Pedig világosan leírtam. Az un. 100 ezres olajokat favorizálják. A felhasználók többsége hisz nekik mert ők a szerelők, ők tudják jobban. Szerintem meg marketingduma.
Azt írtad, hogy "A szerelők éppen csak nem mondják, hogy hülye vagyok amikor megyek cseréltetni(olajat), merthogy mindenki 80-100 ezrenként cserélteti manapság. "
Ha 30-40 ezer km az előírt periódusa a '99-es volvódnak, akkor a szerelőid miért néznek hülyének, ha te ezt betartod?
Azt szeretném kérdezni, hogy egy Renault 0.9-es TCE motorba be lehet-e tölteni a 0w-30-as viszkozitású olajat. A kezelési utasítás szerint 5w-30-as kell bele, de mivel új motorról van szó, talán a 0w-s olaj még túl is teljesítené a követelményeket, addig amíg nincs jelentős olajfogyasztás.
... csak ezt értesd meg a Zsuzsika/Józsika ueserekkel, hogy a modern 2 éves autója miért is kéri már 6-7 ezer kilométer lefutása után az olaj lecserélését ... pedig ők nem strapálják, csak a XIII. kerületből járnak a XX. kerületbe dolgozni ... mikor az autó szerviztájékoztatója szerint akár 30 ezret is futhatnának egy-egy csere között, nem beszélve, hogy 2 ezer kilométerenként úgyis öntenek utána 1 litert ... de könyv szerint ez normális.
Ha naponta szembesülsz ehhez hasonlókkal, már nem is tudod mi a jó!:(
Igazad van, csak hirtelen két szék között a földre ültem. Mantec azt gondolja én vagyok aki kétségbe vonja a gyári ajánlásokat,(utasításokat) technoid szintén csak a másik végleten és a Volvo mérnökeit felülbírálva hamarabb cserélek mint kéne, fölöslegesen szennyezem a környezetet, úrhatnám módon szórom a pénzemet. Ezt tisztáztam volna! Boldog karácsonyt minden írónak, olvasónak!
Nem véletlenül írtam: "Mindenki nézzen tükörbe és állítsa összehasonlításba az ő használati szokásait."
... no meg a sajátjával azt csinál amit akar, csak később ne kezdjen el szarozni xy márkákkal kapcsolatban.
Te így látod jónak a szokásaid alapján és az akkori ajánlást elfogadva.
Azért csak annyit, egy hozzád hasonló jobban átlátja az autózás technikai buktatóit, mint az óvodába kisdedét hordó Zsuzsika, esetlek Józsika. (tisztelet a kivételnek és a nevek csak kiragadott utalások a nemiségre)
Az első tisztázandó, hogy te a ma kapható FH 12-t linkelted be. Mint írtam 1999 az én Volvóm évjárata. Akkor olajtól függően 30-40000 km. a csereperiódust határozott meg a gyár. Tehát nem teszek a környezetszennyezésre a pénzem meg annyi amennyi. A baj ott van, hogy sokan(helytelenül szerintem) hisznek a marketingnek és elfogadják, hogy van olyan, hogy 100 ezres olaj. A szerelők biztatják mert jó haszon van az eladásán, a (szerintem hülyék) kuncsaftok meg elhiszik(el akarják hinni), hogy tényleg ez az út. Aztán amikor kifekszik valami kenendő alkatrész, akkor jön a duma, hogy "szar már a merci, man," stb. Az előttem szóló jelezte "legfeljebb 100000" . Ez lenne a kulcsszó. Az ideális körülmények igen ritkák a kamionos szakmában. A gépkönyvek kimondottan ellenjavallják az alapjáraton hosszú ideig járatást! Mit mond az okostóbiás pl. télen? Minek kéne járatni ott az állófűtés. Igen. Próbáljon meg valaki egy hétvégét kályházni, főleg vizes kályhával! 15-20 óra és a kocsi már indíthatatlan. Marad a járatás, már nem ideális körülmény. Egy éjszaka után egy cégnél le kell rakodni! Hidegindítás, rampára állás, motor le. Ideális körülmények? Sehol. Nyáron sem jobb a helyzet a műholdas jeladók tetemes áramfogyasztása miatt. Szóval, szemfényvesztés szerintem.
Azon a német oldalon gyanús,hogy elírták, 2010 es autó, még ha a km ennyi is, kinek kell 5000 euróért egy ilyen autó, két fillért nem adnék érte...elhiszem, hogy elmegy ennyit de szerintem 80 ezer akar lenni.
" ... Itt azt írják, hogy olajcsere szükséges évente vagy legfeljebb 100e km-enként. .... Ha tényleg 100 ezrenként elegendő olajat cserélni a Volvo mérnökei szerint, akkor miért akarna bárki normál használat mellett ennél sűrűbben cserélni? ... "
Az első mondatban lévő "legfeljebb" szót miért hagytad ki a kérdésedből? Egész más a kérdés értelme....
Régen sokat olvastam ezt a fórumot, aztán belefáradtam....biztos sokan jó szakik, de a fele biztos, hogy vak, vagy része egy mocskos rendszernek...És igen, én egy mai mérnökben sem bízom, meg van vezetve mind....a kizsákmányolás meg a pénz imádata megy mindenhol.....néha fel-fel bukkan egy-egy külföldi cikk ahol leírják, hogy személyautókba 5-7 ezrenként cserélni kellene az olajat, de ezt nem reklámozzák...az autó gyártásánál is ez a helyzet, ismerősöm Carinája 800 ezer km-nál vált motorcseréssé, melyik hasonló mai kategóriájú autó tudja ezt?...egyik sem, miért?...elfelejtették hogyan kell megépítenia megbízható autót?..kétlem, a mai technika és marketing olyan fejlettségű, hogy pontosan meg tudnak határozni mindent, nagyon jól tudják azok az olajról is, hogy korábban kellene cserélni....a feliciába 400 ezer lett belehajtva, motorbontás nélkül, a nissanunkba meg most van 460 ezer...motorhiba nélkül...olajcsere 10 ezer alatt..mindig!..és nem füstöl és nem kell utántölteni...
Mivel én kamiont vezetek testközelből vágom a témát. Egy 1999 es FH 12/380as Volvót hajtok és 30000 km-es csereperiódust tartok vele. 2268000 kilométert futott a gép eddig. Az idén nyáron kellett a váltót teljesen felújítani. Motor porszáraz, bontatlan. Generátor, klímakompresszor volt cserélve. A szerelők éppen csak nem mondják, hogy hülye vagyok amikor megyek cseréltetni(olajat), merthogy mindenki 80-100 ezrenként cserélteti manapság. A cég akinek dolgozom 4 éves Actroson 450000 km nél turbót kellett cseréljen, idő előtti motorhalálok a flottában, de ragaszkodás a 100 ezerhez. Ez ma a trend, én egy őskövület vagyok 46 évesen. Nem baj, elvagyok. Az új kocsikon manapság nem tölt folyamatosan a generátor. Ha nem tölt, könnyebb hajtani ergo kevesebbet fogyaszt nem tudom hány decivel, ellenben évente kifingatja az akksikat. A gyári ajánlás, havonta külső töltőről töltsük fel az akkumulátorokat! Egy hete néztem meg, 2012 áprilisban vettem a két akksit a Volvóba és még nem akarnak tönkre menni. Érdekes a fejlődés iránya. Na de mielőtt megróna valaki a témaeltérés miatt, Orlen 10W40 amit a Volvóval etetek. 20 ezer után elkezdi csípni.
Ha tényleg érdekel kérlek keresd meg a posztot! Jómagam azok közé tartozom akik betartják a gyári ajánlásokat(előírásokat). Egy olyan fórumtársat igyekeztem biztosítani arról, hogy nem lesz tragédia a kicsit későbbi csere miatt, aki tartott tőle, hogy de.