mindenkivel szóba állok, aki normális hangnemben közelít felém, lehet veled nem kéne? mellesleg nem lógok állandóan a fórumon, nekem is jár kis nyaralás. néha, ha kedvem tartja benézek, de, ha nincs, akkor nem...
Ja , most nézem , hogy kerékpárral téptél a bicikliúton -- ezek szerint teljesen szabálytalanul . Merthogy a profilmélység nincs előírva , de kerékpárúton csak 2 kerekű kerékpár közlekedhet(ne) . Vagyis az idegrángásos , cukor-és szívbeteg 86 éves Balambér bácsinak a kis 3 kerekűjével kin az autók között kell araszolgatnia ...
e)50 „Kerékpárút” (26. ábra); a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;
A helyzet kissé komplikált . A járművek műszaki előírásait a 6/1990-es KÖHÉM tartalmazza . Ez jellemzően a legtöbb bekezdésben csak a gépjárművekre , mg-i vontatókra és lassú járművekre vonatkoztatja magát . Aztán a végén foglalkozik a segédmotoros kerékpárokkal , ahol meg előrántja , hogy azokra a motoros triciklik ( illetve a normál 2 kerekű motorkerékpárok ) szabályait kell alkalmazni , és ez alól csak egy-két kivételt tesz ( fék , világítás) amit ott helyben rögtön fel is sorol . Vagyis lényegében a segédmotorokra is vonatkozik szinte minden , ami a gépjárművekre . Így nézve az 1,6 mm-es profilmélység alól csak a kerékpárok vannak felmentve . Az viszont számomra is új , hogy jóváhagyott (E-betűs) gumi csak a gépkocsikra kell . Merthogy a kvadunkon megkövetelték . Ezek szerint egy 180 lóerős közúti motorkerékpáron is akármilyen gumiköpeny lehet , ha azon megvan az 1,6 mm ? Hmmm ...
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
36. § (1)115 A gépjárműnek, a mezőgazdasági vontatónak és a lassú járműnek, valamint ezek pótkocsijának a kerekeit fúvott gumiabroncsokkal – vagy azzal a jármű menettulajdonsága szempontjából legalább egyenértékű berendezéssel – kell felszerelni. Mezőgazdasági vontató, lassú jármű és ezek pótkocsija vonatkozásában e rendelkezéstől a közlekedési hatóság eltérérést engedélyezhet.
(2)116 A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak.
Téli mintázatú gumiabroncsot szabad felszerelni a járműre abban az esetben is, ha annak sebességhatára alacsonyabb a jármű legnagyobb sebességénél. Ebben az esetben a jármű vezetőfülkéjében a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni.
(3)117 A gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.
(4)118 Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.119
(5) Gépjárművön, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük. Textilöves és acélöves radiál abroncsok vegyes használata esetén — függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye a hajtott — az első tengely kerekeire kell szerelni a textilöves radiál abroncsokat.
(7) A személygépkocsi kivételével a többi gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű és a pótkocsi kerekeire tengelyként eltérő szerkezetű gumiabroncsok is szerelhetők. Ebben az esetben — függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye hajtott — a radiál gumiabroncsokat kell a hátsó tengelyre (tengelyekre) szerelni.
(8) A fém kapaszkodókörmökkel, illetőleg vezetőélekkel ellátott kerekű mezőgazdasági vontató és lassú jármű e berendezéseinek olyanoknak kell lenniük, hogy ezeket le lehessen szerelni, vagy olyan védőabronccsal lehessen ellátni, amely meggátolja, hogy a kapaszkodókörmök, illetőleg vezetőélek az útburkolathoz érhessenek.
Kerekekre vonatkozó további műszaki feltételek
36/A. §120 Gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott gumiabroncsot szabad felszerelni.
A segédmotoros kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
114. § A kétkerekű segédmotoros kerékpárra az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra vonatkozó, a három- és négykerekű segédmotoros kerékpárra pedig a motoros triciklire vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételeket kell a következő eltérésekkel alkalmazni:
a) segédmotoros kerékpárhoz oldalkocsi nem csatolható,
b) segédmotoros kerékpárra vonószerkezet nem szerelhető fel,
c) segédmotoros kerékpárra a 29. § rendelkezései nem vonatkoznak, a segédmotoros kerékpár fékszerkezeteinek a 12. számú mellékletben meghatározott fékezési követelményeket kell kielégíteniük,
d) a segédmotoros kerékpárra távolsági fényszóró felszerelése nem kötelező,
e) a segédmotoros kerékpár tompított fényszórójára a 43. § (3) bekezdésének a megvilágításra vonatkozó rendelkezései nem vonatkoznak, de a tompított fényszórónak legalább 15 W teljesítményűnek kell lennie,
f) a segédmotoros kerékpárra féklámpa felszerelése nem kötelező,
g) a segédmotoros kerékpáron hangjelzésre kerékpárcsengő, vagy 75—112 dBA hangerejű jelzést adó más hangjelző berendezésalkalmazható,
h) a segédmotoros kerékpár kerekére is felszerelhető a kerékpárra előírt küllőprizma. A pedállal is hajtható segédmotoros kerékpárt fel szabad szerelni mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga fényvisszaverővel.
A segédmotoros kerékpárra vonatkozó további műszaki feltételek
115. §205 (1) A segédmotoros kerékpárnak a külső zajra (elhaladási zaj), valamint a hajtómotor kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
(2) Segédmotoros kerékpárra csak jóváhagyási jellel ellátott fényszórót, helyzetjelző lámpát és irányjelző lámpát szabad felszerelni. Segédmotoros kerékpáron mind a segédmotoros kerékpárhoz mind a gépjárműhöz jóváhagyott lámpák alkalmazhatók.
(3) A segédmotoros kerékpárt fel kell szerelni két, egymástól független vezérlésű üzemi fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat.
(4) A segédmotoros kerékpár vázán vagy a vázon rögzített adattáblán beütéssel kell feltüntetni
— a gyártási számot a gyártónak,
–206 az azonosítási jelet a gyártónak, a forgalmazónak vagy a közlekedési hatóságnak.
Tegnap békésen poroszkáltam a 2x2 sávos főútvonal melletti bicikli úton egy elektromos fagyis triciklivel, amikor látom, hogy az út túlsó oldaláról két rendőr fut át az én oldalamra. Gondoltam, hogy engem akarnak megállítani, mivel egy minimum segédmotornak tűnő szerkezetet vezettem sisak nélkül. Bár okmányokkal nem tudtam igazolni, hogy a járművem elektromos kerékpár kategóriába tartozik, de elég meggyőző lehettem, mert nem forszírozták a kérdést. Viszont a kopott gumikat szóvá tették. Mondtam nekik, hogy tudomásom szerint még egy mopedautónál se előírás a profilmélység, nemhogy egy elektromos triciklinél, de valamelyik KÖHÉM rendeletre hivatkozva azt mondták, minden gépi meghajtású járműnél minimum 1,6 mm profilmélységnek kell lenni. Eddig úgy tudtam, a segédmotorokra ilyen előírás nincs, de lehet volt valami változás?
Az utóbbi pár évben nem olvasgatom a közlönyöket, azt is egy benzinkutastól kellett megtudnom, hogy tavasszal változtattak a KÖHÉM rendeleten, így már D2 matricát kell vennem a Transitra is....
Tegnap voltam eredetiség vizsgálaton ( eladtam az egyik verdámat ) ahol megtudtam : jogszabályváltozás volt . Nem kell eredetiség-vizsgálat ha közeli hozzátartozók adják-veszik , vagy ajándékozzák egymás között a járgányt .
326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
11. Előzetes eredetiségvizsgálat
52. § (1) Az előzetes eredetiségvizsgálatot el kell végezni:
d) a jármű – kivéve a lassú járművet és a lassú jármű pótkocsiját – tulajdonjogában bekövetkezett változás nyilvántartásba vételekor.
(7)151 Az előzetes eredetiségvizsgálat elvégzése nélkül is nyilvántartásba kell venni a jármű tulajdonjogában bekövetkezett változást, ha annak jogalapja
a) öröklés,
b)152 jogi személyek átalakulásával, egyesülésével, szétválásával bekövetkezett vagyonszerzés, feltéve, hogy az újonnan létrejött gazdálkodó szervezet a korábbinak általános jogutódja lesz,
c) a közös tulajdon megszüntetése, ha a jármű valamelyik tulajdonostárs tulajdonába kerül vagy annak jogalapja közös tulajdon létesítése, ha az egyik tulajdonostárs korábban a jármű tulajdonosa volt,
d) a pénzügyi lízingszerződés teljesítése, amelynek során a jármű nyilvántartott üzemben tartója a jármű tulajdonjogát megszerzi,
e) állami vagy önkormányzati szerv, vagy önkormányzat kezelésében lévő jármű más állami vagy önkormányzati szerv, vagy önkormányzat részére történő átadása,
f) a használt jármű cégjegyzék vagy vállalkozói igazolvány alapján az adásvétel időpontjában fő tevékenysége szerint gépjármű-kereskedelemre jogosult szervezet vagy vállalkozó tulajdonába kerülése, kivéve a rendeltetésszerű használat céljából történő tulajdonszerzést,
g)153 a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1 § (1) bekezdés 1. pontjában meghatározott közeli hozzátartozók egymás közötti tulajdonátruházása.
(8) A muzeális jellegű járművekkel kapcsolatos közlekedési igazgatási eljáráshoz, továbbá a négykerekű segédmotoros kerékpárok első magyarországi forgalomba helyezésére irányuló közlekedési igazgatási eljáráshoz az előzetes eredetiségvizsgálatot nem kell elvégezni.
1. közeli hozzátartozó: a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér;
2. hozzátartozó: a közeli hozzátartozó, az élettárs, az egyeneságbeli rokon házastársa, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, és a testvér házastársa;
3. fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
Ismereteim szerint a fentebben nem taglalt egyeneságbeli a rokon a gyermek , szülő , nagyszülő és unoka .
Haverom kiszedte a tetőablakot, megpróbáljuk jövő héten alulról üvegszállal meg erősíteni, majd a tetőablakot vissza tenni. Majd csinálok képeket. Megoldás lehet a tető csere is! Ha a tetőablak rossz. Szilikonnal volt kinyomva az üveg mellett és azért nem nyílt ki. Most már ki lett pucolva és a kék kábel helye is meg lett.
Tehát a rúgótámasztól addig érjen a távtartó, ameddig a tengely 28 mm átmérőjű. Így növelve meg a támasztó felület, aminek a glykodur persely pereme, neki támaszkodik. Ha így gondoltad Te is, akkor jól értelmeztem a választ amit adtál a kérdésemre.
A két tárcsa közti távolság nálam most csak tized milliméterekben mérhető, ahogy rúgó nélkül összeraktam az alkatrészeket. A variátorszíj így annyira fekszik be a két tárcsa közé, hogy csak a szíjon lévő külső bordák érnek kijjebb a tárcsák pereménél. Majd kíváncsi leszek, ha be lesz építve a helyére, akkor mit fog mutatni.
A szekunder variátor átalakításához tegnap csinálta meg az eszterga munkát az unokám. Bár ez még nem igényelte volna, hogy hozzá nyúljunk. De ha már ki van véve, akkor legyen megcsinálva és remélhetőleg, akkor mostanában nem kell hozzányúlni.
A primer variátor tengelyén nagyon kicsi a váll, amiben megütközik a mozgó tárcsa, ezért belecsiszolódik a külső szénkarikába. Emiatt közelebb kerülhetnek a kelleténél a tárcsák, és egymásba marhatnak. Mivel a golyóscsapágyasra átalakítás miatt nem kell többet cserélni a külső karikát, és nem nézegetjük állandóan, lehet későn vesszük észre, hogy már összeérnek a tárcsák.
A rajzon látható persely azért hasznos, mert nekitámaszkodik a golyóscsapágynak, így együtt forog minden alkatrész, nem kopik a külső karika, és nem állítódik el a hézagolás.
Az elmúlt héten, fiammal és unokámmal nekiálltunk a több mint 2 hónappal ezelőtt kezdődött (és azóta erősödő) hang és a kormányon is érzékelhető rázkódás okának feltárását. Mivel nem akarta a fiam meghorpasztani a szekunder variátor kivételét akadályozó műanyagot, ezért mind a 3 gumibak ki lett szabadítva a helyéről. Így is éppen hogy csak ki lehetett billenteni a variátort. Ekkor derült ki, hogy a váltóból kiálló tengely amin a variátor van, nagyon kotyog. A szétszerelésnél derült ki, hogy a csapágygolyók még nem hullottak ki, de a golyókosár mér szétment. És ha már szét van szedve, akkor kicserélünk minden csapágyat és szimeringet. És megcsináljuk a variátorok átalakítását is. Nem tudtam, hogy hol tudnék 40-es hidraulika rudat venni, ezért nem is kerestem. A fiam tudott szerezni 40-es rozsdamentes csövet és ezzel lesz majd megfejelve a szekunder variátor tengelye.
A primer variátor már egyre erősebben lötyögött, így egyértelmű, hogy most az is át lesz alakítva. Egyenlőre annyira jutottunk vele, hogy a szénpersely helyére be van ragasztva az alumínium és a külső szénperselybe pedig be van ragasztva a Glycodur persely. Csak közben az unokám nem csak a munkahelyén, hanem itthon is szabadságolta magát és áll az esztergályos munka.
De van valami, amit nem értek, hogy miért kell, ami eddig nem kellett.
Erről a hézagoló gyűrűről van szó. Eddig nem kellet, akkor most miért kell? Bakancs4 próbálta megértetni velem, de valahogy nem értem még most se, hogy miért kell? Lehet, hogy én vagyok kicsit nehéz felfogású, vagy pedig Péter bonyolította túl a magyarázatot. Persze, mondhatta volna azt is, hogy "csak". De abból se értenék többet. Ha esetleg valaki feltudna homályosítani a dologban, azt megköszönném.
A kissé túlajnározott Aixameknek ez is az egyik típushibája .
Eredetileg fixtetővel jöttek a járgányok , aztán az élesedő konkurencia-harc belerakta a 7 kilós elektromos tolótetőt , amihez a gyárban nem erősítették meg lemezt . A döccenőknél le-le ugró technika előbb-utóbb eltöri a műanyagot >>> beázás . Beázni egyébként nem rossz dolog , én több olyan Beát ismerek akivel nagyon szívesen Beázgatnék ( Bider Bea , Németh Bea , Balló Bea ) , de ettől függetlenül a kis járgányok tulajdonosai nem örülnek a lehetőségnek .
A teljesértékű megoldás a tetőcsere , lehetőség szerint fix tetőre . Van olyan ismerősöm , aki mopedekkel foglalkozik , és az Aixamben a tolótetőt nem extraként , hanem értékcsökkentő állapotként kezeli .
Tetőt kellett cserélni a fórumon már megénekelt , Bajót-Érd útvonalon a környékünkre került kék 400-as nagylámpáson is . Bátyámnak tavaly volt kifogástalanul működő ilyen kocsija , de éppen a találkozó napjaiban adta el , mert tudott venni egy Minivant . Ez utóbbit nagyon szerencsétlen módon Kiwi orra elől horgászta el , de ez már egy másik történet . Rákérdezek , hátha megvan a kis jubileumit vevő elérhetősége , és ha nem technikai analfabéták akkor talán a segítségetekre tudnak lenni a bekötéssel kapcsolatban .
Sajnos a tető része sem működik, mivel már a motor sincs benne, úgyhogy nem hiszem, hogy túl nagy segítség lennék.... :S Én így örököltem, csak így nem lehet kinn hagyni mindig tető alatt kell tartani ezért kérdeztem
Sajnos a kérdés nem olyan egyszerű! Haveromnak van egy szintén ez a fajtájú kisautója. Mi üvegszálazással és műgyantázással próbáltuk orvosolni a repedéseket rajta. Sajnos a rázkódás miatt repedezik be a sarkoknál. Én a tető cserét javasoltam ,de ő ragaszkodott a tetőablakhoz. A vezetékek nincsenek neki bekötve ezért neki nem is működött. Megkereshetünk téged a vezetékek bekötése miatt?
Van egy Aixam 400SL. Sajnos mivel ez eletromos tolótetős az üvegnél befolyik a víz nagy esőknél illetve pár helyen el is van repedve a teteje és ott is enged. Erre van vmi okos megoldás vagy pl sziló és társai? :S
Sejtésem szerint a helyzet a következő . Ezek a motorok eredetileg ipari stabilmotornak készültek , jellemzően ejtőtartállyal . Ennek emlékét őrzi az üzemanyagcsap a kislámpás Aixameken . A járművekbe viszont a mechanikuspumpájú változat került , valóban ott kéne lennie , amit bekarikáztál . Mivel a mopedautósok a Kubota motort kizárólag mopedautókból ismerik , ezért talán fel se merül bennük , hogy létezett nem machanikus pumpás változat . Az a motor amiről képet tettél fel -- a szelepfedele alapján -- nem az a változat , amit a mopedautókba szereltek . Az AC fedéltakrón pedig látszik , hogy ezen gyárilag nem volt ott szivattyú .
Teljesen mindegy milyen pumpa nyomja a naftát , ha jól működik a motornak mennie kell .
Zsolt barátom Mitsubishi motoros Casalinijében megdöglött az elektromos AC , azóta anélkül jár , van egy gumilabdás pumpálója , az elég , de nincs rá igazán szükség , az adagoló eleget szív . Az elektromos cucc gondolom akkor kell nagyon ha szárazra futtatják a tankot .
Mindkét japán motorral ( Kubota , Yanmar ) szerelt mopedautónak ezen a nagyon nehezen hozzáférhető helyen van a szivattyúja , ezért gyakori szerelői módszer az elektromosra cserélése . A Kubota külön nyűgje , hogy kézikar sincs rajta , ezért légteleníteni csak az önindító nyektetésével lehet .
Az aixamban nincs elektromos pumpa!Ac pumpa nyomja a gázolajat a szűrőhöz majd onnan a motorba. Valaki ezt meg mókolta. Azt kellene megnézni hogy honnan kap levegőt a rendszer. Bent van e a rendszerben az eredeti ac pumpa? Nincs e valahol megtörve az a cső ami a tankból előre hozza a gázolajat. Vagy az új oda nem való elektromos pumpa nem levegőt szív a bilincsek mellett. De lehet hogy légteleníteni kell a rendszert is! Amíg habos az olaj ,vagy levegős a rendszer akkor terhelés alatt nem fog menni.