Nekem 1.3S van. Ezek szerint abba menne? Mit jelent az, hogy gazdaságtalan? Az egész onnan indult, hogy egy APEH-es táblázatban 98 benzint írtak, mint költségként elszámolhatót.
Nekem is ez a motor van a G-Astámban. Én rendszeresen járok le az M7-en és 150 km/h körül járok vele utazóban. Nekem ekkor pörög 4500 körül, tehát lehet hogy más a váltó áttételezése a tiédhez képest. Baja elvileg ettől nem lehet, hiszen a piros tartomány még jóval odébb van és igazából csak a dieseleknél veszélyes a topspeed körül autózni. Szvsz csak a magasabb fogyasztás lehet problémás.
Cáfoljatok meg, ha hüjeséget írtam!
Hali,
én voltam egyszer Németországban Corsával (szintén 1.4 16V) és a 160 meg se kottyant neki hosszabb távon sem. Hazafelé már egy bringával a tetőn jöttem, plussz tele pakk plussz oldalbodri és a 140-et érezte kellemesnek, de persze még ment volna... Ennek ellenére azon a sz@r úton szerintem ne menj 140-nél gyorsabban, alig nyernél valamit.
Ha meg család is megy veled akkor meg főleg! Emlékezz az utóbbi balesetekre :-(
Sziasztok!
De fasza ez a topik!
Nekem is Opelem van, egy 97-es Astra, még "magyar". 1.4 16V ecotec Classic Sedan.
Na szóval. A kérdésem annyi lenne, hogy lemennék vele az M7-esen Pestről a Balcsira, de mennyire nyomhatom neki utazóban?
Csak azért, mert 160 körül olyan 4500 felé forog.
Nem sok ez neki tartósan?
Most inkább ez lenne a kérdés, hogy a kocsi bírja e, nem pedig a radarok... Az úgyis lekap, ha akar, 140-nél is.
160 körül még nem mentem tartósan, szóval help me!!
Egy kis izelito az Opel talalkozorol. Mantasoknak :). A piros szireneas nem tuzolto, az volt a felvezetoauto. A fekete meg csak nagyon tetszett. Igy tetszik nekem a manta. Kivancsi lettem volna mi van benne :)
Nincs. Volt egy mágneses antenna (amolyan ajtónyíláson kidugós) de lecseréltettem, bántotta a fényezést. Most az ablak belső felére (jobb felső sarokba) tapasztottak egy antennát, ami állítólag kifelé sugároz. Semmi gond nincs vele, jó minőségűnek tűnik.
A zaj egyértelműen valamilyen kopogás, tehát nem fütyülés vagy süvítés. Persze rossz úton nyikorog más is (5 ajtós a lelkem)...
Az ET szam nem a szelesseget jelenti. Itt egy pelda:
7" 205/50 R16 ET 32
Ebben a 7" a felni szelessege (ha jol tudom) 205 a gumie (mivel tobb meretet is lehet tenni egy felnire) az 50 az oldalfal magassaga a szelessegehez kepest szazalekban, az ET xx pedig (ha jok az ertesuleseim) a felni felfogatasatol szamitott kulonbseg a fefekvo felulet kozepetol mm-ben.Elmeletileg minel kisebb (annal kozelebb esik a felulet kozepe a felfogatashoz, es annal kevesbe terheli a futomuvet. Ha nagyobb, akkor szelesebb lesz a nyomtavod, jobb az uttartas, de magyar utakon hamar kinyirhatod a futomuvedet.
Remelem nem irtam nagy julyesegeket, ha igen, valami okosabb javitson ki :)
lore:
egyszer nekem is zorgott valami, es kiderult, hogy a kis olvasolampa zorgott belul. Csak meg kellett igazitani es csondben is maradt.
Én ma is meg holnap is itt vagyok a Gellért tér környékén, igaz holnap csak délután érek rá. De dél körül nincs forgalom, lehet közlekedni... Te kb. merre?
Lore!
A motorházon van szigetelés, de hogy a tűzfalon van-e, azt meg kell néznem.A hangja? Hogy irtad?
Inteligens.:o)Tud csendes is lenni: soft üzemmód.
A legközelebbi talin próba kör?
Futómű?Na ja!Amikor meg vettem jobbra húzott.Elvittem a Fogarasi úton egy lézeres /nagy szavak/ futóműállitásra.Egy Barátom dicsérte őket...Hát lézer az volt.De szaktudás, hogy normálisan megtudjanak emelni egy hátúl független lengőkaros autót az már kevesebb.Majdnem tönkrevágták.Huuu!Még most is el kap az agybaj.A bevált recept Maxabó.Ott korekt modon beállitották.Egyben közölték, hogy a jobb első futómű kapott egy járdát vagy valami hasonlót.:o(
És csak határértékre tudják beállitani.Most egy nagyon picit húz jobbra.Lengőkar és/vagy gólyaláb csere segithet.Kösz most nem.:o(
Ja, mégvmi:
mostmár szerintem tuti, hogy a tetőablak felől jön valamilyen zörgés rossz úton. A szervízben azt mondták nekik nem zörgött. c20xe, te meséltél erről régen valamit, de megnéztem és semmilyen lötyögő vackot nem találtam a tetőablak környékén.
A futómű alig érezhetően, de jobbra húz. Én jártam egy időben egy futóműveshez az Üllői út vége felé (asszem Száva utca), de legutóbb már nem tudták beállítani vmi miatt. Ti hova viszitek? Az opel szervízben van tuti gép, de elő kell jegyeztetni magad, annyira tele vannak. Naja, nekem meg a tököm van...
c20xe,
neked van a motorháztetőn szigetelésed? És a tűzfal motortér felőli oldalán? A V6-ban vannak ilyen szigetelések, kis fordulaton meglepően csendes is tud lenni...
Kíváncsi vagyok milyen hangja lehet a tiednek, még sosem ültem 2000-esben...
Én is próbálkoztam a 98-as benzinnel./természetesen bleifree/.Majd jobban fog menni, meg kevesebbet fog enni,stb bizakodással álltam oda a 98-as kúthoz.Hát semmi.Nem ment jobban, nem evett kevesebbet.Csalódás.
Nektek tapasztalat?
Lore!A V6-ba mit tankolsz?
Hello Cooper
attól függ, milyen mocid van. bármelyikbe jó a 98-as, de van, amelyiknél gazdaságtalan a használata(gondolom kadett-e-d van), ezek a 12N, és a 13N típusú motorok.
abs.
Szia avantage,
ugyanez volt a probléma nálunk is. Feleségem miatt visszatettem a gyári felniket. Általában 165-ös gumikon futnak a corsák (swing, joy), de a city egy időben 155-ös gumikkal futott. Ja, és persze 13"-asak.
Ha akarod otthon megnézem a gyári felnit. De mit is nézzek meg rajta??
Neu!
Kb.olyan 50e lehet az univ Remus.De meg kell nézni, hogy el tudod-e helyezni a méret miatt.A vég:90mm kör.Szép hangja van, de hallottad már.:o)
Hát összintén:nagyon nagy változást én nem vettem észre.Csak a hang. Ha van más is, elenyésző lehet, de az határozottan jót tett, hogy elől is ki lett nyitva a rendszer /sportlégszürő/.A fogyasztás nekem /kop,kop,kop/ jobb, mint más ilyen motoroknak.De ez sok mindentől függhet.
Egy ismeros lany vett Corsa City-t. Nagyon szep, kulonosen az alufelnik, de sajna gond is van ezek miatt. Kormanyszervo nincs, es igy a 185/60R14 kerekek miatt (es a tulsagosan kis ET -> szeles nyomtav miatt) parkolaskor megizzad az ember.
Most azt fontolgatjuk, hogy le kellene cserelni a kereket a gyari gumira/felnire. Ehhez kellene tudni, mi a gyari meret? Sot a gyari felni ET szama is ismeretlen szamomra. Tudja valaki?
Egy olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 18 éves Kadettembe érdemes 98-as benzint tenni? Most 95 + ólompótlót használok. Aral kútnál tankolok mindig és ott az van kiírva, hogy a 98 már tartalmaz ólompótlót. Jobban menne tőle az autó? Esetleg jobb a motornak?
Valszeg egy cinikus beszolas volt, kb oltyan mint a mentem ezerre' :). Egyebkent ha lenne penzem vennek klimat, most tudok az uj motorthoz 120-ert beszerelve hasznaltat, de hibatlant.
4x4
Ha az astrat meglehet (marpedig meglehet), akkor azt is. A 4x4 vectra/calibra hatso hidja kell hozza meg a valtoja....a tobbi az hazibarkacs, de korrektul meg lehet csinalni.
igen pont ez az érzés, lassabban gyorsul, (mert dízel), aztán mintha kötélen húznák, Na ezt a pillanatot szerettem.
Sajnos én is láttam már nagyturbós lehajtott gépet is, ami úgy ment mint a régi ladám... :(
Nem tudták megjavítani. Igaz egy halvérű nyugdíjas hajtotta...
Ez nem jelenti azt, hogy a kocsi rossz, lehet hogy csak rosszul lett bejáratva vagy be van füstölôdve, vannak technikák, adalékok, hétvégi kiégetôs kirándulás, ami segíthet.
Hosszú városi járogatás után én is szoktam égetni... :)
Ha akarod és fôvárosi vagy akár meg is kóstolhatom...
Neu,
a szöveg úgy hangzott, "+2 liter eszik azért nincs nekem se", de nem érdekes, csak akartam jelezni, hogy nagyon nem igaz, nehogy valakit elriasszon a klímától ...
Lehet Zafirát 4x4-ezni? talán Syd-et is érdekelné...
Cinizmus ide, cinizmus oda, a univ Remus+Benkő sport közép így viselkedik.De a dob vége nincs a kaszni alatt, also elhagyja a hangját nagyobb seb.-nél.De ne azt gondolt,hogy olyan soft, mint a gyári,hanem hogy elviselhető tartományba kerül.
"az volt az érzésem, hogy kegyetlenül húz.
Ment is mint a mérgezett egér.... most hogy van egy 100 lovasom, sem érzem azt amit akkor"
Ez tényleg így volt??? Mennyire kellett ehhez adni a fordulatot? Azért is kérdeztelek, mert az enyém elég haloványan indul. Aztán mintha elkapná a fonalat. Mivel dízel, ezért a gázt sem nagyon merem nyomni. Igazából nem nagyon van összehasonlítási alapom, hogy milyennek kell lennie. A motornak semmi baja sincs, bizonyítottan 140e van benne.
Nem. Csak a chip remus fejlesztes, sportkipufogohoz (foleg remushoz, de massal is allat aszongya' az ember. 3 computerrel jar a faszi az asconajaban, es ez a "brutal" darab :)) De ha tudok olcson szerezni Remust akkor lehet hogy beujitok mert ez nagyon hangos autopalyan.
Valszeg nem en mondtam a klima fogyasztasat, mivel nekem nincs :)
All:
Koszonom a gratuklaciot az uj motorthoz. Nagyon szeretnem mar kiprobalni :)
lore:
Nem nagyon akarom, nem szeretnem szetjhajtani. Ha lesz sok penzem (ertsd kb 1 misi felesleg :~( akkor lehet hogy at lesz epitve c20let-re 4x4-gyel. Most max az a Remus chip megy bele, amitol a pincebo lelkezd mar huzni :)
hulla:
A gropa kft-nel mindig vegkiarusitas van :)))) Nem kell bedolni a szovegnek. Egyebkent foleg lestrapalt felniuk van, de azert korulnezhetsz hatha csak reg voltam :)
dezsoke:
a hitegebb levegobol tobb "fer be", mert kisebb a nyomasa. Egyebkent letezik vizbefecskendezeses rendszer (pontosabban viz+metanol ha jol emlexem. Asszem az Auto Tuning topicban irtak rola.)
Spider007:
Nekem van tapasztalatom az x16xel-lel. Epp most adtam el :))) (96 novemberi). Egyebkent eleg sok zabalj az olajat, nekem szerencsem volt vele.