Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2017.10.30 -5 2 44165

Lángvágóval kellene hozzá nyúlni!

Előzmény: Törölt nick (44163)
dani1988 Creative Commons License 2017.10.30 0 7 44164

De,a szentendrei vonalon van (1113-1114). Amúgy nem tudom mi a baj vele, az utasoknak tetszett, fotózták belülről, tiszta volt, jó volt utazni vele. És kb egy forinttal nem került többe a felújítás, a kapaszkodókat nem barnára, hanem kékre festették, és az ülés is más huzatot kapott, aztán ennyi. De teljesen mindegy, bármit akarnak a már meglévő állományból kihozni, csak a fikázás megy. Igazi hungarikum :( 

Előzmény: HarunBp (44162)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.30 0 3 44163

Kb. Ha már muszáj hozzányúlni akkor min. úgy mint a Tarlósjetnél, optikai tuningnál az lenne az elvárt minimum.

Előzmény: Törölt nick (44157)
HarunBp Creative Commons License 2017.10.30 -2 0 44162

Csak ne a H5 legyen.

Előzmény: dani1988 (44156)
volanb Creative Commons License 2017.10.30 0 0 44161

mely vonalon közlekedik ez a felujitott hév?

trizs77 Creative Commons License 2017.10.29 0 8 44160

Ezzel meg mi a cél?

 

-----------

 

a cél az, hogy az elkopott üléshuzatot kicseréljék.

Ezért szóltak a kárpitos szakmunkásnak, aki ezt megtette.

Hiszen ez a dolga.

Ezért kapja a fizetését.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.29 0 3 44159

Egyelőre szép utastér, de majd a népség hazavágja 1-2 hét alatt sajna.

trizs77 Creative Commons License 2017.10.29 -2 1 44158

Mert a lényeg maradt egy rakás 💩""

 

-----------

 

Ez az ülés színéből állapítható meg ?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.29 -5 1 44157

Ezzel meg mi a cél? Mert a lényeg maradt egy rakás 💩""

Előzmény: dani1988 (44156)
dani1988 Creative Commons License 2017.10.29 0 4 44156

dani1988 Creative Commons License 2017.10.29 0 0 44155

Íme :)

Előzmény: Törölt nick (44152)
Októberi Dusán Creative Commons License 2017.10.29 0 0 44154

HÉV Bobó teherkocsikkal az Örsön 2017.09.20

Előzmény: Októberi Dusán (44153)
Októberi Dusán Creative Commons License 2017.10.29 0 0 44153
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.29 0 1 44152

Az meg mi légyen?

Előzmény: dani1988 (44151)
dani1988 Creative Commons License 2017.10.29 0 1 44151

1113-757-1114-es "biohév"elkészült, és igazán különleges lett ;)

batar1987 Creative Commons License 2017.10.29 0 2 44150

A MÁV-HÉV-es "álom" annyira drága, hogy tuti nem lesz belőle semmi. Most akkor a realitás talaján maradva én el tudom képzelni a következő verziókat a csepeli HÉV esetén az elkövetkezendő 10-15 évben:

 

1) a jelenlegivel teljesen azonos, felszíni nyomvonal, de felújított pálya (kb. olyan felújítás, mint ami az ezredforduló előtt lezajlott) és új szerelvények, itt játszik az is, hogy az MIXa-k helyébe valamelyik vonalról MXa-k kerülnek, ezek lennének az "új" szerelvények

 

2) majdnem ugyanaz, mint az előző, csak a Rákóczi hídtól föld alatt a Borárosig, mert arról a szakaszról már nagyon el akarják tüntetni, de nem hiszem, hogy +1 km alagútra lesz pénz, azért persze majd megígérik, hogy az a szakasz is meglesz "nem sokára"

 

3) a csepeli HÉV helyett villamos több villamosvonalba (51, 1, 24) integrálva

 

 

Előzmény: Hernyofan (44149)
Hernyofan Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44149

Én hiányolom a csillagtelepi hosszabbítást.

 

Tudom, hogy bili, meg minden...

 

De ha már álmodozunk, én egy kicsit ennél is tovább vinném, majd valahol az akácfa utcai kiserdőnél ( ott a lakótelep mellett egy megállóval ) felszínre hoznám, és a pusztán át összekötném a ráckevei HÉV-el ott, ahol az a hídon bejön a szigetre. 

 

A ráckevei HÉV budapesti szakaszából így már lehetne villamost csinálni ( akár egészen Szigetszentmiklósig járhatna egy ritkább viszonylat, mert ha jól rémlik az ingázásom idejéről, elég sokan járnak át Dunaharasztiba iskolába, így megmaradhatna ez a kapcsolat ), a szigeten meg keletkezne egy gerincvonal, ami már egészen korrekt menetidőt tudna produkálni. Természetesen a menetrendszervezés megint más kérdés, lehetnek betétjáratok, stb... 

 

Ezt, ami a linkelt anyagban van, konkrétan nem értem, bármennyire is szeretném. Költenének egy rakás pénzt egy olyan részre, alagutakkal, amire kb. semmi szükség. Gondolom, ez is valami gumicsont lehet, vagy valaki nagyon, de tényleg nagyon el akarja tüntetni a HÉV-et a partról. 

Előzmény: kristoof (44134)
NAR Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44148

Azt értem, hogy az 1500V miért szerencsésebb, mint az 1100V. Az nem egyértelmű, hogy miért 1500V DC-t választanak, miért nem 25kV AC-t, mint ami a 2-es meg 150-es vasútvonalon van.

Előzmény: 6243 (44142)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44147

Egyszerűen sosem voltam annak a híve, hogy van valamink, és azt felszámoljuk. Szerintem inkább próbáljuk meg használhatóvá tenni.

Előzmény: batar1987 (44146)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44146

Oké, jelentene plusz néhány percet az a kitérő, tehát ez lenne a Gödöllőig menő HÉV-nek az alternatív útvonala. Értelme annyi lenne, hogy nem kizárólag a csömöri igények alapján határoznák meg a Csömörbe betérő vonatok sűrűségét. Ez, az M2-vel összekötés, és a modernebb, gyorsabb járművek azért vonzhatnának új (csömöri) utasokat szerintem.

Előzmény: Fradista Utazó (44145)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44145

És annak amúgy, nem HÉV-mániás szemmel, mi értelme volna?

Előzmény: batar1987 (44144)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44144

Csömör lehetne köztes állomás, onnan mehetne tovább Gödöllőre a régi kavicsbányai átvágáson keresztül. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44143)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.10.28 0 3 44143

Figyelembe véve, hogy pótlás esetén csak lézengenek a buszokon, illetve a jelenlegi vonalvezetéssel a település nagyobbik része nem elérhető, megértem. Túl drága lenne a pálya megfelelő átépítése, meghosszabbítása.

Előzmény: batar1987 (44141)
6243 Creative Commons License 2017.10.28 0 2 44142

1500V-ra előbb kapsz vonatot, mint 1000-re, ami amúgy 1100. Szentendrén azért szükség lehet kétáramnemű cuccokra az esztergomi kijáráshoz, de az 1500-ból szintén jobban megoldható gondolom.

Előzmény: NAR (44140)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44141

Egyébként ami még a pdf-ben szemet szúró a máv-héves javaslatnál, az a csömöri HÉV "buszos szakasza", azaz gyakorlatilag a felszámolása. 

NAR Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44140

Az 1500V-os feszültségnek az az értelme, hogy mivel egyéb okokból (Bem rakparti alagút, M2-es összekötés) egyébként sem járhatnak arra a MÁV jelenlegi villanyvonatai, nem lenne gond, hogy továbbra sem lenne átjárható a MÁV-HÉV-hálózat, viszont az 1000V- > 1500V átállás sokkal olcsóbb, mint az 1000V DC -> 25 kV AC?

Előzmény: Törölt nick (44128)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44139

A Kálvin térre forduló kanyar tervezésénél az áruiház épületének elbontásával számoltak.

Előzmény: NAR (44135)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.10.28 0 1 44138

Igen, bocsánat, később vettem észre a tervezetet.

Szememben ugyanolyannak tűnik, mint ahogy az építési engedélyt egyszer már a normál nyomtávú Bicske-Lovasberény szakasz újjáépítésére is kiadták (60km/óra tervezési sebesség, 25km/óra engedélyezett sebesség, 54kg/m sinek).

Előzmény: trizs77 (44133)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44137

Lehet félreérthető volt a megfogalmazás, oda nem kéregben vezetést képzeltem el, hanem mélyvezetést. Persze az drága lenne, de abból a MÁV-HÉV-es javaslatból, ami a linkelt pdf-ben található, kijönne az is.

Előzmény: NAR (44135)
batar1987 Creative Commons License 2017.10.28 0 0 44136

Én az ésszerűséget hiányolom belőle. Tehát úgy vinnének le 5-6 km-t mélyvezetésbe (szerintem csak a Kvassay híd és rákóczi híd közt valahol kellene mélybe vezetni, hiszen addig az út mellett megy, arra az útra pedig szükség van azon a nyomvonalon), hogy közben nem adna új, értelmes kapcsolatokat. Ezt nem nevezném kötöttpályás hálózatba integrálásnak, vagy ha ez az, akkor a csepeli már 1951 óta integrálva van.

Ebből a pénzből már mehetne akár a Deák térig is a Közvágóhíd környékétől alagútban. Annak ráadásul nem csak a csepeliek szemszögéből lenne értelme.

Előzmény: kristoof (44134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!