján -- mostanában 250 környékén kezdődik (a korábban említettek közül is különösen pl. Kawai CL-36, Korg LP-380, Roland FP-30 szett). A magam részéről hajlanék arra, hogy ezek megérik az árkülönbséget. Igaz, ebben benne van az is, hogy nem láttam a használt zongorát személyesen, hajlamos vagyok az extra óvatosságra... ahogy az áréryékenység és a garancia értékelése is elég szubjektív.
Ha tényleg újszerű állapotú a CLP-220, akkor egyáltalán nem volt rossz vétel!
Értem, csak nekem mindig furcsa, hogy adva van egy presztízs márka és belekezd valami olyan forgalmazásába, ami nem felel meg a róla kialakított képnek (próbáltam nagyon szalonképesen fogalmazni). Persze tudom, hogy a Yamaha is gyárt pss játék szintiket, meg több tízmilliós hangversenyzongorát is. Nem vagyok marketing szakember, de logikusnak tűnik, hogy vannak termékek, ahol a brand "felhúzó" erőt képvisel (ld.: Yamaha) és úgy tűnik van ahol érezhető bizonyos recesszió, vagy dekadencia. (Sokszor nem tudom érthetően megfogalmazni a gondolataimat, de talán érthető volt.)
És a megvételezett zongora, pontosítom a Clavinovát, tehát Clavinova CLP 220-as:
Túlzás nélkül újszerű állapotban van, első tulajdonostól (hölgy, nemdohányzó, állatmentes, kevés leütéssel) :-D, de komolyra fordítva mint írtam maximálisan megvagyok vele elégedve, hobbiszinten szomszédot bosszantani nagyon jó lesz. És a 200.000-es limiten is jóval beljebb kerültem, 160.000 Ft-ot hagytam ott érte.
Neked is és djuice-nak is köszönöm, hogy segítettetek!
Ennek kapcsán pedig csak annyit jegyeznék meg, nagyon nem mindegy, hogy digitális zongorát keresel-e, vagy szintetizátort.
A zongora esetében a billentés mechanikája nagyon sokat számít, illetve ennek értelmezése és hanggá alakítása, ami követi a leütés hirtelenségét/lágyságát stb. -- a Kurzweilről elsősorban a zongora-specifikus elvárások kapcsán beszéltelek le.
Most pár napig sűrű volt az élet, aztán úgy látom, a kérdezőnek már nem aktuális a kérdés.
Egy szempont még nem volt egészen tiszta nekem, minimálszekrényes is elég, vagy igazi szekrényes kell? Az utóbbiak alapból drágábbak, cserébe a saját hangszórón keresztüli hangzás tud jóval jobb lenni. Fizika, rezgőtest tömege, valamit valaméirt stb.
Igazi szekrényt abban az árfekvésben nagyon nehéz találni általában is.
Kicsit körbenéztem a használt piacon, mointha a vírus miatt az is a szokásosnál is jobban pangana...
Amúgy számomra a konkrét felvetett modellek nem voltak meggyőzőek, elsősorban az életkoruk miatt... a digitális zongorák a 2000-es évek végén, 2010-es évek első felőben még elég jelentős tempóban fejlődtek. Ha nem esik be valami frisebb vagy 10 éve csúcsmodell zongora olcsón, akkor egy új minimálbútor vagy hordozható gyári álvánnyal lett volna az ajánlásom (újonnan kaphatóak közül pl.: Kawai CL-36, Kawai ES-110 szettben, Korg D1 szettben, Korg LP-380, Roland FP-30 szettben, Yamaha YDP-164 stb.) de való és igaz, ezek bármelyike tervezett büdzsé teteje környékén volna (vagy picit túl is rajta), a felvetések pedig jelentős árérzékenységet sejtetnek... ugyanakkor sejtem, jelentősen kevesebbe került a használt darab, és a régebbi modellek esetében a Yamahával lehet még talán a legkevésbé mellényúlni.
És akkor megint ott vagyunk a valamit valamiért dilemmánál.
Ha trit-on elégedett a választással, akkor az a legfontosabb :)
Sziasztok! Időközben megvettem a Clavinovát és azt hiszem nem csináltam rossz vásárt. A Piano 1-es hangja hall 1-es reverbbel ami 15-ös értékre van állítva, szerintem nagyon szép realisztikus hangot produkál 3/4-es hangerővel. A billentését is remeknek találom, az én szintemen egy jó darabig biztos kiszolgál engem. És nem utolsósorban jól passzol az ikeás bútorokhoz, így asszonypajtás is belenyugodott az elkerülhetetlenbe. :-)
Na ez már mai darab, de van-e olyan hangja mint egy CLP 220-nak (elvégre min. 10 évvel fiatalabb technológia), viszont ez tényleg "csak" egy pianinó, még egy sávos felvételi lehetőség sincs benne.
Szekrényesben inkább Ásítósárkány van otthon aki tud vmit ajánlani, azon kívül hogy Korg LP380 meg pl. a jófogin van még egy-két diszkrétebb állványos best of cucc (pl. Roland FP7). 2-300 közt nem nehéz lőni vmit.
Én azonban nem tartózkodnék egy P80 stílusú kis portable stage pianotól, ui. egy asztalos negyed annyiból csinál neked alá egy nappaliba illő stílusos állványt, mint amennyit ezért egy gyártó felárként elkér a cabinet style miatt! :)
De a döntés persze a tiéd!
A Kurzweil igazából a K2000, K2500 szintijeiről volt híres 20-25 éve. Azóta nem alkottak maradandót, szokásos tucatterméket nyomnak mint a legtöbben. A Forte, Artis modeljeik meg nagyon túl vannak árazva.
Neked is köszönöm az észrevételeidet! Pedig régebben a Kurzweil szintetizátorai elég jó hírűek voltak, meg most is van egymilliós vasuk, de ezek szerint dig. zongora építéséhez kevésbé értenek.
Köszönöm az ötletet, meggyőzőek a videók és az ár is igen kedvező. Viszont mindenképpen szekrényes változatot szeretnék, mert a nappaliban lenne és a család azt még hajlandó elfogadni. :-) Van egy külön pici "stúdió" szobám, ott van több szintetizátor, meg rengeteg kütyü, ahol min. hét ketyerét kell bekapcsolnom ahhoz, hogy hangot halljak (sokszor van: ménemszól!?) szóval pont az lenne a lényeg leülök, egy gomb be, és játszom. Úgy néz ki kénytelen leszek többet áldozni rá, valszeg használtan vadászok majd egy Yamaha 142, vagy 162-re. Azért érdekes, hogy egy parafonikus Moog Sub 37-re nem sajnáltam a 350 k-t, vagy ugyanennyit egy Korg Prologra, de ez már egy másik történet... :-))
A Casioból az AP és PX szériák 2012 utáni tagjai (tipikusan x50, x60, x70, x80, Sx000, de egyre nehezebben követhető) belépő szinten már úgy ahogy elmegy -- a többi széria és a 2012 előtti modellek meg egyértelműen kerülendők) de szerintem is jobb a Kawai, Roland, Yamaha közül, vagy a Korg RH3 billentésű modellei közül választani.
Leginkább: nagyon tisztában kell lenni azzal, hogy mi a fontos neked és mennyire, meg próbálni és próbálni és próbálni...
A belépő szintű újat vagy korábbi kicsit magasabb szintű használtat kérdése meg időről időre felmerül. Ott legfeljebb azt lehet korrektül elmondani, hogy mely modelleket érdemes előre kizárni és mely sérülésnyomoktól vagy tünetektől kell menekülni...
Ha nem akarsz sokat költeni, használtban utazol, nem fontos a beépített hangszórórendszer és egy vállalható zongorahangzást keresel, esetleg fontold meg ezt.
Röviden: a Kurzweilt, mint a Casiot nagy ívben el kell felejteni!
A Kurzik ráadásul legendásan megbízhatatlanok, most meg méginkább hogy a főforgalmazó a Hitspace se vállalja már a hercehurcát velük (pl. garanciás javíttatás).
Sziasztok! Kérdésem mi a véleményetek a Kurzweil M90-es dig. zongoráról? Nem vagyok zongoraművész, (távolról sem, közelről meg pláne) csak itthon
szórakoztatnám vele magam, a családomat már kevésbé. Kinézetre szépnek tűnik, vannak kezelő szervei is, a hangját már nehezebb megítélni videók alapján.
Az ára pár fillérrel 200.000 alatt van, ez nálam a lélektani határ. Használtan lehet venni Yamaha Ariust is ennyiért, de ez a billentyűn kijelölni a hangszínt, reverbet, annak értékét, a metronómot, annak értékét(!), stb... agyrém. Szóval mondjuk egy Ariushoz képest nagyon gyenge a Kurzweil hangja és billentése, vagy "vidékre" elmegy? Köszi előre is!
3) ha netán 1-2 kalapács lenne eltörve (ami már kizárt a fém mechanikáknál, ellenben a régi müa.oknál 2000 előtt) vagy bill. ami már elég drasztikus, az is megáll max. 20 ezernél javításilag,
4) szakadt gumiharangsor a bill. leütést érzékelendő sem horror összeg,
5) esetleg pár nyomógombnál ha mikrokapcsolót kéne idővel cserélni kontakthiba miatt, az sem súlyos vagyonokat emészt fel és kb. ezzel kiveséztük mindazt ami használt cuccnál átlagos hibalehetőség lehet.
Ami már durvább, az a leesésből, szállításból adódható belső törések, repedések pl. áramköri főpanelon stb. ami eleve kizárható, ha:
1) a hangszer kifogástalanul működik minden funkciójában (és erre eleve vállalnak garit is, ha használt, ha új),
2) külsérelmi nyomai is általában ennek ezőzővel együtt rögtön szembetűnőek.
Különben ha már mindenképp az újra lenne igény, akkor az itt már sokat emlegetett örök klasszikust is nézzd meg, aminek a billentése még mindig legközelebb áll az RD Rolandokhoz!
"de ha a plusz 60-100e esetleges felújítási költséget hozzáadom meg a vele járó időráfordítást akkor"
Természetesen semmire nem akarlak, akarunk rábeszélni, a döntés joga nagyobb százalékban a tiéd kell legyen a tippjeinkhez képest!
Én ahhoz képest lőttem be az igényeid ismeretlenül, hogy CP33-ad volt, az meg nem a 200 ezres szint (volt régen sem). Ha pesti vagy, tudsz beszélni Tajtiékkal új és használt dolgokról is, a hangszert le tudod náluk informálni, fel tudod kéretni a pesti üzletükbe (ha épp nem ott lenne), ki tudod próbálni (ha mostanság még nyitva tartanak karantén idején), szóval semmit nem veszthetsz ha megnézed.
Ellenben egy olcsó gagyit ha megveszel, még ha új is, lehet már másnapra megbánod vagy el is megy a kedved az egésztől, ezt is kalkuláld bele, ha a haverod 700SX-e eleve a színvonal!!! :)
Köszönöm, ez a szintenként taglalás érdemi segítség volt.
Amíg a technikám visszarázódik lesz egy új alapgép(még nem döntöttem el, hogy Yamaha vagy Roland) aztán ha biztosan lesz igényem nagyobb tudásúra akkor váltok még ha ez így párszáz bukóval is fog járni.
Van benne fantázia de ha a plusz 60-100e esetleges felújítási költséget hozzáadom meg a vele járó időráfordítást akkor rögtön egy kisebb tudású új felé hajlok.