Keresés

Részletes keresés

cholard Creative Commons License 2012.12.26 0 0 63864

Eh... épp az imént produkált egy E25-ös hibakódot, és a resetálás sem segített. Ki kellett húzni, majd visszadugni a konektorból. A leírás alapján "talán" szivattyúmeghibásodás. 2 hetes a kazán...

cholard Creative Commons License 2012.12.26 -1 0 63863

Üdvözletem, és mindenkinek Boldog Karácsonyt!

 A kérdésem az lenne, hogy normális jelenség e, hogy melegvízhasználat után a kazánból kattogó hang jön? Mintha potyogna benne valami.. vagy mint a radiátor hangja. Pár másodperces jelenség ritkuló ütemben, mintha csöpögne valami magasról (lehet bebeszélem magamnak) egy dobozra. Ha leáll a venti utána lehet hallani. (Baxi Ecofour)

Fűtést követően nincs ilyen hang.

enginer Creative Commons License 2012.12.26 0 0 63862
eredeti problemad megoldodott? melegszik a PF?
Előzmény: Karellone (63859)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.12.26 0 0 63861

Egy fűtési rendszerben egyszer úgy ellenőriztük le, hogy hol lyukas, hogy az egyes fűtési köröket szép sorban kizártuk. Vártuk, hogy mi történik. Egyszer azt vettük észre, hogy megmaradt a nyomás. No, ott volt a hiba, mármint az éppen kizárt körben. Rejtetten a térszint alatti vezetékszakasz volt lyukas.

Azt én jó gondolatnak tartom, hogy a gázkazánt üzemelteted néhány napig. Ha nem csökken a nyomás, akkor szűkül a kör.

Minél kisebb egy fűtési rendszer, annál kisebb vízeltünés is észrevehető nyomáscsökkenéssel járhat. Ebből talán az is következik, hogy a kazántesten elpárolgó víz elég ahhoz, hogy a nyomásmérőn ez már jelentkezzen. 

Én, ha vegyestüzelésű kazánt vásárolnék, valószínű, hogy öntöttvas kazán mellett döntenék. Ha megfelelő az üzemvitel, örökéletű. W8.

Előzmény: amatőr2 (63858)
pajaci Creative Commons License 2012.12.26 0 0 63860

"tūrelem"

 

Nincs "ü" betűje, így a megfejtés "türelem".

Előzmény: Karellone (63859)
Karellone Creative Commons License 2012.12.26 0 0 63859

Rendben de gázkazánnal ki be kapcsolgat!

t&#363?

Vegyessel vígan megy felfele meleg is lessz a padló,de gázzal nem igazán...

 

Előzmény: enginer (63857)
amatőr2 Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63858

Szia!

Nekem az a problémám, hogy kb. 3 hete leesik a nyomás 1 bar-ról 0,8-ra minden reggelre... Zárt rendszer, radiátorok, 17 éves Duna II. kazán, mely ment cirka 6 évet, végig fel volt töltve vízzel. Van mellette gázkazánom is, azt inkább enyhébb időben használom. (most)

A 24 literes tágulásit már kicseréltem 2 hete, mert fullra tele volt vízzel, se víz, se levegő nem ment bele. Ha kicsavartam a szelepet akkor sem jött semmi. Valószínűleg kilyukadt. De a probléma azóta is fennáll. Új tartályban 1,5 bar a nyomás. 

Az osztóknál nem folyik sehol, legalábbis nem látom. A műanyag csövek a padlóban mennek védőcsőben, szerintem napi 2-3 liter víz tűnhet el, sehol nem látok szivárgást. 

A kazán kilyukadhat úgy, hogy fűtéskor elszivárog ennyi és mindjárt elpárolog? Ilyenkor mennyit mehet még el a kazán, vagy mielőbbi csere?

Most úgy próbálom rövidre zárni, hogy nem fűtök vegyessel, hanem áttettem gázra. Nekem úgy tűnik, hogy akkor nem esik a nyomás...de 2 nap és ez egyértelműen kiderül....Új kazánban milyent érdemes venni, öntöttvasat?

 

Köszi!

 

Előzmény: Wassernyolcas (63837)
enginer Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63857
Igy sem fog menni 5 perc alatt. PFhez tūrelem kell es nem szabad ki-be kapcsolgatni.
visszatero es az eloremeno is emelkedni fog szep lassan.
Előzmény: Karellone (63855)
forme Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63856
Köszönöm! Tudom, hogy írtad, próbálok utána is olvasni itt-ott. A tartályból kijövőm a falig réz, falon belül végig rehau. Remélem az jó, mert az 1 éves házamban nem áll szándékomban átalakítást végezni.
Előzmény: Wassernyolcas (63853)
Karellone Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63855

Gondolom az sem jó hogy a szivattyúm állandóan keringet?(vegyesnél ok de gázkazánnál nem igazán...)

Ehhez gondolom nem lehet keverőszelepet bekötni?

Mi lenne a megfelelő használata?

Megfordul a kör, gondolom abból látom visszatérő melg lesz..?

Van erre valami megoldás?

Nem lehet állítani valahol hogy több mennyen a visszatérővel a kazán felé?(gondolom nem hűtene akkorát..)

Azt hittem vékony a tápláló cső mérete...

Megpróbálom amit írtál mit reagálnak a körök...

Köszi

Karell

 

 

Előzmény: enginer (63854)
enginer Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63854

Ezeknek az osztóknak sajnos ez a hibájuk. (annak aki nem megfelelően használja a padlófűtését)

hiába nyitod tökig a termoszelepet, akkor is lehűti az állandóan keringő PFkör az előremenőt (nagyon)lassan aztán beáll a PF csak győzd kivárni. Ezért jobb a keverőszelepes megoldás.

azt próbáld meg, hogy elzárod a padló köröket és csak 1et hagysz nyitva, amikor megfordult a kör, akkor nyitogatod sorba a többit.

sajnos ezt minden felfűtésnél elkell játszani, vagy állandóan menjen a PF.

Előzmény: Karellone (63834)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63853

Még valamit a fertőtlenítésről: Ha biztosabbra szeretnél menni fertőtlenítés dolgában, akkor jó lenne, ha a melegvíz tárolódtól eljövő melegvizes csövedet kicserélnéd rézcsőre. Ha jelenleg is rézcső, akkor ne izguljál, sokat segít a rézcső. W8.

Előzmény: forme (63850)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63852

Igen, egy kicsit túlparázod a dolgot. Most is feltettél olyan kérdést, amire már korábban megadtam a választ. Ha figyelmesebben olvasol, akkor kiderült volna számodra is, hogy a baktériumok életbenmaradása vagy elpusztulása az idő és a hőmérséklet függvénye. Magasabb hőmérsékleten rövidebb idő is elég az elpusztulásukhoz, alacsonyabb hőmérsékleten ehhez több idő kell. Ha leveszed a tartályban tárolt víz hőmérsékletét mondjuk 60-65 C fokról 50-55 C fokra, akkor nyilván hosszabb időre van szükség. Viszont ha több 50-55 C fokos vizet tárol a tartály, mint azt megelőzően, akkor ebből az is következik, hogy egy "konkrét" baktériumnak hosszabb időtt kell 50-55 C fok alatt lennie. Tehát fertőtlenítés szempontjából ugyanott vagy, nem rosszabb a helyzet.

Ha marad az eredeti helyén a hőérzékelőd, akkor Te attól tartasz leírásod szerint, hogy a melegvíz alatt nagyobb hidegvíz mennyiség van és ebben jobban elszaporodnak a baktériumok. Nos ez azért nincs így, mert a legionella baktériumok alacsony vízhőmérséklet alatt igencsak rosszul érzik magukat, nem szaporodnak. Számukra a legkedvezőbb életfeltételeket a 25-35 C fok körüli hőmérséklet biztosítja, ilyen körülmények között képesek szaporodni. A +10 C fok körüli értéken számuk nem veszélyes. Amiket eddig leírtam tudomásom szerint a legionella baktériumokra igazak, hogy a többiek hogy viselkednek, azt nem tudom, de biztosan valami hasonló módon. W8.

Előzmény: forme (63850)
Karellone Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63851

Hi.

Nem gond de a vegyes 60C-al megy azzal sem jó!

Termoszelep működik levettem a termofejet szépen já a pöcök...(fej nélkül is probáltam teljesen nyitott állapotban)

Légtelenítést magának csinálta, van az osztón 2 db automata légtelenítő 2 napig sziszegett...

Ezt az osztót 80C előremenővel kéne táplálni a leírása szerint....

De lehet 50c az előremenő csak nagyobb szelep kell vagy mi..(gondolom a termoszelep..?)

 

Alkalmazási példa

 

Qp=Vízáram a padlófűtési körök felé ( l/h )

Qc= Primer körből jövő magas hőmérsékletű vízáram ( l/h )

Tc=Primer körből jövő vízáram hőmérséklete ( °C )

Tm=Padlófűtési körökbe menő vízáram hőmérséklete ( °C )

Tr=padlófűtési körökből visszatérő víz hőmérséklete ( °C )

Feltételezve egy állandó fűtést, valamint állandó eloszlású magas hőmérsékletű vízáramot az R557 osztó – gyűjtőben, a következő képlet írható fel:



Qp x ( Tm - Tr ) = Qc x ( Tc - Tr )

ebből a Qc víztérfogatáram kifejezhető, ami a szelep méretét meghatározza.

                 ( Tm - Tr )
Qc = Qp x ----------
                 ( Tc - Tr )

Példa: A primer köri víz hőmérséklete, amely az osztó – gyűjtőt ellátja, Tc=80 °C, a padlófűtési kör előremenő és visszatérő hőmérsékletei Tm=40 °C, Tr=35 °C (ebből adódóan a hőfoklépcső ∆t=5 °C ),

Az osztó – gyűjtő ellátásához szükséges primerköri teljes víz-térfogatáram, ha a padlófűtési körökben keringő vízáram 1000l/h.

                   ( 40 - 35 )
Qc = 1000 x ---------- = 111 l/h
                   ( 80 - 35 )

A számított víz-térfogatáram értékéből, valamint a szelepek nyomásveszteség méretezési diagramjaiból látható, hogy 3/8” méretű szelep esetén a nyomáskülönbség 400 mm v.o. (0,4 bar) lenne, így a megfelelő méretű szelep a ½” –os, mivel ekkor 290 mm v.o. (0,29 bar) nyomáskülünbség adódik a szelep ki- és belépő oldala között, ami az ajánlott 0,1 - 0,3 bar közötti ajánlott tartományba esik. Ha az előző példánkban az osztó – gyűjtőt ellátó primer víz hőmérséklete csak Tc=55 °C, azonos hőigényű padlófűtés eléréséhez nagyobb mennyiségű vízáramra lenne szükségünk:

                    ( 40 - 35 )
Qc = 1000 x ---------- = 250 l/h
                   ( 55 - 35 )

amely víz-térfogatáram a ½”-os szelep esetében 1700 mm v.o. (1,7 bar) nyomáskülönbséget idézne elő, ezért az 1”-os szelepet kell alkalmazni,amelynél az átfolyó vízáram 370 mm v.o. (0,37 bar) nyomáskülönbséget idéz elő.Általánosságban megállapíthaó, hogy magas hőmérsékletű primerköri víz esetén az osztó ellátásához alacsonyabb víz-térfogatáram szükséges, és kisebb méretű termosztatikus szelepek alkalmazhatók, míg alacsonyabb hőmérsékletű primerköri víz esetén nagyobb méretű szelepekre van szükség a megnövekedett víz-térfogatáram miatt.

Ezt találtam hozzá!(nem teljesen tiszta nekem:)

Karell

 

Előzmény: morgen66 (63846)
forme Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63850

Igen, pontosan ez zavart meg! Az 50-55 fok maximálisan meggyőzött. Bár fával tüzelek (pontosabban pellettel, még pontosabban pár hete daraszénnel...sajnos) a gázfogyasztásom nem nőhet meg. :D :D :D Vicc volt! ;)

A 200 literes HMV tartályom ellát minket úgy, hogy a tarttály fele fölött helyezkedik el a hőérzékelő. Amiért lejjebb raknám (ha egyáltalán van értelme), az a baktériumok pusztítása. Mivel nem értek hozzá, ezért vagyok kicsit körülményesebb.

Tehát, amivel kapcsolatban megakadt mind a logikám, a tudásomról nem is beszélve:

-Ha hagyom a tartály fele környékén a hőérzékelőt 52-55 fokra állítva, a tartály fele alatt nyilván hidegebb víz lesz, ahol vígan eléldegélnek a legionella baktériumok. "Ők" vajon melegvízelvételnél nem tudnak kijutni a tartályból attól függetlenül, hogy a tartály felső része sosem esik 52-53 fok alá, mert érintkezve ezzel a hőfokkal rögtön elpusztulnak?

vagy

-Mivel a tartályban lévő csőkígyban (hőcserélő?) 65-70 fok körüli víz kering HMV felmelegítésekor, önmagában a csőkígyó pusztítja a baktériumokat?

 

Lehet, hogy túl"parázom" a dolgokat, nem is magam miatt aggódom, hanem a 8 hónapos gyermekem végett. Bár, mint ahogyan azt korábban írtam, "házi vízműves" rendszeremből nem sajnáltam a víztisztítóval, de vegyszerezni nem akartam és nem is fogom a rendszert. Gyakorlatilag, ahogy itt olvasgattam a baktériummentes víz gyenge pontja a HMV tartály. 

 

G.b.Reload Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63849

Üdv!

Érdeklődöm hogy az  Radiant rbs24 elit típusú falikazánomhoz létezik e valamilyen HMV melegvíztároló, ha nincs akkor létezik e valamilyen más megoldás, mert a melegvízátfolyás miatt nem túl komfortos a HMV.
Házamon 15 cm szigetelés van, ezért kértem beüzemeléskor modulálják le a fűtési teljesítményt, de használatkor azt tapasztaltam, hogy a beállított 21,5C fokot kb 3/4 óra alatt éri el és a radiátorokba 38-50 fokos vizet küld ami véleményem szerint alacsony. Nekem az a fontos hogy takarékosan működjön.  Mit javasoltok?

Várom válaszokat!

Köszönettel,
Tamás

Wassernyolcas Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63848

No, azért jó lenne látnod, milyen következményekkel járhat, ha lejjebb helyezed a hőérzékelőt. Ezek a következtetések a korábbi leírásomból is kiolvashatók, most ezért szinte csak ismételek. 1.. Több lesz a tárolt melegvized, ebből az is következik, hogy több lesz a gázfelhasználásod is. 2.. Ha eddig elégnek bizonyult a tárolt melegvíz mennyiséged a család ellátásához, akkor önmagában nem érdemes változtatni a hőérzékelő helyzetén. 3.. Ha nagyobb tartály térfogaton lesz melegvized, ez egy kicsivel nagyobb tárolási hőveszteséget is jelent, ami megint csak növeli a gázfelhasználásod. 4.. Ha több lesz a tárolt vízmennyiséged, akkor a tárolt víz hőmérsékletét lejjebb választhatod meg anélkül, hogy gond jelentkezne a családi melegvíz igény kielégítésében. 5.. Ha alacsonyabb hőmérsékletű vizet tárolsz, akkor kisebb lesz a hőveszteség, kisebb a korrózió veszély és kisebb a vízkőlerakódás. 6.. 50-55 C fok alá nem érdemes leszállítani a tárolt víz hőmérsékletét a baktériumok elszaporodásának megakadályozása miatt. 

Szóval van mit mérlegelned. W8.

Előzmény: forme (63847)
forme Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63847

Köszönöm! Max 20 perces manőver, de inkább 10. Így mindenképpen átszerkesztem a dolgot. Ettől ugye nem lesz az, hogy (mivel alul kapja a hideg vizet) lényegesen tőbbet fog meleget "kérni", ezáltal a kazán fogyasztása is megnő? Lehet, hogy butaság a feltételezésem, csupán abból jutottam erre a következtetésre, hogy a tartály aljába érkezik a hidegvíz. Ez nem hitetlenkedés a részemről, csupán néha szeretem tudni mi miért van és mi a következménye. Jól gondolom, hogy a baktériumok miatt érdemes lejjebb helyezni a hőmérő-kapcsolót (nem tudom mi a neve), hogy az említett hőfokot elérve minél kisebb területük legyen szaporodni?

Előzmény: Wassernyolcas (63845)
morgen66 Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63846

És miért gond ha feljebb veszed a kondis kazánt,lényeg a visszatérőn van.

 

 

Hát ha azzal a huszassal van megtáplálva akkor igen kicsike.

 

A termoszelep jól működik?

Már úgy értem a kis pöcök nincs betapadva?

Légtelenítést csináltál?

Előzmény: Karellone (63842)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63845

Ha nem gond az érzékelőt elmozdítani, és emiatt nem fog az új körülmények között pontatlanabbul mérni, akkor tedd lejjebb. A tartály alsó harmad magassága mindenképpen előnyösebb hely. W8. 

Előzmény: forme (63844)
forme Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63844

Köszönöm az infot! Pár napig nem voltam itt, így csak most reagálok, illetve kérdeznék még egyet. Jól sejtem, hogy mivel a HMV tartály falára (a szigetelés alá) van dugva a hőérzékelő, pár fokkal melegebb leget a víz, mint amit az mutat? Véleményed szerint akkor a hőérzékelős kapcsolót minél lejjebb rakjam a HMV tartályon, vagy jó ott, ahol van (kb. tartály közepe)?

Előzmény: Wassernyolcas (63781)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63843

Gondolom, Te már kiváltottad! Eddig is sokat próbáltál itt segíteni. W8.

Előzmény: bku (63839)
Karellone Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63842

Hi.

Hiába veszem feljebb nem az a gond!

60C-os előremenővel sem kever 35C-nal többet...

Termo szelepet beállítom 37C akkor 37C kéne keringetni a padlófűtésben...(de nekem 70C-ra van állítva így tud 35C előremenőt 30C visszatérőt a padlóban!

Radiátoros kör működik rendesen...

Mivel kondenzációssal fűtök nem igen kéne 45C-nál magasabra tenni....?

Osztónál lhet valami gubanc, vagy talán vékony az osztót ellátó cső..

Köszi

Karell

Előzmény: morgen66 (63841)
morgen66 Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63841

Bocs látom a visszacsapót.

Akkor a kondenzációst vedd feljebb, 45fokos előremenővel csak 25-30 fokos lesz a visszatérőd .

Előzmény: Karellone (63836)
mjevsrsh Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63840

Képzeld ha ezzel a problémával ide a fórumra írt volna be valaki. Mikor jöttünk volna rá....:)

Előzmény: Wassernyolcas (63837)
bku Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63839

Az ilyenekre kiváltható a vadászengedély! :))

Előzmény: Wassernyolcas (63837)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63838

Ez a sztory volt már régebben emlékszem rá.

De ha a mebrán lukad akkor is eltűnik a nyomás.

majd ezt folyamatosan (után) töltögetve lehet hirtelen nyomásnövekedés.

Előzmény: Wassernyolcas (63837)
Wassernyolcas Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63837

Hogy miért csökkenhet nullára a nyomás? Erre két válaszom is van, persze lehet, hogy pwolf esetére egyik sem igaz. Mindkét esetben utána kell tölteni a rendszert, és ha túltöltés történik, akkor játszódhat le az, amiről az előbb írtam.

Az egyik lehetséges nyomáscsökkenés, nullára futás oka az lehet, ha valahol vízveszteség lép fel a fűtési körben. Ha ez szép lassan történik, akkor egy fűtési szezonban egy, esetleg két feltöltéssel kezelhető a dolog. Az okot természetesen fel kell deríteni.

A másik eset a munkahelyemen történt. Egyszer csak azt vettük észre, hogy hirtelen néhány naponként leesett a nyomás a fűtési rendszerben, utána kellett tölteni. Eleinte arra gondoltunk, hogy valahol kilyukadt a csővezeték a föld alatt, az szivárog. Nem ez volt az ok. Egyszer csak észrevettük, hogy a takaritónő forró vízzel teli vödörrel sétál ki az egyik hőközpontból, és kezdi mosni a követ. Ő csapolta meg egy leürítőn a fűtési rendszert, ezért csökkent a nyomás. W8.

 

Előzmény: Törölt nick (63829)
Karellone Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63836

Hi.

Vegyesnél visszacsapó szelep van...

Elmegy a víz az osztóig szépen át is megy a szelepen, de mintha több visszatérőt keverne hozzá!

Pedig 70C van most termofej...vagy kevés neki a mennyiség...

Gázkazán 45C (kondenzációs)

Vegyes 60C azzal elég jó, de csak ha teljesen nyitva van a szelep.(vagy rajta sincs a termofej...)

Előzmény: morgen66 (63835)
morgen66 Creative Commons License 2012.12.25 0 0 63835

A vegyes kazánnál az elzárókat elzártad?

 

Ott lekeringeti a szivattyú a vízet,és nem megy a padlófűtésre.

 

Figyelem ha elzárod és megint a vegyest akarod használni el ne felejsd vissza kinyitni.

 

Gázkazán hány fokra van állítva?

Előzmény: Karellone (63834)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!