Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Nem APC gyártmányúakkal foglalkoztam, de véleményem szerint nem kell átállítani. Az elektronika úgysem tudja hogy belső vagy külső akkutelep van, ez csak csatlakozó kérdése.
Az optimális töltés és a hosszú akku élettartam érdekében célszerű max. akkora kapacitású akkutelepet használni amelyet 0,1C árammal tud tölteni az UPS. Ezt a maximális töltőáramot vagy közli a gyártó vagy nem, utóbbi esetben csak kimérni lehet pl. egy DC lakatfogóval, de ez sem olyan egyszerű mint sokan gondolnák. A nagyfrekvenciás inverterek körül rengeteg a felharmonikus zavar ami a legtöbb digitális műszer mérését befolyásolja. Aki nagyjából ismeri a szünetmentes technikát az tudja, hogy ezen a területen szinte minden speciális azért is drágák a megbízható és precíz kivitelű gépek.
A kisteljesítményű divatos szünetmenteseken mindenféle csili-vili kijelzők vannak, kis túlzással még a tulajt is felköszönti a névnapján, de ezek mellett soha nem szabad elfelejteni, hogy a legfontosabb a megbízható működés. A nap 24 órájában készen kell állnia hogy helyettesítse a hálózatot.
Még egy nagyon fontos tanács azoknak akik a brutális külső akkukkal akarják "tuningolni" a gépüket: nem minden gyártó méretezi úgy az inverter passzív és aktív alkatrészeit hogy azok túlmelegedés nélkül kibírják a többszörös üzemidőt. Egyszerűen túlmelegednek, akkora hűtést terveznek amekkora még éppen kibírja azt az 5-10-15 percet amit a belső akkuk tudnak. Amelyiken ventillátor van arról már feltételezhető, hogy ez a probléma nem fogja érinteni.
11 évig kizárólag szünetmentes tápegységeket üzemeltem be és javítottam, de 5 éve már az ipari vezérlés és irányítástechnikában dolgozom így már eltávolodtam az UPS-ektől. Egyébként 10kVA alatti teljesítményűekkel nem foglalkoztam, de volt dolgom 400kVA-es gépekkel is mégozzá redundáns üzemmódban. Ezeket már modulszinten javítottam, nem álltam neki paneleket forrasztgatni.
Amúgy bármennyire is úgy írja az eladó, hogy nem gagyi én mégis azt mondom hogy gagyi.
"Természetesen a 2 csipesz úgy van átalakítva hogy nagyobb aksira is rálehessen tenni" és természetesen a csipeszekhez menő vezetés ránézésre is max. 2,5 mm2 keresztmetszetű lehet. Kiváncsi lennék az eladó orcájára, mikor 12V-os akkuról működtetve megterhelném a 230V-os kimenetet 650 Wattal. Még nagyon jó hatásfok mellett is legalább 70 amper folyna azon a vékony vezetéken, először csak füstölne aztán leolvadna róla a szigetelés. Na de a lényeg, hogy a csipeszek nagyok. Persze azok is gagyik.
Ha csak nem fogsz ki valami rendkívül jó vételt, szinuszos kimenetű megbízható szünetmentes tápot nem fogsz kapni 20 ezer alatt.
A hirdetőnek írd vissza, hogy van egy autóm, kvázi Ferrari. 4 kereke van, kell bele benzin stb.
Ha valóban órákat megy róla egy keringetőszivattyú az nem a szünetmentes érdeme hanem a szivattyúé,
amúgy meg rég rossz ha egy szivattyú bármilyen hangot ad akármilyen szünetmentesről.
Kíváncsi lennék, hogyan tölt fel egy 60Ah-s akkut a 0,5A-es töltőáramával. Túl szép és egyszerű lenne ha a 60Ah-nyi kapacitást mondjuk 12óra x 6A-es töltés helyett el tudnánk érni 140óra x 0,5A-el is. Ez csak matematikailag igaz, a gyakorlatban a 100%-os töltöttséghez a töltés elején mindenképpen NAGY ÁRAM KELL! Valameddig 0,5A-el is fel lehet tölteni, de sohasem 100%-ra, ezzel csökken az élettartam.
Bizonyára vannak kivételek, de a megbízhatóan és jól működő berendezéseknek megérik az árát, ezt mindenki megtapasztalhatta.
40.000 Ft egyáltalán nem aranyár egy szünetmentesért, főleg ha figyelembe vesszük adott esetben mi múlhat rajta.
Sztem amelyik számítógépen vagy laptopon írtad ezt a hozzászólást többe kerül mint egy megbízható (és főleg használható) szünetmentes, de ha bekrepaál a szgép vagy laptop nem hoz magával életveszélyt, netán jelentős anyagi károkat.
Én azt mondom a biztonságra nem szabad sajnálni a pénz!
Világításra (hagyományos égőnél) megfelel v. szénkefés motroknál v. olyan elektr. fogyasztónál ahol fesz. át alakító táppal müködik (pl. számitógép) ott megfelel.
Ezt ne edd meg. A szivattyú és minden kondenzátoros segéd fázisú motor (hűtőgép stb.) csak tiszta színuszos árammal működik probléma mentessen. A kvázi az átmenet a négyszög és a szinusz közt, (több lépcsőben éri el a csucsot) de ettől még nem lesz szinuszos, tartos használatnál biztos hazavágná a keringetődet. A tiszta szinuszosak lényegesen bonyolultabbak és drágábbak. Olvas vissza ezt már régen is kitárgyaltuk.
Az apriték égetés az nem egy sima ügy. Az egész rakat szerkezete laza és logikus, hogy máskép ég mintha csak fával tüzelnénk. Tapasztalatom szerint hagyományos felső begyújtást alkalmazok, ha már lángra kap a fűst hőmérséklet szab. kiiktatom, alul takarékra rakom az ablakot a felső szekunder marad nyitva és a pillangót elforgatom 45°ban. Ez így szépen le ég, nem szabad nyitogatni mert levegőt kap és az egész el kezd égni és utána nem lehet vele mit kezdeni, ha hagyom a fűsthő szab. az sem jó mert leszabályozásnál (mert az egész rakat ég) el kezd puffogni sokszor vissza is csap hisz begyulladt az egész és nem kap levegőt.
egy kérdésem lenne azokhoz akik othon vannak a szünetmentes tápegységekben
Van egy hirdetés ami igy hangzik :
" 200W-os szünetmentes táp.Kvázi színuszos.ennek ellenére hangtalan szívattyú üzemet biztosít.
A keringetőszívattyúkhoz kiválóan alkalmas.A szivattyú inverter üzemben hangtalan. 1dbKűlső Gk aksirol üzemeltethető akár órákon át(az aksi kapacításától függ).Tőltőáram 0,5A Ventillátorral szerelve,kivánságra nagyfényerejü ledeket is szerelek bele. 100W terhelésnél 9-10A áramfelvétel. szélmotoros és napcellás üzemben is haszálható."
mi az hogy "szimuszos ???
és mi az hogy "Kvázi szinuszos" ?
világosítsatok fel legyetek szívesek .
Megjegyzem ,hogy csak pár éve fűtök fával,azelött csak gázzal volt a fűtés.
ezért is van az ,hogy nem nagyon tudom ,mi micsoda,de mivel sokszor van áramszünet mifelénk ezért is szeretnék egy szünetmentest venni,de nem arany áron :)
Meg jegyzem ha valakinél csak egy puffer van úgy a puffer előre menőbe sem árt egy visszacsapó, hogy elkerüljük a puffer fűtését a cirkóval. Nálam ezt ilyen egyszerűen nem lehetett megoldani mivel a pufferok oda- vissza fűtik egymást.
Úgy látszik a gyártók még nem jutottak el odáig, hogy szilikon gumit rakjanak a szelepbe. Régen mit szenvedtünk a kávéfőző gumijával, mióta szilikon gumit rakunk bele nincs gond. (de lehet, hogy akkor nem fogyna)
Nálam is csak a cirkó előremenőben van a rugós visszacsapó. De az is igaz ha a cirkó megy a puffer visszatérőjében lévő motoros szelep (golyós) cirkó üzemnél zárva marad, így a puffert nem fűti a cirkó, a ráfűtés a bojlerre viszont mehet. Ha viszont csak ráfűteni kell a bojlerre a cirkónak (nem kell lakás fűtés) a fűtés visszatérőjében a cirkó felé is van egy mágnes szelep és ez ilyenkor lezár és csak a bojler felé fűt.
Meg bízhatóbb az a visszacsapó amelyikben nincs gumi a tányéron, csak a réztányérok vannak összecsiszolva (nálam is volt, hogy egy idő után a gumi olyan lett mint a hullámvasut).
Nekem csak akkor látszik a hőmérőn valami, ha sokáig megy a pufferról a fűtés, és a csövek felmelegednek. Nem a víz kerül be a hőcserélőbe, hanem csak a hövezetés miatt.
Ott már van egy. Valahogy mégis átnyom egy kis vizet a gázkazán hőcserélőjén (gázkazán hőmérőjén látszik). Hogy hogy azt sem igazán értem. A másik verzió a zónaszelep.
végül is ja jó kérdés miért ne :) a vegyes fűtési kergetője kicsit rádolgozik a gázkazánomra is, és szeretném egyértelműsíteni a víznek merre kell menni.
Olvtársak! A párhuzamosan kötött gázkazános rendszerre lehet az előremenőre és a visszatérőre is rugós visszacsapót tenni? Van valakinek tapasztalata ilyennel?