A markakereskedoknel rendszerint 10-20%-kal dragabban adjak ugyanazt az autot, viszont lehet hogy megeiri a garancia miatt. A hirdeteseket is erdemes megnezni, csak azokbol keves derul ki, nem lehet messze meno kovetkezteteseket levonni, raadasul az eredetiseguket (marmint az autoket) sem konnyu leellenorizni, mig az O.K.-s kocsike biztos.
Én javasolnám, hogy a Dunánál is érdeklődjetek, mert ott elég sok használt van, igaz újabbak, de részletre is el lehet hozni és ők 3 év!! garit adnak ezekre a használtakra. Én is majdnem azt vettem náluk, de a vége mégis új lett :)
Egyébként pedig kereskedőnél ennyiért nem nagyon fog találni astrát, v pedig az alap+fapad+sok km.
Szvsz érdemes a hirdetéseket is megnézni!
Valszeg en is megyek. Lehet hogy felhivlak, hogy osszefussunk meg elotte.
Az OPEL kereskedoknel van ez az O.K. program, aminek a kereteben allitolag csak atvizsgalt autokat arulnak. Szerintem mindenkeppen ilyet vegyen (en is ezt tettem, nem is volt vele baj)
Úgy tudom 10.00-kor indul a menet Esztergomból, megpróbálok én is ott lenni. Különös ismertetőjelem: bordó 1.6-os Zafira, hátsó szélvédőjén vöröskereszt.
Más.
Egy ismerősöm használt autót szeretne venni megbízható helyről, megbízható márkát, cca. 8-9 éveset max. 1 millióért. Jó lenne neki egy Astrát szerezni, nehogy más márkát válasszon:-))
Tudunk neki segíteni?
Van par kepem, ahol gyonyoru c20xe mocik vannak. Tobbseguk le van kromoztatva, es valami eltero szinre vannak fujva a szelepfedok (tobbnyire a kasztni szinere). Ezen is gondolkodom, de majd csak kesobb.
Nos. Termeszetesen a tisztelt topic tagok lesznek az elsok akik bekukkanthatnak a motorterbe :)))) Valszeg veszek egy zsir uj szelepfedot, hogy szep legyen a cucc :)
Jovo het utan kene tartani egy talit. Jovoheten keszul el valamikor, hetvegen nem leszek itthon. Augusztus elejen meg megyek el ket hetre Korfura (asszonynak mar tavaj megigertem, csak nem volt ra idom). Ugyhogy Jo lenne 2 het mulva tartani egy talit.
Termeszetesen, azonos anyagu szuronel a nagyobb felulet szamit. En nem is allitottam az elenkezojet, ezt azert nem emeltem ki, mert gondoltam ezzel mindenki tisztaban van. En azt mondtam ,hogy azonos meretu szuronel az anyag miatt jut at tobb levego.
Szorakozik a muszerfal vilagitasom...
Neha egesz frankon nekiall diszkozni... :)
Nem tudom hogy a fenyeroszabalyozo vagy a vilagitaskapcsolo kontaktos-e (en az elobbire tippelnek)... Hogyan kell ezeket kulserelmi nyomok nelkul kibanyaszni a helyukrol?
Gyanithatoan egy alapos tisztitas megoldana a gondot. Nem akarozik ezert is fizetni az bunko Opel servicnek :)
Ha a befecskendező ugyanannyi levegőhöz mindig ugyanannyi benzint adagol, akkor ez még önmagában nem kéne, hogy fogyasztáscsökkenést eredményezzen. Biztos van olyan szempont, amit nem vettem figyelembe, de elméletileg én most nem látom semmi okát a fogyasztáscsökkenésnek.
Szerintem is az alacsonyabb homerseklet a kivülről szivásnak tudhatoó be, speciel astra a hűtőmaszk tetejétoől kapja a hideg levegőt.
Viszont úgy tudom a legtöbb kocsiban van egy állítási lehetőség (ez leginkább automata termosztátszabályozású) amivel megoldható, hogy ne külső hideg, hanem melegebb levegőt szívjon a motor. A legtöbb azért igaz, mert a kispolákban nincs ilyen. A ladákban manuálisan kell állítani a szűrőtető elfordításával (nyári-téli). A modern autókban pedig egy termosztát határozza meg, hogy melyik csonkból szívja a levegőt. Ennek a funkciója, hogy télen hamarabb tudjon a motor üzemhőmérsékletre melegedni.
Feltételezem direktszűrőnél ez a mechanizmus teljesen ki van küszöbölve, mivel ezt még a szűrőház előtt van bent. Úgyhogy egy jó olajfilmes szűrő már közelítheti a direktszűrő hatékonyságát, ezzel együtt megmaradnak az előbbiek. Viszont tényleg csak közelítheti mert ugye azért a csöveknek is van ellenállásuk, ergo ezt lehet kiküszöbölni a direktszűrővel.
Ha most nagy marhaságokat írtam, akkor hamu a fejemre, az első részt a jogsim megszerzésekor mondogatták el úgy két óra alatt műszakin, lehet, hogy nem emlekszem tökéletesen, a második felét meg kikövetkeztettem :)
Nu ennyit mára
Gege
Ps: Egy kicsit nem figyelek, és megint elvittek egy százast.. meg az ezrest is :)
Gratula :)
Nem kekeckedésként, de a gyári légszűrőházas megoldásnál nem viszzahül a levegő hanem eleve hidegebb levegőt szív a motor valahonnan a lökhárító mögül, míg a direktszűrő a motortér forró levegőjét szívja a legtöbb esetben. Riff-Raffnak igaza van, azonos anyagú szűrőnél, ha nagyobb a szűrő felülete több a levegő.
Sajnos el kell ismernem, hogy igazad van, es bunko a hozzaszolasom.
Csak azert megiscsak kibukott belolem a kisgonosz. Az az ember akarja a kocsijat tuningoltatni, aki mellett ulve eletem legkinosabb autos elmenyeimet eltem at, amikor vigyorogtam minden bennunket kerulgeto, dudalo ideges emberre, mert rekordcsigatempoban cammogtunk, ideologiai alapon mindig a belso savban szigoruan...
Ennek ellenere nem ez a legjobb forum arra, hogy egy komplexusos embert piszkaljak, mert ad1, nem errol szol a forum, ad2, minek bantsam, epp eleg baj, hogy sajat magaval es a kocsijaval van osszezarva.
Nemtudom eszrevetted-e, hogy rossz topicban jarsz. Melyenszanto gondolataidat megoszthatnad az osszes auto topicban, de legalabb az Auto tuning cimuben. Bizonyara ertekelni fogjak pozitiv hozzaallasodat, a stilusodat, mely, magvas mondanivalodat...
Ez a topic nem errol szol, nem kotelezo olvasni. Mindenkinek szive joga, hogy azt szeresse amit akar. En is szeretem a loeroket, es erdekel az is hogy 50-ig, es otvennel hogy megy egy auto. Az is erdekel, hogy mennyit fogyaszt. Ez is tuning, bar ez teged giondolom hidegen hagy, mivel csak magamutogatasbol tevedtel be.
A hozzaszolasod tobbi reszet nem kivanom kommentalni, mert nyilvan Te is tudod, hogy baromsag.
Vannak tok olcso tuning otleteim:)
1, tanulj meg normalisan vezetni
2, dontsd el, hgy most felsz-e a rendoroktol vagy sem, de szokj le arrol, hogy varosban a belso savban mesz, hogy le ne allitsanak a rendorok, de 50-nel, hogy le ne allitsanak a rendorok.
Mert a Te stilusodhoz egy trabant is sok, tuning nelkul.
3, probald egy kicsit fejleszteni a tajekozodo kepessegedet, hogy a muszaki egyetemet a deli palyaudvartol ne ket hidon es a fel varoson at kozelitsd meg. Mert amig ilyen marha rutinosan eltajekozodsz a varosban, addig neked nem tuning kell, cica, hanem egy jo fek, es megtanulni, hogy hogyan lehet barhol megallni a terkepet tanulmanyozni. Ugye semmi gond, ha valaki videken nott fel, es sok neki a varos, de neked ugye mar 24 eved volt tanulmanyozni a kornyezetet.
4, ha megis ennyire sebesseg meg loero manias vagy, probald ki a vonatot, vagy az ejtoernyozest:)
Ui: szeretnelek egyszer megkerdezni arrol, hogy egy kocsi milyen mertekben potolja a noket :PP
Ui2: kulturalt kommunikacioval el lehet kerulni a kellemetlensegeket.